Hollabaloo Skrevet August 13, 2017 Share Skrevet August 13, 2017 (endret) On 8.8.2017 at 21.48, Otis skrev: Ang knappen special test, så skal dette være mulig å ordne til ved å endre på ipo filene, men jeg har ikke satt meg inn i dette. Men du må gjerne gjøre dette Så kan jeg legge det til i image om du vil det. Hei. ipo-filene ligger i INPA/SGDAT/ fra før, så det man trenger å gjøre er å tilpasse inpa.ini for å få de meny-punktene man ønsker seg, og SONDER.ENG for å legge til de funksjonene man ønsker under "Special tests" (referere til ipo-filene). INPA.INI: Spoiler //********************************************************************** //* //* Nacharbeitsauswahl INPA //* //* Datei INPA.INI //* //********************************************************************** //* Weber EA-803 //********************************************************************** [INFO] VERSION = 5.0.6 DATUM = 22.11.2011 VARIANTE = ENGLISH [ENVIRON] DRUCKER = WIN PEM = JA LANGUAGE = ENGLISCH [SCRIPT] EDITOR = WIN SCRIPTSELECT = LIST DEFINI = [CONFIG] TITEL = BMW INPA F2 = F01 F2_Text = F01 (F02) F2_ARCHIV = SGBD_F01 F3 = F07 F3_Text = F07 (F010/F011) F3_ARCHIV = SGBD_F07 F4 = F025 F4_Text = F025 F4_ARCHIV = SGBD_F025 F5 = F30 F5_Text = F30 F5_ARCHIV = SGBD_f30 F8 = E89 F8_Text = E89 F8_ARCHIV = SGBD_E89 //F7 = E85 //F7_Text = E85 (E86) //F7_ARCHIV = SGBD_E85 F7 = E39 F7_Text = E39 F7_ARCHIV = SGBD_E39 F6 = E90 F6_Text = E90 (E91/E92/E93) F6_ARCHIV = SGBD_E90 F9 = E60 F9_Text = E60 (E61/E63/E64) F9_ARCHIV = SGBD_E60 F12 = E65 F12_Text = E65 (E66) F12_ARCHIV = SGBD_E65 F13 = E70 F13_TEXT = E70 (E71/E72) F13_ARCHIV = SGBD_E70 F14 = E83 F14_Text = E83 F14_ARCHIV = SGBD_E83 //F15 = E87 //F15_Text = E87 (E81/E82/E88) //F15_ARCHIV = SGBD_87 F15 = Sonder F15_KNOPF = Special F15_TEXT = Special tests F16 = BMW_ALT F16_TEXT = OLD BMW MODELS F16_ARCHIV = SGBD_BMW F17 = R56 F17_Text = Mini (R55,R56,R57,R58) F17_ARCHIV = SGBD_R56 F18 = RR1 F18_Text = Rolls Royce RR1 (RR2, RR3) F18_ARCHIV = SGBD_RR1 F19 = ENGINE F19_TEXT = ENGINE F19_ARCHIV = SGBD_ENGINE [EXTRA] SCRIPTS = * PfadzuIPO=C:\EC-APPS\INPA\SGDAT SCRIPTWECHSEL=FRM_70,D_KBM SONDER.ENG: Spoiler //********************************************************************** //* //* Nacharbeitsauswahl INPA //* //* Datei SONDER.ENG //* //********************************************************************** //* Drexel TI-430 //********************************************************************** //* History: //* 15.03.95 rd V0.01 Erstellung //* 24.07.95 rd V1.02 Erweitert Entlüftung ABS/ASC //* 29.04.96 rd V1.03 SMG Adaption neu dazu //* 29.10.96 rd V1.04 Lenkwinkelabgleich neu dazu //* 18.11.98 rd V1.05 RDC Antennenprüfung //* 19.03.99 rd V1.06 RDC-Pegelaufzeichnung neu dazu //* 29.05.00 rd V1.07 S_SMG nach S_SMG2, S_SMG_NA nach S_SMG2A //* 17.01.01 rd V1.10 S_SMG2 entfernt //* 07.11.01 rd V1.11 S_GS30NA neu dazu //* 16.02.04 rd V2.00 Umstellung auf 32-Bit INPA //* Ausgelaufene Scripten entfernt //********************************************************************** [ROOT] DESCRIPTION=Special tests V2.00 ENTRY=s_smg2na,SMG Adaption for sequential M-Gearbox, ENTRY=s_gs30na,SSG Adaption for sequential Gearbox, ENTRY=s_smg_na,Select Individual SMG Adaption,ENTRY= fsquick,Error memory quick test, ENTRY= idquick,Identification quick test, Jeg har nå E39 som valg på hovedmenyen under F7, og "special tests" under SHIFT+F5. Under "Special tests" kan jeg nå kjøre min favoritt-handling: "error memory quick test" som leser fra alle tilgjengelige moduler. NB! Jeg har kun konfigurert dette og testet ved å starte INPA frakoblet bil og bla rundt i INPA for å se at alt ser ok ut. Har dobbeltsjekket opp mot min gamle INPA-versjon som hadde dette fra før. Oppdaterer denne teksten når jeg har verifisert at det fungerer (gidder ikke gå i garasjen halv tolv natt til mandag ) EDIT: Når jeg kjører "special tests" får jeg gjentatte feilmeldinger med teksten "FAB function no longer available". Jeg prøver nå å sette opp et nytt image med eldre versjon av INPA (3.0.1) og EDIABAS (6.4.3) (samme som jeg har på gammel diagnosepc) EDIT2: Det fungerte ikke å kjøre så gammel versjon av INPA/EDIABAS på Windows 7 64-bit image, selv i XP mode og som administrator. Så da får jeg prøve å lage et Windows XP 32-bit image istedet... EDIT3: Det fungerte å kjøre gammel versjon av INPA/EDIABAS på Windows XP 32-bit image. Så nå har jeg @Otis sitt Windows 7-image med ny versjon av INPA/EDIABAS + ISTA, og et eget Windows XP-image med gammel versjon av INPA/EDIABAS der jeg kan kjøre "special tests" for E39. Endret September 10, 2017 av Hollabaloo Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet August 17, 2017 Share Skrevet August 17, 2017 Noen i ålesund som kan kode bort tåkelysa mine? @Dal-z har du carly eller noe i den dur? Eller kjenner til noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattrofrank Skrevet August 19, 2017 Share Skrevet August 19, 2017 Noen som kan hjelpe til med å kode shiftlight, m knapp og div i en 2004 m3 manuell? Holder til i lillestrøm området. Mvh Frank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerotaste Skrevet August 28, 2017 Share Skrevet August 28, 2017 Driver å prøver litt programmering med ncs expert, men når jeg skal utføre jobben så får jeg feilmelding på noen av modulene. Had prøvd å søke rundt på nettet uten å finne noe klart svar. Jeg kan sikkert prøve å installere alt på nytt, men om noen vet hva det kan være og det fins en enkel løsning på problemet så hadde det vært kjekt Får jo ellers til å lese ut feilkoder etc i inpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet August 31, 2017 Share Skrevet August 31, 2017 Noen i Rogaland/Stavanger-området som kan/vil kode inn telefon i min E70 X5 (2007 mod CCC)? Installert dension 500s. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet September 4, 2017 Share Skrevet September 4, 2017 Har nettopp installert INPA, NCS Expert og ISTA-D (Rheingold). ISTA-P har jeg ikke plass til! Som et første steg er planen å fjerne feilmarginen på +3 km/t som BMW har lagt inn, men jeg husker ikke hvor på forumet den beskrivelsen ligger! Noen som kan gi et hint? E61. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 4, 2017 Share Skrevet September 4, 2017 @Pekka Såvidt jeg vet er det kun mulig å vise reell fart i det nederste displayet og ikke på selve speedometer. Du må se under kombi og endre dette. Set these two from Activ to Nicht_Active KOMBI BC_DIGITAL_V_KORREKTURKOMBI BC_V_KORREKTUR Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet September 10, 2017 Share Skrevet September 10, 2017 On 4.9.2017 at 10.03, Otis skrev: @Pekka Såvidt jeg vet er det kun mulig å vise reell fart i det nederste displayet og ikke på selve speedometer. Du må se under kombi og endre dette. Set these two from Activ to Nicht_Active KOMBI BC_DIGITAL_V_KORREKTURKOMBI BC_V_KORREKTUR Det har du rett i. Jeg hadde et håp om at HUD ville vise reell fart, men den er fremdeles korrigert dessverre. I HUD-modulen finner jeg ikke noe om korrigert fart. I og med at jeg liker å ligge nøyaktig i fartsgrensen og cruise control styres i steg på 1 og 10 km/t, så blir en fartsøkning på 10 km/t til 1 stort og 3 små klikk (43 km/t -> 50 -> 51, 52, 53 km/t) istedenfor 1 stort klikk. Får se om jeg kan endre dette på en annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 10, 2017 Share Skrevet September 10, 2017 1 time siden, Pekka skrev: Det har du rett i. Jeg hadde et håp om at HUD ville vise reell fart, men den er fremdeles korrigert dessverre. I HUD-modulen finner jeg ikke noe om korrigert fart. I og med at jeg liker å ligge nøyaktig i fartsgrensen og cruise control styres i steg på 1 og 10 km/t, så blir en fartsøkning på 10 km/t til 1 stort og 3 små klikk (43 km/t -> 50 -> 51, 52, 53 km/t) istedenfor 1 stort klikk. Får se om jeg kan endre dette på en annen måte. Si i fra om du finner ut noe om cc da. Kan være interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet September 10, 2017 Share Skrevet September 10, 2017 Prøvde denne uten å komme helt i mål (satte speedometeret og fartsvisning i HUD ut av spill): http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/430570-correcting-e60-speedometer-via-coding.html Hadde wert_01 (23,5C) i K_ZAHL_TACHO før endring og skulle da bruke D2,5F for å få 4% korreksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrono Skrevet September 11, 2017 Share Skrevet September 11, 2017 (endret) Jeg benytter VMware-imaget som ligger i denne tråden med K+DCAN-kabel. Jeg får koblet til min '08 E61 med INPA, og får lest ut feilkoder der, men i ISTA+ får jeg ikke koblet til. Får denne meldingen: The vehicle could not be identified. Please check the access to the vehicle and check whether the testing-analyse-diagnosis has been activated. USB-Interface er satt til COM1 og 1ms latency både i image og på host. Hadde satt stor pris på om noen kunne kikket i konfig-filene under om det er noe jeg har gjort galt. Driverversjon er 2.8.30.0 Innhold i C:\EDIABAS\Bin\ediabas.ini: Spoiler ;################# ;# EDIABAS 7.3.0 # ;################# ;============================================================================= [Configuration] ;============================================================================= Interface = STD:OBD Simulation = 0 EcuPath =C:\EDIABAS\ECU SimulationPath =C:\EDIABAS\SIM TracePath =C:\EDIABAS\TRACE TraceSize = 1024 ApiTrace =0 IfhTrace =0 ; IfhnTrace = 0 ; SystemTraceSys = 0 ; SystemTraceBip = 0 ; SystemTraceIfh = 0 ; SystemTraceNet = 0 ; BipDebugLevel = 0 ; BipErrorLevel = 0 UbattHandling = 0 IgnitionHandling = 0 ClampHandling = 0 RetryComm = 1 SystemResults = 1 TaskPriority = 0 ; CodeMapping = C:\EC-Apps\EDIABAS\BIN\ansi2oem.tab ; LoadWin32 = 0 NetworkProtocol = TCP ; --- neu ab EDIABAS 7.2.0 --------------------------------------------------- ShowIcon = 1 LogLevel = 0 TraceBuffering = 0 TraceHistory = 0 TraceSync = 1 SystemTraceSys=0 SystemTraceBip=0 SystemTraceIfh=0 SystemTraceNet=0 BipDebugLevel=0 BipErrorLevel=0 ; TraceWriter = <FilePathName> ;============================================================================= [TCP] ;============================================================================= RemoteHost = 192.168.68.40 Port = 6801 TimeoutConnect = 2000 TimeoutReceive = 2000 TimeoutFunction = 10000 ; TimeResponsePending = 5000 ; DisconnectOnApiEnd = 1 ; InitCmd0 = FE,04,00,03,01 ; InitCmd1 = FD,05,00,03,01 ;============================================================================= [XEthernet] ;============================================================================= RemoteHost = Autodetect HeaderFormat = 0 TesterAddress = F4,F5 ControlPort = 6811 DiagnosticPort = 6801 TimeoutConnect = 20000 ;============================================================================= [IfhProxy] ;============================================================================= Port = 6700 ;############################################################################# ;############################################################################# ;## ausführliche Variante von EDIABAS.ini (mit Kurz-Info und Default) ## ;############################################################################# ;############################################################################# ;============================================================================= ; EDIABAS Basic Configuration ; [Configuration] ;============================================================================= ;### new Configuration elements since EDIABAS 7.2 ############################ ;----------------------------------------------------------------------------- ; ShowIcon ; Description : Enable/Disable EDIABAS-Icon in System-Tray ; Value : 0 = EDIABAS-Icon disabled ; 1 = EDIABAS-Icon enabled ; Default = 1 ; ShowIcon = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; LogLevel ; Description : Logging of fatal faults in EDIABAS.log ; Value : 0 = Logging disabled ; 1 = Logging enabled ; Default = 0 ; LogLevel = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TraceBuffering ; Description : Manner of Opening/Closing of Trace-Files ; Value : 0 = Opening/Closing after every dump ; 1 = Trace-Files stay open ; Default = 0 ; TraceBuffering = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TraceHistory ; Description : Number of History-Trace-Files ; Value : 0 .. 999 ; Default = 0 ; TraceHistory = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TraceSync ; Description : Synchronisation of Trace files ; Value : 0 = Synchronisation disabled ; 1 = Synchronisation enabled ; Default = 1 ; TraceSync = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TraceWriter ; Description : FilePathName of a private TraceWriter ; Default = . (Default-TraceWriter "TWFile32.dll") ; TraceWriter = . ;### older Configuration elements till EDIABAS 7.1 ########################### ;----------------------------------------------------------------------------- ; Simulation ; Description : Enable/Disable ECU simulation ; Value : 0 = Simulation disabled ; 1 = Simulation enabled ; Default = 0 ; Simulation = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; EcuPath ; Description : ECU file path ; Default = . ; EcuPath = C:\EC-Apps\EDIABAS\ECU ;----------------------------------------------------------------------------- ; SimulationPath ; Description : Simulation file path ; Default = . ; SimulationPath = C:\EC-Apps\EDIABAS\SIM ;----------------------------------------------------------------------------- ; TracePath ; Description : Trace file path ; Default = . ; TracePath = C:\EC-Apps\EDIABAS\TRACE ;----------------------------------------------------------------------------- ; TraceSize ; Description : Maximum size of each trace file [KB] ; Value : 0 .. 32767 ; Default = 1024 ; TraceSize = 1024 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ApiTrace ; Description : Enable/Disable API/User trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + time stamp ; 3 = User trace + time stamp + process id (Win32) ; 4 = Function trace ; 5 = Function trace + time stamp ; 6 = Function trace + time stamp + timing ; 7 = Function trace + time stamp + timing + process id (Win32) ; 8 = Debug trace ; Default = 0 ; ApiTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhTrace ; Description : Enable/Disable IFH trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + interface ; 3 = User trace + interface + time stamp ; Default = 0 ; IfhTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhnTrace ; Description : Enable/Disable IFH network trace (with XREMOTE) ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + interface ; 3 = User trace + interface + time stamp ; Default = 0 ; IfhnTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceSys ; Description : Enable/Disable system trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1 .. 7 ; Default = 0 ; SystemTraceSys = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceBip ; Description : Enable/Disable BIP trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1 .. 7 ; Default = 0 ; SystemTraceBip = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceIfh ; Description : Enable/Disable IFH system trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1 .. 7 ; Default = 0 ; SystemTraceIfh = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceNet ; Description : Enable/Disable network trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1 .. 7 ; Default = 0 ; SystemTraceNet = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; BipDebugLevel ; Description : BIP debug level of ECU files ; Value : 0 .. 32767 ; Default = 0 ; BipDebugLevel = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; BipErrorLevel ; Description : BIP error level of ECU files ; Value : 0 .. 32767 ; Default = 0 ; BipErrorLevel = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; UbattHandling ; Description : Ubatt ON/OFF handling ; Value : 0 = Ubatt ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ubatt ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 ; UbattHandling = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IgnitionHandling ; Description : Ignition ON/OFF handling ; Value : 0 = Ignition ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ignition ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 ; IgnitionHandling = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ClampHandling ; Description : automatic check of clamps for Ubatt and Ignition ; Value : 0 = no automatic clamp check with send_and_receive ; 1 = automatic clamp check with send_and_receive ; Default = 1 ; ClampHandling = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; RetryComm ; Description : Repeat failed communication automatically (1x) ; Value : 0 = Retry disabled ; 1 = Retry enabled (1x) ; Default = 1 ; RetryComm = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemResults ; Description : Enable/Disable system results (ubatt/ignition/jobstatus) ; Value : 0 = Disable system results ; 1 = Enable system results ; Default = 1 ; SystemResults = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TaskPriority ; Description : EDIABAS process/thread priority (only Win32/16) ; Value : 0 = Optimal EDIABAS performance = 8 ; 1 = Minimal EDIABAS performance ; .. ; 10 = Maximal EDIABAS performance ; Default = 0 ; TaskPriority = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; CodeMapping ; Description : Character mapping file path ; Default = . ; CodeMapping = C:\EC-Apps\EDIABAS\BIN\ansi2oem.tab ;----------------------------------------------------------------------------- ; LoadWin32 ; Description : Map EDIABAS Win16 calls to EDIABAS Win32 ; Value : 0 = Win16/32 Mapping disabled (Win16-->Win16) ; 1 = Win16/32 Mapping enabled (Win16-->Win32) ; Default = 0 for Windows 9x/Me ; Default = 1 for Windows NT4/2000/XP ; LoadWin32 = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; NetworkProtocol ; Description : Network protocol ; Default = ; NetworkProtocol = TCP ;***************************************************************************** ; Interface ; Description : Connected diagnosis interface ; Default = EDIC ; Interface = STD:FUNK ; Additional information (in German) : ; Bitte beachten: Der HW-Treiber fuer das Interface muss installiert sein! ;............................................................................. ; Interface = STD:FUNK ; Beschreibung : Funk-Diagnose Interface MDA von Fa. Siemens ; Installation : keine ; INI-Datei : FUNK.INI ; Ansprechpartner: Manuel.Rothenberger@bmw.de ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ;............................................................................. ; Interface = STD:OMITEC ; Beschreibung : Nachfolger von OBD / enthält CAN-Anbindung / Anschluss an OBD-Dose ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\OMITEC\AnleitungfuerOMITECInstallation.pdf ; INI-Datei : siehe \EDIABAS\HARDWARE\OMITEC\Omitec_Doku.pdf ; Ansprechpartner: Reinhold.Drexel@bmw.de ; WINDOWS-Freig. : siehe \EDIABAS\HARDWARE\OMITEC\Omitec_Doku.pdf ;............................................................................. ; Interface = STD:OBD ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Nachfolger von ADS / Anschluss an OBD-Dose) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\OBD\ODBSETUP (nur noetig fuer WIN NT4, WIN 2000, WIN XP) ; INI-Datei : siehe \EDIABAS\HARDWARE\OBD\OBD_DOKU.pdf ; Ansprechpartner: Reinhold.Drexel@bmw.de ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ;............................................................................. ; Interface = EDIC ; Beschreibung : Anbindung über K-Line ; HW-Derivate : PC-Card, PCMCIA , W-LAN (Interface von Fa. Softing) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : EDICFW.INI, EDICHW.INI ; Ansprechpartner ; * EDIC-PC : Gerd.Huber@bmw.de ; * PCMCIA : Gerd.Huber@bmw.de ; * EDIC-NET : (Richard.Kolbeck@bmw.de) ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ;............................................................................. ; Interface = EDICC ; Beschreibung : Anbindung über K-Line ; HW-Derivate : PC-Card, PCMCIA , W-LAN (Interface von Fa. Softing) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : EDICFW.INI, EDICHW.INI, XEDICC.INI ; Ansprechpartner ; * EDIC-PC : Gerd.Huber@bmw.de ; * PCMCIA : Gerd.Huber@bmw.de ; * EDIC-NET : (Richard.Kolbeck@bmw.de) ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ;............................................................................. ; Interface = STD:CAN ; Beschreibung : PCMCIA CAN-Interface CanCardX von Fa. Vector ; Installation : keine (ausser Installation der CAN-Karte) ; INI-Datei : CAN32.INI ; Ansprechpartner: FLASH.SERVICE@BMW.DE (Hotline) ; WINDOWS-Freig. : !nicht mehr im Paket enthalten! ;............................................................................. ; Interface = REMOTE ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP (für Normalbetrieb) ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : keine ; Ansprechpartner ; * Remote-PC : Gerd.Huber@bmw.de => Referenz@bmw.de ; * OP(P)S : Michael.Rowedder@bmw.de ; * ICOM,Fertig. : ! keine Verwendung ! ; * ICOM,Vertrieb: Robert.Schwinn@bmw.de ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ;............................................................................. ; Interface = REMOTE:name ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP (für Parallelbetrieb) ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : REMOTE.INI (insbesondere für Parallelbetrieb notwendig) ; In REMOTE.INI stehen unter [name] spezif. Einstellungen(z.B.: RemoteHost, Port). ; Ansprechpartner ; * Remote-PC : ! momentan keine Verwendung ! ; * OP(P)S : Michael.Rowedder@bmw.de ; * ICOM,Fertig. : ! keine Verwendung ! ; * ICOM,Vertrieb: Robert.Schwinn@bmw.de ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ;............................................................................. ; Interface = RPLUS ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP (für PROXY-Betrieb) ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (insb.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : keine ; Ansprechpartner ; * Remote-PC : ! keine Verwendung ! ; * OP(P)S : ! momentan keine Verwendung ! ; * ICOM,Fertig. : Manuel.Rothenberger@bmw.de ; * ICOM,Vertrieb: ! momentan keine Verwendung ! ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ;............................................................................. ; Interface = RPLUS:name (z.B.:RPLUS:ICOM_P) ; Beschreibung : Anbindung des EDIABAS-Interfaces ICOM über TCP/IP ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) in den INI-Dateien ; INI-Datei : RPLUS.INI (Nutzung im Zusammenhang mit dem Interface ICOM) ; In RPLUS.INI stehen unter [name] spezif. Einstellungen(z.B.: RemoteHost, Port). ; Ansprechpartner ; * Remote-PC : ! keine Verwendung ! ; * OP(P)S : ! momentan keine Verwendung ! ; * ICOM,Fertig. : Manuel.Rothenberger@bmw.de ; * ICOM,Vertrieb: ! momentan keine Verwendung ! ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ;............................................................................. ; Interface = ENET ; Beschreibung : Anbindung über Ethernet ; Installation : Anpassung der Einträge in [XEthernet] (insb.: RemoteHost) ; INI-Datei : ENET.INI (insbesondere für Parallelbetrieb notwendig) ; Ansprechpartner: Gerd.Huber@bmw.de => Referenz@bmw.de ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Nein ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ; WIN 7 64-Bit : Ja ;............................................................................. ; Interface = PROXY:<Interface> ; z.B. Interface = PROXY:STD:FUNK ; z.B. Interface = PROXY:ENET ; ; Beschreibung : EDIABAS wird im PROXY-Modus betrieben ; Installation : hängt vom benutzten Interface ab ; INI-Datei : hängt vom benutzten Interface ab ; Ansprechparter : Gerd.Huber@bmw.de => Referenz@bmw.de ; WINDOWS-Freig. : WIN NT 4.0 : Nein ; WIN XP 32-Bit : Ja ; WIN 7 32-Bit : Ja ;***************************************************************************** ; Konfigurationslemente, die existieren, ; aber nicht in EDIABAS.ini geändert werden können ;----------------------------------------------------------------------------- ; BipEcuFile ; Description : Dateititel der aktuell geladenen SGBD ; (nur gültig während einer Job-Verarbeitung) ; Value : String ; Default = - ;----------------------------------------------------------------------------- ; EdiabasIniPath ; Description : Pfad der verwendeten EDIABAS.ini ; Value : String ; Default = - ;----------------------------------------------------------------------------- ; EdiabasVersion ; Description : verwendete EDIABAS-Version ; Value : String ; Default = - ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhVersion ; Description : verwendete IFH-Version ; Value : String ; Default = - ;----------------------------------------------------------------------------- ; Session ; Description : Name der EDIABAS-Session ; Value : String ; Default = - ;============================================================================= ; TCP/IP Configuration ; [TCP] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; RemoteHost ; Description : server address/name ; Default = - ; RemoteHost = 192.168.68.4 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Port ; Description : IP communication port ; Value : 1000 < port < 30000 ; ; Spezialfall OP(P)S / ICOM: ; Value : 6801 ;OBD-Treiber (CAN) ; Value : 6802 ;Most-Treiber ; ; Default = - ; Port = 3000 ; ; weitere Details siehe Dokumentationen ;----------------------------------------------------------------------------- ; TimeoutConnect ; Description : Timeout for establishing the connection ; Value : 1000 ... 59000 ; Default = 5000 ; TimeoutConnect = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TimeoutReceive ; Description : Timeout for receiving a message ; Value : 1000 ... 59000 ; Default = 5000 ; TimeoutReceive = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TimeoutFunction ; Description : Timeout for a long function ; Value : 5000 ... 59000 ; Default = 59000 ; TimeoutFunction = 10000 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TimeResponsePending ; Description : Time between alive-messages ; Value : 500 ... 59000 ; Default = 2000 ; TimeResponsePending = 5000 ;----------------------------------------------------------------------------- ; DisconnectOnApiEnd ; Description : Enable/Disable Disconnection with function call ApiEnd ; Value : 0 = Disconnection disabled ; 1 = Disconnection enabled ; Default = 0 ; DisconnectOnApiEnd = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; InitCmd<n> ; Description : Initialization command <n> (normally for OPPS) ; Default = ; InitCmd0 = FE,04,00,03,01 ; InitCmd1 = FD,05,00,03,01 ;============================================================================= ; XETHERNET Configuration ; [XEthernet] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; RemoteHost ; Description : server address/name ; Value : Autodetect ; 169.254.1.1 ; Beispiel ; 192.168.100.1 ; Beispiel ; Default = ; RemoteHost = Autodetect ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhRemoteHost ; Description : server address/name ; Value : Autodetect ; 169.254.1.1 ; Beispiel ; 192.168.100.1 ; Beispiel ; Default = ; IfhRemoteHost = Autodetect ;----------------------------------------------------------------------------- ; HeaderFormat ; Description : type of header ; Value : 0 ; 6Byte Header (B-Muster) ; 1 ; 3Byte Header (A-Muster) ; Default = 0 ; HeaderFormat = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TesterAddress ; Description : list of permitted tester adresses ; Value : F4 ; F1 durch F4 ersetzen ; F5 ; F1 durch F5 ersetzen ; F4,F5 ; F1 zuerst durch F4 ersetzen, dann F1 durch F5 ersetzen ; F5,F4 ; F1 zuerst durch F5 ersetzen, dann F1 durch F4 ersetzen ; Default = - ; TesterAddress = F4,F5 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ControlPort ; Description : port of control channel of TCP connection to ZGW ; Value : 1000 < port < 59000 ; Default = 6811 ; ControlPort = 6811 ;----------------------------------------------------------------------------- ; DiagnosticPort ; Description : port of diagnostic channel of TCP connection to ZGW ; Value : 1000 < port < 59000 ; Default = 6801 ; DiagnosticPort = 6801 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TimeoutConnect ; Description : timeout in ms for connection to ZGW ; Value : 1000 ... 59000 ; Default = 20000 ; TimeoutConnect = 20000 ;============================================================================= ; XPROXY Configuration ; [IfhProxy] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; Port ; Description : IP base proxy port ; Value : 1000 < port < 30000 ; Ports : +0 = unknown interface ; +1 = EDIC ; +2 = EDICC ; +3 = ENET ; +4 = STD ; +5 = REMOT ; Default = 6700 ; Port = 6700 ;============================================================================= ; End Of File EDIABAS.ini ;============================================================================= Innhold i C:\EDIABAS\Bin\obd.ini: Spoiler [OBD] Port=Com1 Hardware=OBD RETRY=ON ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xF0000000 ;Tracelevel=0x0000FFFF ; Bit 0 = Funktionsaufruf ; Bit 1 = io Ergebnis ; Bit 2 = nio Ergebnis ; Bit 3 = Detailinfos ; Nibble 0 = readchar_wait ; Nibble 1 = main ; Nibble 2 = cmd ; Nibble 3 = obd ; Nibble 4 = send_and_receive_... ; Nibble 5 = read_telegram_... ; Nibble 6 = send_telegram ; Nibble 7 = SendData [UNIT_A] Port=Com2 Hardware=OBD [UNIT_B] Port=Com3 Hardware=OBD [UNIT_C] Port=Com4 Hardware=OBD [UNIT_D] Port=Com5 Hardware=OBD [UNIT_E] Port=Com6 Hardware=OBD [UNIT_F] Port=Com7 Hardware=OBD [UNIT_G] Port=Com8 Hardware=OBD [UNIT_H] Port=Com9 Hardware=OBD [UNIT_I] Port=Com10 Hardware=OBD [UNIT_J] Port=Com11 Hardware=OBD [UNIT_K] Port=Com12 Hardware=OBD [UNIT_L] Port=Com13 Hardware=OBD [UNIT_M] Port=Com14 Hardware=OBD [UNIT_N] Port=Com15 Hardware=OBD [UNIT_O] Port=Com16 Hardware=OBD Endret September 11, 2017 av Chrono Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 11, 2017 Share Skrevet September 11, 2017 @Chrono Har du satt rett innstilling i ista for kabel? Gjøres på fastnøkkel under der en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrono Skrevet September 11, 2017 Share Skrevet September 11, 2017 @Otis Det eneste jeg har gjort der er å sette Interface type til "Ediabas default settings". Var det den du tenkte på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 11, 2017 Share Skrevet September 11, 2017 22 minutter siden, Chrono skrev: @Otis Det eneste jeg har gjort der er å sette Interface type til "Ediabas default settings". Var det den du tenkte på? Ja. Da skal det jo virke. Så dette forstår jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrono Skrevet September 11, 2017 Share Skrevet September 11, 2017 Benytter INPA de samme ini-filene som ISTA+? Tenker på om det er noe forskjell i hvordan INPA/ISTA+ kommuniserer med bilen, i forhold til om det kan være noe galt med kabelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå