Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

61 sider og det diskuteres fremdeles bruk av VMWare, proprietære progs til modeller fra 90-tallet?

Noe nytt å legge i førstepost fra trådstarter om mer brukervennlig software/interface til nyere BMW'er?

Selv MC'er har idag software/lesere som kobles rett til diagnosestikk og bruker USB/Windows til å gjøre det meste.

Når klarer noen å levere noe tilsvarende RossTech (VW) som enkelt kan brukes for alle BMW-modeller?

Denne tråden omhandler litt nyere modeller til en viss grad, men den er dessverre ganske død. Ellers finnes det utenlandske forum som er greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Driver å legger inn DIS og SSS, men sliter litt med å åpne filene i vmware..

Filene skal egentlig hete .vmx , men hos meg heter de: .vmxf så får da ikke åpnet hverken Other.vmxf (DIS) eller Windows Xp Proffesional.vmxf(SSS).

Noen som har tips? Stod ingenting om dette i manualen som fulgte med kablene og softwaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filene skal egentlig hete .vmx , men hos meg heter de: .vmxf så får da ikke åpnet hverken Other.vmxf (DIS) eller Windows Xp Proffesional.vmxf(SSS).

Noen som har tips? Stod ingenting om dette i manualen som fulgte med kablene og softwaren.

Du må installere VMWARE software. Start VMWARE -> file-> open, så går du til disse filene og åpner. *.VMXF er ferdig installert DIS eller SSS progman. Det er helt sikker VMWARE følger med i en av CD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må installere VMWARE software. Start VMWARE -> file-> open, så går du til disse filene og åpner. *.VMXF er ferdig installert DIS eller SSS progman. Det er helt sikker VMWARE følger med i en av CD.

Fikk det til, jeg så bare ikke .vmx filen først :oops:

Men! Nå sliter jeg med å legge inn ediabas.

Får valgt at det skal på C disken og BMW Group Rectification Programs UK (som det står i manualen), men når jeg da trykker videre sier den at den ikke finner C:\DIS.LZH , og så avslutter programmet seg selv.

Har du vært borti dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det til, jeg så bare ikke .vmx filen først :oops:

Men! Nå sliter jeg med å legge inn ediabas.

Får valgt at det skal på C disken og BMW Group Rectification Programs UK (som det står i manualen), men når jeg da trykker videre sier den at den ikke finner C:\DIS.LZH , og så avslutter programmet seg selv.

Har du vært borti dette problemet?

Har ikke peiling. Installerer du INPA??? Se post#3

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... 32bit.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å legge inn INPA, NCSExpert osv ja.

Fant ut av det nå, manualen ba meg om å kopiere hele ediabas mappa over på harddisken for så å innstalere programmene. Dette likte ikke Ediabas, så når jeg innstalerte den fra dvd plata fungerte det fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at alt fungerer!

INPA, DIS og SSS er oppe å kjører :)

Så er det bare kodet bilen ihjel :geek:

Hehe, har egentlig kodet det jeg vil kode allerede da jeg jobber hos Bmw i Tromsø ;)

Men skal bytte jobb (IKKE BIL!!) så da måtte jeg ordne meg med eget utstyr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Nokken som har et diagnose utstyr å anbefale for en E34 M5 1990 mod?

Vill lese av feilmeldingane å slette dei.

Lura litt på dinna, http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ve9ijgoat5

Ikke kjøp den der, dyr som faen og bare dritt sies det.

Du må ha ads kabel, står om det i første post. :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da styra eg unne den :)

Men kas programm ville du ha brukt?

Du har vel lite utvalg siden den er såpass gammel, menbmw's egne programmer funker greit.

Søk på ebay etter "bmw ads", der finst kablen og programmene finner man på "google"

Inpa og bmw dis.

Fredrik

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...