Eivind B Skrevet Oktober 14, 2012 Share Skrevet Oktober 14, 2012 Okei, Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Vurderer å kjøpe denne: http://www.ebay.com/itm/BMW-Fault-code- ... 564cb3080a Noen som har erfaring med de forskjellig softwarene som følger med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Vurderer å kjøpe denne: http://www.ebay.com/itm/BMW-Fault-code- ... 564cb3080a Noen som har erfaring med de forskjellig softwarene som følger med? Les i første post, der står det hva de brukes til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Vurderer å kjøpe denne: http://www.ebay.com/itm/BMW-Fault-code- ... 564cb3080a Noen som har erfaring med de forskjellig softwarene som følger med? Les i første post, der står det hva de brukes til Aahh takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Jeg må få kodet facelift baklykter på en E39 touring. Vits å investere i slikt utstyr, eller skal jeg lete opp noen på forumet som kan og gi dem noen kroner for jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 Nå har jeg endelig rotet meg til å få opp INPA osv på en gammel laptop jeg har liggende. Bruker en slik "usb-OBD2"-kabel fra ebay, som virker på alle nyere bmwer ifølge selger. Har til nå klart å lese ut feil osv, samt nulstille service. Men nå har jeg kun ett mål igjen for denne gang: Kode om til US-parklys. Kan jeg bruke INPA til dette? Evt hva trenger jeg ? EDIT: Er E46 med kun kontakt inne i bil det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 må bruke ncexpert til et Nå har jeg endelig rotet meg til å få opp INPA osv på en gammel laptop jeg har liggende.Bruker en slik "usb-OBD2"-kabel fra ebay, som virker på alle nyere bmwer ifølge selger. Har til nå klart å lese ut feil osv, samt nulstille service. Men nå har jeg kun ett mål igjen for denne gang: Kode om til US-parklys. Kan jeg bruke INPA til dette? Evt hva trenger jeg ? EDIT: Er E46 med kun kontakt inne i bil det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Jeg må få kodet facelift baklykter på en E39 touring. Vits å investere i slikt utstyr, eller skal jeg lete opp noen på forumet som kan og gi dem noen kroner for jobben? Hei, Jeg er ikke sikker på hva som inngår i "koding av led baklys", altså hva som forandres, men har en mistanke om at det er så enkelt som å slå av pæresjekk. Da vil de slutte og blinke og gi feilmelding. Men om man bruker SSS/Progman så får man ikke opp muligheten for og kode led lys med mindre man har en facelift LCM. Kan jo hende du får fikset det raskere om der er noen i nærheten av deg som kan fikse det Nå har jeg endelig rotet meg til å få opp INPA osv på en gammel laptop jeg har liggende.Bruker en slik "usb-OBD2"-kabel fra ebay, som virker på alle nyere bmwer ifølge selger. Har til nå klart å lese ut feil osv, samt nulstille service. Men nå har jeg kun ett mål igjen for denne gang: Kode om til US-parklys. Kan jeg bruke INPA til dette? Evt hva trenger jeg ? EDIT: Er E46 med kun kontakt inne i bil det er snakk om. INPA kan ikke brukes til koding, men som jonr sier, kan du bruke ncs expert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 Har stående en E90 2007 modell som jeg har byttet rattstammen på grunnet feil med rattlås. Den trenger full reset, eventuellt koding av ny rattstamme for å kunne startes igjen. Noen i Østfold/Akershus/Oslo som har mulighet til å fikse slik mot noen kroner? Send meg gjerne en sms 9to2 firesyv 8fem9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Har solgt unna carsoften min for lengst å vurderer nytt innkjøp! men jeg lurer på følgende: 1. Har sett at det selges sett som dette http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Diagnostic-cable-INPA-Ediabas-DIS-v57-SSS-v32-Progman-GT1-/330672400841?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item4cfd9c69c9&vxp=mtr#ht_2799wt_1373 hvor det hevdes at det bare er å kopiere over filene slik at du slipper installere hele greia.Er det da bare plug n play eller må man ordne VMWare i tillegg? 2. Kan dette brukes på en hvilken som helst pc så lenge OS stemmer? Jeg blir primært å ta diagnose/slette feilkoder men kunne samtidig tenke meg å ha flere alternativer når det er behov,feks koding av ny lmm,og nytt batteri som jeg vurdere å kjøpe.Kan man gjøre slikt med pa soft 1.4.0 og/eller inpa? Og ja,har lest igjennom alle 63 sider(tok meg bra mange timer) men fant ikke direkte ut hva som kan kodes eller ikke med disse 2 programmene.. Jeg har en 320d 2006 modell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Har kjøpt og montert Dension 500 BT mellom HU og CDC. Trenger å få lagt til IPOD, MP3 og aktivere blåtann. Har bestillt kabelen i første tråd, anskaffet det meste av programvare, og er "klar". Kunne noen forklart meg litt enkelt hvor jeg kan begynne? Er en 2004 mod E60, M-ASK Navi (piler) og CD-veksler. Bilen fikk full oppdatering før jeg kjøpte den for fire uker siden, så slik jeg har forstått det, så skal det bare være å aktivere blåtann, bytte ut "CDC" med "IPOD", og legge til KMP3? Er dette "en rett frem" handling, som ikke krever mye med tid? Jeg har ikke noe annet en en billader, vil det holde for den tiden denne prosessen tar, eller må jeg også kjøpe en 40+Amp strømforsyning? (Isåfall hadde det kanskje vært billigere å rulle bilen inn på et verksted og fått jobben gjort?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Jeg har en 320d 2006 modell.. Anbefal deg for å lese denne tråden ihh til din bil http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=451145 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Har kjøpt og montert Dension 500 BT mellom HU og CDC.Trenger å få lagt til IPOD, MP3 og aktivere blåtann. Har bestillt kabelen i første tråd, anskaffet det meste av programvare, og er "klar". Kunne noen forklart meg litt enkelt hvor jeg kan begynne? Er en 2004 mod E60, M-ASK Navi (piler) og CD-veksler. Bilen fikk full oppdatering før jeg kjøpte den for fire uker siden, så slik jeg har forstått det, så skal det bare være å aktivere blåtann, bytte ut "CDC" med "IPOD", og legge til KMP3? Er dette "en rett frem" handling, som ikke krever mye med tid? Jeg har ikke noe annet en en billader, vil det holde for den tiden denne prosessen tar, eller må jeg også kjøpe en 40+Amp strømforsyning? (Isåfall hadde det kanskje vært billigere å rulle bilen inn på et verksted og fått jobben gjort?) Det beste er å lese DIY-er på amerikanske forum, bl.a. den over her, disse og evt andre du finner rundtom. Det er en veldig enkel og kjapp operasjon, så strengt tatt bør dette gå fint uten at du kobler noen strømkilde til bilen, men vil likevel anbefale deg å koble til laderen du har. Står litt som er relevant i denne tråden også (den tråden her er litt mer e39-fokusert. ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Huff,,196 nye sider!! Jeg har en 320d 2006 modell.. Anbefal deg for å lese denne tråden ihh til din bil http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=451145 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Vurderer å handle med diagnoseustyr, ser på e-bay at det ligger endel kabler og programmer tilgjengelig. Jeg har sett litt på denne: http://www.ebay.com/itm/BMW-CARSOFT-Int ... 02&vxp=mtr Jeg har E36 og 20 pins kontakt under panseret. Har lest litt om dette på bimmerforums, og man trenger visst en SP1 for å få alt til å fungere optimalt. Er det bare å handle settet, for derheter å laste ned SP1 fra nettsidene til carsoft? Jeg trenger noe enkelt og greit, ikke mye mikkmakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå