mspec Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Hvillen OS har du? Mener å huske at carsoft 6.5 ikke funker på vista/nyere.kun xp og bakover. *edit* i tillegg må du vel ha en rs232 overgang såfremst du ikke har en gammel pc med serieutgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Har XP Har barbær med VGA utgang, ser ut som det passer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 4, 2012 Forfatter Share Skrevet November 4, 2012 Har XP Har barbær med VGA utgang, ser ut som det passer VGA er for skjerm, du trenger RS232/com port med 9 pinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Ok. Hvor får jeg tak i dette? Hva er egentlig poenget med en VGA utgang? Kan man ikke bare kjøre systemet fra kontakten i bilen, til en laptop via USB ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 hvis du har utgang for SD-kort med mer, kan du bruke en slik http://dx.com/p/serial-port-9-pin-rs232-expresscard-laptop-extension-card-15049?rt=1&p=2&m=2&r=3&k=1&t=1&s=65698&u=15049 det har vært mye trøbbel med usb-overgang hvis du tenker å gå den veien Lurer på om det var sagt en gang i tiden at det er pga strømforkjellen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 5, 2012 Forfatter Share Skrevet November 5, 2012 Ok. Hvor får jeg tak i dette? Hva er egentlig poenget med en VGA utgang? Kan man ikke bare kjøre systemet fra kontakten i bilen, til en laptop via USB ? Vga kontakten har ingenting med dette og gjør, på eldre biler som har pinne 15 installert i den runde 20pin kontakten krever en ads kabel, ads kabelen krever en fysisk com/rs232 port på laptopen. Det KAN funke med et fåtalls pcmcia kort med com. Men det finst ingen liste. Men om noen vet om slike kort som funker så skrik ut! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Jeg har ikke satt meg inn i det her, men ønsker en enkel og grei måte å lese ut feilkoder og nullstille service lampe på min e34. Har ingen pc'r med fancy porter eller xp. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Tusen takk for godt svar, og linkene! En ting jeg lurer på; er det mulig å bare la bilen stå å gå på tomgang mens man koder? Dynamoen og batteriet er én uke gamle, så begge deler fungerer topp. Bare tenker at da er jeg sikker på at det er jevn spenning? Eller må motor være av, og tenning i pos. 2? Har kjøpt og montert Dension 500 BT mellom HU og CDC.Trenger å få lagt til IPOD, MP3 og aktivere blåtann. Har bestillt kabelen i første tråd, anskaffet det meste av programvare, og er "klar". Kunne noen forklart meg litt enkelt hvor jeg kan begynne? Er en 2004 mod E60, M-ASK Navi (piler) og CD-veksler. Bilen fikk full oppdatering før jeg kjøpte den for fire uker siden, så slik jeg har forstått det, så skal det bare være å aktivere blåtann, bytte ut "CDC" med "IPOD", og legge til KMP3? Er dette "en rett frem" handling, som ikke krever mye med tid? Jeg har ikke noe annet en en billader, vil det holde for den tiden denne prosessen tar, eller må jeg også kjøpe en 40+Amp strømforsyning? (Isåfall hadde det kanskje vært billigere å rulle bilen inn på et verksted og fått jobben gjort?) Det beste er å lese DIY-er på amerikanske forum, bl.a. den over her, disse og evt andre du finner rundtom. Det er en veldig enkel og kjapp operasjon, så strengt tatt bør dette gå fint uten at du kobler noen strømkilde til bilen, men vil likevel anbefale deg å koble til laderen du har. Står litt som er relevant i denne tråden også (den tråden her er litt mer e39-fokusert. ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Ok. Hvor får jeg tak i dette? Hva er egentlig poenget med en VGA utgang? Kan man ikke bare kjøre systemet fra kontakten i bilen, til en laptop via USB ? Vga kontakten har ingenting med dette og gjør, på eldre biler som har pinne 15 installert i den runde 20pin kontakten krever en ads kabel, ads kabelen krever en fysisk com/rs232 port på laptopen. Det KAN funke med et fåtalls pcmcia kort med com. Men det finst ingen liste. Men om noen vet om slike kort som funker så skrik ut! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ok. Hva anbefaler du til meg som ønsker å lese av feilkoder på min E36? Har en gammel laptop med XP. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 aottesen: Jeg aner ikke, og har heller ikke lest om noen som har gjort det. Jeg hadde nok ikke gjort det, men det betyr ikke at det ikke er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Jeg bruker usb kabel og aldri hatt noen spesielle problemer med det. Var et helvette og få det til i win7, men i xp funker det smertefritt. Har enda ikke funnet noe jeg ikke kan gjøre fordi jeg har usb Når det er satt opp riktig funker det hver eneste gang til diagnose, nullstilling, programmering osv i både dis, progman, inpa osv og det er vel det du trenger. Ligger mye bra manualer på nettet og vis du kjøper fra ebay følger det med manualer der også som er bra, men du burde ha mer pc kunskaper en og legge kabal og surfe på nettet for sette det opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokka Skrevet November 8, 2012 Share Skrevet November 8, 2012 Hei. Kjøpte meg OBDII til USB fra Ebay, piratgreier fra Øst en plass. Men fant denne linken: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99 ... t-t103023/ Så tenkte å gjøre ett forsøk på dette selv. De første stegene gikk greit, fikk satt opp USB mot kabel. Men når jeg skulle installere BMW tools nekter den å finne en fil som ligger der. Finner filen manuelt, men det gjør ikke installasjonsveiviseren. Noen som har vært borti? Men uansett, det jeg lurte på var om noen i denne tråden har peiling på om det er noen i Bergensområdet som tar på seg diagnose for en liten oppmuntring? Har sett det er en fra Bergen på forumet som har noe stående i signaturen sin om dette. Men er ferdig på jobb om 5min så har ikke tid til å lete akkurat nå selv. Hjelp? Bilen min har stått altfor lenge i ro, og finner faen ikke ut hvorfor den ikke vil tenne. Går rundt på starteren, men nekter å tenne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet November 8, 2012 Share Skrevet November 8, 2012 Hei. Kjøpte meg OBDII til USB fra Ebay, piratgreier fra Øst en plass. Men fant denne linken: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99 ... t-t103023/ Så tenkte å gjøre ett forsøk på dette selv. De første stegene gikk greit, fikk satt opp USB mot kabel. Men når jeg skulle installere BMW tools nekter den å finne en fil som ligger der. Finner filen manuelt, men det gjør ikke installasjonsveiviseren. Noen som har vært borti? Men uansett, det jeg lurte på var om noen i denne tråden har peiling på om det er noen i Bergensområdet som tar på seg diagnose for en liten oppmuntring? Har sett det er en fra Bergen på forumet som har noe stående i signaturen sin om dette. Men er ferdig på jobb om 5min så har ikke tid til å lete akkurat nå selv. Hjelp? Bilen min har stått altfor lenge i ro, og finner faen ikke ut hvorfor den ikke vil tenne. Går rundt på starteren, men nekter å tenne. Er mange problemer som dukker opp i win7.. Sleit med det samme som det i tillegg til andre ting når jeg fikk det til og funke. Sleit også med og få diaghead til og fungere riktig i win7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 heisann, ser etter noen som har erfaring med (BMW ICOM BMW ISIS ISID A+B+C) kjøp fra ebay, ser det er en del kina kabler er det kvaliteten til kina kablene som er dårlig eller levetiden på dem, jeg tenker allt kommer jo fra kina uansett? men er det noen som har kjøpt fra ebay brukere som selger med bra kvalitet ? tenkte å kjøpe hdd m/BMW ICOM BMW ISIS ISID A+B+C software også kjøpe kabler og laptop utenom har regnet litt på det og det er billigere. takk for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Trenger du ICOM? ICOM er mye mer en en kabel, noe som også gjenspeiler seg i prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå