Alpejohn Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 Ah var litt blind jeg. Genialt! Veldig bra beskrevet. Takker Tror jeg prøver med på DIS. SKal se om jeg får tak i kabel på ebay Ja, der følger som regel med alle programmene på de kablene. Dis/progman/inpa/ncs osv. Det er nok den beste. Litt tungvindt med vmware og dis, og inpa må du skanne en og en modul. Men det er det beste siden det er bmws egne programmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Ja det er nok det og hos BMW sa de selv at andre programmer ikke klarer å tyde alt og at du kan få feile koder ut. Kjøper orginalt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiim Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Hallo, Noen i Porsgrunn/Skien (Telemark) som kunne tatt en diagnose av bilen min? Kontakt meg på PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Som svar på mitt eget spørsmål; Jeg forhørte meg med en bekjent som jobber på BMW-verksted, og han sa at om de ikke hadde flere test-stasjoner ledige, lot de bare bilen stå på tomgang med avsug. Så nå har jeg kodet: -Digitalt speedometer -Fjernet 5km/t feilmargin -Blåtann -iPod -Telefon -Equalizer -Automatisk innvipping av speil -Visning av viftehastighet på automatisk klimaprogram ...alt gjort på tunet, med bilen på tomgang. Tusen takk for godt svar, og linkene!En ting jeg lurer på; er det mulig å bare la bilen stå å gå på tomgang mens man koder? Dynamoen og batteriet er én uke gamle, så begge deler fungerer topp. Bare tenker at da er jeg sikker på at det er jevn spenning? Eller må motor være av, og tenning i pos. 2? Har kjøpt og montert Dension 500 BT mellom HU og CDC.Trenger å få lagt til IPOD, MP3 og aktivere blåtann. Har bestillt kabelen i første tråd, anskaffet det meste av programvare, og er "klar". Kunne noen forklart meg litt enkelt hvor jeg kan begynne? Er en 2004 mod E60, M-ASK Navi (piler) og CD-veksler. Bilen fikk full oppdatering før jeg kjøpte den for fire uker siden, så slik jeg har forstått det, så skal det bare være å aktivere blåtann, bytte ut "CDC" med "IPOD", og legge til KMP3? Er dette "en rett frem" handling, som ikke krever mye med tid? Jeg har ikke noe annet en en billader, vil det holde for den tiden denne prosessen tar, eller må jeg også kjøpe en 40+Amp strømforsyning? (Isåfall hadde det kanskje vært billigere å rulle bilen inn på et verksted og fått jobben gjort?) Det beste er å lese DIY-er på amerikanske forum, bl.a. den over her, disse og evt andre du finner rundtom. Det er en veldig enkel og kjapp operasjon, så strengt tatt bør dette gå fint uten at du kobler noen strømkilde til bilen, men vil likevel anbefale deg å koble til laderen du har. Står litt som er relevant i denne tråden også (den tråden her er litt mer e39-fokusert. ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 Hvor og hvordan gjorde du det med feilmargin? Min viser 10 km/t feil Kunne godt tenkt meg og fått det ned på 5 km/t.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Som svar på mitt eget spørsmål;Jeg forhørte meg med en bekjent som jobber på BMW-verksted, og han sa at om de ikke hadde flere test-stasjoner ledige, lot de bare bilen stå på tomgang med avsug. Så nå har jeg kodet: -Digitalt speedometer -Fjernet 5km/t feilmargin -Blåtann -iPod -Telefon -Equalizer -Automatisk innvipping av speil -Visning av viftehastighet på automatisk klimaprogram ...alt gjort på tunet, med bilen på tomgang. Greit å vite at det går helt fint med bilen på tomgang. Flott å se "solskinnshistorier" innen koding også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Strålende dette her! Utrolig gøy å få til også! Men har jo fått blod på tann nå.. Har to ting igjen, som jeg ikke helt finner ut av Ser at noen har kodet automatisk lukking av takluke hvis det begynner å regne. Og så har noen fått til å kode slik at vindusviskerene går tilbake til 0 hvis du slår av tenningen mens de er i aksjon. Men jeg finner ikke modulene de har beskrevet. Noen snakker om KBM, 2JMMB(?) og noen snakker om WIM. Peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiim Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Hallo, Noen i Porsgrunn/Skien (Telemark) som kunne tatt en diagnose av bilen min?Kontakt meg på PM Noen som kan anbefale meg et kit som jeg utføre koding og diagnose tester selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 Hallo, Noen i Porsgrunn/Skien (Telemark) som kunne tatt en diagnose av bilen min?Kontakt meg på PM Noen som kan anbefale meg et kit som jeg utføre koding og diagnose tester selv? Hva med og starte på 1. Side i denne posten? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiim Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Hallo, Noen i Porsgrunn/Skien (Telemark) som kunne tatt en diagnose av bilen min?Kontakt meg på PM Noen som kan anbefale meg et kit som jeg utføre koding og diagnose tester selv? Hva med og starte på 1. Side i denne posten? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Mulig noen har funnet noe annet og evt bedre tilbud/produkter ? Jeg er fult klar over at det står i første posten, men bare vil høre om hva folk bruker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Bruker det som står i 1. Tråd. Fungerer utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Jeg har ikke satt meg inn i det her, men ønsker en enkel og grei måte å lese ut feilkoder og nullstille service lampe på min e34. Har ingen pc'r med fancy porter eller xp. Noen forslag? Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Jeg har ikke satt meg inn i det her, men ønsker en enkel og grei måte å lese ut feilkoder og nullstille service lampe på min e34. Har ingen pc'r med fancy porter eller xp. Noen forslag? Anyone? Ut i fra det jeg vet, må du nesten ha com port. Jeg har ingen E34 og teste mine kabler på, så jeg kan desverre ikke gi noe mer svar Men går ut i fra at man må ha ADS kabel og den må ha com (med mindre du er villig til og teste med et slikt pcmcia kort).. Om du kjenner noen som har INPA, så kan jo de teste og se om det funker likavel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 det pcmia kortet jeg linket til funker gull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 28, 2012 Forfatter Share Skrevet November 28, 2012 det pcmia kortet jeg linket til funker gull Testet på denne ADS kabelen og eldre bmwer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå