babjorn Skrevet April 1, 2013 Share Skrevet April 1, 2013 Da har jeg tatt bilde av feilen. Her fra motor test DME 1.7 for M42/M43 1 Ser man verdiene, som beveger seg. 2 Da ha jeg tatt bilde av feilen. Her fra Chassis test ABS/ASC MK4 Men får lest av feilmelding, men ikke activert live test på ABS å registrerer ikke at jeg tar ut en ABS sensor, raporterer ikke feil. Dette er feilen jeg finner på ABS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spectral72 Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Da skal jeg slenge ut ett spørsmål angående dette med OBD, OBDII og ADS. For oss med eldre E39 som ha 20-pin kontakt framme der under panseret. Har en også pin15 installert i denne kontakten må en bruke utstyr som kan lese ADS språk. Og da har jeg følgende spørsmål: Hvilke moduler går på dette ADS språket ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Da skal jeg slenge ut ett spørsmål angående dette med OBD, OBDII og ADS.For oss med eldre E39 som ha 20-pin kontakt framme der under panseret. Har en også pin15 installert i denne kontakten må en bruke utstyr som kan lese ADS språk. Og da har jeg følgende spørsmål: Hvilke moduler går på dette ADS språket ? Har 97 modell E39, bruker bare en overgang fra OBD2 Til OBD, funker helt fint det =) kan igrunn se det meste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 2, 2013 Forfatter Share Skrevet April 2, 2013 babjorn: Kan desverre ikke si noe om disse feilene, men jeg får ofte feil på tester selv. Er langt fra alle tester som virker. Jeg har slått meg til ro med at det rett og slett ikke funker.. Da skal jeg slenge ut ett spørsmål angående dette med OBD, OBDII og ADS.For oss med eldre E39 som ha 20-pin kontakt framme der under panseret. Har en også pin15 installert i denne kontakten må en bruke utstyr som kan lese ADS språk. Og da har jeg følgende spørsmål: Hvilke moduler går på dette ADS språket ? Tror det er de fleste som går på ADS, men det vet jeg ikke så kan ikke si så mye om det. Har 97 modell E39, bruker bare en overgang fra OBD2 Til OBD, funker helt fint det =) kan igrunn se det meste Da har du nok ikke pinne 15, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Noen som har en nyere fungerende versjon av INPA? Den jeg fikk med interfacen er gammel(5.0.1). Ville blitt meget takknemlig om noen kunne sende en link, evnt laste opp til meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngve_bmw Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 http://narod.ru/disk/857052001/www.bmwp ... A.rar.html Skal være gudd sjitt, tast inn tallene og klikk på "Скачать" og deretter .html linken som kommer opp Har installert denne utgaven selv uten problemer, og startet programmene, men ikke testet med bil. Andre forum har hatt kun positive erfaringer med denne linken tho, håper det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Noen som har prøvd Galletto-greiene? Galletto 1260, for flashprogrammering av styreenheter... Skal kunne brukes på mye mer enn BMW... Har kjøpt en slik kabel, og har masse software fra tidligere, men usikker på hvor bra dette greiene er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Følg instruksene på linken her: http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm og utfør test nr 2 Gjorde denne testen (Instrument test) , Test 02. Alle lamper lyste og nålene gikk til max og tilbake ett par ganger, men *ikke* motorlampa. Vil det si at den ikke fungerer? Er det vanlig pære bak motorlampen i e39 eller er det en LCD greie? Hvilken modell er bilen... ikke alle som har motorlampe... sent by me, with Tapatalk 2 Det er en '98 528i E39 Enkelvanos har ikke motorlys, dobbelvanos tror jeg alle har... Enkel prod før 09.98, dobbel 09.98 og videre. sent by me, with Tapatalk 2 Hvordan er det på e46 m52b25 98 modell? Har en kompis som fikk beskjed på verksted i forbindelse med eu at motorlampen ikke virket fordi den ikke lyste når han satt på tenningen. Jeg mistenker at den ikke skal lyse.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 E46 mener jeg alle har motorlampe. Synes i hvert fall de fleste lyser...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Noen som har prøvd Galletto-greiene?Galletto 1260, for flashprogrammering av styreenheter... Skal kunne brukes på mye mer enn BMW... Har kjøpt en slik kabel, og har masse software fra tidligere, men usikker på hvor bra dette greiene er. Link? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 E46 mener jeg alle har motorlampe. Synes i hvert fall de fleste lyser...! E46 fikk M52TU(dobbelvanos) fra starten av, så derfor lyser de alle mann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Men da er det feil på hans bil da syntes det virket snodig at varsellampen skulle ta kveld :s er vel led lampe på e46... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Lurte på om man kunne bruke usb kabelen som går til inpa/dis på MINI. Eller endå bedre om jeg kan bruke inpa eller dis til å ta diagnose på en mini. Mener å ha sett mini inne på inpa, men husker ikke helt. Det er i dette tilfelle en 2004 MINI Cooper S det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Mener der er Mini å INPA ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Noen som har prøvd Galletto-greiene?Galletto 1260, for flashprogrammering av styreenheter... Skal kunne brukes på mye mer enn BMW... Har kjøpt en slik kabel, og har masse software fra tidligere, men usikker på hvor bra dette greiene er. Galletto er i utgangspunktet bra, men det som selges på ebay for 25$ er jo clonede produkter fra Kina, og her kan kvaliteten være variabel. Har selv en slik og har brukt den til flashing av både BMW og Mercedes uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå