vinge87 Skrevet Juni 24, 2013 Share Skrevet Juni 24, 2013 Ebay china kopi, det dyreste er pcen som må til for å drive den......og husk og kjøp strømforsyning som har masse amper og 13,8 volt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juni 24, 2013 Share Skrevet Juni 24, 2013 Okei gutter, har prøvd litt mer med BMWscanner i dag, men får faen ikke kobla det opp mot bilen. Jeg har OBDII, IKKE OBDI. Får opp følgende error: Connection error with IKE, og connection error with EWS. HAr googlet meg grønn, ser folk driver å lodder sammen pinner og greier, noen som har noen erfaring med dette? Kan det være mulig jeg har fått en dårlig modul?! Isåfall har noen en link til en som funker bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2013 Det kan jo tenkes at du har fått en dårlig kabel.. Regner med begge prikkene ved oppstart er grønn, de som indikerer at driver og kabel er ok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juni 24, 2013 Share Skrevet Juni 24, 2013 Jepp, softwaren skal være OK. Tror bare jeg kjøper den litt dyrere versjonen fra resettools jeg ass, det ser ut som den er av en litt annen kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krholt Skrevet Juni 27, 2013 Share Skrevet Juni 27, 2013 Er det noen i Stavanger/Sandes området som er har muligheten til å lese av feilkoder/slette? Passet ikke veldig bra at airbag lampa skulle starte å lyse rett før PKK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 27, 2013 Share Skrevet Juni 27, 2013 E39? Sikkert sensor på belte eller sensor i passasjersete Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krholt Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Det er en 2000 preface E39 ja. Mye jobb å skifte? Har bestilt ett kabel kit nå, men det tar vel litt tid å få det over atlanteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Jeg har utstyr, men bor i haugesund. skal ikke nedover før 8 juli da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Information on a vehicle from the model series E60 could not be determined.Use the diagnosis function to make sure that access to the vehicle is possible via the Gateway control module (ZGM on E65). If not yet done, end the Progman session with End and switch to diagnosis otherwise continue with Checked. So I click "Checked" and try again. It goes through the VO determination again, and then comes back with: It is necessary to use OP(P)S/ICOM for the connected vehicle for programming/coding control modules. For this purpose, you must close the Progman session and select one of the requested interfaces. Hei. Jeg får denne feilmeldingen med progmann. Noen idee? Står velddig godt forklart her Icom anbefalles Fikk det til, måtte bare velge old cars. Da fikk jeg koblet til med en gang. Jeg har alle programmene, Inpa, Dis, GT1, Progmann/SSS osv.. Og ODB1 og ODB2 kabel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Da kom BMW Scanner kabelen i posten, men cden som fulgte med var jo selvsagt knekt. Ingen som tilfeldigvis vet om demo versjonen fra hjemmesiden til BMW Scanner fungere som full versjonen? Eventuelt hvor man kan få tak fullversjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 http://www.resettools.com/app/bmw/BMW_S ... nstall.exe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Takker. Fikk programmet opp, men når den scanner bilen får jeg connection error med ike and ews. Prøver så å scanne resten, men alt dukker opp som "Not Found". På boksen som er koblet til bilen er det to lys, et oransje og et grønt. Det oransje lyser konstant når kabelen er koblet til, den grønne blinker litt ettersom den scanner bilen. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Regner med at det holder å sette på tenningen? Forøvrig bruker jeg en overgang fra OBD til 20pin, slik at jeg får den koblet opp til 20pin utgangen i motorrommet. Edit: Ser du sliter/sleit med samme problemet scoot, fant du ut av det? Ser også at folk snakker om lodding, her blant annet: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... hlight=pin så får vel gi det en sjans, så sant ingen andre har flere tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Nupe, jeg har ikke funnet ut problemet enda. Nå har jeg prøvd både på min egen som kun har OBDII og en kollegas E39 som har OBD1. Konkludert med at de billigste kinakopiene er junk, skal kjøpe den dyrere varianten fra http://www.resettools.com og teste den. I mitt adapter er ikke engang pinne 1 og 2 tilkoplet på printkortet, så å lodde sammen disse vil være meningsløst. ( i OBDII kontakten er det kun en ledning inn på pinne 1, pinne 2 er blank ) Man får det man betaler for, det vet jeg jo fra før Lærer aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Virker som det er forskjellige varianter ute å går ja. Den forrige linken jeg postet, min ser ikke slik ut på de bildene i det hele tatt, min ligner heller den du ser her: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... st25305770 og ifølge han så kan man prøve å lodde sammen 1+2 og 7+8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Se der ja, ser ut som vi har helt likt adapter, for min ser også mer ut som den der. 7 og 8 er allerede loddet, 1 og 2 er derimot ikke tilkoplet. Tror jeg går for den dyrere varianten jeg, mer troa på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå