Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Man kan lade en Tesla med alminnelig 220-volt stikkontakter. Tesla Modell S har også regenerering av bremseenergien slik at batteriet blir ladet når man bruker bremsene.

Apropos den elektriske motoreffekten på Modell S. Motoren yter 416 HK og 600 Nm fra <> 0 rpm. Dette betyr at motoren yter maksimalt i hele turtallsområdet. Dette er fremtiden mine damer og herrer... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men med større batteribakke... Det blir vel det dobbelte med den største?

Det tviler jeg på, men litt mer vil bilen naturligvis koste. Batteripakkene på elektriske biler pleier å være temmelig kostbare og det er derfor vanlig med ulike leasingavtaler. Allikevel... jeg vil ikke nøle med å kalle Tesla Modell S for tidenes bilkupp... hvis du klarer å få tak i en av de 20000 stk. som skal produseres årlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla har begynt leveringene av de første Model S i USA, med en startpris på 90.000 dollar, de vil senere i høst komme med en versjon til rundt 50.000 som har en mindre batteripakke.

Så det er det nesten dobbelt pris i USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31000 kroner i depositum ved inngåelse av kontrakt. Ytterligere 230000 kroner ved bekreftelse av kontrakten. Altså totalt 261000 kroner for en Tesla Modell S. Dessverre så er Signature modellen (introduksjonsmodellen) utsolgt. Modell S koster med andre ord 31K mer enn jeg først trodde, men den er stadig svært mye bil for pengene... og stadig tidenes bilkupp... 8)

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Det høres jo nesten for godt ut til å være sant..

men hvorfor "selges" de på finn.no til en mye høyere pris?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32104483

Går det på noen måte an å tolke prisene slik at reservasjonsbeløpene til Model S og Model S Signature er henholdsvis 31000kr og 230000kr, og at salgssummen/nybilprisen ikke er satt ennå?

Skjermbilde2012-10-24kl203926_zpsfb668379.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... man kan også tolke teksten på den måten, men prisen for den billigste Modell S skal iht. flere medier være rundt 270000 kroner. Signature S modellen er dessverre utsolgt. Hvis det er slik at Modell S med den lille batteripakken koster under 300000 kroner er det en helt fantastisk pris... og dette forklarer mer enn godt at prisen for tilgjengelige biler eksploderer på finn.no. En årsproduksjon på 20000 biler på verdensbasis er helt klart en begrensning når bilen tilsynelatende er såpass bra som den er... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så tror jeg at Elbiler er en forbigående trend. Jeg leste nettopp ett stykke at ut i den store verden så sliter biler som Nissan Leaf og Mitsubishi Miev (og resten av trekløveret) veldig med salget, kun her i Norge det går unna. Om noen år så går produsentene (de som også produserer vanlige biler) lei og dropper ut Elbiler, særlig fordi dagens diesel og bensinbiler blir mer og mer effektive og konkurransedyktige godt hjulpet av hybrid teknologi. Det Norske markedet alene er ikke stort nok for produsentene til å forstette med denne relativt dyre produksjonen, og da står kun de rene elbil produsentene som Tesla igjen. Heldigvis så er det disse som har forstått at en Elbil ikke behøver å se heslig ut slik som Leaf og Miev :roll:

Model S er den eneste elbilen jeg faktisk kunne vurdert å kjøpe, ellers så ville jeg nok valgt en hel annen "miljøbil".....F10 535 Active Hybrid :mrgreen::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så tror jeg at Elbiler er en forbigående trend. Jeg leste nettopp ett stykke at ut i den store verden så sliter biler som Nissan Leaf og Mitsubishi Miev (og resten av trekløveret) veldig med salget, kun her i Norge det går unna. Om noen år så går produsentene (de som også produserer vanlige biler) lei og dropper ut Elbiler, særlig fordi dagens diesel og bensinbiler blir mer og mer effektive og konkurransedyktige godt hjulpet av hybrid teknologi. Det Norske markedet alene er ikke stort nok for produsentene til å forstette med denne relativt dyre produksjonen, og da står kun de rene elbil produsentene som Tesla igjen. Heldigvis så er det disse som har forstått at en Elbil ikke behøver å se heslig ut slik som Leaf og Miev :roll:

Model S er den eneste elbilen jeg faktisk kunne vurdert å kjøpe, ellers så ville jeg nok valgt en hel annen "miljøbil".....F10 535 Active Hybrid :mrgreen::wink:

Nettopp.

En kunstig boble.

Ironien er at el biler med batteripakken er minst like miljøfientlig som diesel/bensin motoriserte biler.

Og hva med garantien på batteriet, vil tro dette holder x antal mil i tja, 5 år, hva skjer da, kjøpe nye batterier til 100.000.-?

Og hva er kraften til å lade batteriet fremstilt av, kull?

Miljø hysteriet og CO jakten har ført til hypen om el biler, før det var det hydrogen biler.

Batterier og teknologien pr idag er ikke kommet langt nok, bare se på mobiler, svært få varer mer enn en dag, og en mobil som er et par tre år har halvert kapasiteten sin.

I Overskuelig fremtid er det en troverdig løsning, og det består i biler med fossilt brennstoff, takke meg til det!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig.

Det det koster miljøet å produsere bilene, strømmen (for Europa sitt vedkommende) og resirkulere dem er mye mer på en Elbil enn for en vanlig bil. Disse Elbilene er også som regel produsert ett stykke unna (USA og Japan) og det betyr lang vei med frakt, det utslippet frakten rundt halve kloden tilsier skal Elbilkjøpern kjøre i mange år for å "hente inn" igjen :roll:

For Norge sitt vedkommende så er jeg sikker på at det kommer inn noen avgifter på elbiler samt at mange av godene trekkes tilbake, er jo Norge det er snakk om. Nå som elbilsalget bare øker så ser de sitt snitt til å kunne dra inn ytterligere noen milioner og da er de ikke vonde å be.... :roll: Nei jeg bare gleder meg til denne dilla er over, så jeg kan slippe å se disse forferdelig stygge bilene i trafikken. Kjørte bak en Leaf i går, den er så stygg at det gjør vondt i øya :evil: ...også godtet jeg meg litt over at det han sparte miljøet i form av CO2 utslipp tok jeg så til de grader igjen med E34en min :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tanken på å parkere Model S på langs ved den ladestasjonen utenfor inngangen her der det står 3 heslige Think på tvers i dag, gjør det nesten verd å stille seg på liste. Vet ikke hvor de Thinkene skulle parkert da, men det blir et godt stykke unna :)

Ellers er jeg enig i at det å være avhengig av å ha en bil nr. 2, som OGSÅ er stor nok for familien + bagasje, for å komme seg på hytta er litt dumt.

Leste for ikke lenge siden en artikkel hvor det sto hvem som egentlig kjører elbiler i Norge. Ikke akkurat miljøvernere, men folk i finansnæringen som ikke orker å stå i kø til og fra jobb. Var bilde av parkeringa på Aker brygge. Var vel plassen med størst elbiltetthet i verden :)

Hjemme står nok Range Roveren, X5en eller Cayennen.

Avgiftslettet og fordelene ved elbil er da altså i realiteten kun en gavepakke som gjør at eliten kan betale seg ut av rushtrafikk og parkeringsavgifter.

Det vil jeg også tro da betyr at det ikke er lenge til disse fordelene blir borte, og med det alt elbilsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...