Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

@Hawkon88 Ranger og Amarok er ment til gatebruk derav komforten. Hilux er enkel i konstruksjon uten mye dilldall, fordi det er en arbeidsbil ment til industriområder og terreng, og enkel reperasjon om noe skulle skje. Så alt til sitt bruk. Få på en liten Arctic Truck oppgradering på Hilux eller i det minste All-Terrain dekk. Det er skikkelig stygt med pickup med lavprofil eller vanlige gatedekk. Det må henge sammen med bil. Jeg liker også at SUV har all-terrain dekk, selv om det i 99% av tilfellene ikke er behov fordi det er gate-SUV med helt andre formål. Izusu D-Max synes jeg også er tøff, AT oppgradering der også så er vi i mål. Jeg hadde nok gått for en D-Max eller Hilux grunnet formålet, noe komfort må man ofre der, det er jo Pick Up, komfort får man i Land Rover. Jeg er ikke fan av nye amerikanske pick-uper, de gamle er tøff. Likevel har jeg sansen for Ford Raptor.

isuzu.thumb.jpg.465f33f98383fd4d1f2d77a66c25654e.jpg

Et eksempel på hvordan jeg liker SUV:

BMW_X6_Tuning_20301.jpg.5347c554c1b4335f4d4d6074a98251f4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at en bil til 400-500 (dobbelcab uten bakseter) skal være komfortabel. Det er ingen grunn til å ikke ha antisladd på en innstegsmodell i denne prisklassen (hilux). Sammen med rwd og lett bakpart uten last, kan man fort bli overasket på våt vei.

Så hva betaler man for i en hilux som ikke man får i ranger? Hvis man kjører såpass at en ranger ikke kommer frem med 4wd og låst diff, da trenger man noe bedre enn en pickup uansett.

De fleste som kjører pickup her i området, bruker den 95% på asvalt, men har gjerne noen skogsbilveier/traktorveier de kjører på. Feks som skogbruker. Eller må brøyte veien hjemme selv, så da er det greit å kunne kjøre i dyp snø, så man ikke trenger å brøyte hver eneste dag det er snøfall.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Jeg mener at en bil til 400-500 (dobbelcab uten bakseter) skal være komfortabel. Det er ingen grunn til å ikke ha antisladd på en innstegsmodell i denne prisklassen (hilux). Sammen med rwd og lett bakpart uten last, kan man fort bli overasket på våt vei.

Så hva betaler man for i en hilux som ikke man får i ranger?

Vi hadde for noen år tilbake en 07 Hilux. Joda, den ga mange morsomme øyeblikk på våt vei med kun rwd innkoblet. Jeg var klar over det, så det gikk bra, værre med de som fikk en overraskelse :D

Hilux skal ha 4x4, men antiskrens trenger den ikke. Får veie opp nøktern utstyr med store hjul og motor. På akkurat Hilux. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilux vil alltid være den uslitelige. Men av pick ups er ford raptor drømmen min :) synes disse japsebilene er for ukomfortable, og Amarok er en show off bil for pick up wannabes som ikke har orka å ta C1 lappen for å kjøre skikkelig bil som Ford F350 eller Chevy silverado. Amarok er nok den mest personbilaktige, men med de vag kvalitetene på godt og vondt....

Man har jo Ford Ranger med 3.2 rekkefemmer. Artig bil, har ikke prøvd den enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig fått sansen for bandet INXS igjen :) går for full guffe om dagen. 80 tallet er mitt tiår både på musikk og biler og INXS intet unntak.

Mystify, be by my side, beautiful girl og disappear er alle melodiøse og gode. Bandet har en god del mer sært og for mange rotete sanger kanskje? Og mye høres likt ut. Me de nevnte sangene har nok også en viss pop apeal til seg. Personene i bandet er/var ekstremt musikalske.

Frontfigur og hovedsynger michael hutchence ble som mange andre kunstnere i samme situasjon stoffavhengig, ustabil og tok til slutt sitt eget liv på et hotell i 1997 etter at presset fra media og en tvist med bob geldof ble for mye. Michael ble sammen med bob's tidligere kone. Hun tok også sitt liv ikke mange år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik skrev:

Aftenposten er faktisk en liberalkonservativ avis (Høyre er et liberalkonservativt parti) så jeg tenker at Spetalen gjør seg skyldig i en forklaring når han sier at bl.a denne avisen trenger motvekt. Enten så mener han at Aftenposten ikke er liberalistisk nok og i så fall har medieforskeren rett i sin skepsis når det gjelder Spetalens motiver (hvilket jeg også tror) eller så er Aftenposten ikke verdikonservativ nok og i så fall mener Spetalen at Aftenposten burde legge seg mer opp etter politikken som Senterpartiet og Venstre fører hvilket jeg bestemt ikke tror er tilfellet.

Jeg tenker at Spetalens motiver helt klart er liberalistiske og at han mener at Norge mangler medier som f.eks Breitbart og Fox News. Vi har heldigvis frem til nå stort sett blitt forskånet for den slags manipulerende medier og jeg tenker at det er ganske typisk at det er milliardærer som Spetalen som ønsker å endre på dette. Her i Danmark har typer som Spetalen til og med opprettet et eget parti (Liberal Alliance) for å kunne påvirke politikken som føres i landet. Partiet har så langt hatt suksess og sitter i regjeringen sammen med Venstre (som er en slags blanding av Høyre og Venstre i Norge) og det Konservative Folkeparti (som er et slags verdikonservativt Høyre). Liberal Alliance er ellers det eneste partiet i Danmark som har en sponsor fra næringslivet og det er investeringsbanken Saxo Bank (der en av de tidligere eierne av banken, Lars Seier Christensen, også var med til å grunnlegge partiet). Partiet har derfor kun én fanesak og det er typisk nok at toppskatten skal bort (altså redusert skatt for de som tjener mer enn ca. 605000 NOK årlig).

VG er forøvrig en partipolitisk uavhengig avis, mens Dagbladet ser på seg selv som en radikal/sosialliberal avis (type: SV). NRK skal som allmennkringkaster være partipolitisk uavhengig, men her svikter de i likhet med Danmarks Radio (DR) totalt iom. at de ofte legger frem nyheter og programinnhold som helt klart er radikalt/sosialliberalt fargelagt.     

 

En ting er hva de kaller seg, noe annet er hva de gjør i praksis. 

Min oppfatning er at inntekt og egne ønsker/vilje er det som styrer hvilket parti de fleste stemmer på. 

Derfor er og de fleste journalister sosialister. Lønna deres er avhengig av støtte over statsbudsjettet og det gjør dem avhengig av sosialistene. Dette viser seg om man leser det som ikke står skrevet i artikkelen, eller avisen som helhet. Som feks denne artikkelen: https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/RWrWO/-Jeg-vil-mye-heller-ha-slike-videoer-fra-Sophie-Elise-enn-flere-kleine-videoer-fra-partilederne

Ok, sophie elise har sine politiske oppfatninger og mange er interessert i hennes påfunn. Hun viser tydelig ståsted i det politiske landskapet med å publisere en slik video litt før valget og de fleste vet hvor hun står.

Hadde det vært en video som hetset med arbeiderpartiet, ville ikke aftenposten ha laget en sak på det. I tillegg er det ingen andre enn sosialister som kommer med uttalelser. 

En skal ikke undervurdere aftenpostens snikmanipulasjon i en valgsituasjon. Hvorfor skulle ellers aftenposten ha publisert en ubalansert artikkel, hvor innholdet er gratis pr for et forbilde blant unge, hvor hun tydelig markerer sitt ståsted?

Feks ulvedebatten, viser samme tendenser. Spør redaktøren i nationen om hva han mener om ulv. Svaret er nok det stikk motsatte av hva som er tilfelle for feks vg. Det skinner tydelig igjennom i både nationen og vg. Hvorfor skulle det være annerledes med politikk?

 

Hva er poenget med denne artikkelen?

https://www.nrk.no/sorlandet/privat-barnevernsgrunder_-fem-millioner-i-utbytte-siste-arene-1.13646227

Eller hva med dette?

IMG_0728.thumb.PNG.884ed1c79313dcf6212a3ad7878dbff0.PNG

IMG_0729.thumb.PNG.457fe85dcc1a023519babf171c005785.PNG

IMG_0730.thumb.PNG.bf7ffef6f6be38ae6e4e90f46db26da7.PNG

Eller hva med uthengingen av hagens utspill av formueskatten? Han ble misforstått med vilje, og de knebler enkeltpersoner til å ha meninger som er i mot deres egne.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... jeg tenker at skillelinjene i ulvedebatten først og fremst følger by-land skillelinjene. VG og Dagbladet er såkalte tabloid aviser eller som danskene etter fransk mønster kaller boulevard aviser. Altså ikke altfor seriøse løssalgsaviser som står på standere utenfor kiosker langs boulevardene i Paris... eller veiene i Oslo. Etterlyser man mer seriøse og dyptpløyende artikler bør man lese noen andre aviser og da mener jeg faktisk at Aftenposten er noe av det beste vi har i Norge.

Man bør imidlertid huske på at Aftenposten primært er en osloavis og at innholdet derfor er fargelagt av dette. Det bor mange unge mennesker i Oslo og det bor mange innvandrere i Oslo. Aftenposten kan ikke leve i en boble slik som Spetalen tilsynelatende gjør og derfor har også avisen endret seg med at Oslo har endret seg. Aftenposten har nok derfor blitt litt mindre konservativ i formen enn den var for 15-20 år siden. I forhold til mange andre land er nyhetsbildet i Norge etter min mening temmelig balansert. Spetalen har faktisk svært lite å klage over og dette vet han godt.

Apropos SUV'er så er den nye VW T-Roc litt interessant fordi den sikter seg direkte inn i massemarkedet der f.eks Nissan Qashqai befinner seg (i alle fall prismessig). Jeg liker bilen, men navnet synes jeg er litt i overkant tullete (jeg er imidlertid langt fra å være i målgruppen for bilen)... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Plutselig fått sansen for bandet INXS igjen :) går for full guffe om dagen. 80 tallet er mitt tiår både på musikk og biler og INXS intet unntak.

Mystify, be by my side, beautiful girl og disappear er alle melodiøse og gode. Bandet har en god del mer sært og for mange rotete sanger kanskje? Og mye høres likt ut. Me de nevnte sangene har nok også en viss pop apeal til seg. Personene i bandet er/var ekstremt musikalske.

Frontfigur og hovedsynger michael hutchence ble som mange andre kunstnere i samme situasjon stoffavhengig, ustabil og tok til slutt sitt eget liv på et hotell i 1997 etter at presset fra media og en tvist med bob geldof ble for mye. Michael ble sammen med bob's tidligere kone. Hun tok også sitt liv ikke mange år etterpå.

INXS var også blandt mine favorittband på 80-tallet og første halvdel av 90-tallet. Jeg husker at platen "The Swing" kom i 1984 og den ble enormt populær. På denne tiden kom det nærmest en bølge av bra australske band/artister som f.eks Midnight Oil, Crowded House og Kylie Minogue. Flere av disse inkl. INXS (til og begynne med) hadde et distinkt australsk lydbilde som jeg likte... :)

Michael Hutchence var en karismatisk artist så han kunne velge på øverste hylle når det gjaldt damer, som han bl.a gjorde med den danske modellen Helena Christensen. Et liv i sus og dus kostet imidlertid mye på den personlige kontoen og han døde etter en overdose heroin i 1997.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Evopower skrev:

De får kalle den for T-Rex :P

Enda en bil for massene den der. Vag er sjeleløse biler.

Mulig de i dagens modeller er sjeleløse, men tidligere modeller som Golf Mk1 og VW Bus osv. er jo ikke det :)

Madammen går faktisk å maser om når nye VW Bus kommer. Det er håp at den er her "snart".

http://newsroom.vw.com/vehicles/future-cars/official-the-vw-bus-is-back-and-its-electric/

idbuzz1a-1503162755.jpg.c3937dec5eb13f1d5cdf1eb44c42bae1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marius2002 skrev:

Det er klart. Med den typen 4x4 ville noe annet vært unormalt :)

Prøv rundkjøringer med 4x4 innkoblet, man sklir bare ut...

Det har jeg ikke gjort. Det burde vel gå helt fint med åpne differ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hawkon88 skrev:

Det har jeg ikke gjort. Det burde vel gå helt fint med åpne differ? 

Låst :) Var ikke mulighet åpne på vår gamle, enten låst 4x4 eller rwd og lavgir 4x4... Så du kan si det var brutal firhjulstrekksystem, men den kom seg fram :)

Altså den var bare 100% låst i lavgir, men den var nok prosent låst i høygir til at bilen skle ut.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...