Jump to content

Fredriks alternative bimmerstråd

Recommended Posts

• Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er noe eget med gamle brosjyrer egentlig. Var heldig å komme over en her nå i vår . Dette er brosjyre fra 1982 med norsk tekst . Merker jeg blir litt sånn rar i kroppen når jeg leser de

Har eid mange Porscher, og en av mine favorittvideoer er jo nettopp Stefan Roser på Ringen. Filmen kalles "Fazination at the Nurburgring" - og er en klassiker.   Jeg er så heldig å eie nettopp en s

Et tema litt på siden her... Jeg satt og tittet på bilder av en eldre Caprice, og bet meg merke i lysene foran. Denne var utstyrt med "Cornering lights", og det pussige er at dette var ikke noe som e

Posted Images

Den var absolutt helt nydelig... med fargetilpassede kapsler, den fantastiske twincam rekkesekseren på 2746 cm3 og det hele. Vil man kjøre en eldre og klassisk Mercedes-Benz med stor motor til relativt små penger så skal man kjenne sin besøkelsestid nå. Løp og kjøp... :)

Må si jeg har et problem med slike touchskjermer i bil. Hvordan i all verden skal en klare å navigere seg rundt på en slik uten å ta øynene fra veien?

Det er utrolig mye lettere å treffe hardwareknapper, enn knapper som kun er vist på en helt glatt flate.

Den MB'en så velholdt ut :)

":2umgchsm]Må si jeg har et problem med slike touchskjermer i bil. Hvordan i all verden skal en klare å navigere seg rundt på en slik uten å ta øynene fra veien?

Det er utrolig mye lettere å treffe hardwareknapper, enn knapper som kun er vist på en helt glatt flate.

Den MB'en så velholdt ut :)

Enig, designet på interiøret var noe nær vulgært i utforming, ikke min kopp te.

Jeg synes ikke at interiøret er vulgært, men det er spesielt og representerer helt klart noe nytt. Som navi gir den store skjermen helt nye muligheter når den er i A4 format og en regulær browser. Tenk bare så kult å ha den originale Spotify applikasjonen i fullt format som spiller i bilen. Eller som en 50:50 løsning med navi på den øvre halvdelen og Spotify på den nedre halvdelen... :)

Det er også artig at Model S tilbyr 2 ekstra sitteplasser a la Mercedes-Benz W124 T-modell... :)

resddbuomroq9uy9ld2j.jpg

wo0j6kbwp6h4930hxnm4.jpg

Jøss, kun 230 000,- :shock: Det er ikke dårlig med det designet og den akslerasjonen, greit nok så blir den tatt av en Passat 1,9 TDI på toppfart og en 77 Cadillac 8,2 V8 på rekkevidde men likevel da :wink: Med de veiene i Norge så holder jo dette i massevis :)

Det kan være et sjakktrekk å kjøpe bilen før finansdepartementet ombestemmer seg vedr. avgiftsfritaket for elektriske biler. Mye kan tyde på at amerikanske Tesla med Modell S har løst den goriske knuten når det gjelder elektriske biler (ytelse, rekkevidde, bruksvennlighet og sexappeal)... :)

Mads: Tesla Modell S kan leveres med tre forskjellige batteripakker fom. 255 Km tom. 480 Km. Den største batteripakken holder helt fint i Norge... :)