Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jmf. videoen antar journalisten at den nye E63 vil klare 0-60 mph på 3,3 sekunder. Dette tilsvare 0-96 Km/t. Ergo må vi legge til 0,2-0,3 sekunder for å få 0-100 Km/t, men selv hvis E63 klarer disiplinen på 3,6 sekunder er dette temmelig imponerende. Det hjelper med 4x4... :)

Jeg liker forøvrig journalisten i dette innslaget (Csaba Csere). Han kan sitt fag som utdannet ingeniør fra Massachusetts Institute of Technology (MIT). Han har bl.a jobbet for Ford i deres Advanced Engine Engineering Office, men også skrevet mange bilrelaterte artikler for respekterte nyhetsmagasiner som Car & Driver og New York Times. Vi trenger flere som ham i motorjournalistikken.

Jeg syns ikke BMW M5 henger med i det hele tatt når jeg ser slike prestanda som Mercedes AMG og Audi RS6 har.. Nå må de våkne!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om litt forskjellige kjøredynamiske filosofier, men jeg synes at BMW i det minste burde tilby M5 med 4x4 som en option. Det var jo litt av en sensasjon da Porsche kom med 4x4 som en option på 911 modellen 964 også. Dette tiltross for at 959 hadde 4x4 allerede på midten av 80-tallet (og den var igjen en videreutvikling av Gruppe B rallyprosjektet 953). 959 og 953 var imidlertid ikke standard hyllevare hos Porsche og derfor regnes 964 som den første 911´en med 4x4.

Apropos Mercedes-Benz og 4x4. Jeg og minstemann har hatt et felles juleprosjekt i år... Unimog by Lego... og Unimog har vi såvidt kikket på tidligere i tråden. Et artig prosjekt som var rimelig komplisert til å være Lego... :)

49uitfryz179j7u17zay.jpg

bfxhi2zcb4zwmqppief5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som et tøft lite prosjekt. Hvor stor er denne da? :) Unimog er noen utrolig kule biler. Har noen veldig gode venner, hvor faren i huset kjøpte seg en Unimog, en gammel brannbil fra østlandet en plass. Denne skal han bygge om til "campingbil" +++, for så å kjøre gjennom Afrika om ett par år.

Jeg var så heldig å få C lappen da jeg var i forsvaret, og har derfor fått prøvd denne Unimogen en rekke ganger, samt vært med en terrengbilklubb for noe skikkelig kjøring - setter seg ikke fast med den med det første 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unimog´en er ca. 40 cm lang og 26 cm høy uten kranen bak og winchen foran. Jeg vet ikke hvor mange legodeler den består av, men det er ganske mange. Den har bl.a en gearkasse der man kan velge hvor motorkraften skal utnyttes (luftpumpe og to drev til kraftuttak foran og bak). Modellens drivverk er komplett, men kan ikke kjøres med motorkraft (kun til illustrasjon der bl.a motorens stempler beveger seg korrekt i forhold til drivverket).

Jeg har ikke selv erfaring med Unimog (kun Geländewagen og Land Rovere), men jeg har sett den i aksjon på Trandum Trophy. Det er virkelig en fantastisk konstruksjon... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok litt mer stas før ja, selv om jeg gjerne hadde rattet en ny C4S til Hafjell, eller whereever nå også :)

Noen har morsommere jobb enn andre:

Artig at de fortsatt lager leiremodeller, og at ikke alt blir gjort med simuleringer på data!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...