Fredrik 90 Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Spørs om ikke M5 også kommer med firehjulsdrift etterhvert, enten på senere F10 eller neste generasjon som ligger en god del år fram i tid. Blir artig å følge med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Jmf. videoen antar journalisten at den nye E63 vil klare 0-60 mph på 3,3 sekunder. Dette tilsvare 0-96 Km/t. Ergo må vi legge til 0,2-0,3 sekunder for å få 0-100 Km/t, men selv hvis E63 klarer disiplinen på 3,6 sekunder er dette temmelig imponerende. Det hjelper med 4x4... Jeg liker forøvrig journalisten i dette innslaget (Csaba Csere). Han kan sitt fag som utdannet ingeniør fra Massachusetts Institute of Technology (MIT). Han har bl.a jobbet for Ford i deres Advanced Engine Engineering Office, men også skrevet mange bilrelaterte artikler for respekterte nyhetsmagasiner som Car & Driver og New York Times. Vi trenger flere som ham i motorjournalistikken. Jeg syns ikke BMW M5 henger med i det hele tatt når jeg ser slike prestanda som Mercedes AMG og Audi RS6 har.. Nå må de våkne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Jeg syns ikke BMW M5 henger med i det hele tatt når jeg ser slike prestanda som Mercedes AMG og Audi RS6 har.. Nå må de våkne! +1! De må snart våkne opp litt ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2012 Det handler om litt forskjellige kjøredynamiske filosofier, men jeg synes at BMW i det minste burde tilby M5 med 4x4 som en option. Det var jo litt av en sensasjon da Porsche kom med 4x4 som en option på 911 modellen 964 også. Dette tiltross for at 959 hadde 4x4 allerede på midten av 80-tallet (og den var igjen en videreutvikling av Gruppe B rallyprosjektet 953). 959 og 953 var imidlertid ikke standard hyllevare hos Porsche og derfor regnes 964 som den første 911´en med 4x4. Apropos Mercedes-Benz og 4x4. Jeg og minstemann har hatt et felles juleprosjekt i år... Unimog by Lego... og Unimog har vi såvidt kikket på tidligere i tråden. Et artig prosjekt som var rimelig komplisert til å være Lego... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Så ut som et tøft lite prosjekt. Hvor stor er denne da? Unimog er noen utrolig kule biler. Har noen veldig gode venner, hvor faren i huset kjøpte seg en Unimog, en gammel brannbil fra østlandet en plass. Denne skal han bygge om til "campingbil" +++, for så å kjøre gjennom Afrika om ett par år. Jeg var så heldig å få C lappen da jeg var i forsvaret, og har derfor fått prøvd denne Unimogen en rekke ganger, samt vært med en terrengbilklubb for noe skikkelig kjøring - setter seg ikke fast med den med det første Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2012 Unimog´en er ca. 40 cm lang og 26 cm høy uten kranen bak og winchen foran. Jeg vet ikke hvor mange legodeler den består av, men det er ganske mange. Den har bl.a en gearkasse der man kan velge hvor motorkraften skal utnyttes (luftpumpe og to drev til kraftuttak foran og bak). Modellens drivverk er komplett, men kan ikke kjøres med motorkraft (kun til illustrasjon der bl.a motorens stempler beveger seg korrekt i forhold til drivverket). Jeg har ikke selv erfaring med Unimog (kun Geländewagen og Land Rovere), men jeg har sett den i aksjon på Trandum Trophy. Det er virkelig en fantastisk konstruksjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Den består av 2048 deler og kan la seg motorisere av bl.a. Legos PF-motorer, men muligens ikke offisielt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Takk for tilbakemeldingen. Vi har flere PF-motorer liggende så her blir det nok et customprosjekt etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 De Legosetene der er vel ikke direkte billige Norsk 356: Bildet er att i Tennfjord i Haram kommune. Det skal være en 1959 356 T2, men bilen (regnr) er ikke kjent i dag. Så kan du slappe av med litt 911 historikk her: http://www.scribd.com/doc/118231765/Fuel-Lounge-0312 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Slike bilder er så forbanna stilig. Tenk deg å spole tilbake til denne tiden, å sette seg bak rattet i denne bilen, på vei til fjells. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Tror igrunn det var tøffere enn å slenge seg i porscha idag og ta samme turen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Aldri i verden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 javel? Føler at det var mer stas å kjøre på en slik "alpetur med porscha" i 1959 enn det er idag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Ja, det var jo det jeg skrev. Er vi enige da? Leste innlegget ditt litt feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Det var nok litt mer stas før ja, selv om jeg gjerne hadde rattet en ny C4S til Hafjell, eller whereever nå også Noen har morsommere jobb enn andre: Artig at de fortsatt lager leiremodeller, og at ikke alt blir gjort med simuleringer på data! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå