Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare takke Fredrik her for å alltid komme med relevant og god informasjon, samt opprettholde en viss standard på forumet her. Har lært mye av Fredrik de årene jeg har vært her, og hver gang jeg ser han har skrevet noe så er det omtrent så jeg finner fram popkornet :lol:

Håper andre folk klarer å se at han er en viktig del av forumet og slutter å hakke ned på han hver gang han kommer med god informasjon.. Føler det er flere her inne som er "etter" de to hyggelige Fredrik'ene her på forumet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Something for the Kids... :P

En annen interessant link som var på siden der! :)

Han som kjører rundt ringen.. Balls! 8)

Enda større baller...

Weight: 1,170 kilograms (2,579 lb)

Power: 469 hp (350 kW) @ 5950 rpm

Torque: 408 lb·ft (553 N·m) @ 5100 rpm

Specific output: approx. 137 hp (102 kW) per litre

Power to weight ratio: approx. 5.4 pounds (2.4 kg) per horsepower

http://en.wikipedia.org/wiki/Ruf_CTR

0-60 mph: 3.7 sec

0-125 mph: 11.6 sec

Quarter mile: 11.9 @ 126.3 mph (203.3 km/h)

Top Speed 211 mph (340 km/h)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.... Stefan Roser in action... en gammel klassiker. Dekkene var ikke de aller beste på 80-tallet, men Stefan var kjent for å kjøre rimelig bredt og CTR´en var intet unntak... :P

http://www.youtube.com/watch?v=VqZO-xURLqc

Selve bilen ble kommentert kort for noen sider siden i tråden... :)

viewtopic.php?f=9&t=198384&p=2630793&hilit=ruf#p2630793

Takk til deg også JulianV for hyggelige ord... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart kult at Bowie nå åpenbart har våknet fra de døde, men jeg er kun behersket optimist på hans vegne når det gjelder den nye platen. Han er 66 år gammel og med mindre han klarer å oppfinne seg selv på nytt med noe som er like enestående som da han utviklet alter ego konseptet (altså det å kunne skape nye roller og identiteter som han hele tiden kunne tre inn og ut av) tror jeg at platen er mest interessant for den hardkokte fansen.

På den annen side er den nye låten og ikke minst videoen mystisk. Vi er tilbake i Berlin på slutten av 70-tallet da Bowie med god hjelp fra Iggy Pop utviklet trilogien "Low", "Heroes" og "Lodger". Disse platene kalles ofte for den såkalte Berlin trilogien og er Bowies største kunsteriske suksess i relasjon til musikken (les: som artist har Bowie hatt suksess på mange flere nivåer). Kompisen Iggy Pop hadde en tilsvarene kreativ periode på den samme tiden med platene "The Idiot" og "Lust for life". Bowie produserte begge disse platene for Iggy Pop (og de er begge meget bra) og som takk fikk han låten "China Girl". Denne låten brukte Bowie noen år senere på platen "Let´s Dance" og sammen med låten med det samme navnet ble den hans største kommersielle suksess.

Spørsmålet er så hva Bowie vil fortelle når han vender tilbake til Berlin? Vil han f.eks fortelle om seg selv som en del av en periode da verden var enklere og ikke så kommersielt orientert. Vil han bygge ut tematikken U2 tok opp med platen "Achtung Baby" fra 1991 (som var kraftig inspirert av nettopp Bowies tidligere Berlin trilogi)?

Hva skal vi tro om teksten på t-skjorten 3:08 inn i videoen der det står M/S Song of Norway? De som mener å vite noe om dette snakker om at det er en referanse til hans tidligere kjæreste Hermione Farthingale som dumpet ham til fordel for en annen fyr som på det samme tidspunktet var involvert i innspilling av en film med navnet "Song of Norway". Bowie fikk kjærlighetssorg og dette resulterte i låten "Letter to Hermione" på platen "Space Oddity". Denne platen ble inspirert av Stanley Kubricks "2001: A Space Oddysey" og er med introduksjonen av Major Tom også begynnelsen på Bowies alter ego konsept. Tematisk er albumet også begynnelsen på Bowies splittede personlighet og eksperimentering med både personligheten og forskjellige temaer som lå utenfor det etablerte samfunnet (stoffmisbruk, homoseksualitet, religion, manipulasjon etc.). Kort sagt den egentlige begynnelsen på selve artisten David Bowie. Referansen til Norge er derfor kun indirekte, men allikevel artig... hvis antagelsen er korrekt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasse av Dylan:

Bob Dylan er fantastisk... bare ikke når han selv synger. Jeg foretrekker når andre artister gjør gode coverversjoner av hans låter. Dylan er imidlertid uten tvil en av verdens aller største og mest inflydelsesrike låtskrivere. Selv David Bowie var relativt kraftig inspirert av Dylan da han sparket igang karrieren med platen "Space Oddity" i 1969. Dylans "Knockin' on Heaven's Door" kom først i 1973 og var egentlig skrevet som tittellåt til filmen "Pat Garret and Billy The Kid".

Året før hadde Bowie kommet med albumet som virkelig gjorde ham til en superstjerne... "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars". Han hadde på dette tidspunktet allerede hatt en stor hit med låten "The man who sold the world" i 1970. Mange kjenner denne låten bedre fra da Curt Cobain og Nirvana i 1994 gjorde en cover på den i MTV Unplugged. Albumet Ziggy Stardust var imidlertid av et helt annet format og teksten på f.eks låten "Five Years" holder etter min mening uten tvil godt Dylan format... :)

Både låten "Five Years" og "Ziggy Stardust" kommer fra det samme albumet... her presentert med 30 års mellomrom... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Werther: Så artig at du stadig har den samlingen av både utklipp og emblemer. Samlingen viser tydelig hva slags hobby man kunne ha før internett kom på begynnelsen av 90-tallet. Jeg laget tilsvarende store bildeplansjer med utklipp fra bl.a diverse originale modellkataloger/brosjyrer fra Porsche og BMW. Dette angrer jeg litt på fordi disse katalogene idag er mye verdt på eBay.

Apropos tidligere tider... dette er en litt artig konkurranse... :P

http://jalopnik.com/5974479/show-us-the ... of-the-80s

ptoesr992tvvtnmz16wo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart av styling som har vært "in" og ja!

Slike "testarossa-riller" og slantnose på Porsche er noe av det verste jeg ser! #-o

Smak og behag selvfølgelig, men ser jo ut som om Porschen har rulla en runde på taket når den har sånn front.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe i det du sier, men tror nok kanskje RWB vil holde seg populær lenger.

De ser jo ut som en vanlig Porsche som er bredda litt, og det har jo vært veldig populært lenge nå. Jeg har vertfall alltid sett det slik at Porsche skal være lav og brei.

Veit ikke helt hvordan jeg skal formulere meg her, for det blir feil å kalle RWB for oem+ og, men de ser nesten ut som om de har en ekstrem versjon av turbobreddinga som kom originalt.. Å jeg tror ikke det går ut på dato med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sansen for Rauh-Welt Begriff (RWB) Porsche. Det blir for mye plastic fantastic fast and furious for min del (RWB er da også japansk). Da er RUF Automobile GmbH mer min stil. På den annen side synes jeg at disse tunerne idag tenderer til å være litt redundante i forhold til Porsches egne modeller som f.eks GT3/RS og GT2 RS. Porsche kan best selv idag... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sansen for Rauh-Welt Begriff (RWB) Porsche. Det blir for mye plastic fantastic fast and furious for min del (RWB er da også japansk). Da er RUF Automobile GmbH mer min stil. På den annen side synes jeg at disse tunerne idag tenderer til å være litt redundante i forhold til Porsches egne modeller som f.eks GT3/RS og GT2 RS. Porsche kan best selv idag... 8)

Apropo smakløshet, Toyota med sine enorme resurser, klarer i sitt flagskip Lexus å komme med dette:

ieqaq82wjepen1x9r2zw.jpg

Jeg siterer en forum bruker:

It actually looks like the clay model melted and they were like "I'm not starting over..."

:mrgreen:

jeg kan være enig, skandale!

For mer urovekkende bilder:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=789893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...