Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

En artig sammenligning mellom BMW´s Z13 konseptmodell anno 1993 og dagens i3. Det er uten tvil flere interessante likheter mellom modellene tiltross for at det skiller 20 år (og jeg synes faktisk at den gamle er den kuleste siden den har flere interessante paralleller til McLaren F1)... :)

http://jalopnik.com/the-bmw-i3-looks-a- ... 1305489990

0xpqq7sfatz111p50708.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nevner kultfilmer....

Om du vil se en film det er helt utrolig mange myter og ville historier rundt er "Lucifer rising" filmen å se. (En film av Kenneth Anger som i seg selv er en interessant person)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucifer_Rising_(film)

Her har vi alt som skal til.

Jimmy Page (Led Zeppelin) kjøpte visstnok bl.a. en eiendom av Aleister Crowley for å lage soundtracket til filmen. Ting gikk til helvette (haha) og soundtracket ble ikke brukt fordi Anger syntes det var dritt (og det var for kort). Jimmy var dypt ute på heroinkjøret. Soundtracket til filmen ble laget og tatt opp i fengsel av den drapsdømte samarbeidspartneren til Anger, med et band av andre drapsdømte musikere.

Drapet han hadde begått var gjort på bestilling fra Charles Manson, som han bodde sammen med. (Jepp, http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Manson)

Marianne Faithfull, også helt vekk på narkotika, spiller hovedrollen.

Her er et intervju med Anger, og link til filmen, som ligger på youtube. Kort og sær film...

http://www.theguardian.com/film/2013/ju ... fer-rising

PLOT: Lava erupts and the goddess Isis awakens, calling to her husband Osiris. In a room far away a man wakes up, sits on a throne in his apartment and somehow spears a woman in a forest far away, then climbs into a bathtub to wash off the blood. Later, the moon awakens the goddess Lilith, a magick ritual summons Lucifer, and flying saucers appear over Luxor, Egypt.

Som jeg skrev: Sær :)

Mulig ikke alt jeg skriver her er helt korrekt, men det er mange gode historier og connections rundt denne filmen :)

Mer lesestoff:

http://366weirdmovies.com/102-lucifer-rising-1981/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... det virker som om sær bare er fornavnet når det gjelder denne filmen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om filmen (uten å ha sett den), men mye kan tyde på at syre i kombinasjon med lettere sinnsforvirring kan gi potensiale til interessante refleksjoner og har du den rette bekjentskapskretsen er mye gjort for å kunne skape sær musikk og/eller filmer... :)

Jeg har sansen, men det må være et snev av realisme i prosjektet (les: det må være til å forstå uten at man først har inntatt en større mengde syre). Svært mye god musikk har blitt skapt ved at ulike band og musikere på denne måten har utforsket horisonten (selvfølgelig uten at jeg dermed oppfordrer til bruk av syre eller narkotika generelt). Tidsmessig var konseptet mest en 60 og begynnelsen av 70-tallet greie der bl.a progrocken sto i fokus. Når dette er nevnt er det ikke mange som kan håndtere gitaren bedre enn nettopp Jimmy Page (spesielt da han var på høyden av karrieren med Led Zeppelin).

Apropos god musikk og interessante visjoner... sjekk denne lineup´en... 8)

uhpkpk8vi802zag2fn5p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singer er alt for sexy og alt for dyrt dessverre...

Var ute og kjørte tur med hele familien i går, bare rundt på landet her vi bor. Sørumsand, Fetsund, mot Lillestrøm, og så til Bjørkelangen, Blaker og til Sørumsand igjen.

Kom frem til at dette er perfekte sportsbilveier. Stort sett 80 sone, mange fine svingete partier og helt ok asfaltstandard :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det er fine landeveier der dere bor. Jeg kjørte litt i området da jeg hadde 944´en og spesielt strekningen Minnesund-Lygnaseter (fylkesvei 180) var morsom å kjøre, men hvordan den er idag vet jeg ikke.

Singer Porsche er dessverre alt for dyrt og det dumme er at alt gammelt fra Porsche med motoren bak ser ut til å være på full fart opp i pris internasjonalt. Det finnes enorme mengder av folk som meg selv som vil ha en slik bil idag og det påvirker definitivt prisene. Det hjelper selvfølgelig heller ikke at entusiaster som Magnus Walker viser hva man kan gjøre av kule ting på en gammel 911 for relativt små penger. Ergo må man være kreativ å finne en annen bilmodell som ikke i tilsvarende grad har fokus. Jeg har et par ideer, men om det blir til noe får tiden vise... :)

Apropos salget av E46´en så går det fremover, men alt som involverer penger tar tid i Danmark. Bilen er iallefall prøvekjørt av en voksen fyr som også har gitt meg et tilbud på bilen som nesten er OK. Ergo er jeg forhåpentlig snart i mål med den første delen av prosjektet. Jeg er imidlertid skremt over hvor mye drit og humbug folk (spesielt banditter fra Nigeria) prøver seg på når man forsøker å selge bilen på sider tilsvarende finn.no... :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":8hypbhiy]Singer er alt for sexy og alt for dyrt dessverre...

Var ute og kjørte tur med hele familien i går, bare rundt på landet her vi bor. Sørumsand, Fetsund, mot Lillestrøm, og så til Bjørkelangen, Blaker og til Sørumsand igjen.

Kom frem til at dette er perfekte sportsbilveier. Stort sett 80 sone, mange fine svingete partier og helt ok asfaltstandard :)

Jeg var faktisk oppi der å "rota" for noen uker siden, fra Lillestrøm forbi Fetsund og videre forbi Balker. Det slo meg også for noen flotte kjøreveier dette egentelig er, bare synd det var mye trafikk og jeg ikke var kjent i området :? Av kjøreveier kan også den gamle E18 eller Sørlandske hovedvei anbefales, den går fra Grimstad til Kr sand og er blitt helt øde etter at den nye firefelts motorveien åpnet. Jeg raser jo forbi i 120 km/t på motorveien flere ganger i uken og hadde helt glemt for en flott kjøreopplevelse det er å legge ruta inn på gamle veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig sett Chris Harris F40 vs F50 videoen nå.

Der blir det jo nevnt at F40'en som ble gjort en review av når den var ny var Nick Mason sin (Trommeslageren i Pink Floyd).

Han har jo et par andre helt ok biler også. Bl.a. denne:

http://www.telegraph.co.uk/motoring/goo ... 0-GTO.html

og disse her:

http://www.topgear.com/uk/photos/nick-m ... 2012-05-04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick Mason er en stor Ferrari entusiast og han lar også andre bruke modellene han har. Jeremy Clarkson fikk f.eks låne Mason´s Enzo i en Top Gear episode. Mason er forøvrig i denne sammenhengen også forfatteren bak boken "Inside Out: A Personal History of Pink Floyd" (type: "coffee table book" - altså med svært god kvalitet på innbinding og bilder). Boken kan absolutt kan anbefales hvis man er interessert i Pink Floyd´s historie... :)

rq7c74uivospzqf94e57.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Rolf Wesenlund ville ha sagt det:... "dett var dett". Vår 2003 E46 318d Touring er nå solgt og jeg er for første gang på 10 år uten en BMW. Det har vært en fin tid og jeg kan ikke forlange mer av en bil. Makan til driftsikkerhet og uten alvorlige problemer igjennom hele 341000 Km skal det godt gjøres av en annen bil å kunne tilby. Stort mer gunstig økonomisk er det heller ikke mulig å ha en bil over så lang tid... bank i bordet... 8)

På minussiden (om man kan si det slik) er selvfølgelig det faktum at en relativ karakterløs dieselrekkefirer på to liter som yter 115 HK og maksimalt 265 Nm ikke smelter noen hjerter (og heller ikke mitt), men den gjør jobben den er satt til på en nogenlunde tilfredsstillende og økonomisk måte enten det handler om alminnelig transport i lokalmiljøet eller på lange turer sydover i Europa. Vi gjennomførte hele 8 turer på sydligere breddegrader med bilen (7 stk. til den franske riviera). Vi har også minst like mange ganger vært på vinter/sommerferier i Norge. Uansett hvor vi har vært med bilen... ikke et eneste problem har det vært med den... intet (ikke engang en punktering).

E46´en er BMW nummer tre for min del. Tidligere har jeg hatt en 1997 E36 323i i perioden 2000-01 og en 1987 E30 320i i perioden 1988-89. Det er derfor egentlig på tide å prøve noe annet (som f.eks å kjøpe Porsche nummer fem), men ser jeg en interessant E87 så er jeg ikke fremmed for å kjøpe den. Det blir uansett ikke på denne siden av påsken 2014... så jeg har god tid til å reflektere over hva som skal være min neste bil. I mellomtiden er det min bedre halvdels kommende Volkswagen Up! som skal være familiens primære transportmiddel. Det blir spennende å se om "less is more" virkelig er mer når alt kommer til alt. I don´t think so... :)

Takk for oppmerksomheten med tråden. Jeg er imidlertid litt usikker på hvordan den skal utvikle seg videre når jeg ikke lenger har en BMW. Jeg er mottagelig for forslag, men alternativt lar vi tråden bare dø eller jeg ganske enkelt skriver om det som faller meg inn. Om 12 dager har jeg vært her inne i 10 år (utrolig så fort tiden går) og det er jo også et slags jubileum samt tid til ettertanke vedr. hva som skal være det neste prosjektet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Takk for oppmerksomheten med tråden. Jeg er imidlertid litt usikker på hvordan den skal utvikle seg videre når jeg ikke lenger har en BMW. Jeg er mottagelig for forslag, men alternativt lar vi tråden bare dø eller jeg ganske enkelt skriver om det som faller meg inn. Om 12 dager har jeg vært her inne i 10 år (utrolig så fort tiden går) og det er jo også et slags jubileum samt tid til ettertanke vedr. hva som skal være det neste prosjektet... :)

Personlig liker jeg denne tråden. Den tar for seg saklige meninger og synspunkt, selv om de ofte kan være subjektive. Tråden handler også om så mye mer og ikke bare BMW, det er kanskje det som er drivlinjen for meg. BMW er såklart den røde tråd, men mye snakk rundt dette, og kanskje litt avsporing. Slik vi liker det. Jeg har lært så mye om Porsche og MB her inne og forøvrig BMW at for min del ønsker jeg at tråden skal vedvare i samme linje som nå. Men det er selvsagt ditt valg.

Når det er sagt må jeg få gratulere med salg og håper at Up! blir en bil som gir en morsom opplevelse. :) Jeg var skeptisk til min C1 med FWD og at den var så liten, men når jeg fikk kjørt den litt endret jeg fort mening. Man må ta hver bil for det den er, og bare følelsen at alt er i orden er herlig, man kjører ikke rundt med tanken om "hva kan gå galt nå?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord Marius... og selvfølgelig er tråden litt subjektiv. Jeg forteller hva jeg mener og så er det opp til dere andre å evt. mene noe annet. Dette er tross alt et diskusjonsforum og jeg liker i all vennskapelighet en god diskusjon. Jeg liker også veldig godt å drøfte et tema, men en diskusjon med noen som har helt divergerende synspunkter er ofte langt mer interessant :)

Jeg tror også at Up!´en blir litt morsom. Den er enkel, men på den riktige måten og veldig 80-talls aktig... dog uten å legge skjul på 25 års teknisk utvikling. Det beste med bilen er hvor komplett den er tiltross for enkelheten. Den opplevde kvaliteten er veldig bra og kjøredynamisk er den også blandt de aller fineste alminnelige småbilene idag. Totalpakken er kjempefin i den aller beste meningen av ordet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salget!

Hvilket motoralternativ valgte dere i Up!'en?

Ser den kan leases for ned mot 1995,-/mnd med 0 i innskudd. (60hk varianten)

Du har jo skrevet om leasing tidligere, og det ligger nå en ny artikkel på dinside.no. (Klarer ikke linke til den fra telefonen)

Virker som leasing blir mer og mer utbredt, som du har spådd tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... og det gikk egentlig forbausende fort å få solgt BMW´en. Såvidt jeg forstår på kjøperen er det spesielt bilens historie og servicehistorie som er attraktivt. Jeg fikk iallefall stort sett det jeg forlangte for bilen i form av et kontant oppgjør. Bedre kan det ikke bli når man skal selge en privat bil.. :)

Vi har bestilt en hvit Move Up! med 60 HK og fire dører. Jeg mener ikke at de 15 ekstra hestekreftene man får på 75 HK versjonen er verdt pengene. Vi har dessverre fått meldinger om at bilen er forsinket og ikke kan leveres til oss før om 6-8 uker. Gudene skal vite hvorfor, men jeg vet det ikke. Det er derfor mulig at vi omgjør bestillingen til en Polo BlueMotion. Dette blir avgjort i morgen formiddag.

Leasing har helt klart sine fordeler, men det er viktig at man har skikkelig oversikt over reelt behov (bilens størrelse, motorisering og kjørelengde) samt at livssituasjonen er stabil (les: det er dyrt å avslutte en leasingavtale i utide). VW Up! tilbys dessverre ikke som leasingbil her i Danmark, men man kan f.eks lease en Citroën C1 for ca. 850 kroner pr.måned... :)

viewtopic.php?f=9&t=59440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... frem og tilbake er nesten like langt. Enden på denne historien er at vi kjøper en hvit High Up! BlueMotion med 75 HK og fire dører. Jeg var heldig som fant denne bilen hos en anden forhandler til umiddelbar levering på førstkommende fredag. Up! er kule biler... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...