316 Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Ettersom du kjøpte hvit, så har jeg en inspirasjon til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Kjør på! Knalltøff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Dekoren er kanskje unødvendig, men knalltøff med sort front, sort emblem og noen andre felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Ja, frem med plastidipen og lag sort front Fredrik Det gjorde seg bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 20, 2013 Forfatter Share Skrevet September 20, 2013 Gratulerer med fin bil! Jeg har sett at det er solgt veldig mange up! i Danmark og at de også er hyggelig priset der. 75 hk? Jeg trodde du skrev tidligere at det var en 60 hk som dere hadde bestilt. Vår lokale VW forhandler kunne ikke levere en Up! (uansett antall HK) før om ca. 2 måneder så vi valgte en annen forhandler som hadde en Up! med 75 HK for umiddelbar levering. Dermed var valget enkelt selv om den kostet 10000 kroner mer... Space: Tesla Model S er kongen på haugen... ingen tvil om det. Det skal bli spennende å se hva som skjer med den generelle statusen på nye og gamle konvensjonelle luksusbiler når folk flest får øynene opp for hvor hurtig Model S egentlig er. Jeg elsker lyden av en potent stempelmotor, men når Model S med den store batteripakken parkerer selv Porsche 997 Carrera S anno 2004-09 i akselerasjonen skjønner man jo at vi er vitner til en stille revolusjon. 316: Kul... og spesielt felgene er fine... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Gratulerer så mye med ny bil Ved salget av E46en så er jo en epoke over i din bilkarriere, ett bedre bevis på BMW sin driftsikkerhet og høye byggekvalitet finnes ikke. Synd du ikke belønner BMW dette med kjøp av ny BMW men sånn er det Etter hva jeg har fått med meg så er UP en av Danmarks mest solgte biler, sammen med andre småtasser som C1 og Aygo. Hva er det som gjør at disse er så populære hos dere og ikke her i Norge, her er det jo biler som Passat, V70 og XC60 som er storselgerne. Hvorfor må en Norsk familie ha så mye mer plass enn en dansk familie? Danmark er jo ett land med mye flotte motorveier og høyt tempo, hvordan er disse 1,0, 1,2 og 1,4 literene på motorveikjøring i 130-140 km/t. Madammen hadde en 2005 Polo 1,2 og den var forferdelig slitsom å kjøre i 120 km/t på motorveien, høyt turtal og stort forbruk Men det er en artig liten tass du har fått deg her, også blir det spennende å følge med hva slags bil du får deg etterhvert. Regner med du holder oss oppdatert her i tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Felgene sitter som et skudd. Du kan jo investere i de, og sort front så har du en kjempetøff bil. Synes de er tøffe bakfra også, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Synes den er knalltøff bakfra også. Er det normalt med denne svarte bakluken, eller er det noe som henger sammen med den svarte fronten? Kontraster gjør seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 21, 2013 Forfatter Share Skrevet September 21, 2013 Den svarte bakluken er original vare på Up!, men ikke på søstermodellene Skoda Citigo og Seat Mii. På ditt bilde har i tillegg selve vinduet svart film. Stuket er upåklagelig og jeg liker som sagt spesielt felgene, men det gjør helt sikkert ikke min bedre halvdel og det er primært hennes bil. Hvis det skal lages en endring på bilen blir det i hht. henne evt. ettermontering av cruisekontroll og bluetooth mobiloppkobling (type: dyrt). Fredrik90: Takk for hyggelige ord Fredrik. Du har selvfølgelig et poeng mhp. at jeg bør være taknemlig for den fabelaktige driftsikkerheten og generelt gode byggekvaliteten vår E46 har hatt. Det er jeg også i den grad og jeg avviser på ingen måter at det kanskje blir en ny BMW i fremtiden (jeg har nevnt E87 og E85 opptil flere ganger). Jeg skal ærlig innrømme at det er rusten som tilslutt medførte at jeg sa stopp i forhold til vår BMW. Det er direkte skummelt å se hvor hurtig rusten utvikler seg på E46 når den først får fatt og det triste er at det ikke er så mye man kan gjøre med den siden den kommer innenfra. Jeg resonnerte meg derfor frem til at det var nå eller aldri i forhold til å selge bilen. Den klarer ikke en ny vinter i forhold til å se nogenlunde fornuftig ut i karosseriet. Årsaken til at småbiler som f.eks VW Up! er spesielt populære her i Danmark skyldes primært landets størrelse og flate topografi samt at bilavgiftssystemet favoriserer små bensinbiler. Disse bilene er derfor nærmest skreddersydd for danske forhold. Finanskrisen har selvfølgelig også litt av skylden, men dette tror jeg er mer på et psykologisk nivå. Folk bruker mindre penger enn de har og da passer det fint å kunne kjøpe en fornuftig liten bil, mens man ligger på været i forhold til å se hvordan den økonomiske situasjonen utvikler seg. Som jeg skrev i et tidligere innlegg er Up! en mer behagelig bil å kjøre enn vår E46 opp til og med rundt 130-140 Km/t. Up! er temmelig høyt gearet og selv i 120-130 Km/t er turtallet kun ca. 3000 rpm. Dette gjør at både drivstofforbruket og det generelle støynivået i bilen er lavt. Så lenge hastigheten ikke er over 140 Km/t er Up! en kjempefin bil selv på motorveiene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet September 21, 2013 Share Skrevet September 21, 2013 Den norske hyttekulturen hvor "alle" nordmenn skal kunne transportere familie+hund+utstyr+proviant for en ukes opphold i ødemarken er nok en medvirkende årsak til de mange store biler i Norge. Tradisjonelt har det også vært lettere å få 4WD på større biler og med norsk klima og topografi er 4WD ikke dumt. At landet svømmer i oljepenger er sikkert også medvirkende... Selv trives jeg godt i småbiler og har bl.a. en 2006-modell E87 som kjører som en klokke. Det er en 130i så den er litt småsprek og en bil jeg er veldig glad i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 21, 2013 Forfatter Share Skrevet September 21, 2013 Det forstår jeg godt. E87 130i er jo en skikkelig sleeper og helt klart på min liste over interessante kandidater når det gjelder nyere biler. Jeg liker i det hele tatt E87. Størrelsen er riktig og som 130i får man også den helt riktige tradisjonelle BMW motoren... en stor rekkesekser uten overlading... Jeg deler også din interesse for relativt små biler. Av alle mine nesten 30 biler som jeg har hatt siden 1985 har kun tre stk. vært store. Det var en Mercedes-Benz W124, en Chrysler Voyager (swb) og en Peugeot 406 stasjonsvogn. Samtlige av de andre bilene har vært på størrelse med E46 Touring eller mindre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 21, 2013 Forfatter Share Skrevet September 21, 2013 Den siste episoden av Motor Trend´s Roadkill episode er litt artig. Der kjører de en Camaro med 1100 HK på Bonneville Salt Flats i staten Utah ikke så langt fra hovedstaden Salt Lake City. Dette området består av flere uttørkede innsjøer der et ca. 2 meter tykt kompakt saltlag idag danner en helt jevn overflate som man siden 1940 årene har brukt som en høyhastighetsbane for biler. Området er rent geografisk en saltørken som gradvis har blitt dannet for ca. 2 millioner år siden frem til ca. 11000 år siden. Jeg var såvidt innom Bonneville på vei fra Denver til San Francisco for ca. 20 år siden. Området fremsto som veldig annerledes enn mye annet jeg har sett. Helt stille og tomt... bare salt så langt øyet kan se med fjell i horisonten. Over fjellene var det lyn i 360 grader rundt saltsletten, men vi kunne ikke høre torden... veldig spesielt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet September 21, 2013 Share Skrevet September 21, 2013 Det forstår jeg godt. E87 130i er jo en skikkelig sleeper og helt klart på min liste over interessante kandidater når det gjelder nyere biler. Jeg liker i det hele tatt E87. Størrelsen er riktig og som 130i får man også den helt riktige tradisjonelle BMW motoren... en stor rekkesekser uten overlading... Jeg deler også din interesse for relativt små biler. Av alle mine nesten 30 biler som jeg har hatt siden 1985 har kun tre stk. vært store. Det var en Mercedes-Benz W124, en Chrysler Voyager (swb) og en Peugeot 406 stasjonsvogn. Samtlige av de andre bilene har vært på størrelse med E46 Touring eller mindre... Ja, det er en perle av en bil og kan absolutt anbefales. Ikke minst lyden er rå! Jeg bruker den ikke lengre daglig og vil ta vare på den i mange år fremover. I tillegg til små biler så facineres jeg også av de aller største og har flere ganger leid 7-serie i Tyskland. En fantastisk bil, men her oppe i fjellandet så får det holde med småbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 21, 2013 Forfatter Share Skrevet September 21, 2013 Nydelig... og stuket er slik jeg selv vil ha det idag (ikke for lavt og hjulene har litt gummi)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 21, 2013 Share Skrevet September 21, 2013 Ja jeg forstår deg godt at du lot bilen fare nå som rusta har tatt tak, det er bare å face det med en gang. E46 er utrolig gode biler men deres største svakhet er rust, iallfall så lenge bilen skal brukes daglig hele året Ting har nok helt klart forandret seg siden den nevnte Poloen var ny, småbiler blir mer og mer anvenlige til all slags bruk. RNJ: Det var en nydelig 130I du har der, fantastisk liten kjøremaskin etter god gammal BMW oppskrift som jeg liker å si. Disse bilene uten turbo og annet er en utdøende rase så ta godt vare på denne, dette er en tidlig klassiker og trenger ikke mange årene før den med sikkehet kan kalles Youngtimer. Var forøvrig ute på tur i dag med Sveigis her på formet i hans flotte og originale E34 535I Det er noe helt eget med den tunge solide sekserlyden fra den romslige M30en som bare pøser på med krefter og drag jo lenger du drar turtallet. De lager ikke slike biler lengere og det gjør meg trist Også måtte vi jo ta litt bilder av begge E34ene etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå