Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt i målgruppen for denne Audien (jeg er for gammel), men jeg synes faktisk at den er temmelig kul. Designet er akkurat passe frekt... spesielt i den fargeombinasjonen, takspoileren og de fire eksosrørene. Jeg kan lett se for meg Fredrik 23-24 år gammel sammen med hans bedre halvdel i denne bilen istedenfor i en Porsche 944...som vi faktisk hadde da vi var i den alderen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kul liten pocket rocket... Audi S1 Quattro som har en 2,0 TFSI motor som yter 231 HK og 370 Nm. Vi snakker om en bil som deler plattform med VW Polo... :)

 

gallery_38233_76_13496.jpg

Ser ut som en veldig artig liten sak, kan ikke tenke annet enn at den er utrolig artig på vinterføre ;) Men 4 endestusser ser litt malplassert ut og er igrunnen litt oppbrukt på slike små hissige biler. Greit nok på større biler som M5 osv som faktisk HAR kraftig motor men på disse lommeracerene blir det teit, samme på nye S3 også eller A45 AMG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en veldig god forklaring på hvorfor bl.a Audi nå fokuserer på supermini markedet som bl.a VW Polo og Audi A1 representerer... og det er at det er disse bilene som øker markedsandelene mest i Europa. Finans og jobbkrisen (samt en god porsjon psykologiske aspekter) medfører at folk downsizer når det gjelder biler og dermed øker etterspørselen etter premium småbiler fom. Golfklassen og nedover. Derfor gir S1 mening og Audi kan like gjerne gi den full skrue når det gjelder tekniske og visuelle kjennetegn.

 

I dette bildet føyer også BMW´s planer om en hel rekke ulike modeller med forhjulstrekk seg. Som VW med deres geniale MQB plattformstrategi (tidligere omtalt i tråden) viser er det signifkante fordeler ved å omgå en konfigurasjon med kun bakhjulstrekk. Hvis kunden vil ha bakhjulstrekk kan han like gjerne få 4x4 (dette viser også Mercedes-Benz med bl.a A-klassen). En overgang fra FWD til AWD krever vesentlig færre tekniske endringer enn en overgang fra RWD til AWD (forutsatt at bilens chassis er forberedt på det). På den måten sparer VW penger på produksjonen når det gjelder de alminnelige FWD modellene og kan samtidig ta full pris for 4x4 modellene.

 

http://jalopnik.com/bmw-plans-at-least-5-front-wheel-drive-models-1522164557

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jeg synes at det er litt håpløst å sammenligne en spesialisert rallybil som i 1985 kostet ca. 900000 kroner uten avgifter (ca. 1950000 kroner i dagens pengeverdi) med en bil som er basert på VW Polo og som uten avgifter koster 250000 kroner... :roll:

 

Noe helt annet som faktisk er veldig kult er at BMW har besluttet å ta opp igjen produksjonen av de påkostede og spesielle BMW reklamefilmene... :)

 

http://www.bmwblog.com/2014/02/15/bmw-bring-back-bmw-films/

http://www.bmwblog.com/2009/08/25/video-collection-bmw-films-the-hire/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er håpløst og uheldig av Audi å gi den nye modellen navnet S1. Dette modellnavnet kunne de fint spart til en langt grommere bil, det er jo tross alt bilen som startet alt det audi er kjent for idag! Bmw var langt smartere når det kom til 1-serien der de valgte å bruke modellnavnet 1M og ikke M1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg være enig med deg i selv om A1/A2 var den første spesialiserte modellen basert på "Urquattro". På den annen side synes jeg ikke at 1M gir mening når alle de andre M-modellene har en annen logikk bak modellbetegnelsene. Hvem vet kanskje Audi har planer om en skikkelig rallyvariant av den nye S1?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1M sin betegnelse henger ikke helt på greip, det skal jeg si meg enig i. Men her tror jeg Bmw sparer den betegnelsen til en kommende superbil som vil få navnet M1. Det hadde vært gromt! Men om Audi melder seg på rallysirkuset med S1 kan jeg forstå valg av modellbetegnelse. Bare se på polo, den er kjedelig og lite inspirerende i original utførelse, men i wrc utgave er den jo helværst! :)   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å skyte inn et lite filmtips her i tråden, nemlig Rush. Denne har vært omtalt på forumet før ,men ikke her i tråden tror jeg?

Kanonbra film for oss som er over snittet interessert i motorsport, men også for alle andre. For i motsetning til de fleste bilfilmer som desverre mangler substans, og jamnt over kun overlever på grunn av "bil fans", så greier denne filmen å gjøre tilskuerne kjent med personene.

Rent bilteknisk er også de mange veinklene det filmes fra helt nydelig, for ikke å nevne hvordan de greier å gjenskape lyder og opplevelser fra bilene, eksempelvis hvordan det ser ut i regnvær, lyden over curbs osv osv.

Anbefales altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Rush på kino og kan bare anbefale den på det sterkeste :) Er super film for oss som er litt inne i bilverdenen men også en ganske interessant film for dem som ikke er det, den får en sikker plass i DVD hylla mi når den kommer i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte kort filmen "Rush" i et innlegg som jeg skrev for ca. 8 måneder siden. Årsaken til dette var at Top Gear´s gjest i juni 2013 var regissøren av filmen... Ron Howard. Han er også kjent for en hel rekke andre filmer og fikk bl.a en Oscar for filmen "A Beautiful Mind" i 2001.

 

http://bimmers.no/topic/703275-fredriks-alternative-bimmerstr%C3%A5d/page-223#entry2699290

 

Ellers kom jeg tilfeldigvis over denne siden med ganske mange kule og stilfulle bilder fra div. tumlr. posteringer... :)

 

http://travelist.tumblr.com/

 

gallery_38233_76_6805.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...