Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Den nye Mercedes-Benz S-klasse Coupé er ganske elegant synes jeg... sleek. Instrumentpanelet er spitzenklasse/klasseledende... :)

Jeg synes dessverre denne er nærmere vulgær enn elegant. Alt for mange "detaljer" og luftinntak til å kalle den clean. 

Veldig synd egentlig, da jeg liker tanken bak konseptet veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dessverre denne er nærmere vulgær enn elegant. Alt for mange "detaljer" og luftinntak til å kalle den clean. 

Veldig synd egentlig, da jeg liker tanken bak konseptet veldig godt.

Jeg er enig med deg der. Bilen i seg selv er imponerende nok synes jeg, men det blir rett og slett for mye av det gode. Det nye designet til Mercedes er heller ikke særlig elegant...

Men konseptet er kult, litt som en moderne C126 SEC :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... interiøret (bortsett fra dashboardet og instrumentpanelet) er helt klart over the top (type: lettere vulgært), men eksteriøret synes jeg minner mye om en kjempestor BMW 4-serie... bare mer elegant. Mercedesen er litt rundere i formene samt har en mer markant fallende skulderlinje, som på en måte "løfter" bilens front frem og opp... ikke ulikt et viktig designelement på BMW Z4. I motsetning til 4-serien har S-klassen ikke de håpløse sideslissene (type: lettere vulgært) bak forhjulene... heldigvis. Jeg synes at den nye S-klasse Coupé helt klart sender assosiasjoner til Mercedes-Benz C126 slik jeg oppfattet den modellen da den var på markedet (distributed presence)... vesentlig mer enn de mellomliggende modellene. I min bok er dette langt på vei det beste predikatet jeg kan gi modellen... :)

http://www.bmwblog.com/2014/06/26/2015-bmw-m3-m4-photo-gallery-germany/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenlikne 4 serie og S klasse er skrivebom, nærmeste man kommer en rettferdig sammenlinkning er 6-serie :) Det er nettopp de runde kurvene og fallende linjene som får nyere Mercedeser til å se litt rare ut, se bare nye C klasse på skrå bakfra. "Sigende bolledeig" "såpestykke" eller "strandet hval" rart design har mange navn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Design Fredrik... ikke "rettferdighet" i en eller annen betydning av ordet. Selvfølgelig vet jeg at S-klassen markedsmessig ligger nærmere 6-serien enn 4-serien, men dette er ikke mitt poeng... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men hvis vi snakker design så må man nok ta høyde for at smaken er delt i to. Det noen oppfatter som vulgært oppfatter andre som lekkert, det finnes jo de som synes E65 er en meget lekker bil ;) Jeg personlig syens designet på denne bilen er over the top, i likhet med interiøret. Men det skal bli spennende å se hvordan det treffer markedet og om Mercedes kan vinne nytt terreng og øke salget sitt :)

Og ikke minst hva BMW kommer opp med i 2016 :) La oss alle håpe det ikke blir liknende på konseptbilen Vision Future Luxury, den gir begrepet vulgært en ny mening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ihvertfall spennende å se bilen langs veien i årene fremover. Mange design fryder øyet på en helt annen måte IRL versus bilder.

At det nye designetmønstret til Mercedes har en tilstedeværelse i trafikken er det imidlertid ingen tvil om. Selv den nye C-klassen synes jeg ser temmelig kostbar ut når den passerer.

2015-Mercedes-C-Class.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik: Jeg er helt enig i den vurderingen. Den nye S-klasse Coupé kommer nok ganske sikkert til å skille vannene på den samme måten som f.eks 6-serien gjør det. Utfordringen for bilprodusentene er at markedet for disse bilene er delt mellom ønsket om klassisk design og mer moderne/utfordrende linjer. Chris Bangle skjønte dette, men var for tidlig ute med sitt design. Jeg synes at Mercedes-Benz har funnet en god balanse med S-klasse Coupé, men det er det åpenbart delte meninger om. Ellers er Vision Future Luxury konseptet helt klart et veldig spennende konsept... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ihvertfall spennende å se bilen langs veien i årene fremover. Mange design fryder øyet på en helt annen måte IRL versus bilder.

At det nye designetmønstret til Mercedes har en tilstedeværelse i trafikken er det imidlertid ingen tvil om. Selv den nye C-klassen synes jeg ser temmelig kostbar ut når den passerer.

Absolutt... og det er ingen tvil om at Mercedes-Benz har et mer spennende og visjonært design enn på mange, mange år. Det er imidlertid heller ingen tvil om at BMW stadig ligger foran på de fleste områder og Audi (som for noen år siden nærmest definerte hva som var moderne design) er mer eller mindre helt satt tilbake. Designet på de fleste av deres modeller er idag boooring... dog med et stort unntak når det gjelder A5, A7 og R8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men hvis vi snakker design så må man nok ta høyde for at smaken er delt i to. Det noen oppfatter som vulgært oppfatter andre som lekkert, det finnes jo de som synes E65 er en meget lekker bil ;) Jeg personlig syens designet på denne bilen er over the top, i likhet med interiøret. Men det skal bli spennende å se hvordan det treffer markedet og om Mercedes kan vinne nytt terreng og øke salget sitt :)

Og ikke minst hva BMW kommer opp med i 2016 :) La oss alle håpe det ikke blir liknende på konseptbilen Vision Future Luxury, den gir begrepet vulgært en ny mening....

Året ting skjer, er 2017 Fredrik :-)

Ifht Audi og MB, er redaktøren spot on.

MB gjør mye bra om dagen, personlig liker jeg ideene, men ikke designen.

Men for MB og deres kjøpere, tror jeg det er rett medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året ting skjer, er 2017 Fredrik :-)

Ifht Audi og MB, er redaktøren spot on.

MB gjør mye bra om dagen, personlig liker jeg ideene, men ikke designen.

Men for MB og deres kjøpere, tror jeg det er rett medisin.

2017 var det ja, blir artig å se :)

Ellers så oppsummerer du bra det jeg mener om Mercedes om dagen, gode ideer men designet treffer de ikke med :) Faktisk så syens jeg at den nå utfasende generasjonen Mercedes er de som har hatt penest design, tenker da på W222 S klasse og W224 C klasse. Her mener jeg bilene fremstår som elegante og rene i linjene hvor BMW sine motstykker E65 og E9x har vært mer preget av Bangle litt "flammedesign" :) Med Mercedes så kan de gå to veier med dette nye designet, det blir en suksess og de vil selge biler i bøtter og spann eller man får en ny versjon av W140 S klassen som alle syens var vulgær da den kom. En stor og banebrytende bil på alle områder men det blir bare for mye av det gode :)

Audi har alltid laget litt kjedelige biler, veldig rene og tidløse design men det hele er så forferdelig kompromissløst. Man kan nesten ikke skille mellom modellene og når ny modell kommer ut så må man anstrenge seg for å se hva som er nytt. De har på en måte blitt Tysklands svar på Volvo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singer Vehicle Design has a job position open for an Automotive Technician in our Sun Valley, CA facility.

At Singer Vehicle Design, Porsche 911s are restored, reimagined and reborn.

The technician will join the team responsible for the assembly and installation of the unique parts and systems that make our work internationally renowned.

Major Areas of Responsibility:

The technician will be responsible for the assembly and installation of items such as:
• Air-conditioning systems
• Fuel / exhaust systems
• Oil cooling systems
• Suspension systems

Many of these parts are Porsche-specific, others are custom-made to motorsports standards. Depending on aptitude, the technician may also find themselves working on sound insulation, parts fabrication and various other areas of automotive assembly.

Further information:

The technician will work for the Production Manager on the assembly and installation of automotive components and systems.

He or she will also be expected to continue working independently when the Assembly Manager is out of the workshop and to display a relentless enthusiasm for improving and perfecting their work.

The technician will work with high-end components that are part of unique, tailor-made products. A successful candidate will be expected to consistently deliver at a very high standard.

Knowledge and Skills:

Required:
Experience as an auto or motorcycle technician.
Formal manufacturer training / apprenticeship is highly desirable.
The ability to work efficiently and to a very high standard
A detail-oriented approach -- just good enough is not good enough for us.

Bonus:
Experience / trained in the restoration of high-end European cars or alternatively race-team mechanics
Fabrication skills
Body-working experience
Enthusiasm for cars, motorbikes and machines that look beautiful and go fast.

Compensation:
Competitive

Please send your cover letter and resume' to: jobs@singervehicledesign.com

http://singervehicledesign.com/

gallery_38233_76_254114.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...