Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Fantastisk! I min korte karierre som syklist var jeg 1år på Gran Canaria og 2år på Mallorca. Et like fantastisk veinett på begge øyene, men litt mer ekstremt på Gc. Anbefales på det sterkeste for en hver petrolhead som vil oppleve veier uten sidestykke :) Har syklet begge veistrekningene vist i videoen og dem gir deg virkelig bakoversveis, selv på et ynkelig sykkelsete av carbon trukket med kun en skinnfille som beskyttelse ;) Nei huff, fikk lyst på en ferie igjen jeg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Lanzarote, men den øyen har ikke spesielt spennende veier. Ørken/lavalandskapet er imidlertid både vakkert og interessant (jeg mener å huske at NASA trente der før månelandingene). Jeg vil tro at Grand Canaria og Tenerife har mer spennende veier. Balearene (bl.a Mallorca) har jeg aldri vært på og det er et ønske jeg skal oppfylle en dag (altså utenfor partytråkket). Jeg har også lyst til å besøke Korsika og Sardinia. For noen år siden leste jeg om et BMWCCN medlem som var på roadtrip på Korsika med en BMW E31. Det var en spennende historie med pitoriske landsbyer, flott fjellandskap, trange små veier der det knapt er plass til en oldschool Fiat 500. BMW'en var litt malplassert der, men de hadde en kjempefin ferie på øyen. Ellers kan jeg anbefale fjellandskapet innenfor Costa del Sol opp mot Ronda og Mijas samt blånene innenfor... vakkert og veldig spansk. Tilsvarende også når det gjelder fjellandskapet bak den franske rivieraen. Fantastiske veier som passer like godt til Tour de France som til en BMW av moderat størrelse... helst en enda mindre bil for optimal kjøreglede... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en slik tur jeg har lyst til å gjennomføre...Men kona nekter flere bilferier..og med en liten unge så ser det ikke ut til at det blir noe bilferie de neste årene som kommer :(

 

Dog er det begrensa hvor spennende en slik ferie kan være i en E220cdi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en god del i Norge...og kan fint si at det er ganske mange vakre veier... Men .... det er lissom Norge...og alle veier ser like ut etter en del km... samme hullene og lave fartsgrensene...og trailerne..og bobilene... Norge er fint sånn sett... men europa ferie er noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en slik tur jeg har lyst til å gjennomføre...Men kona nekter flere bilferier..og med en liten unge så ser det ikke ut til at det blir noe bilferie de neste årene som kommer :(

 

Dog er det begrensa hvor spennende en slik ferie kan være i en E220cdi...

 

Noen få år til når dattera di blir noen år og du har fått Maserati Quattroporte så kan dere dra på bilferie, da blir det gøyere :) Jeg har selv litt hastverk med å få tatt de beste roadtrippene nå før det kommer småbarn for da vet jeg det blir en stund til igjen. Neste år blir det roadtripp til England, så etter det igjen står Venezia for tur. Har også så smått begynt å spinne litt på tanken om å dra ned til Concurso de Elegancia Villa d'Este ved nydelige Como sjøen i Nord Italia, og da kjøre E34en og la den få komme hjem en tur igjen innom München :)

For en vei. Angående bilferie kan jeg varmt anbefale Norge. Hvis du ikke har utforsket ditt eget land, så gjør det for guds skyld :)

Jeg vil også etterhver ta å kjøre nordover i Norge, kunne veldig godt tenke meg å kjøre til Nordkapp men jeg orker ikke de fæle strekningene av E39 eller E6 så jeg venter til de blir bedre utbygd. Det kan ta tid men hverken Lofoten eller Nordkapp kommer til å forsvinne med det første tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det da... om noen år... det er så alt for lenge til...Men igjen..tiden flyr sykt fort! Men har samme plan som deg egentlig...komme meg ned til lake como på utstilling der...en sort maserati hadde vel sklidd rett inn der...på parkeringsplassen :P Venezia var jeg i ifjor...det var ålreit for en dag...ellers er det lite som skjer.. Kjøre til England er dørgende kjedelig..Med mindre man kjører indre lokale veier nordover i storbritannia (been there) ...  

 

Har kjørt oslo-stavanger bergen trondheim fauske ålesund trollstigen atlanterhavsveien, lofoten etc...  kan si at det ikke er sååå spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med Wicky når det gjelder hvor lite spennende mange veier er i Norge. Det finnes imidlertid mange fine veier lokalt og ikke minst på vestlandet og deler av nordnorge, men de aller fleste transportstrekningene er egentlig ganske kjedelige å kjøre på. Naturen er stort sett den samme over veldig lange strekninger (gjelder det meste av de indre delene av den skandinaviske halvøyen) og når veiene heller ikke holder spesielt høy standard  samt har rigide fartsgrenser er det grenser for hvor morsomt det er å kjøre i Norge. Denne filmen av Bjørn Nyland viser på en ganske god måte hva jeg snakker om. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en masse på Vestlandet på motorsykkel og syns det er helt fantastisk - naturen, utsikten, relativt lite trafikk på de mindre veie og ikke minst fine svinger. Hovedveiene og transportetappene kan derimot være noe mer uspennende. På motorsykkel har man også fordelen av lett å komme seg forbi bobiler og andre treigoster. Det er en del fine og spesielle hoteller og jeg har overnattet på en god del av de som er nevnt her http://www.dehistoriske.no

 

Familien har jeg ikke fått med på Vestlandstur da de ikke akkurat deler min fasinasjon for fjell, fjorder og lange dagsetapper på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... sammenslutningen "De Historiske" hotellene og spisestedene er fin. Her er forøvrig en dansk ekvivalent: http://www.smalldanishhotels.dk/

 

La det være sagt med en gang... det er mange fine og spennende veier rundt omkring i Norge, men hovedfartsårene (transportstrekningene) er jevnt over veldig kjedelige. Man kan imidlertid unngå disse med litt research... f.eks ved å kjøre Numedal istedenfor Hallingdal hvis man skal vestover fra Oslo... :)

 

Merrushe: Absolutt en kul G-serie og jeg har sansen for backdating når det er gjort på denne måten, men 373000 danske kroner er en relativ stiv pris å betale. Kul kjøpesum da... € 39,911. Prisnivået på disse gamle bilene begynner virkelig å ta helt av. Jeg har derfor en annen plan... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien har jeg ikke fått med på Vestlandstur da de ikke akkurat deler min fasinasjon for fjell, fjorder og lange dagsetapper på veien.

 

Hehehe... vi har nogenlunde den motsatte varianten her i huset. Jeg elsker å kjøre på de små landeveiene her i Danmark, men det gjør ikke min danske bedre halvdel. Hun vil ha mer dramatikk som vestlandet eller Alpene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RNJ: Nydelig... vestlandet med fjordene er fantastisk vakkert. Jeg har intet imot fjorder og fjell, men min fascinasjon for det bløte danske landskapet er jeg alene om i familien... :)

 

Fra sommerens biltur ved Grand Canyon du Verdon i Frankrike. Det er ganske store dimensjoner over landskapet selv om det ikke ser slik ut på bildet. Øverst til høyre kan man skimte åpninger i fjellet der veien går... :)

 

gallery_38233_76_2407180.jpg

 

Merrushe: Porsche, men ikke oldschool 911... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...