Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Det er mulig jeg klargjør salg av min 911 også, til fordel for takløs Boble.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48087569

 

 

 

Opsjonskode M491 Werks Turbo Look ( WTL) Har alltid gjort meg mo i knærne, og nå har en veldig ryddig bil dukket opp på radaren.

Når den i tillegg er utstyrt med en 40% Diffsperre ( opsjonskode M220) så er jeg i motornirvana.

Spennende tid fremover… :)

 

Which way to Timmelsjoch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en fin bil, men jeg har aldri vært spesielt begeistret for g-serien som cabriolet og targa. Det som estetisk virkelig gjør bilen for min del er den utrolig vakre og elegante fallende taklinjen uten en spoiler. Når dette er nevnt forstår jeg også hvorfor folk liker en åpen g-serie... :)

 

Apropos sporty biler... eller i det minste slik Rolls-Royce forstår sporty. Vi spottet Wraith på BMW Welt ifjor sommer og nå presenteres den også i XCAR... :)

 

gallery_38233_76_590099.jpg

 

gallery_38233_76_1432912.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merrushe: Jeg forstår hva du mener, men jeg liker ikke slike kommentarer i denne tråden og det vet du allerede veldig godt. Hvis du absolutt må kommentere disse bilene på den måten gir det mer mening om du forklarer hvorfor disse bilene er "over the top", vulgære eller hva du ellers mener. Hva er det Rolls-Royce gjør som ikke Bentley, Aston Martin, Jaguar, Maserati, Mercedes-Benz, Audi og BMW gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være lov med meninger som deriverer litt fra din egen uten at man blir erklært persona non grata i tråden? Særlig fronten synes jeg er altfor pompøs, men ellers er det vel mye imaget der Amerikanske rappere har ødelagt mye av liebhabergefuhlen for mitt vedkommende.

 

Bmw X6 blir jo understated i sammenligning.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mer disse bilene er rapper/gangster biler enn araberbiler....

Forøvrig så liker jeg designet, Rolls Royce har lov til å være pompøse og over the top. Rolls er Rolls, ingen over og ingen ved siden av de siste 100 åra :) Går en ganske ny sort Phantom her i byen, eiet av en skipsreder her (Ugland). Har møt den på veien noen ganger og den bilen er enorm, har en tilstedeværelse på veien som få kan matche 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... RR Phantom er enormt stor. Vi har en lokal butikk der vi har sommerhus i Frankrike som er ganske populær blandt ganske så velstående briter og nederlendere. Det å se en Phantom ved siden av vår tidligere E46 Touring var litt av et syn. Man kunne nesten få plass til BMW'en inne i Phantomen... så stor er den. I år parkerte en Bentley Continental GT ved siden av vår Citroën C5 stasjonsvogn leiebil (som er en temmelig stor bil), men selv den ble ganske liten ved siden av Continentalen. De er omtrent like lange og høye, men Continentalen er nesten en halv meter bredere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Bentley...Hadde en morsom opplevelse tidligere i sommer nord for Hamburg. Hadde parkert på en rasteplass og sto og tittet på trafikken da en hvit danskregistrert (!) Bentley cab tilsvarende den på bildet ruller inn og parkerer ved siden av meg.

 

post-47117-0-17947700-1409602173_thumb.j

 

Jeg kjente igjen bilen - jeg hadde passert den i Danmark en times tid før. Den hadde personlige skilt med eierens etternavn og ved siden av mannen i 55-60-årsalderen satt en blondine på rundt 40, begge med matchende rosa caps. Dessverre hadde de gått på en smell og kjørt nesten tom for bensin. 5.5l V12eren med twinturbo brukte 2 liter på mila på pen langkjøring sa han, og siden Danmark har få bensinstasjoner langs motorveiene hadde han før han visste ordet av det kjørt nåla i bunn med "range 0km", så han turte ikke kjøre lengre.

Løsningen ble at han ble sittende igjen på rasteplassen og passe på bilen, mens jeg tok med dama hans og kjørte til nærmeste Aral-stasjon, kjøpte reservekanne og fylte opp. Heldigvis var vi heldige med avkjøringene, så jeg fikk snudd og returnert langs Autobahn begge retninger uten større avstander. Så etter 30 min kunne Karsten i Bentley til 4 millioner DKR fortsette ferden ned til sommerhuset i Provence ;-)

Googlet karen når jeg kom hjem, og fant ut at han eide noen fabrikker som produserte vinduer, at han hadde en Harley Davidson stående i stua og at han ofte reiste ned til Afrika for å bidra til å bygge opp landsbyer o.l. Hyggelig kar...

 

 

Merrushe, on 01 Sept 2014 - 09:01, said:

Det er mulig jeg klargjør salg av min 911 også, til fordel for takløs Boble.

Opsjonskode M491 Werks Turbo Look ( WTL) Har alltid gjort meg mo i knærne, og nå har en veldig ryddig bil dukket opp på radaren.

Når den i tillegg er utstyrt med en 40% Diffsperre ( opsjonskode M220) så er jeg i motornirvana.

Spennende tid fremover…

 

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg beholdt den du har. Er mer behagelig for hjernen å eie en 911 som ikke er strøken - da kan du bruke den skikkelig med god samvittighet. Den caben du linker til er for fin til å brukes, og du vil nok ofte kjøre rundt med dårlig samvittighet, og være nervøs når du parkerer utenfor butikken o.l.  Gammel bil er gammel bil, uansett om den koster 200 000 eller 450 000 kr. Så bruk din nåværende 911 med god samvittighet, og slipp å tenke på verditap og steinsprut.

 

Jeg synes frontspoiler og vingen på G-serie er ok - spesielt siden de utgjør en meget stor forskjell på kjøreegenskaper. Er en helt annen stabilitet over 200 km/t ifht å kjøre uten.

WTL var vel mest markedsført mot japper, da breddingen ikke forbedrer bilen på noe som helst måte. Faktum er at en WTL har høyere luftmotstand og dertil lavere topphastighet. WTL-bilene er ofte også tyngre pga mer utstyr og nyere årsmodell, så ytelsesmessig er en Carrera 3.2 1984-1986 å foretrekke, tross dårligere girkasse.

Diffsperre er ikke et MUST på G-serie pga all vekta bak - det er sjelden man opplever innerhjulsspinning av dimensjoner slik som på BMW. Kjører man pent langs landeveien er åpen diff greit nok, men liker man som meg turtallssperrer ut av lyskryss og å dekorere parkeringsplasser, så kommer det godt med :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En temmelig artig historie Werther... dagens speidergjerning overfor en dansk rikmann. Det var god markedsføring av norsk medmenneskelighet om ikke annet... :)

 

En annen artig historie om en litt spesiell BMW entusiast og hans i8... :smile:

 

http://www.f-b.no/nyheter/fred-42-forst-med-bmws-superbil-1.8567222

 

3603067089.JPG?v=1409593721&cv=140959372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...