Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Litt bedre blir det, men det helt avgjørende totalt sett er å få skikk på økonomien her i Danmark. Slik det er nå står det meste stille hvis vi ser bort fra den ene prosenten av befolkningen som alltid har penger. Det er noen som kjører rundt i Aston Martin og Ferrari, men de aller fleste kjører lånt bil (les: firmabil/leaset bil) eller gammel "luksus" som jeg gjør. Danmark trenger et par skikkelige oljefunn i Nordsjøen eller på Grønland... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha og... ja... Chris Harris serverer utvilsomt den ene perlen etter den andre når det gjelder interessante biler. Jeg liker mannen og det jeg liker best er at han er ærbødig og har en forsiktig tilnærming til biler. Han er ikke bråkjekk og tror at han er verdensmester. Elegant. Slikt fortjener respekt i min verden og når Chris i tillegg vet hvordan man skal kjøre bilene er historien komplett. Flott filming også... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil men jeg kan ikke forstå hva som er så spesiellt med at Bill Gates har eiet den, mener også å ha hørt at han er ganske nøktern i bilveien så dette må jo ha vært ett sidesprang fra hans side. Men like nøktern som IKEA grundern er er han ikke, han har en 1993 Volvo 240 i Sverige og en 2001 Octavia 1,6 ved huset sitt i Sveits :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet har Bil Gates stadig en av de 337 stk. Porsche 959 som ble produsert. Han skal også iht. ryktene ha en 993 Cabriolet fra den siste årsmodellen (sjelden). Mr. Gates er også langt fra nøktern når det gjelder hus og yachter (han har flere).

Jeg er ellers enig med deg i at det rent objektivt ikke er vesentlig hvorvidt Bil Gates har hatt den aktuelle 911´en eller ikke. Dette er allikevel signifikant i vintagemarkedet. Kan en bils historie dokumenteres og eieren er kjent... er bilen automatisk mer verdt enn om dette ikke var tilfellet. Jeg tror også at ganske mange datageeks gjerne skulle hatt fingrene i Bil Gates´s 911... inklusive undertegnede... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er en fast leser av denne tråden, og det er mye gøy og interessante innlegg her.

Men noe jeg er litt forundret over er at jeg går å håper på at når jeg åpner tråden så har trådstarter/Fredrik kjøpt en bil alla Boxster/911, E85 Z4.. slik har det vært i flere år tror jeg..(selv om akkurat denne tråden ikke har eksisert så lenge)

Er litt merkelig hvordan man blir nysgjerrig på interessene og prioriteringene til folk man overhodet ikke har kjennskap til annet enn som et "nick" på et nettsamfunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha... flott at du liker bloggen... :)

Som jeg er inne på innledningsvis i bloggen er dette en tråd der poenget er å diskutere temaer sånn halvt på tvers av BMW, men som fortjener litt mer oppmerksomhet og fokus enn de får i tulletråden. Bloggen er derfor mitt lille hjørne av bimmers der man kan ta den helt ut med f.eks Porsche og Mercedes-Benz. Helst i relasjon til BMW, men det er ingen betingelse. Jeg setter gjerne fokus på andre ting også hvis det passer seg (som f.eks hvorfor vi får en paradegate som kommer til å hete Dronning Eufemias gate i Oslo). I mitt hjørne får du den lange forklaringen... :lol:

Apropos manglende sportsbiler i Fredrik´s garasje. Det handler om prioriteringer. Livet har forskjellige faser og de økonomiske betingelsene er annerledes her i Danmark enn i Norge. Det gir noen utfordringer når selv en relativt enkel bil som F20 316i minimum koster 430000 blanke danske kroner. Da kan du jo tenke deg hva selv en litt eldre Z4 (E85) koster i fornuftig stand. Det danske finansdepartementet har imidlertid varslet en større avgiftsomlegging i forbindelse med neste års nasjonalbudsjett. Ergo ligger alle evt. bilplaner for min del på hyllen i påvente av at finansminister Bjarne Corydon får ut fingeren.

Virtuelle bekjentskaper er en merkelig ting. Jeg kjenner moderator [space) privat og jeg har møtt et par andre profiler her inne i virkeligheten, men ellers er alle andre flyktige bekjentskaper. På den annen side bør jeg etter snart 10 år og 20000 innlegg være ganske godt kjent av de aller fleste. Jeg tror at jeg er sånn nogenlunde i virkeligheten som jeg fremstiller meg her inne. Litt spesiell og nerdete, men også ganske åpen og rettskaffen. Jeg er av den gamle skolen... delvis også når det gjelder biler (det må man være for å like 15" felger). Jeg er imidlertid også ganske ung til sinns (det blir man med en datter på atten og en sønn på åtte) og jeg trives med folk som har appetitt på livet (det har man når man er ung).

Jeg har vel nevnt det før, men min primære motivasjon når det gjelder bimmers er et ønske om å knytte generasjonene sammen når det gjelder interessen for BMW og biler generelt. Da jeg var i tyveårene fantes ikke internett og dette var en skikkelig hemsko når man var interessert i biler (jeg kom meg dog på Oslonett allerede i 1992). Man måtte tråle bilmagasiner, se biljournalen på svensk TV eller oppsøke klubber og entusiaster hvis man ville vite mer om bilene man var interessert i. Slikt var både ineffektivt og tidkrevende. Hvis man ikke hadde en far eller andre i familien som var interessert i biler var man i realiteten ganske fortapt. Jeg snakker ikke nødvendigvis kun om teknisk ekspertise, men kanskje mer om alle disse rare spørsmålene man har i tilknytning til biler når man er ung. Der er internett en fantastisk løsning... forutsatt at det sitter nogenlunde oppegående og skikkelige folk i den andre enden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...