Gå til innhold

BMW M5 E60 -06?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulighet for å oppdatere media enhenten til den nyeste softwaren, slik at utsene blir lik det som min kones bil har i dag?

Hun har en 318, årsmodel 2010.

Eller er det andre muligheter til oppdatere/bytte slik at man kan bruke en PC tilkoblet skjermen? Evt bytte ut skjermen til en toutch screen?

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du kan bytte ut til nyere navigasjon, men det er naturligvis ikke gratis. Det er heller ikke bare bare å kode dette, så det beste er å kjøpe en komplett "pakke" fra en polakk som driver med dette. Da får du alt du trenger samt koding, men det blir ofte dyrere enn f.eks. eBay.

Skrevet

Her er litt grei info. BMW M5 2006.

V10-motoren med fem liter slagvolum gjør BMW M5 til en kjøreopplevelse av de sjeldne, og yter 507 hestekrefter ved 7.750 omdreininger i minuttet. Har du da fortsatt ikke fått nok, stopper ikke turtallsstigningen før du har nådd 8.250 omdreininger i minuttet. Maksimalt dreiemomentet ligger på 520 newtonmeter ved 6.100 omdreininger. Selv om dette er en motor som er svært sprek på høyt turtall, er hele 450 newtonmeter tilgjengelig fra 3.500 omdreininger. I tillegg er 80 prosent av maksimalt dreiemoment tilgjengelig over et spekter på 5.500 omdreininger. Det burde med andre ord være litt å boltre seg på her.

På grunn av dette blir ytelsene gode. 0 til 100 kilometer i timen går unna på 4,7 sekunder og toppfarten er som vanlig elektronisk sperret på 250 km/t. Uten sperre makter den 330km/t - noe som burde være rimelig akseptabelt for en "familiesedan" på 1755kg! Og hva som skal opp, må ned; Bremsene står absolutt ikke tilbake for motoren, og bilen klarer 100-0km/t på 36 meter - helt på nivå med mange mye lettere sportsbiler!

Ellers er bilen stappfull av tekniske finesser, hvor en av dem er at bilen har tre ulike motorprogrammer - ett hvor motoren yter 400hk og forvandler bilen til en komfortabel bykjøring, ett hvor motoren yter 500 hk, og ett hvor den yter 507hk. Den elektroniske støtdemperkontrollen kan også justeres innenfra bilen, hvor man kan velge mellom komfort, normal og sport. Alt dette gjør bilen til en meget praktisk sportssbil!

Av utstyrsmessige tilleggsvalg nevnes blandt annet den omfattende skinnpakken, hvor dørtrekk, midtkonsoll og dasjbord er trukket skinn. Til og med taktrekket er trukket i sort Alcantaraskinn! Ellers nevnes M Sportsseter med dynamiske sidevanger, Elektrisk Soltak, Navi Professional og Head-Up Display med M visning og HiFi Høytalersystem.

Skrevet
Siste SMG kassa som sto i E46 M3 skifta gir opp på 80millisekund, tror ikke denne er tregere så om du er noen gir for høyt inn i en sving så vil du nok ikke bruke hele fritiden på å komme til rett gir ;)

Når dere først er inne på elektronisk styrte manuelle girkasser, så er SMG-kassene, så vidt jeg vet, samme girkassetype som i Lexus LFA som nylig satte banerekord for standardbiler på Nürburgring. Lexus-girkassa har forøvrig Devotek i Kongsberg vært med på å utvikle girskiftesystemet til.

Skrevet
Du kan bytte ut til nyere navigasjon, men det er naturligvis ikke gratis. Det er heller ikke bare bare å kode dette, så det beste er å kjøpe en komplett "pakke" fra en polakk som driver med dette. Da får du alt du trenger samt koding, men det blir ofte dyrere enn f.eks. eBay.

Har du først råd til en E60 M5 så har du nok råd til å oppdatere navi delen også tenker jeg.

• 2 months later...
Skrevet

Gir meg ikke med BMW M5 jeg :-)

Skal ha en slik bil, må bare få solgt min Audi RS4.

Men har flere spørsmål, er dette standard på BMW M5 -05?

-Aktive forseter m/friskluftsventilasjon?

-Active Steering?

-Active Roll Stabilization/Dynamic Drive?

-Logic7 professional HiFi stereo ?

-Flat Tire Monitor?

-Adaptive Headlights?

Andre ting:

-Få rygge kamera inn på orginale anlegget?

Og er dette muligt? Så kjekt ut ihvertfall :-) Er det mulighet for å få til dette -> navigation touch screen E60 ->

EDIT

Finner mer kjekke ting her

Er og dette muligt? -> http://www.youtube.com/watch?v=OTYJF92T ... re=related

http://modmynav.com/interface.html

Med muligt mener jeg "enkelt" og at det lar seg gjøre, uten å måtte kappe/ødelegge bilen, ut med hele dashbordet osv....

EDIT2

Og har denne bilen slik sjekk?

3105_IMG_8816_medium.jpg?1318131259

Skrevet

Å ta ut dashbordet er jo bare en tre fire timers jobb :)

Smg kassa er ikke sekvensiell! Det er en vanlig synkronisert kasse som er automatisk styrt (elektrohydraulisk)

Skrevet

455 - Aktive seter kunne ikke leveres med M5 seter 4MA.

453 - Aktiv seteventilasjon kunne leveres, men krever X2**/X3**.

229 - Dynamic Drive kunne ikke leveres.

217 - Aktiv styring kunne ikke leveres.

4MF - Aktiv justering av bredden på sidestøtte kunne imidlertid leveres.

524 - Adaptive kjørelys er standard.

677 - Hi-Fi høytallersystem professional Logic7 kunne leveres, men 676 Hi-Fi høytallersystem er standard.

Skrevet

Trenger ikke ut med Dashboardet med det Modmynav kameraet, det koples på baki bagasjerommet på en boks der, i tilegg så går man inn i menyen og justerer på noen innstillinger, har det samme kameraet på min E39.

Kvaliteten på kameraet er helt OEM :)

• 4 months later...
Skrevet

Jeg spurte etter noe info på dette utstyret her(rød ring), og fikk et godt svar, men nå finner jeg det ikke igjen :oops::oops::oops:

bmwinterir.jpg

Skrevet
Jeg spurte etter noe info på dette utstyret her(rød ring), og fikk et godt svar, men nå finner jeg det ikke igjen :oops::oops::oops:

bmwinterir.jpg

viewtopic.php?f=1&t=77192&p=2338594&hilit=aktiv#p2338594 :)

Husk imidlertid at dersom M5'en er utstyrt med M5 seter har den aldri blitt levert med 455 Aktive seter. Da er det i stedet 4MF Aktiv setebreddejustering. M5 kunne leveres med komfortseter og da kunne man velge mellom 455 og 4MF.

Skrevet

@Saltkjelen

Ok, er usikker på hva som er best da.

Har vel ment at komfortsetene er bedre? Hva mener dere?

Eller det er vel noen som liker "pærer andre epler" :-)

MEN greit å vite andres erfaringer & syns punkter.

Vi snakker om å kjøpe en billig(rundt 1-1,5mil) og grei leilighet i Spania(kanskje i Tyrkia), og der er M5`ene råbillige(får dem nedi kanskje under 200000kr for greie biler vil jeg tro). Så får se om det blir import, ombygging eller bare kjøpe her hjemme.

Hehehe, ja det var den jeg var ute etter, fin info :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...