Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Morsomt med ting som bare ramler inn. :)

 

Komt et slikt ramlende hos meg også for en god stund siden, burde kanskje fått gjort noe med det snart. :)

 

Ja, det er igrunn det. Om du har hatt dette liggende en liten stund er det på høy tid å få dette montert. Blir spennende å se hvor godt denne vil fungere og hvordan sensitiviteten vil være. Går utifra at det er mulig å gjøre noe med det i kodingen.

 

Hvordan blir det med kabliing til FLA? :)

 

FLA kommuniserer via canbus, så man må ha dette fram til speilet, samt koding selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er igrunn det. Om du har hatt dette liggende en liten stund er det på høy tid å få dette montert. Blir spennende å se hvor godt denne vil fungere og hvordan sensitiviteten vil være. Går utifra at det er mulig å gjøre noe med det i kodingen.

 

Ja, jeg er selv spent på det. Jeg har aldri kjørt en bil med fjernlysautomatikk, men har forstått det slik at disse ikke er de beste akkurat, så jeg håper det er mulig å få det til å fungere tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er ikke av den beste sorten dessverre. Fjernlysassistenten i F01en tror jeg neppe fungerer ettersom den aldri slår på fjernlyset, men E65en vi hadde fungerte den imidlertid helt greit. Si gjerne ifra hvis du finner noe lurt i forhold til sensitiviteten eller liknende i kodingen. Satser på at mitt er på plass innen en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er igrunn det. Om du har hatt dette liggende en liten stund er det på høy tid å få dette montert. Blir spennende å se hvor godt denne vil fungere og hvordan sensitiviteten vil være. Går utifra at det er mulig å gjøre noe med det i kodingen.

 

 

FLA kommuniserer via canbus, så man må ha dette fram til speilet, samt koding selvfølgelig. :)

Okei, for å ettermontere dette på e9x så må man enten klippe i ledningsnettet eller mekke sammen noen kabler slik at man slipper å klippe i ledninger.

Men det blir bra når dette kommer inni bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nydelig bil du har, Saltkjelen! :D Smakfulle oppgraderinger på bilen.. 

 

Jeg har gått til innkjøp av E60 nå, og sikler på diverse retrofits allerede .  :stupid:

Har litt spørsmål angående LCI lykter foran, og ledningsnettet der. Ser du 'laget' ledningsnett selv, men fant en kar på eBay som selger ferdig laget ledningsnett til LCI halogen lykter, ledningsnettet ser relativt likt ut, vil det passe LCI lykter med bi-xenon og AKL/AHL.? 

 

http://www.ebay.com/itm/BMW-E60-5-series-LCI-headlights-retrofit-kit-cables-no-headlamps-included-/251658239037?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a97fffc3d

 

Si ifra om jeg skal slette innlegget :-)

 

Mvh,

Joakim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt et ledningsnett for halogenlykter er kompitabelt med xenon vet jeg dessverre ikke, men jeg har mine tvil. Har du halogenlys fra før av? Isåfall skal du jo ha nivåsensorer og litt diverse i tillegg, så her ville jeg nok gjort alt arbeidet selv fra scratch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke snakk om så fryktelig mye nytt da. Du får kjøpt ledningsnett fra BMW ferdig med kontakter og pinner, er bare litt arbeid som skal til med å skifte kontakter, og avhengig om du har bil FØR 03\05 eller ETTER så må du evt mekke opp et nett fra AHL modul og til LM2.

 

Lett som plett. Både jeg og Saltkjelen har gjort dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at flere synes fjernlysassistenten på E60/61 er boss.

Jeg hadde det for øvrig på en 06 E61 for noen år siden og jeg synes det fungerte helt greit. Sjelden og egentlig aldri jeg slo det av og styrte selv.

Men såklart, det ble jo av og til samtaler under kjøreturen der man kommenterte at nå burde den blendet opp eller ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at flere synes fjernlysassistenten på E60/61 er boss.

Jeg hadde det for øvrig på en 06 E61 for noen år siden og jeg synes det fungerte helt greit. Sjelden og egentlig aldri jeg slo det av og styrte selv.

Men såklart, det ble jo av og til samtaler under kjøreturen der man kommenterte at nå burde den blendet opp eller ned..

Fungerer helt greit. Men reagerer litt for lett på skilt. Sånne litt store gule f.eks. Blende opp og ned osv.

Mot biler funker den utmerket synst jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at den fungerer greit når den er oppe og går. Regner ikke med at jeg har bilen tilbake før over helgen igjen, så da får jeg endelig startet med monteringen av FLA, SCA og avtagbart tilhengerfeste. Jeg vurderer samtidig å ettermontere airbagemblem med ambient belysning fra F30/F01 i B-stolpen. Overkill eller kult?

 

attachment.php?attachmentid=676896&d=133

 

13_8351674_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult nok til at jeg fikk lyst til å gjøre det samme ihvertfall. :D

 

...men e6x har vel ingenting der originalt, slik at det blir et "dummy-merke", noe som kanskje er litt småteit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, billig er det også.. E6x hadde ikke airbag i B-stolpene, men takairbagen går rett over det aktuelle merket og sånn sett synes jeg ikke det blir helt dumt. Alternativt kan man selvfølgelig få sparklet igjen skriften og fått den lakkert opp igjen. Jeg har fundert på ambientlisten fra seteryggen til F01 også, men jeg vet ikke helt om jeg orker arbeidet med å strekke kabler igjennom setet og frem til aktuelt koblingspunkt.

 

62_1277551597_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...