Jordfræsar Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Fikk høre det var 9cm lengre i baksetene. Så romsligere ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Var på Lansering hos Bavaria i dag og fikk sett bilen i live for første gang. De hadde en rød Sport og en koksgrå Modern, begge 320d og som deler av F30 sin kundegruppe (E90 eier) så hadde jeg blanede meninger. Først og fremst så syens jeg bilen så veldig bra ut, en lekker å pen hekk og en aggresiv front. Endestussen på 320d var av den gamle "sugerør" typen og virket kjip, kjipere enn det ovale på E90en synes jeg. Jeg blir heller ikke helt venner med dashbordet, særlig ikke i mørke farger da jeg føler det ser litt for simpelt ut. Da liker jag faktisk E90 interiøret bedre men det er nok noe som kommer seg etterhvert Ellers så følte jeg det var noe mer plass i F30 enn E90, og baksetet virket mye rommsligere. Men jeg likte absolutt det jeg så, skal ikke se bort ifra at jeg blir F30 eier en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Jeg var også på premierevisning av F30 i dag og sitter desverre igjen med et noe blandede syn. Bilen var svært lekker å se på, men interiøret ser ut som en klatt her og en klatt der. Det er ingen flyt i dashbordet eller overgang i dørene slik storebrødrene har. Ellers virker det både rotete og billig med rundinger og ovale utsparinger rundt den ene brytere etter den andre. Det fremgår ingen eleganse over interiøret og det ser ut som et billig interiør med skjermen stikkende opp av dashbordet. En integrasjon alà F01, F10, E70 etc. ville helt klart vært foretrukket. Nå er riktignok ikke 3 serien en luksusbil, men noe mer eleganse og gjennomførhet over interiøret kunne man forventet seg da E90 med riktig utstyrsnivå (les: iDrive) fremstår som mye mer sobert og gjennomført. Mulig andre fargesammensetninger, tilvalg av utstyr og skinntrukket dashbord ville gjort et helt annet inntrykk av interiøret. Vribryterene på klimaanlegget og lydjusteringen er en katastrofe og det er rett og slett tragisk av BMW å ikke videreføre LED i blinklysene slik E9x LCI har.. Året er 2012.. Eksosstussen er et kapittel for seg, så Performance eksos med dobbelt utløp kommer til å bli en bestselger! Totalt sett virker bilen bra og den er lekker å se på utvendig, men enkelte detaljer drar den ned... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Har også vært på lanseringen idag, og i motsetning til de 2 over så gikk jeg derfra med en stort smil. Jeg liker interiøret, syns det virker som det er mere liv i det. E90 sitt virker for meg ganske flatt og kjedelig, mens F30 sitt er mere fører vendt og livlig. Fin detalj hvordan du åpner panseret! Syns F30 ser aggressiv ut, liker linjene og formen, bortsett fra "trappene" opp fra skjermen til panseret, spesielt hvis du står litt bak på siden å ser. Litt vanskelig å få med seg hele bilen da det var mye folk rundt, men veldig fornøyd og tror det blir stort salg av nye 3-serien. Endestussen........ nei. Ser veldig fram til å prøvekjøre denne å til touring og coupen kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Hva er bakgrunnen for at m-sport kommer i ettertid? Jungeltelegrafen sier juni/juli. Touring i høst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Bilen var svært lekker å se på, men interiøret ser ut som en klatt her og en klatt der. Det er ingen flyt i dashbordet eller overgang i dørene slik storebrødrene har. Ellers virker det både rotete og billig med rundinger og ovale utsparinger rundt den ene brytere etter den andre. Det fremgår ingen eleganse over interiøret og det ser ut som et billig interiør med skjermen stikkende opp av dashbordet Akkurat slik jeg selv ville beskrevet min oppfattning av interiøret i F30. Virker veldig rotete og spinkelt, dessuten så synes jeg luftdysene var alt for store i forhold til resten av dasjbordet. Savnet intergrert I drive skjerm også, så spinkelt ut med den tynne plata som stakk opp rett over luftdysene. Tragisk at de har droppa LED i blinklysa men de skal ha stor skryt for å ha beholdt håndbrekket der det skal være Forøvrig ang E90 interiøret så synes jeg at Navi/Idrive er er must, blir litt nakent uten den "bulen" på dasjbordet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Jeg var også på førlansering i dag og jeg ble forelsket i hekken på bilen! Fronten er også meget agressiv. Jeg er noe enig angående dashbordet, men alt i alt var det en nydelig bil, og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å bli eier av en slik i framtiden. Hadde ikke jeg hatt firmabil avtale akkurat nå hadde jeg bestilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Veldig enig i at E9x må ha Navi/Idrive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Måtte en tur innom og se jeg og i går, og jeg ble vedlig positivt overrasket! Synes den både utvendig og innvendig fremstod totalt sett mye bedre enn jeg hadde inntrykk av fra bildene, men så er jo det et typisk fenomen for BMW.. Synes min egen bil har stått seg godt i forhold til utgående 3-serie, men etter å ha sittet i F30 må jeg innrømme at jeg ikke kan si det samme i forhold til den. Som nevnt både over, og av meg selv og andre tidligere så er det et stort pluss at BMW holder på skikkelig håndbrekk og andre funksjonsmessig overlegne, men mindre fancy løsninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Som nevnt både over, og av meg selv og andre tidligere så er det et stort pluss at BMW holder på skikkelig håndbrekk og andre funksjonsmessig overlegne, men mindre fancy løsninger. Så lenge den har drivkraft på riktig aksling spiller det da ingen trille hva slags håndbrekk det er F30 er helt klart en mer moderne bil enn E90. Men, ikke bestandig forskjellig er bedre. Skal ha et stort pluss for at den er litt dristigere på design i fronten enn F10 (som var altfor trygg), men skulle gjerne hatt tydeligere "3-serie-linjer" istedet for tydelige "BMW-linjer" som gjør at alle BMW-er begynner å bli kjedelig like utvendig. Interiøret var delvis veldig rotete (spesielt rundt midtkonsoll) samt at jeg fortsatt er utrolig skuffa over sportstolene. Det var rett og slett en befrielse å sette seg inn i en F11 M-tech etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Som nevnt både over, og av meg selv og andre tidligere så er det et stort pluss at BMW holder på skikkelig håndbrekk og andre funksjonsmessig overlegne, men mindre fancy løsninger. Så lenge den har drivkraft på riktig aksling spiller det da ingen trille hva slags håndbrekk det er F30 er helt klart en mer moderne bil enn E90. Men, ikke bestandig forskjellig er bedre. Skal ha et stort pluss for at den er litt dristigere på design i fronten enn F10 (som var altfor trygg), men skulle gjerne hatt tydeligere "3-serie-linjer" istedet for tydelige "BMW-linjer" som gjør at alle BMW-er begynner å bli kjedelig like utvendig. Interiøret var delvis veldig rotete (spesielt rundt midtkonsoll) samt at jeg fortsatt er utrolig skuffa over sportstolene. Det var rett og slett en befrielse å sette seg inn i en F11 M-tech etterpå Har prøvd en gang å rygge en stor båthenger på plass i en bakke med noen cm klaring mellom bygninger, og måtte da ut og inn noen ganger for å sjekke klaringer. Ikke veldig gøy å måtte vente hver eneste gang på at brekket skal somle seg både på og av. Til hverdags er det også et irritasjonsmoment synes jeg med den unødvendige ventingen når det er helt unødvendig. I tillegg står denne bilen nå og venter på ledig verkstedstime pga. håndbrekk som gir feilmelding, og de vet visst ikke om det henger eller hva som skjer slik at bilen ikke er kjørbar.. Fremskritt! For min egen del bruker jeg også håndbrekket når jeg rygger ned glatte bakker for å holde bilen stabil, noe som har holdt meg unna grøften flere ganger. For flere år siden reddet jeg også inn en understyring med en E28 med tung henger på slep med håndbrekket i en veldig bratt og krapp sving, i trillefart, som hadde endt med front mot front ellers. Og hva med øvelseskjøring? Jo, håndbrekket spiller en stor rolle, og ikke minst sier det noe om hvor fokuset til produsenten ligger; fancy eller fornuftig og sjåførvennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Har prøvd en gang å rygge en stor båthenger på plass i en bakke med noen cm klaring mellom bygninger, og måtte da ut og inn noen ganger for å sjekke klaringer. Ikke veldig gøy å måtte vente hver eneste gang på at brekket skal somle seg både på og av. Til hverdags er det også et irritasjonsmoment synes jeg med den unødvendige ventingen når det er helt unødvendig. I tillegg står denne bilen nå og venter på ledig verkstedstime pga. håndbrekk som gir feilmelding, og de vet visst ikke om det henger eller hva som skjer slik at bilen ikke er kjørbar.. Fremskritt! For min egen del bruker jeg også håndbrekket når jeg rygger ned glatte bakker for å holde bilen stabil, noe som har holdt meg unna grøften flere ganger. For flere år siden reddet jeg også inn en understyring med en E28 med tung henger på slep med håndbrekket i en veldig bratt og krapp sving, i trillefart, som hadde endt med front mot front ellers. Og hva med øvelseskjøring? Jo, håndbrekket spiller en stor rolle, og ikke minst sier det noe om hvor fokuset til produsenten ligger; fancy eller fornuftig og sjåførvennlig. Ser poengene dine (og at du har et helt annet behov for meg) og støtter deg fullt og helt i dine synspunkt. Det er jo sant nok strengt talt ingen grunn til at håndbrekket skal være elektronisk. Har E61 uten elektronisk selv også så det er jo mulig jeg bare er lykkelig uviten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Fikk høre det var 9cm lengre i baksetene. Så romsligere ut. 9cm lenger totalt, ikke i baksetet, der skiller det nok bare 1.2 cm eller noe slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Aha... jaja, noen ekstra skader ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Da har jeg fått prøvd 328i. Satan i japan det var en fet bil! Liker F30 utrolig godt og kommer til å kjøpe en etterhvert, men da som 320i. Synes bilen ser utrolig bra ut på utsiden og innsiden og milevis foran interiøret til F90 som jeg alltid har syntes vært litt kjipt! Men blir jaggu en dyr bil! Skal være forsiktig på lista for å komme under 550k og det er jo nok for en 320. men alt i alt, hadde høye forhåpninger til bilen og de ble innfridd En liten ting jeg merket er at interiøret er veldig mye mer kompakt enn i min e46 der det er veldig luftig og åpent. Kan nesten kjennes litt trangt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå