Yngve Skrevet Januar 21, 2019 Forfatter Skrevet Januar 21, 2019 Ønsker å få eksosen stille igjen, og tror den originale 50mm potta skal flowe nok (skal iallfall prøve). Så vidt eg har forstått hadde de pre cat bilene som originalt kom med 50mm "rallye" grenrør ha 50mm eksos hele veien. Men eg klarer ikke å finne ut i ETK hvilken av de 3 alternativ som er den største. Noen her som vet? https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-eksos-18_0135
Yngve Skrevet Mai 12, 2019 Forfatter Skrevet Mai 12, 2019 På 18.1.2019 den 20.01, hsd skrev: denne bilen/tråden var en vesentlig grunn til at jeg reiv ut s50n i blåbilen og handla s14 prosjekt. kan ikkje selge denne 🤗 s14 er knalltøft som 2,5 og opp. er dårlig til å reise på treff, men mykje kjekkare å sjå sånt enn gnikk og gnu biler Morro å høre Har endelig fått lufta den litt igjen, og det er helt utrolig hvor mye bedre bilen er å kjøre med originale hjul (ja det kan diskuteres hvor bra det ser ut) Endte opp med køhler bakre og mittre eksos , og en magnsflow 2 x 2,5» til mellompotte.. ok lyd nivå på eksos . Innsugslyden er fortsatt ganske brutal , den rauter godt når giljotinen åpnes for fullt 👍 BjornarHS, NilsP, Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5
Yngve Skrevet Mai 17, 2019 Forfatter Skrevet Mai 17, 2019 (endret) Utvendig er bilen nå bortimot akkurat sånn som den forlot samlebåndet i 1986, unntaket er DTM speil, Evo nyrer og DTM stusser på bakpotta. Det er vel vanskelig å kalle en E30 M3 en sleper, mtp at den har det mest vulgære designet som var å oppdrive på 80 tallet , men det er iallefall morro å ha en tilsynelatende original bil- med prestada utover normalen Ble stoppa i teknisk kontroll her om dagen, de hadde kontroll motsatt kjøreretning - men fikk helt blod på tann når denne kom brummende - og en kontrollør sprang over veien for å få stoppet meg 😅 Er denne bilen original slik som den fremstår? Lyder det fra kontrolløren (Her var han tydligvis sikker på at dette var noe hjemmestyla greier) Ja Fikk vist vognkort der det står» Motorsport M3» som type, roa seg betyldig ned då.. men mente det var mye lyd av den. Ikke noe elbil dette sier eg. Ha en fin dag videre avslutter han etter en liten titt på bilen 😅 Endret Mai 18, 2019 av Yngve BjornarHS, Ingvaldsen, volvobrage og 6 andre reagerte på dette 8 1
NA Skrevet Mai 17, 2019 Skrevet Mai 17, 2019 Helt fantastisk 🇳🇴😎👍 liker bilen meget godt. Yngve reagerte på dette 1
NilsP Skrevet Mai 21, 2019 Skrevet Mai 21, 2019 På 17.5.2019 den 23.14, Yngve skrev: Utvendig er bilen nå bortimot akkurat sånn som den forlot samlebåndet i 1986, unntaket er DTM speil, Evo nyrer og DTM stusser på bakpotta. Det er vel vanskelig å kalle en E30 M3 en sleper, mtp at den har det mest vulgære designet som var å oppdrive på 80 tallet , men det er iallefall morro å ha en tilsynelatende original bil- med prestada utover normalen Ble stoppa i teknisk kontroll her om dagen, de hadde kontroll motsatt kjøreretning - men fikk helt blod på tann når denne kom brummende - og en kontrollør sprang over veien for å få stoppet meg 😅 Er denne bilen original slik som den fremstår? Lyder det fra kontrolløren (Her var han tydligvis sikker på at dette var noe hjemmestyla greier) Ja Fikk vist vognkort der det står» Motorsport M3» som type, roa seg betyldig ned då.. men mente det var mye lyd av den. Ikke noe elbil dette sier eg. Ha en fin dag videre avslutter han etter en liten titt på bilen 😅 He took one hell of a beating Merkelig kossen effekt disse gamle bilane har på sånne folk Yngve reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Mai 28, 2019 Skrevet Mai 28, 2019 39 minutter siden, Yngve skrev: M50 next 🤭 Ting i verden eg tvila på: 1. At veganarane har rett. 2. Detta her. Yngve, Kjetil^^, lagunilla og 1 annen reagerte på dette 1 3
Yngve Skrevet Mai 28, 2019 Forfatter Skrevet Mai 28, 2019 Nei det blir nok ikkje så drastisk , en liten gjennomgang & service får holde Ingvaldsen reagerte på dette 1
tommyheimberg Skrevet Mai 28, 2019 Skrevet Mai 28, 2019 Moro og få denne frem fra glemselen. Nydelig bil🤩
NilsP Skrevet Mai 28, 2019 Skrevet Mai 28, 2019 Sånn køhler manifolden ser ut? Lengden frå end of primary til Y-pipen?
Yngve Skrevet Mai 30, 2019 Forfatter Skrevet Mai 30, 2019 På 28.5.2019 den 23.56, NilsP skrev: Sånn køhler manifolden ser ut? Lengden frå end of primary til Y-pipen? Ja, dette er 4-2-1 manifoilen Køhler, KK og motorsport 24 de selger. De bruker disse på race motorene de bygger, og er utprøvd på 350hk motorer. så den er nok ikkje «kastet» tilfeldig i sammen :). Kjøpte den av køhler i 2004 for 6k., nå ser eg motorsport 24 selger de for 1380 Euro 🙉 Kan få målt til deg når eg kjem meg heim fra havet.
Yngve Skrevet Juli 6, 2019 Forfatter Skrevet Juli 6, 2019 Påan igjen, en liten service skulle vise seg å balle på seg. Åpnet opp for å bytte ventil tetninger og bytte kam.. men forskrekkelsen var stor når eg oppdaget sprekker i flere stempler. Plukket ned hele motoren, og heldigvis ser lagerbaner / sylindre topp osv fortsatt strøkent ut. Det ser rett å slett ut for at stemplene er feil designet/ maskinert . Det er mindre en 1 mm fra bunn av ventil lommer til topp ring. Så da er det bare å bite i det, å bestille nye deler 🤮 Om noen har en org S14 til overs så gi meg et vink. Er det noen som har våte drømmer om å bygge stroker s14 så er det rette øyeblikket til å melde sin interesse. Litt lei 😅 Diiesel reagerte på dette 1
Reset Skrevet Juli 15, 2019 Skrevet Juli 15, 2019 Kjedelig det med stempla der, satser på at du får i nye og får brukt bilen litt
Yngve Skrevet Desember 1, 2019 Forfatter Skrevet Desember 1, 2019 Da er vi på gang med montering etter full gjennomgang og nytt 2,66L «street» oppsett :) kanskje det blir litt prøvekjøring på isen i vinter 😀 RF91, NilsP, Ingvaldsen og 4 andre reagerte på dette 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå