Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er snakk om s500 GT med BT og dab.

Men tar gjerne imot anbefalinger til andre løsninger/produkter :)

Men og bruke minimum 15k (?) på cic med combox synes jeg ikke det er verdt

 

Jeg har originalt Bluetooth i bilen.

Har CCC. 05 mod. e61

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok :)

Vær spesielt obs på du får med deg alt til fiberoptikken og at det ikke har noen knekker på kabler.

Syns dension er den beste totale løsningen. Hakket nedenfor finner du kufatec, som jeg selv hadde tidligere, som fungerer bra det og. Det kutter musikk, kan brukes via ratt osv osv, men det samme vil dension boksen du har kjøpt også gjøre.

Du finner manual lett på nett, og siden du skriver du ikke vil opp til CIC så vil dette være den nest beste løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan spille av musikk via Spotify på tlf og skifte sang med knapper på rattet alså :)

Men hvordan er det med BT mtp. at tlf er tilkoblet bilen for handsfree osv.?

 

Hvor anbefales det forresten og legge antennen? frister lite og montere den i frontvindu.. Er jo ikke akkurat pent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har svar på følgende ang. navi i CIC?:

1) Går det an å få auto-night mode funksjon på kartvisning? Dvs. at kartvisning blir mørk når det er mørkt ute - automatisk. Det finnes et valg under Options, men kun manuelt.

2) Hva gjør egentlig Grey map/traffic info valget? Har brukt dette til vanlig, men ser ingen funksjoner med det? Har funnet ut at night mode ikke fungerer når grey map/traffic info map står på.

3) Traffic info fungerer bare av og til - har tidligere gått inn på dette valget og fått opp evt. veiarbeid/stengte veier etc. men her i Stavangerområdet står det nå bare "not available". Er det noen forutsetninger som må ligge til grunn for at denne skal funke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, papertiger skrev:

Noen som har svar på følgende ang. navi i CIC?:

1) Går det an å få auto-night mode funksjon på kartvisning? Dvs. at kartvisning blir mørk når det er mørkt ute - automatisk. Det finnes et valg under Options, men kun manuelt.

2) Hva gjør egentlig Grey map/traffic info valget? Har brukt dette til vanlig, men ser ingen funksjoner med det? Har funnet ut at night mode ikke fungerer når grey map/traffic info map står på.

3) Traffic info fungerer bare av og til - har tidligere gått inn på dette valget og fått opp evt. veiarbeid/stengte veier etc. men her i Stavangerområdet står det nå bare "not available". Er det noen forutsetninger som må ligge til grunn for at denne skal funke?

 

1) Auto dag/natt modus kan kodes, men det er ikke alle karosseri det fungerer på. Fungerte blant annet ikke på min preface 1 serie, men vet det fungerer på blant annet X5 tror jeg. Jeg valgte å sette et hurtigknapp for endring av dag/natt modus på de programmerbare tallene, slik at du bare trykker på tallet du har satt til å endre modus så switcher den uten å måtte gå inn i options hver gang :)

2) Traffic map /grey map viser hvordan trafikken flyter. Er det rødt er det kø for eksempel, grønt er god flyt osv. For dette så må du ha combox telematics enhet, og tror du må ha aktiv tjeneste av RTTI (real time traffic informasjon)/ARTTI. Så denne vil alltid kun være grå og ha null funksjon om du ikke har telematics enhet med disse tjenestene.

3) Har du satt trafic information til ON i options inne i radio menyen? Når jeg hadde CIC på 1 serien så fungerte TMC trafikkinformasjon godt og fikk opp veiarbeid etc, men på NBTn jeg har nå så fungerer ikke TMC i Norge.. men fungerer fint i Sverige.. Når jeg nærmer meg grensa til Sverige så dukker TMC ikonet opp i navi skjermen, og da får jeg inn trafikkinformasjon. Noen som vet grunnen til dette forresten? Har DAB+, trodde man kunne få trafikkinformasjon via det? eller ihvertfall fra vanlig FM signal? :) 

Er nok litt avhengig av hvordan enheten din er kodet, men er det originalt i bilen din så burde det jo fungert, eneste forutsetning er vel FM signal tror jeg siden den får informasjon derfra.

 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bjorneoen skrev:

1) Auto dag/natt modus kan kodes, men det er ikke alle karosseri det fungerer på. Fungerte blant annet ikke på min preface 1 serie, men vet det fungerer på blant annet X5 tror jeg. Jeg valgte å sette et hurtigknapp for endring av dag/natt modus på de programmerbare tallene, slik at du bare trykker på tallet du har satt til å endre modus så switcher den uten å måtte gå inn i options hver gang :)

2) Traffic map /grey map viser hvordan trafikken flyter. Er det rødt er det kø for eksempel, grønt er god flyt osv. For dette så må du ha combox telematics enhet, og tror du må ha aktiv tjeneste av RTTI (real time traffic informasjon)/ARTTI. Så denne vil alltid kun være grå og ha null funksjon om du ikke har telematics enhet med disse tjenestene.

3) Har du satt trafic information til ON i options inne i radio menyen? Når jeg hadde CIC på 1 serien så fungerte TMC trafikkinformasjon godt og fikk opp veiarbeid etc, men på NBTn jeg har nå så fungerer ikke TMC i Norge.. men fungerer fint i Sverige.. Når jeg nærmer meg grensa til Sverige så dukker TMC ikonet opp i navi skjermen, og da får jeg inn trafikkinformasjon. Noen som vet grunnen til dette forresten? Har DAB+, trodde man kunne få trafikkinformasjon via det? eller ihvertfall fra vanlig FM signal? :) 

Er nok litt avhengig av hvordan enheten din er kodet, men er det originalt i bilen din så burde det jo fungert, eneste forutsetning er vel FM signal tror jeg siden den får informasjon derfra.

 

Takk for svar :)

1) Jeg endte også opp med å legge det opp som hurtigknapp, fungerer egentlig greit nok.

2) OK, har ikke combox nei, så da utgår bruk av grey map.

3) Det er MULIG jeg har slått det av, for det er lenge siden NRK Trafikk har brutt inn og kommet med trafikkvarslinger. Jeg husker at trafikkinformasjon fungerte i Stavangerområdet tidligere, så skal sjekke om jeg kan ha slått det av i radiomenyen. Takk for tips :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter litt på en CIC til E60'n, og den hovedenheten er fra mars 2009. Jeg ser flere steder på nettet at de tidligste modellene av CIC hadde bare 40gb hdd. Når fikk de 80gb? Det var vistnok noe greier med kartoppdateringer også på de tidligste at man kun måtte oppdatere via DVD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å lage meg en liten handleliste til evt kjøp av E84 som skal få NBT. Det jeg prøver først å fremst er å få tak i NBT fra en F48, siden det allerede er en X1 så tenkte det passet best, men så ser jeg det er så stor fysisk forskjell på HU fra F48 og typ F15. F15 har like stor som jeg er vant til fra CIC mens F48 har en typ 1DIN cdspiller? Hva er forskjell på disse HU'ene, og hvilken burde jeg gå for? 

F48:

001.jpg

$_1.JPG

F15/F25:

navigation-system-bmw-professional-nbt-f15.jpg

navigation-system-bmw-nbt-for-x3-f25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva forskjellen er, men jeg tror det spiller liten rolle om du velger dra en X1 eller en annen modell. e84 X1 og F48 X1 har lite og ingenting til felles. Det eneste som kan være greit er at du velger fra en modell med samme skjermstørrelse.

Ellers må dashbord byttes på disse også.

18 timer siden, BimmerBro95 skrev:

Hei! lurer på om denne vil fungere på min bmw 1-serie e87 fra 2005? 

Har navigasjonssystem :P

Vil jeg kunne spille via bluetooth også? 

Og er dabben noe bra? 

http://www.bilkomponenter.no/products/dension-gateway-500s-btdab-bmw

Den skal fungere den ja. Ikke den beste løsningen, men den gjør det du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Prøver å lage meg en liten handleliste til evt kjøp av E84 som skal få NBT. Det jeg prøver først å fremst er å få tak i NBT fra en F48, siden det allerede er en X1 så tenkte det passet best, men så ser jeg det er så stor fysisk forskjell på HU fra F48 og typ F15. F15 har like stor som jeg er vant til fra CIC mens F48 har en typ 1DIN cdspiller? Hva er forskjell på disse HU'ene, og hvilken burde jeg gå for? 

 

Hvor mye regner du å måtte bruke på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, danskiii skrev:

Prøver å lage meg en liten handleliste til evt kjøp av E84 som skal få NBT. Det jeg prøver først å fremst er å få tak i NBT fra en F48, siden det allerede er en X1 så tenkte det passet best, men så ser jeg det er så stor fysisk forskjell på HU fra F48 og typ F15. F15 har like stor som jeg er vant til fra CIC mens F48 har en typ 1DIN cdspiller? Hva er forskjell på disse HU'ene, og hvilken burde jeg gå for? 

F48:

001.jpg

$_1.JPG

F15/F25:

navigation-system-bmw-professional-nbt-f15.jpg

navigation-system-bmw-nbt-for-x3-f25.jpg

Mener den "tynne" er NBT EVO. Ikke helt satt meg inn i hva som er forskjellen. Men ville gått for noe som er likt i størrelse med det du har. Hvis ikke må du ha ny ramme i dash også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, awt skrev:

Den skal fungere den ja. Ikke den beste løsningen, men den gjør det du ønsker.

Takk for svar :)

Hva vil være en bedre løsning da? er ute etter  bluetooth avspilling, dab og kanskje handsfree all-in-one pakke liksom :P

Uten å bytte hele idriven da selfølgelig

Endret av BimmerBro95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, awt skrev:

Jeg vet ikke hva forskjellen er, men jeg tror det spiller liten rolle om du velger dra en X1 eller en annen modell. e84 X1 og F48 X1 har lite og ingenting til felles. Det eneste som kan være greit er at du velger fra en modell med samme skjermstørrelse.

Ellers må dashbord byttes på disse også.

 

5 timer siden, Knutmyr skrev:

Mener den "tynne" er NBT EVO. Ikke helt satt meg inn i hva som er forskjellen. Men ville gått for noe som er likt i størrelse med det du har. Hvis ikke må du ha ny ramme i dash også

Finner ikke helt ut hva som står i f48 enda men NBT EVO ID6 er visst det nyeste systemet bmw leverer.

Legger ved en film fra bimmer retrofit

Blir nok å prøve å få til dette ja!

 

8 timer siden, t06afre skrev:

Hvor mye regner du å måtte bruke på dette?

Skal prøve meg på rundt 10-12k totalt, men ser det litt an ettersom jeg skal være litt obs på hvor jeg kjøper tingene samt finne ut hvordan jeg får dette til å fungere sammen i et E karosseri :)

Vil nok igjen lage en DIY som med CIC i E82 med deleliste og priser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...