awt Skrevet April 6, 2014 Forfatter Share Skrevet April 6, 2014 MOST er en fibertilkobling, og ikke noe man kan få "satt opp". For å montere combox må CIC-en være oppdatert med nyere software (med mindre bilen din har hatt en software-oppdatering), utover det er det enkel koding. I din bil er det kun handsfree som kan bli overført via bluetooth, det er ikke støtte for noe annet. Isåfall virker dette meget merkelig ut. Spillelister og styring skjer via USB-kabel, mens aux tar seg av selve lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 6, 2014 Share Skrevet April 6, 2014 MOST er en fibertilkobling, og ikke noe man kan få "satt opp". For å montere combox må CIC-en være oppdatert med nyere software (med mindre bilen din har hatt en software-oppdatering), utover det er det enkel koding. I din bil er det kun handsfree som kan bli overført via bluetooth, det er ikke støtte for noe annet. Isåfall virker dette meget merkelig ut. Spillelister og styring skjer via USB-kabel, mens aux tar seg av selve lyden. Ja det er litt merkelig da jeg får overført musikk jeg streamer via WIMP over på bilens iDrive. Men da må bluetooth også være på. Sist gang den ikke var på klarte jeg ikke styre og det er veldig merkelig. Det er jo via kabel det skjer som du sier som en vanlig headset til mobil. Den har kanskje bare krølla seg av og til. Har merket at den av og til ikke klarte å lese av navn på musikk som er på harddisken til bilen. På service skal BMW ha oppdatert software da jeg hadde den kjente feilen med at girindikator faller ut. Så de skal i det minste oppdatert bluetooth, er usikker på iDrive software men tror den og ble oppdatert. Men du tenker vel kanskje oppdatert til minimum 2010 til å kunne få inn Combox Jeg tok litt feil av MOST busen. Trodde den bare utstyr på den kunne kodes via fiberoptisk men BMW bruker den visst bare for å korte ned kodetiden med 60% ift ODB. (MOST 22.5Mbits/s) (Iht GT1 manualen) Via ODB får du bare kode en kanal om gangen mens i kombo med fiber kan du kode multikanal. Skal prøve å sette meg litt mer inn i det og se om jeg får tak i en Combox og sette opp PCn med GT1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpina1982 Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 Oki takker for svar. Lurer virkelig da på om den SOS funksjon funker her i landet. Den fungerer. Testet på min 06 530xd... Når du først har trykket på knappen så er det ingen vei tilbake (jeg fikk i alle fall ikke avsluttet)... 113 var forståelsesfulle..og informerte om at jeg øangt fra var den første som hadde testet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 8, 2014 Forfatter Share Skrevet April 8, 2014 Hvilke relevante utstyrskoder har du på bilen din? Er den importert, isåfall når? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiraculiX Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Jeg forsøker å få bilen utstyrt med bluetooth. Har vært i kontakt med Stenshagen, som ikke var til mye hjelp. Bilen er en 2011 520. Bilen har koden "S6VCA Control for Combox" som jeg antar betyr at den har Combox (?) Så vidt jeg kan se har jeg to alternativer; bestille orginaldelene og betale Stenshagen 12.000 for å montere. Eller bestille denne: http://www.kufatec.com/shop/en/fiscon-bluetooth-solution/fiscon-bluetooth-handsfree-pro-bmw-f-series Eneste jeg da blir usikker på er hvilken radiotype jeg har. Det står at man må ha Radio Profesional med fiberoptiske innganger, er det lett å se dette selv? Finnes det evnt noen som kunne gjort jobben med installasjon og koding av orginaldeler billigere enn Stenshagen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Jeg vurderte å installere iPod grensesnitt i min 06 118d. Sjekket litt rundt og BMW leverer originalt til den bilen, men når jeg snakket med BMW så sier det at jeg ikke kan installere det pga at jeg har Navi Pro med skjerm!! De kunne ikke forklarer hvorfor det ikke går. Vil jo ha det slik at jeg får tekst på skjermen og kan bruke rattet til å bytte sang. Idag har bilen 6-cd magasin i bagasje rom og denne måtte fjernes hvis man skal ha iPod. Bilen er oppdatert ned siste software. Noen som vet om det går alikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 iPod grensesnittet fra BMW bruker CD-veksler inngangen, så om du ønsker dette må CD-veksleren fjernes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 iPod grensesnittet fra BMW bruker CD-veksler inngangen, så om du ønsker dette må CD-veksleren fjernes. Ja det går helt greit, men BMW sier at selv om jeg fjerner cd veksleren så går det ikke pga at jeg har stor navi(Proff). Fjerner gjerne cd veksler hvis jeg kan erstatte den med en ipod så jeg slipper å brenne de platene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Jeg forsøker å få bilen utstyrt med bluetooth. Har vært i kontakt med Stenshagen, som ikke var til mye hjelp. Bilen er en 2011 520. Bilen har koden "S6VCA Control for Combox" som jeg antar betyr at den har Combox (?) Control Combox skal gi deg audio over bluetooth. Koble på telefon, gå til hovedmeny -> øverste valget, husker ikke navnet nå-> External Device -> Finn Bluetooth iconet og start musikk på tlf. Mulig du må ha denne: 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiraculiX Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Control Combox skal gi deg audio over bluetooth. Koble på telefon, gå til hovedmeny -> øverste valget, husker ikke navnet nå-> External Device -> Finn Bluetooth iconet og start musikk på tlf. Mulig du må ha denne: 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. Er det noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Combox er en bluetooth-modul. Hvilke andre utstyrskoder har du som er relevante? De fleste som begynner med 6 er relevante. @Øyvind.L: Det er ingen grunn til at iPod-grensesnittet ikke skal fungere med navigasjon professional. Ifølge realoem har alle iPod-grensensitt samme delenummer, uavhengig av hvilken radio/navigasjon man har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiraculiX Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Følgende : S6FLA USB/AUDIO INTERFACE S6VCA Control for Combox S698A Area 2 code for DVD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Ok, det vil koste ca. en tusenlapp eller to for deg å ettermontere bluetooth, med mindre du kjenner noen som har litt avansert kodeutstyr. Comboxen er som nevnt en bluetooth-modul, men hos deg er nok bluetooth-delen deaktivert (ihvertfall for handsfree), så det som trengs er aktivering av denne, samt montering av bluetooth-antenne (med mindre du har denne) og mikrofon. Prisen for delene vil nok bli et par hundrelapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiraculiX Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Kjenner desverre ingen med kjennskap til koding. Ifølge Stenshagen koster delene 1600,00. I tillegg mente de at de ikke kunne si ut ifra koden om det var Combox i bilen. Men det det altså? Noen anelse om hva som ville være rimelig å betale for hele jobben? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Det står jo at det er combox i bilen, er de blinde? Du kan jo sjekke fysisk, den er montert et eller annet sted i bagasjerommet. Jeg gjorde den samme jobben i min e61, og betalte 800,- for å kode dette inn hos et ikke-merkeverksted med Autologic eller hva enn den dingsen heter. Delene kjøpte jeg løst for 3-400,-, og disse monterte jeg selv. Det kan være litt kjedelig å montere mikrofonen om du ikke er kjempeglad i å rive interiøret i filler, men det er ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå