Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...

Mange abonerer på denne tråden, så får vel et bra svar da. 

Hvis jeg installerer ny høytaler pakke med nye subber under setet  + forsterker i min E60 LCI med ccc, vil jeg da kunne justere settings som bass, balance, fade osv i HUD ? 

Dere kan jo også sende med tips linker osv til en bra pakke jeg kan installere som er "bolt on", jeg tenkte trekke kabler og slikt selv, har dynamat liggende til dører osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 520D, E61 2009, med CIC og harddisk (har alle CIC det?). Har nå oppgradert til 2014-1 kart.

Har jeg da oppgradert det som trengs, eller er det annen firmware / software som også bør / kan oppgraderes? Finnes det i såfall noen liste over hva som er endret i nye versjoner, og er det kun forhandlere som kan ta denne jobben?

Tror ikke jeg har oppgradert noe på den før av firmware / software..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har harddisk ja. CIC-en kan oppdateres, men du vil ikke få noe særlig mer med funksjoner. En fordel kan være at du får mulighet til å koble til combox om du oppgraderer eneste.

Alle som har utstyr til det kan gjøre dette. Forhandlere kan kun oppdatere til nyeste versjon, mens private gjerne kan oppdatere til en halvgammel versjon, som kan ha sine fordel (spesielt i forbindelse med combox).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg må ta opp denne tråden igjen. 

Har altfor mye å gjøre på hjemmefronten og jobb så jeg må sette bort jobben. 

Om dette havner i feil tråd, bes dette flyttes. 

Har i dag E91 LCI med Navi Business uten BT. 

Såvidt jeg har forstått er BT modulen på bilen deaktivert i og med jeg har 6FL på utstyrlista

Skal være grei skuring å få aktivert denne samt montere BT antenne og mikrofon i takkonsollen. 

Om noen i nærheten i Oslo/ Akershus eller Østfold kan ta på seg denne oppgaven så hadde det vært supert. 

VIN nr på bilen er A880485

Kontakt meg på PM dersom det er aktuelt. Pris blir vi enige om. 

NB! Nødvendige deler må evt skaffes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest meg litt opp og ned på div forum samt denne tråden, utrolig bra forreste, vil oppgradere til den nye NTB med 8,8 skjermen. Har mulf2/6fl å da også cambox,(tror jeg) samt Harman Kardon Surround Sound System og DAB. kan jeg da kjøpe denne motorer så fungerer det, eller er det noe mer jeg trenger for å få det til å fungere?

http://www.ebay.de/itm/BMW-F20-F21-F22-Navigationssystem-NBT-Bordmonitor-Controller-iDrive-Touch-HARMAN-/231334918897?pt=Technik_Auto_Hi_Fi_Navigation_Einbau_Navigationssysteme&hash=item35dca2baf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei!
Beklager vis dette blir tatt opp igjen, men har ikke funnet noe lignende problem.

Bilen er en E90 320D 05mod

Idrive'en på bilen "lagger" av og til!?.. Alt fryser til i ett par sekunder, før alt kommer tilbake til normalen igjen. Musikken stopper og ingenting skjer når jeg trykker eller vrir på hjulet.
Andre ganger kan den låse seg helt å være borte i flere timer, før den plutselig kommer tilbake.

Noen som har opplevd dette før? evt vet hva som kan være feil? 
Og hvis det kanskje kan hjelpe å oppdatere softwaren, hvor får jeg tak i en update? 

:)

Endret av Zippro886
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update gjøres på BMW eller av noen som hR tilgang på diagnose med icom eller annen type fiberoptisk kabel. Ikke oppdater Ccc med vanlig diagnose kabel.

Har du bluetooth i bilen? Ofte så er denne modulen ute å kjører og da kan du få slike symptomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Lest litt i mellom her, men følte jeg måtte spørre på nytt. jeg har en 09 E91 med navi buisness og den lille skjermen, har bluetooth. Jeg vil gjerne oppgradere til navi proff CIC, det er vel den nyeste med det beste grensesnittet og man kan se dvd? Er dette kun og kjøpe CIC eneheten og skjermen?
Eventuelt kode dette inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei!

Jeg har en Bmw 318D Msport sedan 2013.

Jeg tenkte og bytte fra Navi Buisness CIC (606) 6.5" med media pakken (Bluetooth osv) til NBT Professional med 8.8" skjerm med HDD og touch idrive hjul.

Hva trenger jeg? 

Har følgende utstyrsliste:

6AA  BMW TELESERVICES

6AB  CONTROL TELESERVICES

6NL  CONNECT. BLUETOOTH A.USB DEVICES IN

606  NAVIGATION SYSTEM BUSINESS

612  BMW ASSIST

615  EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION

616  BMW ONLINE

Håper på svar :) Og gjerne om det er jævla mye styr og retrofit´e NBT Proff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...