Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke påstå det ikke finnes lengre. :) Finner veldig lite om dette på nettet, men av det lille jeg finner virker det som om det er et "tradisjonelt" ryggekamera som kun viser bildet og ingenting annet (altså ikke guidelinjer, PDC osv.).

For å montere dette i f.eks. din bil trenger man PDC-modul fra e84 X1, ryggekamera fra f.eks. F11 og ryggekameramodul (her må man også passe på at man handler riktige deler, da det er litt endringer her og der). Er en egen tråd på bmwcoding.com ang. dette.

Tilhengermodus er at kamera tilter ned og viser toppen av tilhengerfeste, slik at man kan sikte seg inn lettere om man skal ha på henger.

Fant tråden med delenummer o.l.

Kan du kodingen på dette? For jeg fatta lite av alt detta... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USB i midtkonsollen har ingenting med CIC å gjøre, denne kommuniserer kun med bluetooth-modul.

CIC "må" oppdateres via MOST (fiber), noe som igjen krever icom e.l.

Hvorfor vil du oppdatere? En CIC fra 2012 støtter mest sannsynlig combox om det er det du tenker på.

Kart oppdateres ikke ved firmware-oppdatering, da dette er et eget opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner, da blir det følgende spørsmål:

1. Jeg har jo BT og telefonfunksjonalitet, men i og med at jeg ikke har USB i midtkonsollen kan den ikke oppgraderes?

2. Jeg har combox. Er det noe å hente på å oppgradere FW på CIC? (Raskere, bugs fjernet osv)

3. For å oppgradere kartene mine, hvor anbefales det å kjøpe kart og FSC kode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten USB i midtkonsoll kan du ikke oppdatere Bluetooth firmware med USB pinne.

CIC har lite å hente på oppdatering. Kun hvis du ønsker Combox feks og du har gammel programvare.

Kart kan jeg hjelpe deg med om du er på Østlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre om på en del ledninger bak spilleren når bilen har 676 HiFi høyttalersystem.

Du må fjerne pin 3, 4, 9 og 10 på kontakt X13813 (svart). Disse skal laskes inn på pin 1, 4, 5 og 8 på kontakt X13812 (hvit).

X13813 X13812

Pin 3-------------4

Pin 4-------------1

Pin 9-------------5

Pin 10------------8

Gjelder dette også min 08 1er? Hadde 676 i bilen men nada navi før retrofit..

ja

Jeg har ingen hvit kontakt bak, kun sorte.. what to do?

EDIT:

har ikke x13813 og x13812 ..... selv om jeg har 676 hifi

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det med hvit kontakt, som jeg oppklarte tidligere tenkte jeg på gal kontakt i det jeg skrev det. Kontakthenvisningen er dog riktig.

Merkelig om du ikke har noen av delene. Kan du ta et bilde?

Har ikke bilde fra nå men noe fra når jeg satt inn cic. Er ingen kontakter på aktuell plassering..

cb94a2cf827e879eedec749fb990b1b1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig å montere CIC i alle E6x fra 2003-2010, og det er ingen nevneverdige forskjeller foruten litt omgjøring av klimapanel. Dersom det monteres i en facelift må man også legge opp en ekstra ledning for den orange bakgrunnsbelysningen i knapperekken og volumknotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...