Saltkjelen Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Det er nok fortsatt en 3-liter som skal på plass. Slik jeg har forstått det vil denne innstegsmotoren være et supplement til dagens 730d. Kanskje dette rett og slett dreier seg om en 725d/728d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 BMW hadde lenge planer om en X7, men denne idéen ble vraket under finanskrisen for et par år tilbake. I disse tider er det kinesiske markedet aller viktigst for BMW noe som resulterer at 7 serien alene ikke kan stå som BMWs eneste "High-end" modell. BMW har relansert konseptet om X7 og denne modellen vil stille seg som sterk konkurrent mot Bentley's SUV og Lamborghini's SUV. Modellen vil også bli levert med V12'er. Som enda et luksustiltak børstes det på nytt støv av Concept CS. "CS II" er høyaktuell for BMW og vil høyst trolig også bli lansert som en M versjon i tillegg. Jeg tror BMW har innsett at det må fokuseres mere på "High-end" modeller og ikke bare firesylindrede motorer.. F01 7 serie LCI vil for øvrig få en ny "baby" dieselsekser med et CO2 utslipp på under 150 g/km... Jeg tolker dette som et hint til at BMW "angrer" seg for 4er-fetisjen og at vi i fremtiden vil kunne se flere innstegsmodeller med seksere igjen.. Det kinesiske markedet er svært spesielt og jeg tror ikke at man uten videre kan sammenligne markedene. Det er også vanskelig å trekke noen konklusjoner basert på dagens BMW modellportefølje i Kina. Såvidt jeg kan se selges hverken 1, 3 eller 5-seriene med dieselmotorer i Kina. 1-serien selges kun som 116i og 118i. F30 selges ennå ikke i Kina og F10 520Li/523Li har en variant av den gamle rekkesekseren på 2497 cm3. Jeg er ellers helt enig med deg i at BMW´s nåværende strategi med rekkefirerere skaper flere spørsmål enn svar. Jeg tror ikke at den holder og vi vil helt klart se endringer med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 F01 7 serie LCI vil for øvrig få en ny "baby" dieselsekser med et CO2 utslipp på under 150 g/km... Jeg tolker dette som et hint til at BMW "angrer" seg for 4er-fetisjen og at vi i fremtiden vil kunne se flere innstegsmodeller med seksere igjen.. Hvis dette stemmer da blir jeg kjempe happy, rett og slett BMW har uten tvil kompetanse til å lage mindre rekkeseksere som er både gjerrige og utslippsvennlige og det faktum at både Audi og MB har slike motorer (dog V6ere) Jeg bevitnet med skrekk og gru da MB lanserte sin S 250 CDI med 2,2 liters dieselfirer og bare grudde meg til BMW skulle gjøre det samme med F01. Trenden med å fase ut sekserene var jo allerede godt i gang, men dette høres lovende ut Kan stemme bra dette i og med at de om ikke lenge sikkert også kommer større dieselalternativer i F30, sikkert samme motoren som du nevner i forbindelse med facelift av F01 Og planene om en X7 synes jeg høres kult ut, tror vi har mye kult i vente fra Munchen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 M135i 320hk @ 5800rpm 450Nm @1300-4500rpm 0-100 5,1(4,9) Til sammenligning er E46 M3 oppgitt til 5,2. CSL til 4,9... http://www.bmwblog.com/2012/05/13/world-debut-bmw- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Steike å den var rå, Golf R32 og Audi S3 kan bare gå å legge seg nå ja BMW har mye kjedelig for tiden i de lavere motorsegmentet men fy å mye rått de har til de som kan legge litt penger på bordet Dette var stilige saker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Bare synd den er så usannsynlig STYGG. At det er mulig å drite sånn på draget på en volummodell forstår jeg ikke, men på den annen side så kjøper jo folk uansett hvordan det ser ut. Og da tenker jeg ikke bare på M135i, men nye 1-eren generelt. Forrige var jo ikke pen (ja, vet jeg har en selv, men det er fordi det er en BRA bil), og så har de klart å lage nye enda verre. Og den M-bakfangeren der, med de store svarte feltene og det enorme USA-BMWer-på-åttitallet-stupebrettet, er ikke pen i det hele tatt. Og fargen får jeg Mazda-vibber av, tenker Mazda 3 med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Nye 1-serien er ikke mye pen, en tanke penere i virkeligheten enn på bilder, men fortsatt ikke pen.. E82 er karroseriet M135i burde være bassert på, men dette hadde sikkert gått ut over salget av 1M-Coupé, så det ligger nok taktisk tenkning bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 F20 er mindre pen ja. Får håpe coupeen blir mer vellykka. Fikk jo E82 som 135i Msport. Blir jo nesten det samme bortsett fra "final touch" fra M GmbH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Helt enig at den nye 1-serien ikkje ser ut, fysj.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 F20 er mindre pen ja. Får håpe coupeen blir mer vellykka. Kan jo håpe, men de største problemene ligger dessverre ikke rundt selve kupéen, så jeg tviler på at den blir bedre. Fronten, lyktene og panseret er det verste. Forøvrig godt å se at jeg ikke er alene. Hvordan kan de slippe noe sånt ut på gata? Tidenes styggeste BMW. Den overlever nok på at det er en standardbil hos leie- og leasingselskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Jeg ble faktisk veldig positivt overrasket da jeg så disse bildene av bilen til en kjent BMWCCN profil. Lakkfargen skiller nok vannene, men den er i mine øyne fresh og klart mindre kjedelig enn mye annet. Jeg liker også felgene. De passer bilen godt og er ikke for store. Bilen er heller ikke lavere enn at den kan kjøres normalt på alle veier. Absolutt en fin bil... Hvis det på noen måter er upassende at jeg tok meg friheten å vise bildene her inne... gi meg en PM så endrer jeg dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Det er ikke tilfeldig at denne fargen står litt ut, og gjør kanskje en mindre attraktiv bil, litt mindre vond å se til! Dette er en original 1M farge, Valencia Orange mener jeg den heter, så denne selv live igår, og likte hva jeg så! Personlig håper jeg det skjer noe hyggelig med LCI versjonen, da undertegnede også har litt trøbbel med å svelge de frontlyktene, og trynet i sin helhet... Jeg syns 1'er en en genial model, den forrige holder seg eksepsjonelt bra i verdi. Gunnar..du ser en Estorilblå BMW og tenker på Mazda.... Dette er som å banne i kirka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå