Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

Hehe, ja det burde jo gå det :) Men vedlikehold skal jo være gøy og man må ikke gjøre alt på engang, skal til å bestille bremser ifra Koed så tar servicen først. Voksinga går det nok fort en hel kveld på om vi er to, begge bilene skal vokses to lag så det er jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det tid for en liten service igjen, oljeskift og filterbytte. Men denne gangen kjørte jeg også en motorrens på motoren samt at jeg flusha med Biltema olje :) Det kom mye guffe ut og flusholja var alt annet en klar den også når den ble tappet ut igjen etter en lang kjøretur. Om det er tilfelle eller bare plasebo så følte jeg iallfall at motoren ble mer viril og fikk finere gange, en sunn motor er en glad motor ;) Neste på lista er å bytte skiver og klosser bak :)

post-47692-0-23079900-1412447363_thumb.j

Også parkerte jeg ved siden av en annen E34 i dag, det er koselig synes jeg. Hel og pen 520IA dette også, litt matt i lakken men så ut som den var veldig fin for rust. Samme eier siden 1997 var også litt artig, men enda artigere var det at dette også var en 1994 modell. Men det stopper ikke der, er produsert i Mai måned, akkurat samme som min :) Det er så godt å se at det fortsatt finnes E34er som brukes daglig :)

post-47692-0-10677800-1412447458_thumb.j

post-47692-0-72420300-1412447478_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt service ,gjør susen uten tvil Fredrik.:).

Den e34en har jeg også sett på mange ganger når jeg er i Grimstad og som du sier ser veldig fin ut.

Er ei eldre frøken som kjører den de gangene jeg har sett den på veien.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt service ,gjør susen uten tvil Fredrik.:).

Den e34en har jeg også sett på mange ganger når jeg er i Grimstad og som du sier ser veldig fin ut.

Er ei eldre frøken som kjører den de gangene jeg har sett den på veien.:)

Ja jeg synes det hjalp bra, gir en litt bedre følelse for meg også å vite at motoren har ny olje :)

Ja den andre E34en er hel og pen men veldig standard, stoffseter og ikke noe særlig utstyr. Men den har midtarmlener!!! Det hadde min bil originalt men en løk av en tidligere eier har skrudd dem ut, det er jo ikke lite irriterende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sorte skinnstoler skulle du fått mine,da armelenene mine aldri er i bruk :).

Du er grei Jan :) Jeg får nok lete litt på Ebay, har funnet flere i Tyskland blant annet så vi får se om jeg får tak i noen etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armlene et gull! Syntes jeg er heldig som har det på EL sports stolene mine :D mulig jeg skal restaurere de og få de strøkne, tenker da på motorikk og skinn osv :)

★sent from my wifi microwave★

 

Fredrik hadde vært like heldig han om han hadde hatt det på sine MAN.komfortstoler Rani :).

Personlig så passer ikke min sittestilling til disse armlene greiene.Føler jeg har skuldra opp i hue når jeg bruker de.

Men absolutt et pluss ,så ja Fredrik jeg skjønner deg utmerket godt hvis du vil ha sånne i bilen din.

Stod en e34 på hugger sist med sort skinn men desverre ingen armelener.Hadde der vært så hadde de vært i din bil nå Fredrik,det lover jeg deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for å gi bilen litt pleie og klargjøring for vinteren. Begynte med å skumme over bilen og la dette stå å virke, spylte rent og gikk så løs med IronX, spylte igjen og dynket bilen med SurfexHD blandet 1:5 for virkelig å få fjernet gamle voksrester. Felgene ble tatt med P21 og bilen ble avslutningsvis vasket med såpevann og microfiber. Så ble bilen tørket og fikk stå å renne fra seg litt før vi gikk løs med to lag Swisswax Blue Weis, plast og gummi ble frisket opp med Porguys plastfornyer og vinduer ble vasket med Meguiars Glascleaner og Turtlewax sin nye og geniale vindusvasker. Smørte også opp alle hengslene og låser for sesongen :) Vinterdekk blir det ikke riktig ennå, skal først ta samme behandling på F10en når jeg får den tilbake :)

Også fikk jeg kjempegod hjelp med voksingen av madammen, dette hadde ho virkelig håndlag med :)

post-47692-0-08592800-1413316520_thumb.j

post-47692-0-16101600-1413316561_thumb.j

post-47692-0-16102500-1413316880_thumb.j

post-47692-0-92590800-1413316580_thumb.j

post-47692-0-59114500-1413317062_thumb.j

Siden lyset var dårlig i garasjen der og det regnet ute så ble det ikke noen bilder av resultatet. Men dere som kjenner meg vet nok hvordan det blir, petimeternykkene mine slår aldri feil :) Greit med Volvo stasjonsvogn når man skal ha med seg kasser med bilpleie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble den blank og fin Fredrik uten tvil.

Petimeternykker er greit å ha spør du meg.Liker selv å ha ting iorden ,men det vet du jo.

Jeg skal ta et besøk til deg,er veldig nysgjerrig på den Svissen du bruker .:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig pirkete når det kommer til bil, noen mobber og andre gi tommel opp. Nå gjenstår det å få byttet bremseklosser og skiver bak så er vi vel ferdige med "to do" listen for i år, bortsett ifra vinterdekk da ;)

Bare å ta turen bort, Swisswaxen er helt rå og noe jeg anbefaler alle som vil ta vare på lakken sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lovet så knipset jeg noen litt bedre bilder av nyshinet bil :) Mens jeg sto å tok disse bildene så sto den en gubbe å holdt på med en båt i bakgrunnen som plutselig spurte om jeg ville selge bilen, jeg holdt på å si at alt er til salgs til rett pris men ombestemt meg raskt og sa nei. Det var med disse modellene BMW begynte å bli staselige biler mente han, jeg er ikke helt enig da jeg synes både E28, E23 og E24 er vel så fine biler. Men det var med disse modellene (E32, E34, E31) BMW begynte å lage verdens beste biler sa jeg, det var han forsåvidt enig i for han hadde hatt Audi i mange år og det var ikke noe å skrive hjem om sa han :)

 

Ellers var det nydelig sørlandsk høstvær i dag, klar himmel og 15 varmegrader :)

 

post-47692-0-40844200-1413746986_thumb.j

 

post-47692-0-17655300-1413746996_thumb.j

 

post-47692-0-85218000-1413747009_thumb.j

 

post-47692-0-27263700-1413747017_thumb.j

 

post-47692-0-69514100-1413747023_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var bremseklosser og skiver bak byttet og "To do" lista er med det utført :) Det gikk overraskende greit og raskt å bytte, bremsebåndne var også så si utslitt og må byttes men det tar jeg senere. Ellers så skal setene få en omgang med Swissvax Lether Cleaner om ikke så alt for lenge, men det tar jeg litt som det kommer.

Ellers er det ikke noe nytt, bilen fungerer som den skal som vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...