ØyvindB Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Ettersom jeg ikke er redd for å inrømme egne feil, er det feil at det er mls pakning på bensinmotorene ? http://seekpart24.com/bmw/5-e60-03/520i ... inder-head Men nå skal det sies at jeg ikke til nå har hørt om noen som har røket toppakningen på en E60/61 med bensinmotor, men de finnes helt sikkert. Tom K . du viser jo godt mitt poeng, du har fått fikset feil på garanti, kjøper man en 2004-5 modell er dette straks mye værre, særlig om du kjøper den fra en privatperson. damn! en injektor til 525d koster 4 600kr, altså EN stk. ! Glødeplugger var derimot rimelige, 150pr stk. Tilbake til utgangspunktet, som også blodstrupmoen er inne på. Grunnen til at dieselbilene er i flertall i markedet er ingen ting annet enn at folk er en saueflokk som kjøper noe de tror er billig og bra. Når de i steden får noe som er billig og middelmådig når de kjøper det, og dyrt i lenden. Gamle visdomsord : Lenge etter at gleden av lav pris er glemt, huskes ergrelsen over dårlig kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Jeg kjører dieselbil fordi den er billigere å kjøre med enn tilsvarende bensinbil, enkelt og greit! Jeg kjører altså ikke dieselbil fordi noen har fortalt meg at man skal, jeg kommer til å kjøre dieselbil helt til den dagen det blir mer økonomisk med bensin. Og det er ikke mer feil med dieselbiler enn med bensin biler, punktum! Argumenterer du i mot så får du hoste opp noe fakta og tall som beviser det motsatte! Det du baserer deg på er din egen "mandagsbil" og feil som ikke har noe med bilens drivstoff å gjøre. Merker jeg begynner å bli litt irritert her nå, dette blir bare barnslig av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Tom K . du viser jo godt mitt poeng, du har fått fikset feil på garanti, kjøper man en 2004-5 modell er dette straks mye værre, særlig om du kjøper den fra en privatperson. Feil.... forbrukerkjøpsloven gjelder også ved privatkjøp. Ingen er vel så korka at de kjøper en type bil bare fordi noen andre gjør det ? jeg kjøper det jeg har lyst på og det regner jeg med at 90% av Norges befolkning også gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Dessuten så ER min bil en 05 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Ingen er vel så korka at de kjøper en type bil bare fordi noen andre gjør det ? jeg kjøper det jeg har lyst på og det regner jeg med at 90% av Norges befolkning også gjør Aha!! Du gjør som alle andre, din sau Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Yup, forbrukerkjøpsloven gjelder, og den gjelder i flere ledd bakover. Det er bare å glede seg til å kjøre reklamasjonssaker på alt snopet som kan skje med en E60 på 8 år mot en privatperson. Tipper du møter mye vellvilje da. Er du så heldig at du kjøper en importbil så bil ikke bmwforhandleren ta i den med ildtang heller. Hvis folk hadde kjøpt det de hadde LYST på, så hadde bmw solgt langt med bensinmotorer i Norge. DET kan du vel ikke være uening i ? Hvem i sin villeste fantasi har mer LYST på en 525d enn M5 eller 550i ? Det er pengene som dessverre styrer de fleste bilvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 dersom bmw pakninga faktisk er mls på e60 så skal jeg gi meg på det, har ikke bytta på en slik enda. Men mener du at fra 91 til dags dato så bytter man like mange toppakninger på dieselmotor som på bensin? videre, stempelringer? sjekk kompresjon på en diesel som er kjørt 300 000, og på en bensin. forøvrig, jeg kjører diesel om det så er dyrere enn bensin. En sur liten bensinmotor, lagd for å være billig for hodeløse konsumere er ikke noe mer gøy enn en sur liten 116d lagd for hodeløse konsumere. Jeg vil gjerne heller ha en 525d enn 523i fra tiden. Jeg vil gjerne heller ha 550d enn 550i når den kommer. m5 er noe annet, men bensinfolket i norge kjører jo ikke m5, de kjører en sur firer somm registeret hopper over når som helst om ikke det har vært fiksa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Utgangspunktet for denne diskusjonen var vel 525d mot 523i eller enda større motorer. Jeg har jo hatt både 118i og 120i og synes de er kjekkere å kjøre enn tilsvarende med d bak. 120d føles jo ganske pigg, men turboforsinkelse og mangel på turtalssvillighet gjør at den faller gjennom for meg. Jeg er også helt sikker på at begge d bilene vil bli dyrere i det lange løp. Jeg liker faktisk bedre å ha litt høyere kostnader på fast basis enn store kostnader med lenger mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Men øyvind, det at du er sikker på noe, betyr det at det er fasiten? Føler du at du sitter på vesentlig mye mer erfaring enn oss andre på dette? Når det er sagt, så i forsvar av ditt poeng, spesielt vedrørende manglende respons og turtallsvillighet på de mindre motorene, så har jeg aldri hatt en diesel jeg ikke har skremt opp, og kan bare prate for meg selv her, men slik vi programmerer er fokus nettopp på bedre respons og mer turtallsvillighet, for unngå at det er tomt under og over 2000-3500. Har hatt diesler som drar på til ca 6000, med kun hadrcut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Ingen er vel så korka at de kjøper en type bil bare fordi noen andre gjør det ? jeg kjøper det jeg har lyst på og det regner jeg med at 90% av Norges befolkning også gjør Der tar du (dessverre) grundig feil. Jeg blir ikke overrasket om prosentforholdet viser seg å være motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Og det er ikke mer feil med dieselbiler enn med bensin biler, punktum! Argumenterer du i mot så får du hoste opp noe fakta og tall som beviser det motsatte! Det du baserer deg på er din egen "mandagsbil" og feil som ikke har noe med bilens drivstoff å gjøre. Merker jeg begynner å bli litt irritert her nå, dette blir bare barnslig av deg. Du blir irritert fordi han kansje har rett? Det er du som er den barnslige her, som ikke kan komme med fakta istedet for å hakke på han. En diesel har flere kostbare deler, punktum. Da spesielt dieselpumpe,dyser,partikkelfilter. Så kommer småsnackset i tillegg. Startvansker når det er skikkelig kaldt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Ingen er vel så korka at de kjøper en type bil bare fordi noen andre gjør det ? jeg kjøper det jeg har lyst på og det regner jeg med at 90% av Norges befolkning også gjør Der tar du (dessverre) grundig feil. Jeg blir ikke overrasket om prosentforholdet viser seg å være motsatt. Dette tro jeg dessverre du har helt rett i Cosmo. Jeg tviler også på at stort mer enn 10-20% av befolkningen i realiteten har en helt selvstendig holdning til hva slags bil de kjøper. Noe helt annet er det at de resterende 80-90% av befolkningen er en broget forsamling med mange forskjellige holdninger til hva slags biler de kjøper. Noen vet nok knapt hva slags bil de kjører og andre er ganske sikkert likeglade med hva slags bil de kjører. Andre kjøper mer eller mindre automatisk en "A4" tysk bil (Mercedes-Benz, Audi, VW eller BMW) på kommando (altså hva moten og den sosiale kodeksen dikterer). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 En diesel har flere kostbare deler, punktum. Da spesielt dieselpumpe,dyser,partikkelfilter. Så kommer småsnackset i tillegg. Startvansker når det er skikkelig kaldt osv. Men allikevel er det ingen tvil om at dieselbiler generelt holder svært lenge med skikkelig vedlikehold. Det er imidlertid mange som basert på deres kjøremønster ikke burde ha kjøpt en dieselbil. Jeg tror at det er disse dieselbilene som ødelegger statistikken med div. typiske dieselbil problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Generelt? Som i gamle lancruisere og mercedes fra åttitallet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Generelt? Som i gamle lancruisere og mercedes fra åttitallet? Vel... PSA´s HDi motorer er da ganske solide og jeg har hørt om mange VAG TDI motorer som har kjørt lengere enn langt. Ditto er ikke dagens MB dieselmotorer spesielt mye mindre pålitelige og holdbare enn tidligere hvis man tar i betraktning at de trolig også kjøres betydelig hardere enn tidligere (både med og uten en ny chip). Her i Danmark kan man stadig få ganske mye for en gammel og godt brukt E39 520d som er i bra stand og har en komplett servicehistorie. Det er ikke uvanlig at denne modellen samt E46 320d kjører godt over 400000 Km med original motor og drivlinje. Vår 2003 E46 318d Touring runder straks 300000 Km uten problemer og alt på nær clutch og svinghjul er originalt hvis man ser bort fra slitedeler. Jeg tror helt klart at det er kaldstarter og småkjøring om vinteren som tar knekken på mange dieselbiler i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå