SweetBMW Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 Pendlersykkel da jeg kun har 2 kjøretøy: 2005 Yamaha YZF-R6S - Pris innkjøp: 60000 - Km stand: 46000 - Komfortable seter: For å være Racingklasse, meget. - Ellers MCens kjøre komfort: Litt spiss momentkurve, men god - Drivstoff forbruk: 0,4 på mila - Km i året: 20.000 - Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Bensin, ingen ulemper - Driftsikker og service kostnader: Vanlige servicer, kjede osv. ca 500,-0 pr service. - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 195kg nyttelast - Forventet verditap (pr. km): Usikker. Kunne ikke dy meg. ELlers kjører jeg Hilux som firmabil, den er strålende, men en litt slapp motor (2.0d) og stivfjæring. Lite utstyr som cruisekontroll osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 07 E60 520d - Pris innkjøp: 250 000 - Km stand: 335 000 - Komfortable seter: Yes - Ellers bilens kjøre komfort: fan-fucking-tastic! - Drivstoff forbruk: 0,67 - 0,73 - Km i året: 24 000 - Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: diesel, bra dreimoment opp til 120 km/t- litt mere støy med diesel enn bensin, men som pendler bil er den ypperlig. - Driftsikker og service kostnader: ikke hatt noe problem med den de 20k jeg har kjørt. utenom normal slittasje og en batteri feil, - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): med krok kan denne ta 1800 (525d og 530d tar 2000kg) - Forventet verditap (pr. km): kjøper man en som har gått langt i utgangspunktet er verditapet allerede gjort. har kjørt denne 20 000 nå og føler jeg kan selge den for samme pris som jeg kjøpte den for. skal det føyes til at jeg "pendler" mellom porsgrunn/bergen når jeg skal hjem fra skolen i helgene. ellers bruker jeg den til daglig til og fra skolen som er 10 min kjøring. jeg kjører som regel med et stopp på bergen strekket, og det er pga det er en ferge som tar 30 min. hadde det ikke vert for det kunne jeg kjørt de 6 timene i strekk uten å bli sliten av å sitte. jeg vil anbefalle en 5'er til pendling. og så lenge de er godt vedlikehold kan de ha så mange km du vil, jo mer de har gått når du kjøper den, jo mindre verditap har du jo hvis du kjører langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 E36 sedan 316i -98mod. Pris innkjøp:35000 - Km stand: 178000(når jeg kjøpte den.) - Komfortable seter: Sport stoler ja - Ellers bilens kjøre komfort: Medium. 40/15 H&R senk og 17" M3 felger. - Drivstoff forbruk: 0,6 på lang kjæring. 0,75 blandet. - Km i året: ca20000 - Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Bensin selvfølgelig. Diesel er for bønner og anleggsmaskiner. - Driftsikker og service kostnader: Billige deler og gjør alt vedlikehold selv med uoriginale deler. - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): NA - Forventet verditap (pr. km): Det er det helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 2003 E46 318d Touring. Brukt som langpendlingsbil mellom Århus og Oslo i 2008 og 2009. - Pris innkjøp: Ca. 480000 DKK i 2004. - Km stand: 16000 når jeg kjøpte den i 2004. Idag 295000 Km. - Komfortable seter: Det er standardseter, men de fungerer bra nok for meg. - Ellers bilens kjøre komfort: Originalt understel + 195/65-15 dekk/felger gir OK kjørekomfort. - Drivstoff forbruk: 0,46 l/mil på landevei. 0,54 l/mil på blandet kjøring. - Km i året: Ca. 35000 da jeg pendlet. Idag ca. 15000 Km. - Diesel/bensin: Diesel er det eneste fornuftige når det gjelder langpendling. - Driftsikker og service kostnader: Absolutt og deler/service er relativt billig i Danmark. - Hengerfeste (antall Kg bilen kan dra): Ja... 1600 Kg m/brems. - Forventet verditap (pr. km): Det er alltid et verditap på alminnelige bruksbiler, men størrelsen avtar kraftig med årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Bilen er en 98mod E39 523ia Touring med ESS kompressor - Pris innkjøp: 37.000,- - Km stand: 251.000 - Komfortable seter: Absolutt, blir ikke sliten av disse. - Ellers bilens kjøre komfort: Svært god, lavt støynivå. Men trenger 4-hjulskontroll, synes den sporer litt for mye. - Drivstoff forbruk: Med tung touring og aut. så blir det en del. ca 1.1 på blandet, og 0.8-9 på langkjøring. - Km i året: Ca 25.000km - Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Bensin - Lite vedlikehold og billigere i reperasjoner enn en gammel diesel. bruker dog litt mer fuel... - Driftsikker og service kostnader: er vel stort sett rust som er fienden her, men bilen er svært hel og fin. service/slitedeler er ganske pent priset, og gjør jo dette selv. - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): ikke hengerfeste... - Forventet verditap (pr. km): ingen formening... svært lite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 - Pris innkjøp: 3000,- - Km stand: 195 000 - Komfortable seter: Stoff-stoler med armlener, jeg syns de er kjempegode - Ellers bilens kjøre komfort: Meget fornøyd, tight og fin. - Drivstoff forbruk: 0.9l per mil - Km i året: 30 000km - Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Bensin - 520 - Fordeler: god og slitesterk. Ulemper: kanskje ikke verdens mest øknomiske pendlebil - Driftsikker og service kostnader: Motor og drivverk er god for mange tusen til, M50 og E34 er en GOD kombinasjon. Dog som vi alle vet litt kostnader på forstilling osv når man kjører mye. - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 0 - Forventet verditap (pr. km): 0,- 1991 520 E34 manuell, innkjøpspris gjenspeiler ikke det man forventer fra en så billig E34. Ikke jukset med kilometerstand, kjøpt med mangel-lapp fra EU ( Storforinger bak, hjullagre, bremser osv ). Sansynligvis mitt beste bilkjøp noen sinne, og tror neppe jeg får til noe bedre kjøp noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Her er mitt bidrag - Pris innkjøp: 15000 kr - Km stand: 5000 - Komfortable seter: Ja - Ellers bilens kjøre komfort: Litt stiv og tung. Hadde vært fint med dempere foran. - Drivstoff forbruk: 0 - Km i året: 2000 - Diesel/bensin: Jeg lader gratis på jobben - Driftsikker og service kostnader: Krever litt vask og justering av og til. Ellers er slitedeler bremseklosser. - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 40 kg kanskje - Forventet verditap: 3000 kr/år Dette er snakk om en elsykkel jeg bruker til jobb om sommeren. Strekningen til jobb er ca. 8,5 km og har mye bakker. Snittfarten målt over flere uker er på 23 km/t. Batteriene er av typen Li-Polymer og har en spenning på 36 V, kapasitet på 14 A og veier 4 kg. Jeg har selv klart å sykle ca. 60 km før batteriene tok kvelden. På papiret skal den klare 110 km. Den børsteløse motoren på 250 W er direkte tilkoblet baknavet. Det betyr meget bra bunndrag ut av kryss og opp bakker. Sykkelen er konstruert til å assistere opp til 25 km/t. Sykler jeg fortere kuttes kraften. Stopper jeg å tråkke kuttes også kraften. Dette er for å oppfylle EU-regler for at denne klassifiseres som sykkel og ikke moped. Fordelen med elsykkel er at jeg slipper å sitte i kjipe trange busser eller T-baner mens unger skriker, sidemannen breier seg ut, folk snakker høyt i mobilen, en annen sidemann skrur opp volumet på iPoden sin på maks slik at Koss Portapro-headsettene fyller halve vogna med jallajallamusikk. I stedet kommer jeg fortere fram og får litt trim på kjøpet. Hvor mye trim jeg vil ha velger jeg selv. Tråkker jeg hardt jobber motoren mindre. Er jeg lat tar motoren over. Jeg blir ganske svett hvis jeg tar i litt. Batteriet er plassert så lavt som mulig for å få tyngdepunktet ned. Til venstre er bryter for low/high power (40 %/80 %). Til høyre er indikator for strøm og trinnløs throttle samt bryter for å kutte strømmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Haha, den hadde jeg ikke ventet meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Audi A4 1,9 TDI 1998 mod. sedan. - Pris innkjøp: 14 000 - Km stand: 230000 - Komfortable seter: egentlig ikke. - Ellers bilens kjøre komfort: forholdsvis fin mtp støy. lettkjørt. - Drivstoff forbruk: helt nede i 0,5 l på mila. - Km i året: 14-20k - Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Diesel. Kommer ikke på noen ulemper. - Driftsikker og service kostnader: Billig. - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): ikke hengerfeste. - Forventet verditap (pr. km): 0,01. (Bilen var såpass billig i utgangspunktet at det skal mye til for at jeg taper penger på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 - Pris innkjøp: 15.000,- (2008) - Km stand: Snart 300.000 km - Komfortable seter: Det synes jeg, sitter godt. - Ellers bilens kjøre komfort: Kan ikke forvente så mye av en 23 år gammel e30, men er veldig fornøyd - Drivstoff forbruk: 0,7-1,0, litt avhengig høyrefoten. - Km i året: 25.000 km ish. - Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Bensin. Ulemper: dyrere enn diesel. - Driftsikker og service kostnader: Forholdsvis driftsikker mtp km stand/mod. kjører pent. - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): Nei. - Forventet verditap (pr. km) Begrenset hvor mye den kan synke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 BMW 520 iAT Kr 37 000,- 318 000km, sorte velour seter - helt ok. Behagelig bil, stabil, det meste av slitedeler er jo byttet. Forbruk ja, god kapasitet der, 0,92 ca i snitt. Bensin 150hk enkel Vanos maler som en katt. Ikke kostet på annet enn et stereo deksel foreløpig. Hatt den bare noen mnd enda. Verditap..... 40 øre pr km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangus325 Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Opel vectra 1.7TD 82hk kr: 7000 km:270,000 Konfortable seter, overaskende gode faktisk km pr år: 8000ca Bra forbruk, ligger vel på 0,4-05 Driftsikker, ja har ikke vert noe utenom det vanlige som bremser på 3år. forventet verditap: Tror ikke den kan synke lenger ned nå... Helt grei pendlerbil, starter og går hver dag siden jeg kjøpte den i 2009. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Pusjå partner Hva kjører bmw folket av pendler biler? - Pris innkjøp: 15000 - Km stand: 135000 - Komfortable seter: JA - Ellers bilens kjøre komfort: kanon - Drivstoff forbruk: 0,65 - Km i året: 24000 - Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: - Driftsikker og service kostnader: 1100 - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 204 tonn - Forventet verditap (pr. km): 0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 204tonn er jævlig mye da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Bmw E92 M3 ESS 650hk - Pris innkjøp: Svenske pesetas.. - Km stand: 62k - Komfortable seter: Ja, meget - Ellers bilens kjøre komfort: Justerbare dempere greit på norske veier. - Drivstoff forbruk: 0,9 til 4,2 litt avhengig av om en har god eller dårlig tid til jobb. - Km i året: 25 000km - Diesel/bensin - eventuele ulemper: Bensin/metanol relativt dyrt med såpass mange km i året. - Driftsikker og service kostnader: Meget driftsikker enn så slenge hvertfall, service kostnadd N/A - Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): Kunne nok dratt noen kg, men dårlig med hengerfeste. - Forventet verditap (pr. km): nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå