Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Tøft som faen :) Håper det blir en virkelighet og at det faktisk kommer som ekstra utstyr. Da skal jeg faen meg kjøpe meg ny BMW igjen, sorgen er for stor etter jeg solgte F30n min :( :(

 

Bare skylde på bilen hvis man blir stoppet av politiet, er ikke jeg som slæddet, var bilen som gjorde det, hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bekreftet fra internt hold at den nye 7-serien med internkode G11/G12 vil få panserlinjen ("hood-line") langs lyktene og over grillen slik tidligere generasjoner hadde (E60/E61, E90/E91/E92/E93 osv). Tidligere har argumentasjonen vært fotgjengerbeskyttelse, men 7´ern vil komme med et helt nytt sikkerhetssystem som muliggjør panserlinjen i front. Endelig, og måtte det smitte over på samtlige nye generasjoner også.

 

i-fqjwwCf.jpg

 

Arvtakeren til den kjente N20 to liters motoren (på de minste motoriserte utgavene, x28i vil fortsatt ha N20/26) er også klar og den nye generasjonen vil hete B48 (B48B20M0, 320i). N55 erstattes av B58-generasjonen. Motorene vil allerede bli tilgjengelig på F30 LCI om kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at 20i får ny motor. Det var en del irriterte amerikanere da BMW lanserte 320i i USA. Bilen var tilsynelatende kliss lik 328i, bare med lavere effekt og noe billigere. De mente derfor at BMW har tatt seg for godt betalt for 328i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bekreftet fra internt hold at den nye 7-serien med internkode G11/G12 vil få panserlinjen ("hood-line") langs lyktene og over grillen slik tidligere generasjoner hadde (E60/E61, E90/E91/E92/E93)

N55 erstattes av B58-generasjonen. Motorene vil allerede bli tilgjengelig på F30 LCI om kort tid.

 

Blir det snakk om firere i nye 7 serie tro? Og opprettholdes V12ern i 760I?

Interessant at 20i får ny motor. Det var en del irriterte amerikanere da BMW lanserte 320i i USA. Bilen var tilsynelatende kliss lik 328i, bare med lavere effekt og noe billigere. De mente derfor at BMW har tatt seg for godt betalt for 328i.

Så når 320I kommer til å få helt ny motor så kommer disse sytende Amerikanerene til å bli enda mer sure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Blir det snakk om firere i nye 7 serie tro? Og opprettholdes V12ern i 760I?

Så når 320I kommer til å få helt ny motor så kommer disse sytende Amerikanerene til å bli enda mer sure...

 

Rent teknisk er det intet i veien for at 7-serien kommer med f.eks den samme motoren som 328i har idag eller alternativt en nyere motor med like mye effekt. 240 HK og 350 Nm er plenty for å få en F01 til å ha nogenlunde fornuftige fartsressurser. Utfordringen er nok heller markedsmessig. Hvis BMW allerede har en pedagogisk utfordring når det gjelder å overbevise bilkjøperne om hvorfor de skal betale signifikant mer for en 328i som egentlig er en tunet 320i er det helt sikkert ikke enklere å fortelle noen andre biljøpere hvorfor de skal nøyes med en rekkefirer i en 7-serie selv om den har like mye effekt som en rekkesekser.

 

Jeg tror at V12 motoren i den alminnelige 7-serien er død. Mercedes-Benz har heller ingen V12 motor i den alminnelige S-klassen, men den kommende Pullman varianten skal visst få en V12 motor.

 

Amerikanerne er ikke spesielle selv om de griner på nesen av prisen på 328i vs. 320i. Vi har jo hatt litt av den samme saken når det gjelder 318d vs. 320d. Jeg synes at BMW kunne ha holdt seg til den gamle oppsetningen med rekkeseksere med forskjellig motorvolum... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Blir det snakk om firere i nye 7 serie tro? Og opprettholdes V12ern i 760I?

[…]

 

Det var lenge ryktet at 728i ville finne plass i F01/F02 i Mars i fjor og det var forsåvidt også mer eller mindre bekreftet, men dette ble det ingen realitet på. Hva som er årsaken vites ikke. Det er meningen at 760i fortsatt skal være utrustet med en V12 på lik linje med kommende "high-end luxury" X7 som også vil få V12 (Konkurrent til Bentley SUV).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror at V12 motoren i den alminnelige 7-serien er død. Mercedes-Benz har heller ingen V12 motor i den alminnelige S-klassen, men den kommende Pullman varianten skal visst få en V12 motor.

Hva mener du med alminnelig, har aldri vært V12 i alminnelig 7 serie og S klasse. Men i topputgaver som 760I, tidligere 750I og S600 har det alltid vært V12ere.

V12ern er forøvrig langt i fra død, men lever i beste velgående takket være moderene teknologi og produksjonsmetoder. Lamborghini utviklet ny V12 til Aventador, Ferrari til FF og F12 samt at Aston Martin stadig satser på V12 som ett av sine merkevarer. Jeg håper og tror V12 også kommer til å leve videre i store luksus sedaner og Couper, Mercedes har som kjent ny V12er på gang i sin kommende topputgave samt i en ny CL. Ville forundre meg om BMW ikke gjør det samme i deres kommende 760I og X7, som forøvrig jeg håper vi får se noe til snar. Jeg har hørt rykter om X7 i snart 5 år nå, når får vi vite noe mer om denne modellen? 

Det var lenge ryktet at 728i ville finne plass i F01/F02 i Mars i fjor og det var forsåvidt også mer eller mindre bekreftet, men dette ble det ingen realitet på. Hva som er årsaken vites ikke.

Det stemmer, jeg husker også de var nære forestående at turbofireren skulle under panseret i F01. Kan virke som om BMW trakk planene rett før de ble satt ut i livet på bakrunn av det heller labre salget av S250 CDI. Jeg tror ikke at kjøperene i denne bilklasse, tross teknologi og miljøfokus ikke helt er klare for så små motorer i bilene. Ett bilkjøp i denne klassen handler om prestisje, og da er det detaljer som motor viktig ;)

Ang den nye B58 motoren, har den samme spesifikasjoner som sin forgjenger N55. Altså 3 liters volum, seks sylindre i rekke og turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med alminnelig, har aldri vært V12 i alminnelig 7 serie og S klasse. Men i topputgaver som 760I, tidligere 750I og S600 har det alltid vært V12ere.

 

Med alminnelig 7-serie mener jeg alle modeller i 7-serien inkl. 760Li. Jeg tror ikke at BMW kommer til å fortsette med å tilby 760 modellene hvis både Mercedes-Benz og Audi tar V12 modellene ut av programmet. Mercedes-Benz har allerede gjort dette, men såvidt jeg forstår er det meningen at den kommende Pullman modellen/serien skal tilbys med V12 motorer. Pullman er MB´s svar på Rolls-Royce og Bentley iom. at Maybach prosjektet er lagt ned. Helt generelt er ikke V12 motoren hensiktsmessig nå som V8 motoren er like kraftig og samtidig har langt lavere drivstofforbruk. Det vil nok allikevel være et marked for V12 motorene også i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en shitstorm bestående utelukkende av stemmene til tenåringer som aldri ALDRI kommer til å kjøpe en ny 7-er. De aktuelle kundene som bryr seg om antall sylindre, de kjøper heller 740 og oppover.

 

Vel... E38 var veldig populær som 728i og 730d var definitivt den mest solgte E65 modellen iom. at diesel var det helt store på 2000 tallet. Det vil alltid være et marked for "snikmodellene" av 7-serien som prismessig overlapper de dyreste 5-seriene. Jeg tror allikevel at en rekkefirer i 7-serien er å gå for langt ned av stigen... så der er jeg enig med sausebossen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...