Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Dette var skuffende. Denne modellen burde hett 4-serie GT og ikke GC.

 

Ja... og nei. 3-serie GT (F34) er langt på vei en helt annen bil iom at den er basert på den lange varianten av 3-serien (F35). De har en akselavstand på 2920 mm i motsetning til 2810 mm for alle de andre 3 og 4-seriene inkl. Gran Coupé. Størrelsesmessig ligger F34 og F35 dermed nærmere F10 som har en akselavstand på 2968 mm. Modellbetegnelsene er uansett noe rot så på den måten er jeg helt enig med deg. Av alle disse modellene tror jeg faktisk at jeg liker GT best. Den ser elegant ut i virkeligheten og er så praktisk som en 3-serie kan bli... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde og håpet på noe som var konseptmessig mer likt 6-serie GC, men ser likevel bra nok ut til at jeg nok vil vurdere den selv etter hvert. Ihvertfall ingen tvil om at gode gamle kombikupéen er på vei tilbake ihvertfall.

 

Selv om en ny variant av 3/4-serien selvfølgelig tar kunder fra sine merke- og modellsøsken, må man nok heller se det slik at BMW for en billig utviklingspenge gir kundene større valgfrihet, og sørger for litt bedre muligheter for både å beholde de gamle, og skaffe nye kunder på bekostning av f. eks. Audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den nok blir langt penere i virkeligheten enn hva den er på bilder. 4-serie Coupe ser langt mer "høyreist" ut, og mer sedanaktig ut på bilder enn i virkeligheten, i mine øyne. I virkeligheten er den dog langt mer langstrekt, lav og bred - generelt langt penere og tøffere enn hva den utgir seg for å være på bilder. Hvis dette gjelder 4GC, tror jeg nok den vil være meget pen! En slik i sort med m-pakke, sort opptikk og pene felger tror jeg er en MEGET tøff bil! Hadde valgt denne over A5 any day, selv om jeg har en stor forkjærlighet til akkurat A5 - selv med de forbanna lakkproblemene Audi tydeligvis har.. Har ikke ord for hvor dritlei jeg er av lakkeringsarbeid på Audiene vi har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg endelig tid til se nærmere på 4-serien i dag, siden jeg uansett måtte plukke med meg min far da han leverte bilen på service. Aboslutt enig i din beskrivelse av utseendet i virkeligheten i forhold til på bilder, slik det ofte er med BMW. Ble absolutt fristet til å fortsette med 2-dørs familiebil ved neste bilbytte, men ikke mindre spent på GC nå.

 

Hva slags lakkproblemer er det Audi sliter med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en smakfull facelift, men det er fortsatt skandaløst av BMW å ikke tilby full LED baklykter eller blinklys på en bil fra modellår 2015. Det er i tillegg litt pussig at de ikke har tatt seg råd til å lage framskjermer uten hull til blinklys. Hva i alle dager er det de tenker på der nede? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw gjør mye rart for tiden... Syns de blir for opptatt av å være størst, så eksklusiviteten ved å eie en bmw forsvinner for hver dag som går. I dagens trafikkbilde er det mer spesielt å se en mazda 6 (flott bil!) enn en 5-serie. Liker ikke helt utviklinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se at innstegsmodellene (dieselversjonene) har fått økt ytelse. x18d yter nå 150hk og x20d 190hk. Det er nærliggende å tro at dette er noe som kommer til å bli videreført til nye modeller/facelifter (F20/F21 LCI, F30/F31 LCI), men det skal bli interessant å se om dette er noe som smitter over til allerede faceliftede versjoner som F10/F11 LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det har vel vært mer eller mindre bekreftet at 1-serien vil bli FWD ved neste generasjonsskifte, men det overraskende her er jo at Active Tourer blir navngitt som en 2-serie. At Active Tourer havner i 2-serie familien tror jeg er skummelt og at BMW på sikt også omgjør 2-serien til FWD. Når det gjelder de fem modellene som blir FWD er dette: X1 uten xDrive, 1-serie 5-dørs, 1-serie 3-dørs, 2-serie Active Tourer (5 seter) og den kommene 7-seters varianten av AT. Når BMW nå blir ferdig med dette FWD og billigsegment tullet er det på tide at de våkner og fokuserer på "the ultimate driving machine" og "high-end lukusbiler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…og når vi snakker om solen. F46 2-serie AT har jo vært kjent for et par sider tilbake, men den lange versjonen med 7 seter har man ikke sett noe særlig til og hvertfall ikke i ferdige bilder. Her er imidlertid både kort- og langversjon lekket i ett og samme bilde.

 

bmw-2series-active-tourer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...