Gå til innhold

Erfaringer med MB Auto Import


skiern
 Share

Anbefalte innlegg

Må regne med å få lav innbytte verdi på MB.

Jeg og en kompis kjøpte biler der for noen år siden.

Skal ikke gå nærmere inn på det ,men jeg ville ha sjekket bilen nøye før kjøp, og regne det som ett privat kjøp.

Skjer det noe , så må du fikse det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen nye erfaringer med MB Auto Import?? De har en bil inne som virker litt interessant.. Lurer litt på å sende en forespørsel på mail, med bl.a innbytte av E46`n, og evt hva de ut i fra info og bilder kunne gi meg som innbyttepris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Handlet E60 520d der ifra. Hyggelig og imøtekommende selgere, var ikke noe å si på det. Sto mellom denne blå faceliften eller en facelift msport. Men m-sporten hadde slitt interiør, så da viste han den andre blå som falt i smak. Ganske fort etter ble bilen med hjem, har ikke hatt noe problem med selve bilen.

Eneste som er blitt "oppdaget" var at det var korridert litt på dørlistene (di sorte), ringte og forklarte dette til selger. En uke etterpå sto bilen ferdig med 6 nye dørlister, var bare for meg å levere bilen til en bilforhandler en dag så var det gjort på noen timer.

Og så når kulden og frosten kom, så skulle vi legge om til vinterhjul. Det gikk fint det helt til vi så at ene bakfelgen kommer ifra en E90 elr liknende, dvs den hadde ET45 kontra ET25 som di andre. Ringte opp igjen til selger, da tok far med seg felgen opp til Bergen(kjører forbi der med lastebil), leverte ifra seg felgen, på vei tilbake hentet han opp kliss ny felg med rett ET og påsatt nytt dekk.

Så kan ikkje klage på behjelpligheten der :) Håper det var til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kan gi min erfaring. 

 

Kjøpte en E61 2010 mod. fra de i april i fjor. Når vinteren satt inn her i nord, så la jeg merke til at varmetrådene ikke funket. Dette ble reklamert på. Men greia var at jeg var 5 dager over 6måneders fristen, selv om feilen ble oppdaget før. Så her fraskrev de seg alt ansvar. Det begynte med varmetrådene, nå er det glassluken som spretter opp i tide og utide. Har hatt bilen på autorisert bmw verksted, der det ble konstatert ledningsbrudd i bakluken, en kjent feil på disse modellene. Tok kontakt med forhandler igjen, og de innrømmet at dette var en kjent feil, men som ofte dukket opp når bilen kom til Norge. Dette pga væromslag. Men vil fortsatt ikke ta dette på reklamasjon.. Når du skal kjøpe bil er de veldig behjelpelig og servicevennlige, men med en gang du har en feil, så kan du ikke regne med å få noe dekket av de. 

Det er ihvertfall min erfaring.. Blir ikke kjøpt noen flere biler der.. Jobber enda med denne saken, så blir nok juridisk gang i dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med bakluka kan ikke du belaste selger/forhandler for. Det er en kjent svakhet ved E61 at det blir ledningsbrudd. Og de kan heller ikke vite når det blir ledningsbrudd, ergo de var ikke klar over den feilen ved verken kontrakt skriving eller etter overlevering. Når du igjen kommer 5 dager etter 6 mnd garantien, så kan du bare klandre deg selv at du ikke gjorde noe med det så fort du var klar over feilen. Nå har du brukt bilen i 6 mnd, og alle har hver sin måte å bruke bilen sin på, det blir slitasje og mange er så uforsiktige at de smeller igjen bakluka som det skulle være siste gang de lukket igjen bagasje luka for resten av sitt liv.Så sånne ting som det der er du noe rett og slett må ordne oppi selv.

Er så idioti at folk skal gjemme seg bak reklamasjons retten ved hver minst feil. Så lenge du ikke kan påvise at forhandler var klar over feilen ved overlevering, så blir det dumt å klandre forhandler for denne type feil, som i utgangspunktet er ett dårlig patent levert av BMW. Er ikke forhandler som har sittet bak på lagret sitt og mekket sammen det der.

Nå prøver ikke jeg å rettferdiggjøre forhandler. Hadde det f.eks vært rust skade, dårlig rep etter skade, en ting forhandler har holdt igjen osv osv. Så har du full rett til å klage.

En annen ting, som er viktig å få med seg er at hvis ett autorisert BMW verksted finner ut at det har vært noen i ledningspølsa og fikset opp i ledningsbrudd, så kan du gå på selger, og påvise at dette har blitt fikset på før. Hvor,når og av hvem er ikke ditt problem da, da holder det med at BMW verksted sier at det har blitt fikset på en gang opp igjennom årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den E60en eg snakka om tidligere ble levert med dekk ifra 2006 eller hvilket år det var, merket det når eg skulle legge om til vinterdekk og så at mønsteret i dekka var sprukket osv. Ringte til forhandler og kliss nye dekk var på plass innen en ukes tid :) så positivt sånn sett der ifra :)

 

men der eg handla min bil, Pettersen Auto-Import blir det ingen handel med igjen.. var grei med en kompis som handla E60 der, men med min sa han ifra seg all ansvar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at MB auto er en stueren butikk i dag. De har to store avdelinger, i fine lokaler. Men i starten var det mer "Veikanten auto"-preg over de, og ikke alle bilene derfra hadde like ren historie. Jeg har aldri handlet hos de, men har eid en bil som var importert av de. Ingen problemer der. Garantiordniongene deres i praksis vet jeg ingenting om, men dersom de har en bil jeg virkelig har lyst på, så hadde jeg handlet med de. Eieren selv har jeg forøvrig snakket med flere ganger. Virker ok han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at MB auto er en stueren butikk i dag. De har to store avdelinger, i fine lokaler. Men i starten var det mer "Veikanten auto"-preg over de, og ikke alle bilene derfra hadde like ren historie. Jeg har aldri handlet hos de, men har eid en bil som var importert av de. Ingen problemer der. Garantiordniongene deres i praksis vet jeg ingenting om, men dersom de har en bil jeg virkelig har lyst på, så hadde jeg handlet med de. Eieren selv har jeg forøvrig snakket med flere ganger. Virker ok han.

Kjøpte en MB ML 280 2007 i høst til 359 000,- denne ble kjøpt usett og levert på Haukeli. Bilen var strøken, bortsett fra at det var galvanisk rust på alle dører og bakdør. Jeg tok kontakt med selger som var særdeles vanskelig å få tak i. Sa at jeg ville ha kjøpet hevet, han forsto dette. Saken tok en ny vending når daglig leder kom inn i bildet, da ble jeg avvist. Jeg hadde samtidig tatt opp saken med BOS her på Østlandet som bekreftet at ML har rust problemer (utrolig etter e-klasse problemene)

De sjekket bilen og bekreftet at alle dører og bakluke måtte byttes. Rep på 120 000,-. De dekket halvparten pga bilen ikke hadde fulgt MB service. Jeg var altså lurt trill rundt og hadde kjøpt ett oppussings prosjekt til nærere 400 000,-. Daglig leder ville ta tilbake bilen og kunne "ta og lakke opp skadene siden lakkereren hadde lite å gjøre om dagen" Dette avviste jeg blankt. Tok kontakt med NAF og de sier jeg hadde en dårlig sak dessverre. Til slutt kom jeg i kontakt med en annen kar som hadde sett på bilen før meg og hadde spurt denne selgeren om rust, samme selger bekreftet at det var rust på bilen, men at dette var noe som "BOS skulle ta som en garanti sak". Denne kar var jo selvfølgelig ikke interessert i noen handel. Dermed ende bilen hos meg, jeg la fram bevis for NAF og da var 100% sikker på å vinne saken, videre la jeg dette frem for daglig leder i Auto MB som tilslutt måtte gi seg. Jeg måtte gi han 10 000,- pga av noe jobb han hadde gjort på min bil som han hadde tatt i innbytte. Jeg trodde slik typer var det slutt med for mange år siden, men MB auto import sørger for å holde rykte om "bruktbil selger" i hevd. Jeg var nok veldig naiv her og ble skikkelig lurt, men hold dere lang unna dette firma og spesielt denne ML 280 som står for salg der, den er full av rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke handlet bil hos MB men har en kompis som er fornøyd og kjøpt bil 2 ganger derfra.

 

Handlet forøvrig nesten bil hos de en gang og tenkte å kunne dele min erfaring fra den gangen.

 

Var og prøvekjørte bilen en torsdag. tok kontakt Fredag og vi ble enige om pris. Så spurte jeg om ikke jeg kunne få betenkningstid i løpet av helgen.

Helt greit.

Mandag morgen ringte han meg og sa de hadde en annen som hadde sendt mail på bilen i helgen. Så om jeg ikke kunne komme med endelig svar til klokken 1200.

Helt greit sier jeg.

Så ringer han opp en liten time etterpå og sier at han må ha svar NÅ, da han andre har ringt og sagt at han er på vei opp for å se på bilen.

Jeg sier Ok, vi tar bilen... Han gratulerer med ny bil osv...

 

Etter 5 min ringer han og beklager seg med at kollegaen hans solgte bilen til han andre fyren rett før jeg aksepterte.

 

Ikke noe ulovlig eller grovt altså, og kan være dette er helt vanlig og min egen feil. Men må innrømme jeg synes det var smålig gjort.

 

 

 

Bare til info, så kan jeg opplyse at jeg har hatt 31 biler.

Av de jeg har kjøpt hos forhandler er det 2 stk som jeg måtte i krangel med. Konghelle og Autostrada.

Autostrada ordnet opp og vi kom til enighet så egentlig bare 1 med negativ omtale.

Av private kjøp, er det 2 ganger jeg har måttet "reklamere" eller vært misfornøyd og stilt krav tilbake.

 

Så heldigvis går det som regel bra, men man vil alltids komme borti noen. Jeg kan også innrømme at jeg er ikke redd for å ta kontakt om det skulle være noe feil eller mangler jeg føler jeg har krav på. Mange andre lar nok ting bare ligge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lang rustgaranti på Mb?

Jo, men les alt som står med liten skrift angående rustgarantier så vil du se at de garantiene er lite verdt.

 

Bla. som nevnt over så dekkes ikke alt hvis bilen ikke har fulgt MB service. Plus en rekke andre kriterier for at rust skal dekkes av garntier.

Leste en artikkel i Autofil om dette. Se nede til venstre her: http://www.jessheim-antirust.no/filesystem/2009/12/rust_46.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke god erfaring med MB. Mye rot med bytting av dekk mellom biler. Hadde satt som krav for å kjøpe bilen at den skulle ha gode sommerdekk og gode nordiske vinterdekk. Etter mye krangling endte jeg opp med å selv kjøpe to sett med nye dekk i løpet av første halvår. Hadde kjøpt utvidet garanti på bilen. Da jeg fikk en garantisak viste det seg at garantien ikke var registrert hos garantiselskapet. Minst en måned med mail og telefoner frem og tilbake før jeg fikk utbedret feilen hos MB. Dette var ikke de eneste tingene jeg opplevde som negativt der, men bare dette er mer enn nok til at jeg aldri går dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet en E60 523i der for noen år siden. Bilen var super, og en drømmebil for meg da. Men etter noen uker dukket det opp faktura på 2-3tusen fra MB Auto for noe forlenget garanti jeg hadde takket ja til. Irriterende å få sånt dukkende opp flere uker etter at man har handlet. Og jeg hadde selvsagt betalt denne samtidig som jeg betalte bilen, men de hadde visst ikke helt kontroll på papirarbeidet. Sendte de kvitteringen min på mail og spurte hva de holdt på med, og da beklaget de og annulerte fakturaen med en gang heldigvis :)  

Litt senere ringte jeg de fra nordsjøen og spurte om de kunne selge bilen for meg igjen , og det gjorde de iløpet av en uke. Men de hadde solgt den 10tusen billigere enn det jeg ville ha for den, og allerede tatt imot håndpenger for bilen og skrevet kontrakt (jeg var ikke tilgjengelig på telefon i nordsjøen). Jeg klaget på dette, og de argumenterte med at jeg sannsynligvis ikke ville fått det jeg ville ha for bilen, og at de hadde vurdert det slik at jeg var mest tjent med å få den solgt fort istedefor å vente på ny kjøper mens bilen falt ytterligere i verdi.  Til slutt sa de også fra seg sitt selgerhonorar på 10000,- og fikk derfor 0,- for salgsjobben, så da endte jeg med det jeg ville ha for bilen totaltsett, så jeg må vel påstå at selv om jeg hadde litt kluss så ble jeg fornøyd til slutt :)
Og bilen var ingen problem med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min 120d av MB Auto, og er godt fornøyd. Bilen ble hentet fra Tyskland, og den ble lastet av traileren i Oslo for at jeg skulle få prøvekjøre før jeg bestemte meg. Jeg likte bilen og fikk ta den med hjem uten å ha betalt en krone. Det ble litt tull med tollpapirene fordi tollen i Drammen sannsynligvis var litt mer formelle enn tollen i Bergen, men det ordnet MB raskt.

Jeg kjøpte garanti, og etter noen få måneder fikk jeg bruk for den da innerspeilet sluttet å blende ned. Da var det bare å reise til BMW og få montert nytt speil. Oppga bare et navn og telefonnummer, så slapp jeg å betale en krone. Heldigvis, da en ny speile med automatisk blending og garasjeportåpner kom på over 8000, inkludert kalibrering. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...