Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

På 27.6.2023 den 19.05, Fredrik skrev:

Vedr. Volvo 240 fikk jeg et ganske bra inntrykk av bilen (en helt ny stasjonsvogn) i 1989 da jeg i to uker på vinterstid hadde en lånebil fra Autostern (Ullevåll i Oslo) da min Mercedes-Benz W201 190E 2,3 var til reparasjon (en skade som skjedde mens bilen var til service hos nettopp Autostern).

Spesielt motoren (B23 et eller annet tror jeg) på 2,3 liter og 116 HK var et hyggelig bekjentskap ved at den for tiden hadde et ganske bra bunndrag på 185 Nm ved lave 2500 rpm. Min 190E var mer spiss i karakteren og klarte maksimalt 198 Nm ved 3500 rpm. Volvo'en var med andre ord temmelig lettkjørt og relativt hurtig i norske hastigheter.

Jeg likte resten av bilen også selv om den så sent som i 1989 var en temmelig gammel konstruksjon. Den var imidlertid en "ærlig" bil i tråd med "what you see is what you get". Ikke noe tullball med andre ord og bilen var virkelig funksjonell som familie og f.eks hyttebil. Setene var også fantastiske og passet min ganske alminnelige kropp på 184 cm helt perfekt. Det var ikke vanskelig å forestille seg hvorfor 240 og tidligere 140 var så populære i spesielt Skandinavia, men også i Nordamerika.        

Sorry for sent svar her @Fredrik da dagene har gått til alt annet enn bil og Bimmers men du skriver eller beskriver det riktig her .

B23 motoren med sine 116 hk fungerte fint i denne bilen tross sin vekt .

Og fikk  man feks GLE utgaven ,da var det jo en riktig så koslig bil dette på den tiden .

Ikke rart de var populære som familiebiler da .

Mtp størrelse og kvalitet .

Og deleprisene var type gratis til disse kontra Bmw og Mercedes .

Nå skal jeg spore litt av her når man er inne på pris .

Jeg kjørte av frontrøret det ene på min e28 i 1997 ,da betalte jeg 1000 kr bare for det ene røret ,husker min far synes det var horribelt .

Kompisen min kjøpte et komplett eksosanlegg til sin 240 på Biltema for 1000 kr😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagliglivet og e28 .

Som nevnt så går bilen kontinuerlig hver dag og hver dag er en fest for meg 😊

Bare morro å måtte sette seg bak rattet selv for en liten tur i butikken med denne ,noe som normalt er pyton med de andre .

Uansett så har jeg fått storbesøk av min kjære nevø på 7 år fra Fredrikstad nå noen dager .En fest i seg seg selv ❤️😅.

Verdens snilleste gutt ,dog ikke redd for å si hvor Adam kjøpte ølet !

Plukket han opp i Arendal sent igår kveld ,da kom der en sliten liten østfolding med koffert og kosebamse i hånda si .

Jeg starter med å si at nå var Onkel så glad for å se deg og hun lurte fælt hvorfor vi ikke hadde bråkebilen ?

Jo sa jeg den grønne står et annet sted ,men er ikke denne bra nok da ?

Bortsett fra den lukter ille dritt (Gammelt skinn interiør)😅😅,så er den aldeles flott se på kav Østfold dialekt .Jeg lo godt da .

Og nå funker den som småbarnsbil og :

IMG_7893.thumb.jpeg.195cfc65c598329354ded6234222c054.jpeg

Legg merke til at Østfold turisten har med seg badeutstyr og .

Her fikk jeg beskjed om at hvis ikke han fikk pølse i brød til middag ,så spiste krokodillen opp bilen og muligens meg og 😊.

Så ja pølser ble det selvsagt ,man risikerer ikke noe her nå med Østfoldingen på besøk !😎

Samtidig dukket der opp noen hønsetenner til bilen nå :

IMG_7892.thumb.jpeg.699a6b9b8e1a4abebd21d0e678ccad8c.jpeg

Originale skvettlapper foran med tilhørende festebranketter .

Skal bli fint å få de på plass ,men de blir ikke montert før jeg har fått ordnet litt mer beskyttelse her og der .

Uansett disse var etterlengtet og kul i hampen og skaffe .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og hverdagen /Skvettlapper i boks .
  • 4 weeks later...

Da kan man vel oppdatere litt her igjen .

Ikke det helt store men fikk hentet deler til den grønne idag :

IMG_0067.thumb.jpeg.06bc3b09d66032673edcc8853a1e7d59.jpeg

Dette er da traversforinger og brilleforingene 😊

Meyle sine forsterkede som skal visstnok være bra .

Dvs tenker de holder lenge da bilen ikke blir brukt noe særlig .

Ellers er e28 den bilen som blir brukt aller mest ,her fra en tur forrige uke:

IMG_0053.thumb.jpeg.1a6226a387eff04d8bebe0f95d40d62d.jpeg

Den skal og taes i bruk i morgen når vi skal til Sandefjord noen dager .😊

Ikke minst delexpressen :

IMG_0056.thumb.jpeg.cb9a3ba4b969250cd62b62951b56210a.jpeg

Den fikk seg en grundig vask nå her om dagen og leverer hele tiden .

Men her må det feilsøkes litt på bremsene .

Rister og skraper noe sykt bak ,så enten er det klossene som er ferdig eller skivene ,bare en bagatell hvertfall .🙏

Skulle egentlig hente e34 idag men i og med vi skal bort lar jeg være til vi er hjemme igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Hverdags upd
Akkurat nå, ///M-ini95 skrev:

Hvor lenge blir du i Sandefjord? :)

 

Litt usikkert enda ,men hvertfall en liten stund Armin 😊

Får greie på mer imorgen så sender jeg deg en melding .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, sveigis skrev:

Litt usikkert enda ,men hvertfall en liten stund Armin 😊

Får greie på mer imorgen så sender jeg deg en melding .

Si gjerne ifra. Brått plutselig blir jeg enda mer fristet til å ta turen til Sandefjord 😁

Skylder @BimmerFan! et visitt også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man vel skrive litt igjen her tenker jeg .

Forrige uke ble det mange mil med Horst ,først til Vestfold deretter til Telemark og andre småturer totalt 80 mil på den .

Og veldig sorry for at jeg ikke rakk og møte dere i helgen som var @///M-ini95 og @BimmerFan! 😢😢.

Problemet var at det var så mye som plutselig skjedde som jeg faktisk ønsket å ta del i og da går tiden .

Foruten et flatt batteri på fredagsmorgen ,gikk bilen som juling .

Strømtap var pga jeg måtte inn i bil på kvelden og satte på taklys og glemte og slå det av .

Men med litt lading så var det gode greier igjen 😊

Det som er morro med å kjøre gammel bil ,så er det støtt og stadig mange som hilser og vil prate .

For min del veldig hyggelig og de fleste er entuastiske som bare det .

Var hjemme sent på søndag og bil har fått nye mil de to siste dagene og .

Men etter å ha hjulpet Mini med ny panservaier på 1 serie ,måtte det virkelig gjøres rent her .

I og med den har blitt brukt som hverdagsbil i hele sommer ,så har det ikke blitt så nøye vask på den men idag gikk vi all in :

Her var det insekter fra alle fylker og diverse asfalt flekker som skulle bort .

Igang :

IMG_0081.thumb.jpeg.7050427a56529b170475d3e7fdfaa720.jpeg

Forrige voksjobb holder enda :

IMG_0083.thumb.jpeg.e3f314e4c32b58c06d5bfb97f25a7628.jpeg

:

IMG_0084.thumb.jpeg.c67f5848db4b6e819c7eae2f9b22f91d.jpeg

Og som dere ser så ble den blank og ren igjen :

IMG_0086.thumb.jpeg.17e0e6248bff8464b90b09ae33de855c.jpeg

Alt tørket og ferdig :

IMG_0088.thumb.jpeg.e6a131378c9b1e8aee17236192747fcb.jpeg

Klar for flere turer :

IMG_0091.thumb.jpeg.1f27865ccff38fa6cc1b23d7cd7125f9.jpeg

Er utrolig at 37 år gammel lakk fortsatt sprudler 

IMG_0092.thumb.jpeg.bac5fe1b80718542020421a72f524bbc.jpeg

Så må jeg bare si jeg er skuffet over meg selv denne sesongen angående e34 ….Skulle skrudd ,kjørt og kost med den og men etter at e53 havarerte ,mistet jeg totalt lyst på å skru og var møkkalei 🤢🤢

Nå derimot ,så ser jeg frem til å gå løs på den ,men vært en fin sommer å kun kose seg med familie og venner .

Nå reiser jeg ,fruen og e28 på tur igjen visstnok til torsdagsmorgen ,men til uken er det slutt .

Da skal det bankes og skrues på e34 igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.e28 og forrige uke.
8 timer siden, BimmerFan! skrev:

Det er fullt forståelig! Vi får ta det igjen siden :) 

Jeg synes det er kult at du bruker E28'en støtt og stadig! :) 

Det skal vi 😊

Hehe ja ,må jo bruke den så mye som overhode mulig mens jeg kan føler jeg .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Ingen fare Jan! :D Kommer alltids en annen gang. Forhåpentligvis har @BimmerFan! byttet byttet VAG maskineriet med noe ordentlig til den gang 👀 

Ellers flott å høre at den gamle blå leverer og blir brukt slik den gjorde da den var ny :)

 

Godt å høre Armin 😊

Hehe ja ,ja nå må han vel over på Bmw igjen .

Ja den leverer den og gudene den har fått kjørt seg og nå i sommer ,nesten så jeg burde tatt et oljeskift igjen …😩😅

Neida oljen er stabil og like fin i fargen og så går nok fint .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se at E28 blir brukt Jan, ikke bare på lokal kjøring men på langtur også.

Tror gml BMW lakk må holde godt på glansen, ser det samme på min, på litt avstand er den helt nydelig i lakken, synd noen ikke behandla den med helt respekt noen år, og la igjen noen skjemmende riper.

Bruker mye E34 lokalt her og, samt fikk dratt den på hytta forrige helg :) stor kos det.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du bruker bilen mye, noe disse bilene bare elsker 👍

Vet du, jeg la ikke merke til at det er hekkspoiler på bilen før nå 🙈😂

Hva var det du skulle fikse på 34’n ? Husker jo ikke det jeg vettu. Jobber på demensavdeling og tror jeg er prega 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2023 den 17.27, Mortenej skrev:

Herlig å se at E28 blir brukt Jan, ikke bare på lokal kjøring men på langtur også.

Tror gml BMW lakk må holde godt på glansen, ser det samme på min, på litt avstand er den helt nydelig i lakken, synd noen ikke behandla den med helt respekt noen år, og la igjen noen skjemmende riper.

Bruker mye E34 lokalt her og, samt fikk dratt den på hytta forrige helg :) stor kos det.

Denne blir brukt mye nå for tiden mener jeg har rundet 2000 km nå siden april Morten 😊

Er enig i det du nevner angående gammel lakk ,var nok bedre før ja .

Godt å høre du får brukt bilen din og det er bare sunt😊

 

På 2.8.2023 den 20.23, Bimmerlorris skrev:

Godt å se at du bruker bilen mye, noe disse bilene bare elsker 👍

Vet du, jeg la ikke merke til at det er hekkspoiler på bilen før nå 🙈😂

Hva var det du skulle fikse på 34’n ? Husker jo ikke det jeg vettu. Jobber på demensavdeling og tror jeg er prega 🤣

Ja de liker det Tore ikke minst ,jeg liker det godt også .😊

Haha ,ja fort gjort det 😅,den ble montert i 1991 .

Har kvittering på kjøp av spoiler og lakk ,det kostet jaggu i 1991 og .

Jeg må hvertfall bytte traversforingene på den og brilleforingene .

Er fort gjort å bli preget i jobben 😅,Neida tenker du er 100% demens fri .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...