Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ja folkens så var det fredag igjen.

En dag de fleste forguder.

Har en person i huset mitt som forguder fredagen ,nemlig min datter på 15.

Hun har begynt å farte litt rundt med venner på klubber og diskoteker.

Da må far eller mor ha på seg sjåførbriller så ikveld er det min tur.

Og sjåførlua er allerede tatt på :).

Skulle kjøre hun og en venninne på klubb og jeg satt meg i Opelen klar for å reise...

Da kom det ei fjortisdjente med pudder og sparkel i fjeset og sier tørt"Tror du jeg sitter i den kleine bilen der?

Ikke fanken ass"!

Ja ,ja tenkte jeg ,her skal ei jente på 15 bestemme hvilken bil vi skal kjøre og på toppen av det hele prate med Oslo slæng??:).

Så her var det bare og fyre opp Bmwen ogfrakte henne avgårde ,og på toppen av det hele måtte jeg plukke opp ei jente og to gutter til.

Guttene var i ekstase tror jeg da de fikk bli med å kjøre E34,.

Man hører mye rart når man frakter fjortisser.

De er barnslige samtidig vil de være voksne.

Da jeg kjører sier han ene valpen:Nå jenter,skal vi ikke heller ta en tur til Arendal og glo litt,er jo så kjedelig på klubben".

Jeg sier enkelt men tørt:"Du kjekken ,det er maaaangee år til du kan gå alene i byen en fredagskveld på byen og datteren min skal ikke ned dit.Og hvis du prøver deg på noe lureri senere ikveld når jeg er borte,så ligger du tynt ann":).

Da kom den beste kommentaren/smiskereplikken på lenge:"Satan for en rå bil du har,har du den når jeg blir 18 ,kjøper jeg den".

Plutselig var det ikke gøy å prate om by lenger:).

Fant forresten noen hverdagsbilder av bilen.

legger de ut her:

post-58602-0-87749200-1434740012_thumb.j

post-58602-0-00145100-1434740075_thumb.j

post-58602-0-46985500-1434740141_thumb.j

Ellers så skjer der ikke så mye egentlig.

Bilen fungerer hver dag og ser ingen grunn til å skru på noe som er iorden.

Er ferie snart og da skal all lakkrusten fjernes og regner med der er en annen e34 som skal ha litt lakkrustpleie eller hva Fredrik90?:)

post-58602-0-56195100-1434740086_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E34 trenger sårt litt rustfjerning ja, si ifra når du skal til og hva jeg skal ta med :)

Ellers så er det flott å høre at ungdomen fatter interesse for BMW, er viktig å starte rekrutteringa tidlig. I den alderen virker det som alt som har nyregrill skaper begeistring, husker jo det selv ifra den alderen der. Naboen har hatt noen elever ifra snekkerlinja på VGS til å sette opp noen boder, de glaner som bare det når jeg triller forbi i E34en på vei til jobb ;)

Artig historie forøvrig, 14 åringer er jo så veslevoksene at det er til å spy av. Men man var vel sånn selv også vil jeg tro, verdensmester ;) Men hold dattera vekk ifra Arendal ja, er en drittby når det kommer til ungdomsmiljø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ,den skal ikke selges med det første ,og innen den gutten er 18 ,er den veteran omtrent og da har han garantert ikke råd.

Dessuten overtar nok datteren min den tenker jeg. :).

 

Må holde den i familien, ja :) Men om du hadde vurdert å selge den, hvilken sum hadde du tenkt på da?

 

Min E34 trenger sårt litt rustfjerning ja, si ifra når du skal til og hva jeg skal ta med :)

Ellers så er det flott å høre at ungdomen fatter interesse for BMW, er viktig å starte rekrutteringa tidlig. I den alderen virker det som alt som har nyregrill skaper begeistring, husker jo det selv ifra den alderen der. Naboen har hatt noen elever ifra snekkerlinja på VGS til å sette opp noen boder, de glaner som bare det når jeg triller forbi i E34en på vei til jobb ;)

Artig historie forøvrig, 14 åringer er jo så veslevoksene at det er til å spy av. Men man var vel sånn selv også vil jeg tro, verdensmester ;) Men hold dattera vekk ifra Arendal ja, er en drittby når det kommer til ungdomsmiljø...

 

Ungdom har lenge hatt interesse for BMW, men kanskje ikke på samme måte som de fleste av oss her inne. For mange er det kun de nye som gjelder, og det at det er dyre biler så de kan vise frem at de har penger, eller.. At foreldrene har penger. :P

 

Ja, er mye veslevoksne 14-16 åringer rundt omkring her i landet, men er vel det overalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må holde den i familien, ja :) Men om du hadde vurdert å selge den, hvilken sum hadde du tenkt på da?

 

 

Ungdom har lenge hatt interesse for BMW, men kanskje ikke på samme måte som de fleste av oss her inne. For mange er det kun de nye som gjelder, og det at det er dyre biler så de kan vise frem at de har penger, eller.. At foreldrene har penger. :P

 

Ja, er mye veslevoksne 14-16 åringer rundt omkring her i landet, men er vel det overalt?

Ja,jeg vil prøve i det lengste hvertfall.

Om jeg skulle selge?ja si det,helt ærlig,den hadde blitt dyr.

Bilen er ikke strøken ilakk men allikevel såpass bra vedlikeholdt at jeg måtte hatt noen kroner ja :)

Eller vi sier det enkelt,Et salg er ikke noe tema enda,selv om jeg har blitt tilbydd endel penger for den:).

Ungdom ,har alltid fattet interesse for Bmw ,eller sånn elsk hat forhold.

Vet om flere guttunger som er autofile ,men der er det Audi og Ford som gjelder.

Noen er og glad i Mercer og Opler.

Godt alle er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å hold på denne så lenge som overhode mulig, jeg synes du og denne bilen har en litt spesiel forhistorie også i og med at akkruat denne var drømmebilen din på 90 tallet. Dette er en sånn bil du kommer til å angre på hvis du selger, finner ikke slike biler igjen for å si det sånn :) Nei man får heller supplere med flere biler, så får man heller bygge seg en svær garasje etterhvert 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsfordriv :)...

Tenkte at idag var der fin tempratur til å drive litt med bilen igjen.

Jeg har jo som sagt fått tak i en annen potte som skal på.

Denne var møkkete og fæl og det måtte jeg gjøre noe med.

 

Møkkete og inngrodd:

 

post-58602-0-92708700-1435504872_thumb.j

 

Litt Prickbort og felgbørste ,gjør susen:

 

post-58602-0-99184800-1435504937_thumb.j

 

Og etter vask og skrubb ,ble den ren:

 

post-58602-0-97324200-1435505031_thumb.j

 

Tilslutt Autosol på stussene:

 

:post-58602-0-53914900-1435505121_thumb.j

 

Dette gleder jeg meg stort til å få montert uten tvil.

I og med Supersprint skal være bra ,så tror jeg lydbilde blir bra.

 

I og med vannslangen var klar tok jeg like gjerne bilen.

Vanlig bøttevask og Meguiars såpe :

 

 

post-58602-0-21128300-1435505325_thumb.j

 

Tørk og gjennomlufting:

 

post-58602-0-85578100-1435505395_thumb.j

 

Avsluttet hele balletten med plast og gummifornyer på alt av deler og noen bilder av bilen:

 

post-58602-0-56016400-1435505514_thumb.j

 

post-58602-0-29094200-1435505565_thumb.j

 

Når enn får freshet opp all plast,ser enn at sorte DE lykter er fint på e34:

 

post-58602-0-48007300-1435505648_thumb.j

 

 

post-58602-0-00343000-1435505722_thumb.j

 

Hadde planer om litt mer graverende ting idag men nydelig med litt puslearbeid og.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ,nei men det som skjer ofte med eldre mørkegrønne biler ,er at de ofte blir matte hvis de ikke blir regemessig lakkbehandlet og vokset.

Hvis du ser på første siden av tråden,var min og matt og "Kjedelig".

Det du bør gjøre er å gi den en skikkelig lakkrens og avsluttende voks.

Det gjorde jeg og da mener jeg ikke noe sånn Turtle Wax colour back men en skikkelig rubbing og voks.

Når jeg gjorde dette ,startet jeg med en rubbing på lammeullshette.Tror det var Meguiars rubbing compound.

Derretter Meguiars ultimate Polish på en tohodet poleringsmaskin med Sonax skumgummi pad.

Avsluttet det hele med 3 lag voks med Meguiars .(ja du leste riktig) :)

Denne operasjonen tok tid og i senere tid har jeg sett at det har gitt resultater.

På de tre årene har jeg polert den 2 ganger for hånd i året.

Med andre ord ,få fjernet grums og drit med skikkelig forarbeid gir resultater.

Da blir nok bilen din blank den og:).

En annen ting ,når jeg vaskercbilen ,sprøyter jeg alltid over Quick detailer når jeg tørker bilen.

Eksosen blir stort og bytte ja.

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg burde gitt den en skikkelig lakkrens, men akkurat nå er det en del rustflekker på dører, panser og bagasjelokk, så burde fått det vekk før jeg begynte med skikkelig shining. Men så er det jo ikke så lett å finne delebiler med samme farge.. Så må vel prøve å få reddet de delene jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,redd de delene du har ,når det er gjort gi bilen en skikkelig runde,.Da vil du se hvor fin den blir.

Har selv rustbobler som skal taes er og der.

Den ene døren er i grenseland.

Men har fått skaffet både dører,skjermer osv fra en bil med samme farge.

Så det er jeg glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, var en her inne på Bimmers som har en banebil E34 Touring som viste seg å være samme farge som min, var litt "irriterende" på en måte. :P

Men har en god del pussearbeid fremover :) Litt usikker på om bakluken kan reddes, men tror det. Har litt mer en rustbobler i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her folkens.

Fant lillebroren til e34en min:).

 

post-58602-0-46121500-1435611633_thumb.j

 

E36 lillebror:

 

post-58602-0-95149900-1435611678_thumb.j

 

Dere som kjenner meg ,vet at jeg er veldig glad i e36 og har veldig lyst på en.

Denne gir meg inspirasjon til å lage en.

Grønn ,senk og Throwing Star.

Synes denne var perfekt :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...