sveigis Skrevet Lørdag kl. 05:36 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 05:36 9 timer siden, skoglund skrev: E34 som ikke har det så bra lengre:( Den var helt urørt bil i god stand før loven datt ned på den. Herregud så ille 😭😭. Utifra bildet ser den jo knallfin ut . Men nå skal jeg ikke dømme noen her og har ikke peil på tilstand på bygning her,men utifra det jeg ser her så ser det skrøpelig ut . Tror jeg hadde vurdert og tatt et ekstra overblikk før jeg hadde satt inn noe der . Du må gjerne oppdatere hvordan den ser ut og hvordan fremtid den får . Mortenej reagerte på dette 1
Werther Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden On 5/8/2026 at 11:42 PM, skoglund said: Vet ikke hvor ille det er, men tenker jo at det er mulig å redde for noe som har lyst , men den blir jo ikke den gammle urørte bilen lengre Ingenting varer evig. Personlig synes jeg at biler skal kjøres, ikke lagres. Spiller det egentlig noen rolle om vi mister strøkne E34 til tiden? Hva er egentlig vitsen med strøkne, gamle biler hvis de ikke blir brukt av mennesker? Poenget er at tiden tar igjen alt og alle. En strøken E34 har kun stor verdi for våres generasjon, i vår tid 2010-2030. De som kommer etter oss har ikke det samme forholdet til modellen som vi har. Viktig å nyte og bruke disse bilene mens vi vi har helse, tid og entusiasme for disse bilene. Fredrik og sveigis reagerte på dette 2
sveigis Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden 4 timer siden, Werther skrev: Ingenting varer evig. Personlig synes jeg at biler skal kjøres, ikke lagres. Spiller det egentlig noen rolle om vi mister strøkne E34 til tiden? Hva er egentlig vitsen med strøkne, gamle biler hvis de ikke blir brukt av mennesker? Poenget er at tiden tar igjen alt og alle. En strøken E34 har kun stor verdi for våres generasjon, i vår tid 2010-2030. De som kommer etter oss har ikke det samme forholdet til modellen som vi har. Viktig å nyte og bruke disse bilene mens vi vi har helse, tid og entusiasme for disse bilene. Det du skriver her er jo i bunn og grunn sant . Jeg har forståelse på at de som virkelig har strøkne biler ,er mer forsiktig med bruk nettopp for at det skal vare men mange lar det stå og det er jo liten vits . Jeg er en av de som bruker bilene mine mye og det er fordi jeg vet at ting står seg ihjel om ikke og ikke minst ,ha gleden av å kjøre det for man vet jo ikke hva morgendagen bringer noe jeg vet alt om .😊 Ser du nevner neste generasjon og desverre så er det sånn noe jeg forstår ,jeg har jo igrunn lite interesse for tja ta en 2002 til eller de som kom før der av modeller .For meg gammalt ubrukelige greier . Ja tøft selvsagt men ikke 200000 pluss tøft . Jeg var på treff i helga og da stod der en gjeng ungdommer og pratet og hørte de snakket om de eldre bilene der . Var en som sa at hadde aldri gitt 300000 for en gammel 635 når man kan få en nyere M bil for litt ekstra som går ti ganger bedre . Og skjønner tankegangen . Så ja det handler om å bruke og kose oss med tingene for neste på listen vil trolig se på dette hestetraller desverre . Ikke alle men flere . Fredrik reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Jeg kjører på med litt oppdatering fra helgen som var . Det var Bmw treff i Mandal og det var jo en gedigen suksess må jeg si .😊 Så her var det biler fra Agder og Rogaland samt der dukket opp noen Audier ,Porscher ,ferrarier og en Lambo altså noe for enhver smak . Beste var jo og treffe folk jeg ikke har sett og snakket med på lenge pga ja dere vet .. Jeg var passasjer og hadde ingen bil og dette er skummelt ,jeg liker faktisk det å være passasjer litt for godt 🙈🙈😅. Men jeg tok noen bilder og legger ut enkelt og greit : Et ekstremt gjennomført bygg som er godkjent: Og selvsagt en flott e24: En e28 525 i som dukker opp på div treff men når skal eier få byttet felg ? Denne fortjener noe annet : Så en fin e34 som var fin : Helt til man ser eksos….: Hvorfor ikke lage det skikkelig ?😩 Denne bilen har jo vært for salg ofte både på Finn og face . Mener denne var mint en stund .. Og e61 m5 med grov eksos: Og noe virkelig fett og sjekk teksten bak: Trivelig eier som hadde denne . Hatt mange femmere bla e34 TD og TDS så man kan si praten gikk her ja . Vi fortsetter. Nydelig farge : Og her ser man et eksempel på en e39 jeg kunne hatt . OEM med luke og style 32 : Dørgende kjedelig som fy me dog så koslig . En kjendis fra Bimmers : Denne m3 tror jeg alt må ha vært nytt på i motorrom ,FML for en bil 😊😊. Flere : Presse i denne og virket sprek 😊😊 Elllers div M biler som var mer opptatt av og ruse de for å så avlegge smell og tullete prompelyder men fine biler : Kjent bil : Og da disse to tilslutt: Så ja et fint treff på alle måter og liker når mange møter 😊 Ellers tar jeg litt hva som har skjedd på min egen bil . Den har fått sin årlige polering ved døråpning og rundt dørene og blankt og lett og holde rent igjen : Trivelig synes jeg med hele og blanke flater selv under dører : Da dette : Har nå kjørt den mange mil etter bremsefiks og den fungerer . Faktisk første gang på fem år at jeg ikke har trengt og ta opp fremhjulsdrift for sjekk og håper det fortsetter . Klar for mer kjøring : Og igjen ,kaffe smaker ekstra godt når jeg åpner utgangsdøren og denne står her : Så er det litt spennende tider her . Som sagt i kameratgjengen min så var det jeg som startet med Bmw og klart på noen så har det smittet oppigjennom . Noen har hatt det og skal aldri ha det igjen ,andre fornøyde altså det vanlige 😊 Derimot så han ene barndomskompisen min han er oppslukt i e34en min .Den har han kjørt og lånt i bøtter og spann og han vil ha en e34 ,men aldri tatt seg tid . Nå har han funnet en og den skal jeg være med og se på om det er noe . Har drevet med disse bilene så lenge nå at jeg tror jeg skal klare og finne det meste på de. Han er spent og gleder seg og det er jeg og. Jeg har sagt at aldri forvent og finne en ny bil og vær forberedt på at ting skjer med eldre biler ,noe han er . Så ja vi trenger en e34 til på veien . Fredrik, eivi91 og skoglund reagerte på dette 3
Fredrik Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Biler skal brukes, men jeg har forståelsen for at biler kan være så verdifulle (ikke til forveksling med dyre for det er relativt) at man nesten ikke tør kjøre på offentlige veier. Jeg observerte for en tid tilbake en dansk Mercedes-Benz W198 300SL Coupé midt på Øresundsbroen på vei tilbake til Danmark med følgebiler foran og bak. Dette er forståelig, men ikke en situasjon jeg kunne tenke meg. På den annen side blir bilen faktisk kjørt og det er flott med tanke på hvor sjelden den er og verdien (1,5 millioner dollar eller mer). Overgangen til elektriske biler har forandret mye, ikke minst for den yngre generasjonen. Det som tidligere var veldig hurtige biler er i dag lite imponerende ytelsesmessig. Fokuset må derfor være et annet og det krever en litt annen tilgang til eldre biler. På et eller annet tidspunkt blir bilene imidlertid for gamle for de aller fleste. Jeg har det slik med tidlige 70-talls biler, men yngre folk vil trolig si det samme om 80 og 90-talls bilene. På den annen side er det utrolig så populære 80-talls bilene har blitt. Folk liker åpenbart stilen og kjøregleden bilene ofte formidler. Dette er morsomt å oppleve for en som var der og hadde flere av bilene den gangen de var i produksjon. Det er nå flere år siden 1985 enn avslutningen på den andre verdenskrigen var i 1985. Vi som var unge i 1985 opplevde bilene fra 60-tallet som veldig gammeldagse, men de var jo den gangen bare ca. 20 år gamle. Den tekniske utviklingen går selvfølgelig ikke jevnt og noen ganger skjer det en en større utvikling som f.eks med motoreffekt på 2010-tallet og de senere årene med elektriske biler. Dette er også med på å forme hvordan folk opplever eldre biler. Jeg er derfor helt enig med Werther i at biler bør brukes mens de er på toppen. De er et produkt av sin tid og den kommer ikke tilbake. sveigis og Rune-K reagerte på dette 1 1
sveigis Skrevet 51 minutter siden Forfatter Skrevet 51 minutter siden 37 minutter siden, Fredrik skrev: Biler skal brukes, men jeg har forståelsen for at biler kan være så verdifulle (ikke til forveksling med dyre for det er relativt) at man nesten ikke tør kjøre på offentlige veier. Jeg observerte for en tid tilbake en dansk Mercedes-Benz W198 300SL Coupé midt på Øresundsbroen på vei tilbake til Danmark med følgebiler foran og bak. Dette er forståelig, men ikke en situasjon jeg kunne tenke meg. På den annen side blir bilen faktisk kjørt og det er flott med tanke på hvor sjelden den er og verdien (1,5 millioner dollar eller mer). Overgangen til elektriske biler har forandret mye, ikke minst for den yngre generasjonen. Det som tidligere var veldig hurtige biler er i dag lite imponerende ytelsesmessig. Fokuset må derfor være et annet og det krever en litt annen tilgang til eldre biler. På et eller annet tidspunkt blir bilene imidlertid for gamle for de aller fleste. Jeg har det slik med tidlige 70-talls biler, men yngre folk vil trolig si det samme om 80 og 90-talls bilene. På den annen side er det utrolig så populære 80-talls bilene har blitt. Folk liker åpenbart stilen og kjøregleden bilene ofte formidler. Dette er morsomt å oppleve for en som var der og hadde flere av bilene den gangen de var i produksjon. Det er nå flere år siden 1985 enn avslutningen på den andre verdenskrigen var i 1985. Vi som var unge i 1985 opplevde bilene fra 60-tallet som veldig gammeldagse, men de var jo den gangen bare ca. 20 år gamle. Den tekniske utviklingen går selvfølgelig ikke jevnt og noen ganger skjer det en en større utvikling som f.eks med motoreffekt på 2010-tallet og de senere årene med elektriske biler. Dette er også med på å forme hvordan folk opplever eldre biler. Jeg er derfor helt enig med Werther i at biler bør brukes mens de er på toppen. De er et produkt av sin tid og den kommer ikke tilbake. Oi oi oi Merce 300sl faktisk ,ja det er jo verdien sin 😊. Ja er det jeg og merker med den yngre generasjonen og jeg skjønner d jo uten tvil . Er jo som du nevner angående 60 talls biler og noe 70 talls . For mange av dagens ungdom er jo nettopp disse bilene som vi liker rett og slett avleggs søppel desverre men sånn er det jo . Blir jo litt som når jeg hører gamle entusiaster sitte og forherlige enkelte modeller som var da på feks 80 tallet hvor godt det gikk og at de fremdeles går like godt som enkelte EL biler ,da snakker vi de minste EL bilene som forøvrig ikke man kan sammenlignes med . Så ja vi bør prøve og bruke det vi har . Edit ,jeg har video der jeg tar jeg holder følge med en i3 ,nærmest skur den etterhvert med e28en 😊😎. Min datter og videoen er eneste beviset men det var gøy .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå