sveigis Skrevet Onsdag kl. 19:10 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 19:10 26 minutter siden, Olaandref skrev: Tipper på at bremsene blir bra når den sentralen får seg en overhaling, kan ikke være så mye annet nå vil jeg tro 😃 Vi må få til en cola i hjørnet på verandaen til sommeren Jan. 😃 Ja jeg håper og det for dette her tar på 😩 Siste del nå er hele denne bremsebooster delen og hvis ting ikke blir iorden da ,ja da ,meldernes meg ut😊 Velkommen er du .🙌
sveigis Skrevet Fredag kl. 19:01 Forfatter Skrevet Fredag kl. 19:01 To dagers baluba med mer . Vel dere det har vært to hektiske dager her med e28en og det dreier seg jo selvsagt om disse bremsene . Noen av dere tenker nok at jeg overdramatiserer dette ,men når selv enkelte som har drevet med Bmw i mange år klør seg i hodet ,da kan jeg og gjøre det .😊 Uansett vi eller kompis skulle kikke gjennom Abs pumpe og demontere den og her er han godt i gang : Og det er var ganske ekstremt med dritt og lort der var og som hadde satt seg på denne og dette var den som stod i bil . Gikk tom for strøm så ble ikke mer bilder men det plukket mer ,så skjer det som ikke skal skje …. Pumpen lå rimelig i biter så skulle vi snu brettet delene lå på ,plutselig ble det overbalanse og alle delene gikk i gulvet 😩😩😩. Vi snakker fjører o ringer ,ja sånn type deler som er umulig å finne . Kompisen ble helt fra seg og jeg sa bare at uhell skjer . Da tenkte jeg at jeg drar hjem og setter i den jeg kjøpte og etterhvert kom den på plass . Inn og pumpe men finnes ikke pedal ikke en dritt heller ! Sjekket om der kom bremsevæske men Neida ikke noe ut noen vei ! Fly forbannet inn kle av seg tøy og ta kvelden ,det ble gjort da . Tok en tlf til kompisen min som jobber på Bmw og han sa at om du ikke får pedal så må du sjekke masteren din . Ok men først skal jeg sjekke om jeg får bremsevæaske ut rørene . Ny dag og nabo kom bort og skulle hjelpe. Vi satte trykk på systemet : Og nå kom der væske ut bak og enormt med luft . Høyre foran og men null venstre foran .overhode ikke . Åpnet rørene på sentral og kommer væske unntatt til venstre foran: Nå kjente jeg på forbannelse og fortvilelse og tenkte ,er det meningen at jeg ikke skal ha gleden av denne bilen ?? Først da vipperarm i 21 ,så oljerør ifjor og nå dette bremsegreiene? For en ting er sikkert tålmodig er jeg men får være grenser . Og nei selvom vi fikk væske enkelte plasser så var det ikke pedal . Samme følelse som å vifte kølla i løse luften null motstand 😜😜. Vendepunktet . I ettermiddag gikk jeg ut for tenkte mer og mer på denne mastersylinderen og heldigvis så har jeg en ekstra : Så jeg bestemte meg for ny drittjobb og demontere dette ,for her er det trangt ! Måtte fjerne ekspansjonstank osv . Og fikk løsnet bremserør uten å ødelegge noe og etterhvert var den ute : Lykken her nå er at det ikke kom servoolje ut som igjen betyr at booster er tett bak 🥰🥰. Så dere ,jeg gjentar så dere .. Ser dere det samme som meg ?: Ja stempelet på den gamle sitter dønn fast . For når jeg demonterte røret fra master så kom der ikke væske ut omtrent . Så tenker mye av mine problemer med bremser ligger her . Ny og gammel : Beholder rengjort : Så var ny inn : Fikk satt sammen alt og nå var det spennende ,ville jeg få pedal ? Pumpe ,pumpe pumpe pumpe ,hmmmmm pumpe pumpe SMACK pedal !!😍😍😍 For en lettelse og lykke og alt rundt master og booster tett . Så denne jobben var en suksess likevel så får jeg ingenting ut på venstre side av Abs sentralen ,dvs jeg måtte gi meg pga jeg var så sliten nå . Nå ligger alle bremsene i låst stilling men regner med med luft og dill så blir det iorden ,for jeg har pumpet Max og ikke gjort noe etter det . Fikk forøvrig tlf fra kompisen min at han hadde funnet det meste av deler og kjøpt det som manglet så den var klar ila noen dager . Så må være løsning nå vel ?😊 Den gamle mastersylinderen skal jeg kjøpe repkit til og overhale selvsagt . Verste er at jeg har tenkt på Mastersylinder flere ganger . Trøsten er at nå har jeg byttet den hvertfall og det ble det resultater av 😊 Fortsettelse følger om det blir bil eller dregg . ///M-ini95, BMWE39turbo, Olaandref og 3 andre reagerte på dette 6
Olaandref Skrevet Fredag kl. 19:06 Skrevet Fredag kl. 19:06 For et sirkus med de bremsene der 😅 Men krysser fingrene for at du har funnet løsningen nå 😃 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Fredag kl. 19:27 Forfatter Skrevet Fredag kl. 19:27 17 minutter siden, Olaandref skrev: For et sirkus med de bremsene der 😅 Men krysser fingrene for at du har funnet løsningen nå 😃 Sirkus er forbokstaven ,et rent helvete heller 😅😅. Men trøsten er at nå er ting byttet så får vi fortsette til vi får ut væske på siste hjul . Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal virke nå .. Det sagt bilene mine har ikke sluttet og overraske på godt og vondt enda 😅😅
Olaandref Skrevet Fredag kl. 19:41 Skrevet Fredag kl. 19:41 12 minutter siden, sveigis skrev: Sirkus er forbokstaven ,et rent helvete heller 😅😅. Men trøsten er at nå er ting byttet så får vi fortsette til vi får ut væske på siste hjul . Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal virke nå .. Det sagt bilene mine har ikke sluttet og overraske på godt og vondt enda 😅😅 Nei, det skal være sikkert, det har vært mye overraskelser nå 😅 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden Gårsdagen jobb. Etter hektiske dager under panseret ,var jeg igrunn ferdig med skruing for helga da jeg hadde fått nok !Man blir lei . Så tok med meg naboen og dikk fjernet noen svære skumle trær som kunne falle over huset : Her har vi lodd sånn at vi var sikre på at det falt rett vei noe det gjorde . Men utover dagen begynte ting og gnage på meg og spesielt når den andre Abs pumpen var satt sammen igjen . Så skitt au ,kjørte opp og hentet den og reiv av den som stod i . Dette er for meg nå en 12 minutters jobb tur retur .😊😊 Det første jeg ser er at det nå kommer væske ut alle fire hullene i blokka og det er jo en god ting . Nå kjente jeg jo naturligvis på spenning her ,så pedal fikk jeg heldigvis og fikk luftet . Og hvordan gikk det ? Jo: Første testtur og det virket greit men jeg har mer luft i systemet tror jeg da pedal synker inn når jeg bremser . Så dette må jeg selvsagt ha iorden ,for man må tenke at alt har vært fra hverandre og sikkert mer luftlommer som er der håper jeg . Håper ikke det er noe mer defekter nå ,men man vet aldri . Jeg satser på at luft kan være årsaken her . Uansett nydelig å få dette iorden nå ,for det har vært mye skruing og tenking for en amatør som meg . viggo E34, skoglund, Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5
viggo E34 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Flott å se denne endelig ser ut til å ha normale bremser 🤩 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden 2 timer siden, viggo E34 skrev: Flott å se denne endelig ser ut til å ha normale bremser 🤩 Ja det sier jeg og . Kom akkurat inn nå etter fire mil og bank i bordet så ser det greit nå Viggo 😊😊 Men friskmeldes når jeg har kjørt mer . viggo E34 og Rune-K reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå