Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, idapederse skrev:

Det er lite som slår følelsen av nyvasket og ren bil, altså. Utrolig pent eksemplar du har der, har lenge hatt en soft spot for E34. 😊

Veldig enig i det med ren bil .😊

Mange takk 😊

Selv om det ikke er en strøken bil ,så har den klart seg greit gjennom 30 år utrolig nok .

Riper her og der finner man og litt til og sånn må den være ,men summen av alt så er den hel 

Ja du må få deg en sånn etterhvert det synes jeg og det beste er ,at de er veldig gode å kjøre til å være så gamle 😊

 

26 minutter siden, Mortenej skrev:

Tenk å kunen stå ute å vaske bil i midten av februar med varmegrader....

 

Helig å se at lakkarbeidet ble såppass bra. Her har du fått forlenga levetida på dørene noen år :) 

Er ikke dårlig det Morten å kunne det .

Verste var på ettermiddagen så satt vi ute på terrassen og hadde kaffe i solen 😊

Ja nå holder det til jeg skal bytte dører ,dvs jeg vil høre med han som skal fikse hjulbue om de er reddbare .

For ikke rustet fra hverandre i falser og inni dører er det og helt når man ser inni der uten dørtrekk .

Sier han at de er reddbare ,ja ingenting er bedre enn det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det ble forandring .😊

Torsdagen var jo alt fryd og gammen :

5AC296CD-23A1-4619-88AF-BF4355912FCA.thumb.jpeg.0f08b577e7af266767356945798e54d8.jpeg

Vi snakker varmegrader og tørre veier .

Igår på dagen hadde jeg 19 mil overalt og det var som og kjøre i april .

Ikke så mye som en våt flekk noen vei .

Så snudde det totalt og det ble sånn :

77E9A937-6A2B-41FC-BB9F-EA85FB8BCF14.thumb.jpeg.3d55c58a5e0f4acba0a9c87756fb4dcc.jpeg

Hadde planer om komplett listverk idag på bil samt tømming av koffertrom og kjøre den bort men det blir det ikke noe av idag .

Men kan ta et tilbakeblikk over gårsdagen ..

Det var jo et flott vær igår og bestemte meg for en tur rundt forbi .

Og det var rett og slett en befrielse å bruke denne igjen 😊.

Med skikkelige callipere som fungerer og vite at alt er på stell så ble det en god tur.

Har slitt med noe tullete tomgang ,oppstart og litt sånn smånykking i en viss hastighet .

Men etter fiksing av belg samt en vakuumslange som var noe råtten ,har alt dette forsvunnet og går klokkerent .

Hadde en tur vestover til Lillesand og da kom det en lastebilsjåfør bort til meg for prat på bensinstasjonen der .

Han likte bilen godt og var nysgjerrig på eksosen på bilen for lyden var visst så fantastisk når jeg kom kjørende inn på området 😊.

Sånt er jo gøy å høre.

Han hadde hatt en mengde Bmwer før som e21 ,e30 og e34er.

Entusiaster finner man overalt på veien .

Hvertfall så blir det ikke noe store greier idag ,så idag tar jeg frilørdag fra grønn bil .Var jo egentlig det jeg skulle gjøre forrige lørdag men da fikk jeg til gjengjeld ferdig det jeg skulle .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. .upd

Nå er det uansett ikke lenge til våren, og varmere i været. Det er jo trivelig med vinteren også men skal bli bra med litt varmere vær også :)

Er jo litt surt når du har lagt en plan slik også blir den "ødelagt" av været slik.. Men det er jo slik det er nå i noen uker så må nesten ta høyde for det men det er nok surt likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når vinteren pluttselig kommer tilbake, men er bare februar så er vel slikt en kan forvente. Hørte sukket i tlf i går kveld når jeg prata med gutungen, som kommenterte snøen som lava ned i Grimstad. Sitter i samme situasjon her, begynner å bli rimelig klar for å komme meg ut i garasjen, men trenger noen røde på gradestokken først. Sattser på at etter vinterferien er vi der.

Kjekt du rakk en tur rundt og fikk testa at alt er OK. Alltid gøy når det kommer bort andre å kommenterer bilen :) Gøy å kjøre gml klassiker da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2022 den 8.56, GreenE36Cab skrev:

Nå er det uansett ikke lenge til våren, og varmere i været. Det er jo trivelig med vinteren også men skal bli bra med litt varmere vær også :)

Er jo litt surt når du har lagt en plan slik også blir den "ødelagt" av været slik.. Men det er jo slik det er nå i noen uker så må nesten ta høyde for det men det er nok surt likevel

Ja nå går vi mot våren heldigvis og er sånn man må regne med 😊

Har jo egentlig vært heldig og kommet i mål med det meste altså ligger foran planen 😊

 

På 19.2.2022 den 14.36, Mortenej skrev:

Kjedelig når vinteren pluttselig kommer tilbake, men er bare februar så er vel slikt en kan forvente. Hørte sukket i tlf i går kveld når jeg prata med gutungen, som kommenterte snøen som lava ned i Grimstad. Sitter i samme situasjon her, begynner å bli rimelig klar for å komme meg ut i garasjen, men trenger noen røde på gradestokken først. Sattser på at etter vinterferien er vi der.

Kjekt du rakk en tur rundt og fikk testa at alt er OK. Alltid gøy når det kommer bort andre å kommenterer bilen :) Gøy å kjøre gml klassiker da.

 

Huff ja det snødde godt her helt klart 😊

Ja nå nærmer det seg for deg og Morten så gleder meg til oppdatering på tråden din 

Du det var en befrielse å få kjørt noen mil igår med bilen helt klart og så går den så fint ,det liker jeg .

Fin og fast uten ulyder så ja gøy er det.

Visst er det gøy når folk kommer bort og skal prate ,det viser jo og entusiasmen blant folk .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen er jo en dag som det ikke skjer så forbasket mye.

E34 var det null motivasjon idag ,da var tlf fra en kamerat redningen 😊

Lurte på om jeg ville komme opp på kaffe og det gjorde jeg lett .

Fyrte opp x5 og tok avgårde .

Han og sønnene holder på å lage en syk e36 driftebil med turbo og masse snacks .

Angående den driftebilen ,det har virkelig vært en nydelig e36 i sin tid og spekket med alt du kunne finne av utstyr .

Cordoba rød 325 i en nydelig farge .

El stoler begge sider ja det meste av alt var montert på denne.

Men denne bilen ble offer for demontering og riving for mange årsiden da disse var gratis å kjøpe omtrent .

De kjøpte den ribbet og bilen var rustfri ,ikke sveist en plass på den .😊

Tiden går fort så etterhver hjemme igjen og fikk måkt bort snø fra e34 men null jobb på den.

Etter og ha sett link som @Ampera la ut som het bytbil så fant jeg jaggu drømme M’en der.

Som dere vet så er jeg veldig glad i e60 m5 .

Ja en særs skummel bil å eie sikkert ,men du og du får et monster.

Og når man da finner den i denne fargen som jeg elsker ,så ble jeg satt ut :

200CD5BE-7F8B-4EF5-AE8B-18A0674DA5F9.thumb.png.91c846b94e1f5fa799c9a726af036a69.png

For meg er denne helt riktig 😊

Fargen looken ja alt er sånn jeg ville hatt den .

M Bmw er så tøft og brutalt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Ja ok men da er det ikke så nøye med bilde av bilen.. Det så jo ikke særlig trivelig ut :P

Hva slags motor skal det være i den da? :)

M50b25 med smidd innmat ,ja mye mer 😊

 

11 timer siden, Ampera skrev:

Da har du samme smaken som meg, har vurdert noen i Tyskland med lav km og lyst interiør. Var en til salgs.

1 eier, 2007 modell med kun 36000 km. 

Ja denne fargen er drømmefargen på e60 m5 for meg ,den er helt riktig .

Den bilen der du referer til er et unikum ,ikke minst facelift .

Da er jo det meste forbedret på disse bilene visstnok .😊

Sist jeg var i Gøteborg stod der en sånn på utsiden av hotellet i den fargen og jeg ble bergtatt,😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det henting av deler og sånne pakker liker jeg:

3218D4E7-7798-4367-AD83-0734E678F8A2.thumb.jpeg.d93504ee426bc128348fb293049c749e.jpeg

Og oppi her lå det litt av hvert .

Nytt luftfilter til e34 og Powerflex til e28en :

875AB67A-1882-4891-B0CE-FFEDD819B030.thumb.jpeg.ce025d0d4a3e38361ddeddefdb350d42.jpeg

Må virkelig si jeg ser frem til disse montert sammen med Bilstein på e28:

75DFC008-242B-45DB-BDB7-E75AE093A786.thumb.jpeg.0da629b4070d3b99ae540e62a8855eb0.jpeg

Vil tro den vil bli særs stram og fin å kjøre nå når dette er på plass .😊

Polerputer for man aldri nok av :

66FE9856-BC78-4CFA-BBCD-ABF84025ECC1.thumb.jpeg.f3ab4bd895cc605a875901bbc05764a2.jpeg

Resten er deler til x5en:

AE929510-03E8-4A2F-83B5-73713731C844.thumb.jpeg.625dc6650e21f972963dfbadf0699937.jpeg

Så fikk jeg komplettert siden som jeg fikset med nye lister i bunn og det gjorde seg veldig .

Alt komplett :

909FCC7E-ADC1-488B-9DCD-720BD6FEB0AD.thumb.jpeg.bcf81eaa7cf6a3f1a12afe45d727608e.jpeg

Kjekkere å se når ting er helt og ryddig:

527408FC-3F35-4FF2-A89D-0EC4A3EDB542.thumb.jpeg.26e8bdfad8d1206557eef1532e9fa760.jpeg

Dette :

13D01E0C-4978-42D5-9DCC-5AFA4C471F07.thumb.jpeg.51a9156c904ccdd1da21c91a8c552294.jpeg

Nå venter jeg på tørre veier igjen så er det bort med den på ubestemt tid .

Skal en tur til Polen snart og passer jo perfekt å komme hjem til en nylakkert e34 som jeg da kan hive på sommerhjulene på og bruke .😊

Har og booket time på Bavaria i slutten av mars for justering av forstilling da jeg ser antydning til slitasje på innsiden av forhjulene ,så det må man ha iorden .

Og må noe byttes så kom igjen ,her har jeg alt nytt til både to og tre forstillings overhalinger 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. .upd Mandag

Kjekt å få ting komplettert og på stell 😃

Disse svarte powerflexforingene, er de strammere enn de gule ? Jeg har de gule og jeg hater gul farge 😂

Tolker det som at bilen har fått ny bakskjerm i løpet av mars ? ☺️ Det blir knallfint med dette fikset 😃

Ja så får du ha en god tur til polen 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...