Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

On 2/23/2022 at 11:04 PM, sveigis said:

De merkene du har her ,de hadde jeg bare latt være ,dette er godsaker ,men på mine som jeg har liggende ,så er de uten foringer så derfor valgte jeg nye PF foringer 😊

Din blir garantert nydelig med disse oppgraderingene .

Er jo de beste merkene du kan skaffe .😊

Ja var det jeg tenkte når jeg valgte disse. Får starte med dette. Forstår da hvorfor du velger powerflex :) er jo langt lettere å montere enn vanlige foringer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da man fått pakket  bil og den er klar for avreise til tirsdag😊

Deler klare :

25A9781A-88C2-4EAC-B844-E047147D99D2.thumb.jpeg.e00d089add1e75ed4d708657121ebf61.jpeg

Måtte en tur og kjøre istad for å konstatere om jeg hadde fått radiator havari ,da fikk jeg en tlf delen lurte på om jeg savnet noe ?

Her er det som jeg hadde mistet :

147A3C32-BD9E-438C-B845-E08B3871A19B.thumb.jpeg.6fdbf985e6bc224585a5ced50d503f41.jpeg

Skiltet var borte ,men er nå trygt hjemme igjen .😊

Flott at noen tar kontakt og på toppen av alt så var han forbi meg så fikk det levert .

Hadde jo vært drittkjipt om jeg måtte fått nytt PD nummer ,når jeg har det som har vært på siden den var Diplomatbil .

Men foran er det fremdeles på :

1D894792-3436-41A3-B238-D2C1A3E7F0D2.thumb.jpeg.922f75c3dfc57141c03f54d875f49dc0.jpeg

Fikk og besøk av @Fredrik 90 som var ute på luftetur i an e34 :

96B4AC16-D49D-4C4E-9974-1B1929ECBFF1.thumb.jpeg.4a2e8d0b6459be0b578361e01069f3a9.jpeg

Han blir med og leverer bil på tirsdag så da er alt på stell .

Merker det å ha en halvveis bil er møkk så skal bli godt å få den på stell igjen .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. .upd
17 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Godhjerta sørlendinger vettu Jan ❤️😉 Veldig kult gjort av vedkommende som både fant og kjørte skiltet hjem til deg 😃

Spennende tider nå 😃 Blir deilig å få dette helt og i orden igjen tenker jeg. 

Ja veldig snilt gjort 😊😊

Det skal bli en lettelse å få ting iorden nå og det beste er at jeg nå skal sette bort tingene ,så får jeg den tilbake når den er klar .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sveigis skrev:

Ja veldig snilt gjort 😊😊

Det skal bli en lettelse å få ting iorden nå og det beste er at jeg nå skal sette bort tingene ,så får jeg den tilbake når den er klar .😊

 

Får håpe du slipper sånn Fifty Shades of Green som min Fifty Shades of Blue 😅

Nei dette blir nok veldig bra Jan 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Får håpe du slipper sånn Fifty Shades of Green som min Fifty Shades of Blue 😅

Nei dette blir nok veldig bra Jan 👍

Hehe ja ,men at der blir skille ,det tror jeg nok .😊

Tenker nok det blir fint,men irriterer meg at jeg ikke har 50 laken ekstra til å ta hele bilen 😩😩,men sånn er det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Hehe ja ,men at der blir skille ,det tror jeg nok .😊

Tenker nok det blir fint,men irriterer meg at jeg ikke har 50 laken ekstra til å ta hele bilen 😩😩,men sånn er det .

Husker da jeg kjøpte ny dør og skjerm til brokaten og fikk det lakkert hos et godt lakkeringsfirma på Hamar. Der traff de 100% på fargen, men sløv som jeg var med polering og sånt, så så man jo tydelig at det var forskjell 😂

Ja tenk å kunne hatt råd til å tatt en hellakkering du 😍 Kanskje ta en ukes ferie i ett av de baltiske landene og kanskje fått en brukbar lakkjobb for ca halvparten 😉

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Husker da jeg kjøpte ny dør og skjerm til brokaten og fikk det lakkert hos et godt lakkeringsfirma på Hamar. Der traff de 100% på fargen, men sløv som jeg var med polering og sånt, så så man jo tydelig at det var forskjell 😂

Ja tenk å kunne hatt råd til å tatt en hellakkering du 😍 Kanskje ta en ukes ferie i ett av de baltiske landene og kanskje fått en brukbar lakkjobb for ca halvparten 😉

Husker det ble fint på den ja .😊

Ja jeg skal nå få trimmet den lakken som er på den ,så skal ikke bli så mye forskjell ,har brukt en formue på nye pader og poleringsmidler nå 😅

Så skal bli morro å se.

Huff ja ikke snakk ..😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta en liten sjekk her nå :

A7E71390-2E8C-4086-8925-33CD7E509762.thumb.jpeg.b1f7d5f72c833ad50684637237d32184.jpeg

Har hatt en merkelig lekkasje akkurat ved øvre slange på radiator .

Når den er varm så lekker den ikke ,men om bil blir kald så ser jeg spor ned langs radiator .

Tenkte at det var der de blendelokkene til rør som er beregnet til automat ,at det kom ut der .

For det var der dryppene samlet seg .

Men etter nøye sjekk med lykt osv ,så ser det ut som det er rett og slett slangeklemmen som ikke ville mer😊

Fikk dratt den til absolutt så mye jeg kunne :

7AC28CEE-678C-49CF-A79D-6B2964034040.thumb.jpeg.8aa62d9698c648fbff666763d3867dd2.jpeg

Ny klemme og slangebit har jeg liggende ,men har ikke tid for bytte nå .

Da må det luftes og orker ikke noe vas med det idag.

Så fant jeg noe i boden som jeg kjøpte ifjor som jeg og må få byttet .

Nye gummibeskyttelse til kontaktene ,disse er musespist :

6FE264C1-D4E1-4605-A219-5CBC4F477468.thumb.jpeg.101784aec3cc0fc0edf6b4448f80c201.jpeg

Alt dette blir vårarbeid når jeg skal til med div pakningsbytte i motor .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Rune-K skrev:

Men hvorfor har du to slangeklemmer på den samme slangen da?

Jo det skal jeg forklare deg ,det er pga slangen er skjøtet med et rør der.

Noe jeg gjorde i 2012 .

Monterte da ny radiator som var 61 cm bred kontra 55 cm som den hadde da originalt og da var original slange for kort .

Uansett etter jeg oppdaterte ,så byttet jeg slangeklemme nå og kappet litt av slangen ,luftet og ser nå tett ut.

Klemmen var rustet i stykker og var ikke mer å justere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2022 den 16.21, sveigis skrev:

har brukt en formue på nye pader og poleringsmidler nå 😅

Man vil jo se det senere når du setter i gang, jeg vet det.. Men hvilket merke er det du foretrekker til dette?

Husker til metall var det Meguiars NXT Metal "Polysh" og Autosol du brukte? Og det ble bra resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Man vil jo se det senere når du setter i gang, jeg vet det.. Men hvilket merke er det du foretrekker til dette?

Husker til metall var det Meguiars NXT Metal "Polysh" og Autosol du brukte? Og det ble bra resultat :)

Angående merker og hva jeg foretrekker kommer litt an på egentlig .

Noe er bra til det ene mens noe funker til det andre 😊

Men bruker Carpro,Koch Chemie og Zwizzer .

Av de tre merkene så føler jeg egentlig at Carpro leverer best sålangt ,men kommer an på somsagt hva jeg skal gjøre på bilen .

Når det kommer til pads har jeg alt mulig til polermaskin ,alt fra grove Koch pads til fine pads fra både Sonax og noen fra Bilnerden ,husker ikke merket .😊😊

Rupes pads har jeg og ,men føler de kan være lunefulle 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man tilbake etter tre knallharde dager i Aalborg 😊

Gud hvor skjønt det var å komme seg på tur igjen og skulle lett vært borte lengre .

Men når jeg kom hjem fikk jeg meg en overraskelse her gitt.

Lå en svær konvolutt i posten med mitt navn på .

Vel åpner den og oppi her ligger det jaggu en brosjyre :

091B6D4A-ADA6-4D0B-86E9-7E8D6B22C858.thumb.jpeg.24304ab0c6bd611f2cb9b263e9e66fd5.jpeg

Det verste er nå at jeg vet ikke hvem jeg har fått den fra .

Lå kun en post it lapp som der stod :

Til en entusiast fra Sørlandet .

Hilsen en med entusiast fra Øst.

Altså ble jo veldig overrasket og kjempesnilt gjort .🙏

Om det er noen her så takker jeg så mye ,for her har jeg null aning .

Men brosjyren er gull verdt for meg .

Et lite bilde til :

CDBB788A-F099-4D2E-B325-B9DC7D48FFF1.thumb.jpeg.38f863f725f77c14ac2cce841cff972f.jpeg

Nei dette var morro helt klart .

Som sagt så var jeg på tur og har vel ikke tenkt å styre så mye med bil idag da det kjennes på kropp at man har vært dansk noen dager .😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å finne slikt i postkassa :)

Angrer ikke lite på at alt av bilbrosjyrer gikk i søpla når vi rydda huset hjemme for 10-12 årsiden. Der var det mye flott fra 80 tallet, og flere utgaver fra 5 serien til BMW fra 88 og opp til tusenårsskiftet....

 

Kos deg med denne Jan, mye kjekk lesning å finne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...