Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, FredrikE24 skrev:

Hvor mye avvik var det på det verste egentlig? Du burde egentlig sjekke det samme på E34en. Ikke nødvendigvis justere, men dra over med bladsøkern på samtlige.

Helt ærlig så vet jeg ikke og skal og sjekke opp e34 og men den sviver kjempefint 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Evopower skrev:

Viktig og tilfredstillende justering på bilen :) Jeg tror aldri jeg har eid en m30 motor som har sett så "tørr", slaggete og svart ut som oppi m30 motoren din :o de skal etter min erfaring være gyllenbrune og glinsende overalt. Her må det da til med kraftig oljerens, 2-3 oljeskift og mye langkjøring??

uansett...jeg tror nok den får den pleien den skal ha :D

 

Ja og enig i alt du skriver .😀

Her er det nok en kombinasjon av å ha stått i mange år og en litt sånn gi pokker holdning fra forrige eier .

Og hyppige oljeskift skal det bli .

Noen sier at jeg bør være forsiktig med oljerens på en motor som har stått så lenge ,noen sier kjør på .

Hva sier dere,og hvilken skal jeg bruke ?

Men tenker nå at jeg skal ta det som jeg sa mtp passasjersiden,fikse brems så en tur og avslutte med rens og ny olje .

Eller bør jeg allerede kjøre på med rens nå ?

Er ny olje og filter nå 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ble det justering ja:bmw: hærlig når det gir resultater, men som nevt over så ser det ikke ut som den har vært bortskjemt fra før når det gjelder oljeskift. 

Godt den havnet i gode hender:bmw:

Ville gidt den ny olje å filter først om du ikke alt har gjort det, ville kjørt på med no mineral olje. Kan sikkert kjøre på ett par kjappe oljeskift slik som det så ut oppi toppen, bare for å få flidd den litt innvendig. Koster ikke rare greiene på biltema, kjør en tur på noen mil, kosetur. Ny olje å filter, dette oljeskiftet kan gi deg mere svar. For så å ta den på en skikkelig lang tur, så sjekke hvordan det ser ut under toppdeksel gjenn. Så evt oljerens med påfølgende oljeskift gjenn. Ett par tre kjappe oljeskift kan spare deg jobben å måtte bed med bunnpanna om oljesila tetter seg. Blir bra dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk , ble mye bedre nå Viggo 😀

Den har blitt slurvet med ser jeg på oljeskiftene , men skal klare å berge dette .

Ny olje og filter er byttet og skal bytte igjen nå etter førstekjøretur .

Kommer og til å hive i en rens da .

Så joda det skal ordne seg dette .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Biltema sin renseolje. Gud hjelpe meg så svart den olja var da jeg tømte den ut igjen. 

Det står at du skal la motor gå i ca 10 eller 15 minutter. Jeg fikk tips om å la den gå i nærmere en halvtime. Så jeg gjorde det slik. 

Tipper den gylne fargen på delene under toppdeksel kommer tilbake etter en slik rens og et par oljeskift og et par gode kjøreturer 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på biltema sin renseolje. Brukte denne på min e39 520d med 290.000km da jeg kjøpte den. Den dro ut mye gugge og jaggu svir ikke den olje på huden også, så kraftig er den.

Den olja er veldig tynn, så en 3,75 liter (mener jeg at det var) beholder av denne, samt 2 liter med biltema 10w40 delsynt eller tilsvarende (m30 tar vel 5,8-6,5 liter totalt) gir nok viskositet til ar det ikke er farlig for motoren. M30 er en gammal steinknuser og du trenger ikke være redd for å ødelegge noe med en oljerens. Men at det finnes andre motorer som er ømfintlige på det området, er sikkert. Spesielt av nyere årgang, og vag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bilder men en liten update.

Har ikveld byttet servoreim og dynamoreim og vips var servo tilbake og ladelampe sluttet og lyse 😀

Men så må jeg si jeg har tenkt litt på dette med tikking og div.

Det ene øyeblikket gjort meg nervøs ,det andre nevermind.

Problemet her ,er at denne bilen har aldri fått gått seg skikkelig varm og hver gang temp begynner å bli normal ,har jeg stoppet den .

Kanskje en ide å la den gå seg skikkelig varm ,og hvorfor ikke ta en skogstur i det stille ?

Jeg må være jækla forsiktig for tiden da jeg har havnet i en liten klinsj med ei hurpekjerring av ei nabo.

Men visste hun sov middag så jeg dristet meg ut .

Og jeg merker jo for hver meter som bilen kjører ,desto bedre liker den seg 😀.

Etter nå og ha kjørt bil noen få km samt gå seg skikkelig varm ,er det fryktelig lite man hører fra ventilene og den funker kjempefint .

Så vet dere hva ?

En rens ,så ny olje igjen ,så skal pinadø det lille som er få være der !😀

For igjen tror ikke det mangler på krefter i Horst ,rett og slett en mannevond rakker virker det som .

Altså igjen ,dette er så gøy at jeg kan ikke skjønne at noe gammelt ræl kan gi sånn en glede 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sveigis skrev:

Takker for tips her .

Var og en som sa en halv liter diesel i olje og la den gå i 10 minutter 😀

En jeg kjenner prøvde den på en M20, bare at han ikke fikk med seg "en halvliter" Tappet av ALL oljen å fylte opp med diesel. Kjørte vel en liten tur også om jeg husker riktig. Gikk fint det og, men er vel kanskje ikke å anbefale.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å såpass ?:):)

Nei det var vel å ta litt hardt i ja.

For min del nå fremover så blir det en rens ,hyppige skift for å få vekk grums så for den være som den er .

Ps girkulen funket perfekt å gire med .

Gleder meg bare nå til å få renset interiøret ,men er i skrivende stund igang med å demontere passasjerområdet for rustfjerning og behandling .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde diesel i olja på en gammal m50 jeg hadde som tikka noe jævli i perioder. Ca halv liter diesel, lot den gå i 10min ca med litt rusing innimellom. Olja blir veldig tynn og dieselen skal dra med seg mye drit. Gammelt jungeltriks men funker jo:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NeonMuffler skrev:

Jeg prøvde diesel i olja på en gammal m50 jeg hadde som tikka noe jævli i perioder. Ca halv liter diesel, lot den gå i 10min ca med litt rusing innimellom. Olja blir veldig tynn og dieselen skal dra med seg mye drit. Gammelt jungeltriks men funker jo:) 

Hvordan ble den etterpå den flushen?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klargjøring av felg.

Jeg kjøpte jo noen 8x17 style 32 her for en stund siden.

Disse var fine men to av de led av flassing.

Så i og med jeg hadde to løse uten dekk ,ville jeg få orden på disse.

En runde med sandblåsing ,gjorde at all løs lakk forsvant og egentlig klar for lakk.

Men pusset og litt ekstra .

Etter dette en rekke lag med tynne lakkstrøk og disse er nå klar for dekk og montering :

Noen bilder av ferdige 32 felg :

B1DB4FF6-3468-4B8B-820C-E20955B2694A.thumb.jpeg.2a2c4b6e7c0c3e1a83f2bef0f2b36ab6.jpeg

Og i og med jeg liker sølvfargede felg ,kjøpte jeg Quickbokser og lakkerte dem i den fargen :

671C673C-B4EB-4198-94B9-88D86BFCFE5F.thumb.jpeg.fb1eb4df7c90ba398ce6085cd0d6e93e.jpeg

Et til :

DFBC2C07-BCFD-48F7-93ED-41734CF2FF68.thumb.jpeg.98d67bd792d979b3f834fc2704f56073.jpeg

En nypolert Arctic blau med behandlet kromdeler og disse felg ,ja den kan ikke bli så gale det?

Jeg velger å ha trua hvertfall😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...