Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kult når sånt dukker opp 👍 Artig med det lille skiltet 😅

Ja er veldig gøy men du ,det skiltet ja hva pokker er det?😀

Så lite ja ,det la jeg ikke merke til før nå .

Trodde ikke skilt fra den tiden var så små .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Ja er veldig gøy men du ,det skiltet ja hva pokker er det?😀

Så lite ja ,det la jeg ikke merke til før nå .

Trodde ikke skilt fra den tiden var så små .😀

Det skiltet der var nok det bilen ble levert med ny. Før standard størrelsen ble innført i 2002 så ble skilt med flere ett tall litt smalere enn andre. Mine foreldre hadde en Audi A4 fra 98 med flere ett tall kan jeg huske, det var også sånn "lite" skilt. Det var helt sikkert noe fra gammelt av at man skulle spare inn på metallet. Den gang så ble jo skiltene stanset ut manuelt, etter 2002 så gikk alt over til maskin. Så hadde vi tjukke plastskilter noen år, før de igjen gikk tilbake til metall i 2012 eller noe 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sine morgenritualer meg inkludert .

En typisk morgen her er opp 0545 på med kaffe få i seg noe mat .

Deretter på med tv2 nyhetene og gå gjennom litt på nettet.

Derimot idag fant jeg noe som gjorde morgen opplevelsen helt komplett.

Nemlig en 30 minutters lang dokumentar om en som hadde kjøpt en e28 Arctic blau 535i.

Her kjørte rundt og besøkte alle de forrige eierene.

Kvalitetsmotoren :

5BE92C06-6159-4B80-9CB3-31400038ABB8.thumb.jpeg.d6d08fe61b75a9eecf1958cd5d9ee1c7.jpeg

2A01B191-5E29-4C3D-8C6D-3FDE79D794BF.thumb.jpeg.fcfa7bf1b0d23bd9fb6de98d106d5a6d.jpeg

Og dette:

8624AA93-87EF-4F83-AC5E-5D590F8ABF8F.thumb.jpeg.3b1a1f600ebaf73c66daebaf33293b1d.jpeg

Dette gjorde en ellers så trøttende torsdag riktig så bra 😊

Og legger ikke skjul på at jeg om ikke så lenge må opp og se til min for nå kjenner jeg et viss sug her altså .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Så kult 😃 Legg gjerne ut linken til denne dokuen 😃👍 Og jaggu er du en skikkelig morrafugl 😂

Ja jeg må opp om morgenen ,har liksom alltid vært fan av det .😊

Skal finne linken og legge ut evnt sende deg da jeg ikke er så god på å dele sånt ,som du sikkert så på e53 tråden når installasjon av tv skulle gjøres 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med gml bilder av bilen. Du skulle fått laget orginale skilt igjen....

En morgenfugl der ja. Er tidlig opp her også får unna så mye småtteri om morran. herlig når du da snubler over en slik snutt og kan nyte sammen med morras kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mortenej skrev:

Gøy med gml bilder av bilen. Du skulle fått laget orginale skilt igjen....

En morgenfugl der ja. Er tidlig opp her også får unna så mye småtteri om morran. herlig når du da snubler over en slik snutt og kan nyte sammen med morras kaffen.

Ja jeg liker det å få bilder sånn.

Skal kjøpe Lator skilt til våren da det er riktig å få på .

Somregel så er jeg veldig tidlig oppe hver dag ,da jeg liker å få startet på en ny dag før andre i huset står opp ,ikke minst om det er noe man skal få gjort .

Er litt gøyere å se på sånt kontra alt dette skvalderet som er på TV-en på morgenkvisten ,😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da skal det oppdateres her angående begge 535ene og hva planene etterhvert skal bli her i år .😀

La oss starte med denne her først ,da den krever litt mer :

2BD84D02-0136-4708-87AB-904AB334C65F.thumb.jpeg.88b3a1a25150d1cd840ca22761d1d661.jpeg

Denne hiver jeg inn på eu nå I løpet av kort tid .

Her skal følgende gjøres :

-Bytte vannpumpe.

-Service på bremser (ikke bytte da alt er nytt omtrent )

-Diverse bensinrør byttes (Helst ned med tank )

-Eksos reparasjon i form av deksel og oppheng som mangler .

Dette er igrunn det viktigste for at den skal gå gjennom en pkk og er igrunn en veldig grei jobb sånn sett.😊

Ellers har jeg nå alt komplett til forstilling ,ikke minst en strøken snekke på lur:

D1AAA76D-5F3D-4290-8360-F01E087B70EE.thumb.jpeg.5c64e3e08d71c4cffefb32004c691f60.jpeg

Denne skal på iløpet av våren med tilhørende deler som er nye.

Som sagt er jeg på niende året med den og har vært en utrolig bil helt enkelt 😊.

Den absolutt mest driftssikre bilen jeg noen gang har eid på de 29 årene jeg har hatt bil .

Foruten vanlig service har der vært lite med den .

Joda å kjøre Tds e34 er kjekt ,men ikke i nærheten av å sette seg inn her :

F9F7AB30-1081-4695-B64E-AC73A960BB8E.thumb.jpeg.4d89ef8590ae88aa3fbbb96ddaeb79a3.jpeg

Starte opp og høre Eisenmann brøle høyt :

8843C3B6-6B34-424E-8BAE-0C564F272E2D.thumb.jpeg.c4695792949bfaecfa9962b27cff81d6.jpeg

For lyden på denne bilen er riktig så koslig ,spesielt om man ikke har brukt den en stund ,men blir fort og litt sånn sliten på sikt.😊

Var bak huset og her ligger alt av dekk til bilene og deler :

2C8AA5D0-5502-4D82-BD0C-E6A7FC43A9F2.thumb.jpeg.a12a446ac624d50e7633a7a23b4a4a3d.jpeg

Her skal det snikres og bygges litt til sommeren for bedre lagring .

8 årsiden TS felgene ble restaurert og holder seg enda :

4F9BF2DD-57D6-46E3-92B5-E5D84F78E6D1.thumb.jpeg.e328c2dd88193d81445b28b764f04de2.jpeg

Nei dere selv etter mange år ,er det fremdeles en fryd å ha denne.

Men over til the king ,legenden ,selveste kjæledeggen for oss i huset her i sør :

DB646AB4-4CD7-4EC2-817E-ECC7B3923317.thumb.jpeg.ea1cbb7da90d1b10295d64ceb0100b22.jpeg

Den skal det ikke gjøres noe annet på enn bytte dempere og eksosbytte på .😊

Foruten service ,så skal den kun nytes og kjøres med .

Snakket forøvrig med han som bilen står hos og kunne bekrefte at alt stod bra til med den og ikke minst ,bilen hadde fått fred fra mus heldigvis utifra det han kunne se .

Og tenker jeg begynner på e34en nå om ikke så lenge .

Fant en ubrukt kjeledress fra min far som han hadde når han arbeidet på NSB ,så nå kan jeg ikke skylde på kulden .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.19.01 Planer 2021
  • 2 weeks later...

Noe jeg stadig blir imponert av er deletilgangen til disse eldre bilene.

Jeg har jo originale striper på denne bilen :

4D6228D7-FC04-449D-9ED4-741982AF5AF1.thumb.jpeg.12e416d3f89c73009825df0b5ff7bffd.jpeg

Dette er jo ting som jeg trodde var utgått fra sortiment for lengst .

Og har trøstet meg at de som er får være.

Å fjerne de fra 35 årgammel lakk skjer ikke ,pga enorm lakk forskjell garantert .

Sjokket er jo større da man faktisk finner identiske striper med delenummer fra Bmw :

2F988B69-DAEA-40BF-AF7D-C10B70FE641B.thumb.jpeg.a13e6229a895cee6820656122e85398c.jpeg

Og da åpner det seg muligheter her .

Enkelte plasser er de flasset av og spesielt på bagasjelokk og ikke minst da åpner det seg en mulighet for meg .

Denne her ,altså alarm :

AFB1353D-4D65-4A20-AFF0-025AC2F3CEFC.thumb.png.87589852498ca939091a0a0f807b4f33.png

Har vært noe jeg har irritert meg over på bilen .

Hvor disse menneskene har vært når den ble montert ,skjønner jeg ikke.

Det som jeg nå kunne tenke meg til ,var å få fikset dette altså få den fjernet og lakkert opp dette på verksted .

Det som har hindret meg har vært det og skaffe stripe igjen som matcher for den ryker jo ved sveising ,sparkling osv ,men er der en mulighet .

Samtidig er jeg jo litt sånn historisk av meg ...

Denne er en tidskapsel og liker ikke å forandre på noe ,men denne er akkurat som å ha en føflekk midt på nesetippen .

Skal ta kontakt med et par lakkerere og høre hva de mener og evnt kostnad.

Ikke minst jeg vil ikke ha mye fargeforskjell ,men det bør nåtidens teknologi ordne .😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.

Se her ja. Ang denne snekka. Er det sånn at den som sitter i, er slarkete ? Husker jo så dårlig jeg vettu 😂🙈 Hva slags deksel mangler på eksosen ? Jeg tenker jeg skal få sjekket eksosen min skikkelig også og høre hvor mye et eksosveeksted skal ha for å få justert skikkelig og så sveise bakpotta til resten av anlegget i stedet for de eksosklemmene som sitter der nå. 

Kult at du kan få tak i de orginale stripene da 😃

Jeg tror ikke du vil angre på å få fjerna og sveisa igjen den alarmdriten bakpå skjermen der 😉 Som du sier, det er jo skjemmende og en elendig plassering 😅 Er ikke sikkert tusenlappene flagrer her altså. Drevne karroseriarbeidere fikser nok dette kjapt. Du kan jo vurdere å lakkere denne jobben selv. Du er jo flink til å få lakk jevnt og fint 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Se her ja. Ang denne snekka. Er det sånn at den som sitter i, er slarkete ? Husker jo så dårlig jeg vettu 😂🙈 Hva slags deksel mangler på eksosen ? Jeg tenker jeg skal få sjekket eksosen min skikkelig også og høre hvor mye et eksosveeksted skal ha for å få justert skikkelig og så sveise bakpotta til resten av anlegget i stedet for de eksosklemmene som sitter der nå. 

Kult at du kan få tak i de orginale stripene da 😃

Jeg tror ikke du vil angre på å få fjerna og sveisa igjen den alarmdriten bakpå skjermen der 😉 Som du sier, det er jo skjemmende og en elendig plassering 😅 Er ikke sikkert tusenlappene flagrer her altså. Drevne karroseriarbeidere fikser nok dette kjapt. Du kan jo vurdere å lakkere denne jobben selv. Du er jo flink til å få lakk jevnt og fint 😃

 

Angående snekke så ble denne byttet for lenge siden ,men viser seg at der er mer slark osv nå i senere tid .

Jeg har en strøken en liggende som jeg vet er bra og vil montere den og evnt slitedeler i forstillingen .😀

Har så mye liggende nytt ,så på tide å få brukt noe da jeg handler absolutt alt jeg kommer over som er nytt og billig .

Angående eksos så er deksel over og under kat historie ,samt at alt av oppheng må gåes over nå så jeg senest igår .

Så en skikkelig eksosservice må gjøres .😊

De stripene ble jeg glad for at der var et delenummer på enda og skal sjekke dette opp senere til uken.

Kan du tenke deg til sånn toskete plass og montere alarm ?

Angående lakk osv så skal jeg høre ,og på denne plassen så må det gjøres skikkelig så frister mer med fagfolk her.

Bilen ellers er såpass fin i lakk at den fortjener det.

Er jo klart at jeg kunne prøvd selv og sånnsett .

Først av alt så må jeg se at stripene faktisk lar seg skaffe 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Angående snekke så ble denne byttet for lenge siden ,men viser seg at der er mer slark osv nå i senere tid .

Jeg har en strøken en liggende som jeg vet er bra og vil montere den og evnt slitedeler i forstillingen .😀

Har så mye liggende nytt ,så på tide å få brukt noe da jeg handler absolutt alt jeg kommer over som er nytt og billig .

Angående eksos så er deksel over og under kat historie ,samt at alt av oppheng må gåes over nå så jeg senest igår .

Så en skikkelig eksosservice må gjøres .😊

De stripene ble jeg glad for at der var et delenummer på enda og skal sjekke dette opp senere til uken.

Kan du tenke deg til sånn toskete plass og montere alarm ?

Angående lakk osv så skal jeg høre ,og på denne plassen så må det gjøres skikkelig så frister mer med fagfolk her.

Bilen ellers er såpass fin i lakk at den fortjener det.

Er jo klart at jeg kunne prøvd selv og sånnsett .

Først av alt så må jeg se at stripene faktisk lar seg skaffe 😊😊

He he ja kjekt å få brukt noe av lagerbeholdningen også 😉 Ok, så det er mulig å "deksle om" katten ?

Men om de stripene ikke er å få tak i, hva gjør du da ? Fjerner dem ? Det er vel ikke så pent med flassete striper heller, så vil jo tenke at det er penere uten. Men har du tenkt tanken på å lakkere disse stripene ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kat så må jeg se hvor ille det er ,om ikke har jeg ny liggende 😊

Å fjerne de nåværende stripene kan jeg ikke ,da det vil bli enorm lakkforskjell ,så må ha nye evnt .

Stripene gjevnt over er bra unntatt på koffertlokket ,ikke minst de er så anonyme på bilen så man ser de ikke omtrent.

Men prøvde å plukke av noe og fysj ...Ble ny lakk under og markant forskjell .😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...