Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Evenlode skrev:

Herlig lesning, og ikke minst nydelig arbeid utført på bilen(e) som alltid Jan! 🥳😀

Pågangsmot er det ingen som kan ta ifra deg hvertfall! Skulle ønske jeg var ialfall halvparten så dedikert til mitt, som det du er 😀 

Takk takk 😀.

Pågangsmot må jeg ha når jeg er så dum å bruker tid på disse .😀

Men blir roligere nå og mer servicer satser jeg på .

 

23 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Kona kan trøste seg med at hun finner deg utenfor huset. Er verre med de som drar på pub, spiller golf, eller på automat eller whatever!

Ja det er sant .

Er mange som aldri er hjemme med familien sin og kun er på tur osv .

Meg finner hun 7 meter fra hus med hue nede i en grønn eller blå.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven så blankt ? Ser det til og med skikkelig godt på disse små bildene på tlf 😳🥳 Jeg må igjen si at du har et ståpå-mot jeg sjeldent har sett. Hadde en nabo for mange år siden der jeg aldri kunne se så mye som et støvkorn på bilen hans eller kona sin. Samtidig så var han et petimeter med huset og eiendommen sin. Alt var plettfritt 24/7 og 365 😅 Det er ikke så mange med slikt energinivå. Men du har dette i deg sånn jeg har lært meg å kjenne deg 👍 Veldig imponert 👍

Men et spørsmål; kan jeg vaske bilen med kun grunning nede på dørene ? Eller tåler Ikke grunningen vann og såpe noe særlig ? Bilen min har blitt så støvete og fæl i denne tørre tiden med masse vind og veistøv som har virvlet rundt den i det siste 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Dæven så blankt ? Ser det til og med skikkelig godt på disse små bildene på tlf 😳🥳 Jeg må igjen si at du har et ståpå-mot jeg sjeldent har sett. Hadde en nabo for mange år siden der jeg aldri kunne se så mye som et støvkorn på bilen hans eller kona sin. Samtidig så var han et petimeter med huset og eiendommen sin. Alt var plettfritt 24/7 og 365 😅 Det er ikke så mange med slikt energinivå. Men du har dette i deg sånn jeg har lært meg å kjenne deg 👍 Veldig imponert 👍

Men et spørsmål; kan jeg vaske bilen med kun grunning nede på dørene ? Eller tåler Ikke grunningen vann og såpe noe særlig ? Bilen min har blitt så støvete og fæl i denne tørre tiden med masse vind og veistøv som har virvlet rundt den i det siste 😅

Ja nå ble det blankt Tore endelig ,sånn jeg vil ha det .😀

Angående stå på mot ,så må jeg nesten ha det for å bli ferdig med bilene .

Liker ikke å ha noe stående jeg ikke kan få brukt .

 

Angående eiendom ,så må jeg strekke litt opp utvendig nå ,derfor så er det godt å bli ferdig med bilene .

Har sendt melding Tore 😀
Men takk for hyggelig tilbakemelding ,setter stor pris på det .

44 minutter siden, Rune-K skrev:

Du får lov og ta deg en tur til Særp engang hvis du trenger og prøve diverse poleringsprodukter. Jeg kan sitte på en stol og gi gode råd jeg så kan du få lov og teste på bilen min.

Enda lettere ,hadde vi ikke hatt Korona tilstander ,skulle jeg tatt e30 på henger .

Du byttet ledninger og jeg løftet lakken  7serien samt shinet innvendig .

Vinn vinn,du liker å skru ,jeg liker å massere lakk😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Enda lettere ,hadde vi ikke hatt Korona tilstander ,skulle jeg tatt e30 på henger .

Du byttet ledninger og jeg løftet lakken  7serien samt shinet innvendig .

Vinn vinn,du liker å skru ,jeg liker å massere lakk😀👍

Vi kan sikkert gjøre det på den måten også, ellers så er jeg flink til og sitte på en stol og være moralsk støtte. Det er vel bare unødvendige reiser man ikke skulle gjøre i slike Korona tider.

Håper og få ut syvern på veien iløpet av helgen, Har drevet og byttet den ødelagte døra de siste dagene. Det ble litt mere jobb enn jeg hadde sett for meg. Det er aberet med 4 dører. Og begynne og finne riktige shims og justere døra kan være en tålmodighetsprøve. Det blir aldri helt bra alle veier. Fikk god hjelp av søsteren min men når vi var ferdig så ble jo den nye døra bedre enn den på andre siden. Blir antagelig en liten justeringsjobb der også. 

Det hjelper jo ikke at en kar på Hamar trenger litt konsulenthjelp heller. Men da har jeg jo en unnskyldning for hvorfor jeg ikke blir ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Vi kan sikkert gjøre det på den måten også, ellers så er jeg flink til og sitte på en stol og være moralsk støtte. Det er vel bare unødvendige reiser man ikke skulle gjøre i slike Korona tider.

Håper og få ut syvern på veien iløpet av helgen, Har drevet og byttet den ødelagte døra de siste dagene. Det ble litt mere jobb enn jeg hadde sett for meg. Det er aberet med 4 dører. Og begynne og finne riktige shims og justere døra kan være en tålmodighetsprøve. Det blir aldri helt bra alle veier. Fikk god hjelp av søsteren min men når vi var ferdig så ble jo den nye døra bedre enn den på andre siden. Blir antagelig en liten justeringsjobb der også. 

Det hjelper jo ikke at en kar på Hamar trenger litt konsulenthjelp heller. Men da har jeg jo en unnskyldning for hvorfor jeg ikke blir ferdig.

Ha ha ha jeg har det med å være en byrde for samfunnet 🤣🤣🤣 Men det er godt å ha deg på laget 🥳👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rune-K skrev:

Vi kan sikkert gjøre det på den måten også, ellers så er jeg flink til og sitte på en stol og være moralsk støtte. Det er vel bare unødvendige reiser man ikke skulle gjøre i slike Korona tider.

Håper og få ut syvern på veien iløpet av helgen, Har drevet og byttet den ødelagte døra de siste dagene. Det ble litt mere jobb enn jeg hadde sett for meg. Det er aberet med 4 dører. Og begynne og finne riktige shims og justere døra kan være en tålmodighetsprøve. Det blir aldri helt bra alle veier. Fikk god hjelp av søsteren min men når vi var ferdig så ble jo den nye døra bedre enn den på andre siden. Blir antagelig en liten justeringsjobb der også. 

Det hjelper jo ikke at en kar på Hamar trenger litt konsulenthjelp heller. Men da har jeg jo en unnskyldning for hvorfor jeg ikke blir ferdig.

Som sagt ,jeg skal nå se hva jeg får til her Rune👍
Dørfiks kan by på utfordringer det helt klart ,men regner med du har kontroll.

Vår venn fra Hamar må vi sørge for å hjelpe ,hvis ikke bli det kjipt.😀

Du må ta det som et komplement ,for du har virkelig vært til stor hjelp for meg og.👍

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ha ha ha jeg har det med å være en byrde for samfunnet 🤣🤣🤣 Men det er godt å ha deg på laget 🥳👍 og enig at Rune er greit å være på go’ fot med .😀

2 timer siden, danskiii skrev:

Nydelig arbeid :D

Lorris:

Ja Rune må man ha med på laget 😀

Danskii:Takker så mye .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man ikke gjort en shait med bil idag da andre ting stod på menyen .

Men etter noe pliktarbeid ,satte jeg meg i bil og ville ta en tur i finværet.

Hadde en viskosekopling jeg skulle hente noen mil fra meg ,valgte da å ta e34en.😀

Det som nå er så rart ,er at etter at jeg fikk tatt all denne smårusten og andre ting ,er det så mye gøyere å kjøre den.

Ser penere ut og jeg kjører liksom mer sånn kosekjøring .

På vei bort for delehentiing ,så tok jeg firefelten mot Tvedestrand .

110 fartsgrense og den liker seg godt der .

Men jeg koplet in cruisecontrol og bare koste bortover .

Rett og slett en god bil på sånne veier og behagelig .😀

På hjemveien ble det gamle E18 som der ikke var en bil omtrent.

Og stoppet for noen bilder:

A493ECB3-3A6A-4998-B9EE-A35A1287AA2E.thumb.jpeg.8594bce533ba98bb7fc0750182f57561.jpeg
 

Og dette:

9849A65A-50C0-488E-8B4E-71C788A27E32.thumb.jpeg.bfb85361f6a89a3f6fc9d540643854c6.jpeg

Igjen godt å ha den sånn igjen .

Men kan ikke hvile for lenge .

Service som olje og div filtre må gjøres veldig straks .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med blank bil:) nydlig at du får denne så blank med tanke på alderen. Går å klør etter å starte vår shiningen av bruksbilene.

Herlig med Cruise tur :) kjekt å se denne hel og på veien der den hører hjemme👍

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Er noe med å sette seg i bilen og kjøre en tur når alt er på stell 👍 Spent på den nye viskosen. Får tru tempen holder seg fint nå med skikkelig futt i propellen 🥳🎼

Ja det er det ,gir liksom en annen følelse ,👍

Det blir spennende dette og håper det går veien .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Flott med blank bil:) nydlig at du får denne så blank med tanke på alderen. Går å klør etter å starte vår shiningen av bruksbilene.

Herlig med Cruise tur :) kjekt å se denne hel og på veien der den hører hjemme👍

Ble fornøyd med bilen nå .

Men viktig å nevne ,den er ikke plettfri ,mange småbulker og småskavanker ,men det skal den bare ha .

Og igjen lakken er fra 92 ,likevel er den igjen blank og pen med bruksmerker .😀

Skjønner deg godt .

Igår var en sånn minnetur som jeg kaller det .

Kjørte bare rolig og hørte på eldre musikk og koste meg .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndags upd.

Denne helga har det vel igrunn vært ikke for mye aktivitet her sånn sett.

Men fikk suslet litt idag .

Startet dagen med en gåtur langs Hisøy og skjærgården der .

Nydelig utsikt og natur .😀

Viktig å få beveget seg litt og nå i disse tider.

Når jeg kom hjem ,får jeg besøk av en kamerat og hans særs pene e34 ix .

Gøy å se eksemplarer i Calypsorot og original .

Men kjente det begynte å rykke i skrufoten og tenkte jeg måtte gjøre litt.

Har jo disse:

6610F31C-8383-4A4E-864C-991369DDAD29.thumb.jpeg.776a0ee46c92bc614dc1fde3f5972f70.jpeg

Disse passer bilen så godt at jeg måtte jo skaffe sorte De igjen ,da jeg ga bort mine til en viss Tds .

Husker første gang jeg demonterte front på en e34 ,brukte jeg lang tid.

Nå var den ferdig nedplulkket på under 30 min .

Her ligger deler :

1910B342-24DA-4FD6-9A7E-5857CE30D418.thumb.jpeg.ad71d57570c139e3c16e11f4fff4b94e.jpeg

Og ribbet :

0FD814A2-1B8D-466B-B7A8-FCDA2A76FA0A.thumb.jpeg.676c7db363a9cfc69bdc29a428602970.jpeg

Denne gangen før montering ,skal jeg gå gjennom litt ting som strips av løse ledninger ,flekke litt og rengjøre så ting er bra før montering .

Klimaviften ,må og få en fiks da den har satt seg ,men spiller ingen rolle da klima er ute av drift .

Så fort jeg våkner imorgen skal jeg til igjen .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...