Gå til innhold

Info/erfaringer/tips 00-04 X5

Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dessverre et par mindre konstruktive innlegg her nå. Jeg synes at både Fredrik og TRF bidrar stort til forumet på hver deres måte. TRF er kunnskapen selv når det gjelder diesel og Fredrik kan skrive skikkelige bra innlegg når han vil. Han har også helt klart sine meningers mot og det liker jeg. Keep up the good work... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er flere som har innspill utover andre ting enn motormessig, så har jeg lyst til og høre det også! :)

Wow... ikke annet enn at den helt første varianten av M57D30 motoren aldri ble levert til X5. Det var en mindre forskjell som medførte 410 Nm istedenfor 390 Nm (antall hestekrefter er de samme 184) for E38 og X5... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Versjonen er den samme, det er bare annen software (liten forskjell) for at bilen skal oppleves litt bedre når den tross alt er en del tyngre enn e46 og e39, det står litt om dette i dokumentene fra bmw.

Men riktig som du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er flere som har innspill utover andre ting enn motormessig, så har jeg lyst til og høre det også! :)

Utover det som er nevnt er understellsdeler ganske utsatt, så sjekk for slitasje i stag,ledd,foringer :)

Notert! :) Det er vel slitedeler som på andre biler også, men er det ekstra utsatt på X5?

Wow... ikke annet enn at den helt første varianten av M57D30 motoren aldri ble levert til X5. Det var en mindre forskjell som medførte 410 Nm istedenfor 390 Nm (antall hestekrefter er de samme 184) for E38 og X5... :)

Versjonen er den samme, det er bare annen software (liten forskjell) for at bilen skal oppleves litt bedre når den tross alt er en del tyngre enn e46 og e39, det står litt om dette i dokumentene fra bmw.

Men riktig som du sier :)

Aha.. Det merker vel ikke mannen i gata..;) Må si mange vet mye, og detaljer/små forskjeller på mye altså :lol:

Nei får ta en runde og sjekke litt forskjellige biler, og prøve litt.. Danne meg et bilde av den enkelte modellen, bensin kontra diesel..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du vil med X5,den har kjørekomfort som en gammel Volvo Amazon (ihvertfall de med sportspakke)

Det er såpass ille altså? Har kun prøvd en 09 modell med sportspakke (tror jeg), kunne i alle fall velge på knapp med vanlig kjøring og sport.

Opplevde den bilen som ganske hard å kjøre.. I telehivet hjemme føltes det ut som å kjøre bil med kappa fjærer..

Vil ha en større bil med god plass. Gjerne sitte litt høyt... Men vurderer også E60/61 samt E38/E65...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du vil med X5,den har kjørekomfort som en gammel Volvo Amazon (ihvertfall de med sportspakke)

Det er såpass ille altså? Har kun prøvd en 09 modell med sportspakke (tror jeg), kunne i alle fall velge på knapp med vanlig kjøring og sport.

Opplevde den bilen som ganske hard å kjøre.. I telehivet hjemme føltes det ut som å kjøre bil med kappa fjærer..

Vil ha en større bil med god plass. Gjerne sitte litt høyt... Men vurderer også E60/61 samt E38/E65...

Har aldri kjørt E70,kun erfaring fra E53...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst fredrik? hvorfor ikke bare la det ligge?

Du har aldri sett at det er en gjenganger med defekte manifolder på m57, fordi det ikke er det. Vet du hvorfor? Fordi den er støpt. Det er ikke den på m57n, og derfor sprekker den på m57n, mens den på m57 holder.

Vet du hvilken type manifold BMW Motorsport benytter på sine diesel motorer? Den støpte, hvorfor? Fordi dem ikke sprekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...