Gå til innhold

Hvorfor er brukt BMW 7-serie (F01) såpass 'billig'?

LazyEye
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kaller ikke verdens høyeste låneprosent for velferd, ei heller total frihetsberøvelse. Vi lever i er en boble av naivitet, ikke av velferd. Problemet er at dere ikke forstår hva velferd er.

220.000 fattige i landet, og i mine øyne er alle som ikke betaler toppskatt fattige, og da stiger tallet DRASTISK.

Alt med Norge ser pent ut på papiret, det er bare synd at 99% er motsatt i praksis.

Jeg gidder ikke å utdype dette, da jeg taler for dekte/røde ører.

Da burde vell selv en som deg, skjønne at det kanskje ikke er alle de andre som har defekte ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nedover kontinentet er det vel riktig at det er viktig å vise seg frem som sympatisk. De kjøper heller golf enn en passat...Men når golfen har stor motor og alt tenkelig utstyr så blir den plutselig ikke så fornuftig likevel.. Men så lenge det ikke er synlige motormerker utvendig så gir den likevel ett riktig inntrykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På facebook...haha :P

Jeg kunne aldri tenkt meg å kjøpe en femmer.. hvorfor vet jeg ikke..Men siden jeg alltid har hatt sjuere så føler jeg at jeg må fortsette trenden... dessuten...tre år gir meg god tid til å bearbeide kona til å si ja til noe sånt :P

Innen tre år kostern vel halvparten, ikke dumt.

Gleder meg 4-serie Gran Coupe jeg. Liten nok, men med det lille ekstra.

Utenom det står jeg på mitt om at 3-serie Touring er kurrant hverdagsbil... Så får heller far ha en stor coupe for ledige timer hvis god plass og stil er prioritering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle svarene som er kommet her, men jeg tror det rett og slett har mye med å gjøre at 5 serie er mer populær.

Den er mer hverdagslig og folk liker den.

7 Serie er for mange en "redaktørbil" som forbindes med rike "kakser"

For veldig mange er det grunn nok til at de ikke vil ha den uansett hvor billig den er.

Blir jo akkurat det samme med Audi A8 osv.. De er rett og slett ikke like populære og finnes i særdeles mindre antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig folk som styrer unna en god bil pga at det er en "redaktørbil"?

95% av folk langs Norske veier ser vel ikke forskjell på F01 og F10.

Personlig tror jeg nok mye av verditapet er fordi folk som har råd til en ny F01, ikke vil ha en brukt F01.

Samt at prisene i Norge blir kunstig høye for slike biler, da blir prisfallet tilsvarende stort i begynnelsen.

Som det og har vært nevnt, er nok frykten for ekstreme driftskostnader også en faktor. Bl.a ble jeg selv frarådet av en Audimekaniker å kjøpe A8, nettopp pga dette. Det at ingen av Bodø's audimekanikere er sertifiserte for å skru på A8 sier vel litt om innmaten i disse, istedet sendes dem med tog til Trondheim dersom det er noe utover det helt elementære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at F01 er billige i Tyskland er at bilmodellen i disse økonomiske krisetider sender ut helt feil signaler. Det er sosialt belastende å vise seg frem i slike biler idag.

Bingo.

Personlig tror jeg nok mye av verditapet er fordi folk som har råd til en ny F01, ikke vil ha en brukt F01.

Bingo her også.

Er det virkelig folk som styrer unna en god bil pga at det er en "redaktørbil"?

Jeg lurer på om ikke "direktørbil" er det riktige ordet. Journalister kjører ikke BMW.

Og ja, det er utrolig hvor mange som lar valg av bil styres av hva andre mener om biltypen. Eller hva de tror andre mener om biltypen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, det er utrolig hvor mange som lar valg av bil styres av hva andre mener om biltypen. Eller hva de tror andre mener om biltypen. ;)

Jeg tror alle tenker på akkurat dette i mer eller mindre grad. Er ingen hemmelighet at en Skoda gir andre signaler enn en Mercedes...

Blir jeg millionær en dag, så kommer jeg neppe til å parkere en for flashy bil i fellesgarasjen, fordi jeg ikke ønsker å gi feil signal til naboene. Liker at jeg bor anonymt her og at jeg er en normal del av fellesskapet.

Så jeg hadde nok heller leie/kjøpt garasje i et annet område og hatt en/flere sportsbiler der i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tre år er vel F01 nede i 300k ca... da med masse utstyr.. så er det jeg sikter meg inn på :)

Jeg har lyst på 650GC....perfekt wickybil :P

Hvis man ser på hva en tilsvarende E65 koster nå vil nok en 6 år gammel F01 ligge på prisnivået til det en 06/07 E65 koster i dag. Ca 400.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri vurdert femmer over sjuern..

Om man skal ha 7'er eller en 5'er sedan ser jeg INGEN grunn til å velge en 5 serie. Er ikke bare en BMW 7 serie en bedre version av 5'ern? Stor, luksuriøs og massiv komfort? :)

Nei... det er to helt forskjellige biler, men som er er bygget av den samme bilfprodusenten og gjør bruk av enkelte felles komponenter. Mange misforstår dette og tror at f.eks 5-serien er som en stor 3-serie, men dette er ikke korrekt. Det er to helt forskjellige biler med forskjellige tekniske og kjøredynamiske egenskaper. Som nevnt tidligere i tråden er f.eks en F01 godt og vel 250 Kg tyngre enn en tilsvarende motorisert F10. Dette i kombinasjon med et vesentlig større chassis/karosseri medfører at F01 har helt andre egenskaper enn F10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...