jakobm5 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Dette har ikke jeg noe særlig greie på, men en ting jeg lurer på er forsikring. Hvis det står 523i i vognkortet, hva er den da registrert som hos forsikringsselskapet hvis det egentlig er en "M5"? Det må vel da være oppgitt at det er en M5 til selskapet, men vil ikke det da bli uoverensstemmelser med vognkortet..? Ikke heng meg for dette, er bare nysgjerrig Forøvrig vil jeg personlig alltid rynke på nesa når jeg leser i en annonse at bilen er ombygd/tuklet med kontra en helt original bil fra M-avdelingen. Skulle jeg hatt en Ferrari, ville jeg ikke hatt en som noen har demontert og satt sammen i en garasje (uavhengig av hvor flinke de er), jeg ville hatt the real deal fra Maranello. Dette er som jeg understreker min personlige mening, og jeg er ikke ute etter å henge ut noen på noen måte. For de som er glad i helt originale biler, så kan man jo på en måte si det er positivt med ombygde biler, siden ved at det er slike biler tilgjengelig på markedet, så slipper man at prisene presses opp til det avsindige på de helt originale, siden folk da har flere alternativer å velge mellom. Så kan de som vil ha helt originale nyte godt av det, samtidig som de som ønsker "uoriginale" biler - få det til en pris de kan leve med. Jeg personlig ville likevel valgt en helt original bil, om jeg hadde hatt midlene til det. jeg må betale forsikring som m5 da det er oppgitt i vognkort att alle spesifikasjoner er M5 Men det står ikke M5 i vognkortet, men spesifisert at det er M5 spesifikasjoner der? Når man ikke vet, så må man spørre Det står att alle spesifikasjoner er lik bilens orginale altså m5, står også at bilens orginale vektplater og plater med spesifikasjoner skal benyttes:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Kunne også tenkt meg å vite hvorfor de som er mest i opposisjon er de som ikke engang har det de kaller "ekte vare". Det er noe som heter stein i glasshus og det er det mange i denne tråden som ikke har hørt om. Nå må du jekke deg ned og hoppe av din høye hest. Nå driter du deg bare ut med tåpelighetene dine.... Nå må du få opp øyene, flesteparten i tråden er for helt 100 % originale biler og du MÅ svelge at din ikke det. Jeg skal gå med på at bilen din er original nok, men ikke original nok for meg pga chassis byttet. Dette er også grunn nok til at du ikke vil få samme pris som en helt original bil, noe du også ser ut til å forsåvidt ha forstått. Jeg skulle som nevnt tidligere gjerne ha hatt en M5, og jeg kunne godt ha kjøpt en også. Kunne kjøpt en E60 M5 for den saks men det handler om prioriteringer Nei da kjøper jeg F10 530Xd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Da kan vi konkludere med at man aldri må ta ut gir eller motor for vedlikehold på en m bil, da er den ikke en original bil lengre. Jeg vil tippe at dette er samme type personer som virkelig tror at den tysk importerte 3eren med manuell og m pakke "har blitt brukt av et eldre ektepar som søndagsbil, har stått i varm garasje, er bedre velholdt enn noe annet", du vet, sånne som man selger en historie til, ikke en bil, og denne historien slukes rått, om den bare er forseggjort nok. Det er ofte dette som skjer når ordentlig kunnskap erstattes med flyktige teorier og meninger om bil. Back on topic så er det mye dårlig ombygd. e30 m3 f.eks er jo et eksempel på dette. Det er to helt forskjellige karosseri utover bredding og slikt. e34 blir motsatt igjen, her er råkaross like, og et ombygd eksemplar trenger ikke være så langt fra et originalt. Men jeg har gått ifra flere e34 m5 som har vært ombygd, men også en original bil som ble hyllet som et samleobjekt omtrent. Det enkleste er da å si at ombygd aldri er like bra, og dette er neste alltid sant. Men av og til er det motsatt, og disse bilene oppnår gjerne en slagspris deretter også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Så da er kunklosjonen at orginal M3 er stas da Godt jeg iallefall har et ekte karosseri med M win nr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Da kan vi konkludere med at man aldri må ta ut gir eller motor for vedlikehold på en m bil, da er den ikke en original bil lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 TRF-Racing, du har mye rart for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KasperR Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Kunne også tenkt meg å vite hvorfor de som er mest i opposisjon er de som ikke engang har det de kaller "ekte vare". Det er noe som heter stein i glasshus og det er det mange i denne tråden som ikke har hørt om. Nå må du jekke deg ned og hoppe av din høye hest. Nå driter du deg bare ut med tåpelighetene dine.... Nå må du få opp øyene, flesteparten i tråden er for helt 100 % originale biler og du MÅ svelge at din ikke det. Jeg skal gå med på at bilen din er original nok, men ikke original nok for meg pga chassis byttet. Dette er også grunn nok til at du ikke vil få samme pris som en helt original bil, noe du også ser ut til å forsåvidt ha forstått. Jeg skulle som nevnt tidligere gjerne ha hatt en M5, og jeg kunne godt ha kjøpt en også. Kunne kjøpt en E60 M5 for den saks men det handler om prioriteringer Nei da kjøper jeg F10 530Xd Jeg tror ikke du skal snakke så høyt om å jekke seg ned, når du selv kommer med flåsete kommentarer som " jeg kunne godt kjøpt en E60 M5" , når du selv kjører en standard 3-serie. Cred til de som faktisk tørr å kjøpe seg noe skikkelig. For min del er Penguins M5 100% orginal, da det er akkurat den samme bilen som kom fra fabrikken da den var ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Det er ikke så mye av det som står i mine siste innlegg her som ytrer noe som helst annet enn meninger mer eller mindre sitert fra andre i denne tråden. Så jeg vet ikke hvem som har mye rart for seg :S Bare fordi jeg ikke bruker "quote" knappen så er det lov å se mitt innlegg i sammenheng med resten som skrives. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Kunne også tenkt meg å vite hvorfor de som er mest i opposisjon er de som ikke engang har det de kaller "ekte vare". Det er noe som heter stein i glasshus og det er det mange i denne tråden som ikke har hørt om. Nå må du jekke deg ned og hoppe av din høye hest. Nå driter du deg bare ut med tåpelighetene dine.... Nå må du få opp øyene, flesteparten i tråden er for helt 100 % originale biler og du MÅ svelge at din ikke det. Jeg skal gå med på at bilen din er original nok, men ikke original nok for meg pga chassis byttet. Dette er også grunn nok til at du ikke vil få samme pris som en helt original bil, noe du også ser ut til å forsåvidt ha forstått. Jeg skulle som nevnt tidligere gjerne ha hatt en M5, og jeg kunne godt ha kjøpt en også. Kunne kjøpt en E60 M5 for den saks men det handler om prioriteringer Nei da kjøper jeg F10 530Xd Bare ett tips - å si at noen skal jekke seg ned fra sin høye hest, for så å breie ut om hva du selv har annledning til å kjøpe, det blir litt rart. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Det er ikke så mye av det som står i mine siste innlegg her som ytrer noe som helst annet enn meninger mer eller mindre sitert fra andre i denne tråden. Så jeg vet ikke hvem som har mye rart for seg :S Bare fordi jeg ikke bruker "quote" knappen så er det lov å se mitt innlegg i sammenheng med resten som skrives. Bare det siste innlegget ditt er helt bak mål, så jeg vet heller ikke. Jeg tror du gjør flere en tjeneste å ikke komme med tull lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Da kan vi konkludere med at man aldri må ta ut gir eller motor for vedlikehold på en m bil, da er den ikke en original bil lengre. Jeg vil tippe at dette er samme type personer som virkelig tror at den tysk importerte 3eren med manuell og m pakke "har blitt brukt av et eldre ektepar som søndagsbil, har stått i varm garasje, er bedre velholdt enn noe annet", du vet, sånne som man selger en historie til, ikke en bil, og denne historien slukes rått, om den bare er forseggjort nok. Det er ofte dette som skjer når ordentlig kunnskap erstattes med flyktige teorier og meninger om bil. Back on topic så er det mye dårlig ombygd. e30 m3 f.eks er jo et eksempel på dette. Det er to helt forskjellige karosseri utover bredding og slikt. e34 blir motsatt igjen, her er råkaross like, og et ombygd eksemplar trenger ikke være så langt fra et originalt. Men jeg har gått ifra flere e34 m5 som har vært ombygd, men også en original bil som ble hyllet som et samleobjekt omtrent. Det enkleste er da å si at ombygd aldri er like bra, og dette er neste alltid sant. Men av og til er det motsatt, og disse bilene oppnår gjerne en slagspris deretter også. Det er jo som vi vet, ingen regel uten unntak Det finnes nok uten tvil ombygde biler som er verdt å ta en titt på. Det er faktisk enda verre i 200sx miljøet, der kryr det av biler som er trillet 5 sifret km, alle av gammel dame\pensjonist. Og like merkelig er det når de får motorhavari før de har gått 100 000km. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Trivelig kar du evenol, en dyktig debatant også. Innlegget over meg stadfester nok en gang at penguins bil (samme hvem sin, men han har en slik karossbytte bil) ikke er en original bil. Var noen andre som skrev "ville ha original bil, uten motor ut og man aldri vet hva som er fra hva" osv osv. Jeg er helt enig med "de kjipeste" av dere her, hadde bare vært fint om folk skjønte at en karossbytte bil er like original som alle andre m biler. Den evinnelige runddansen med å prøve å forklare at den ikke er det blir bare tull. At den bør være mindre verdt? Ja, den har jo kosta vesentlig mye mindre å ta inn. At _bilen_ er mindre original, NEI. crzywiz vet tydelig hva jeg prater om ang den andre delen av innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 En bil med karosseribytte som egentlig er original M men registrert som 320 er jo selvfølgelig en originalbil. MEN, Uansett så er historikk osv veldig viktig spesielt på M-biler. Er det gjort karosseribytte, så betyr det en enkelt og greit en "skramme" i historikken som fører til at veeldig mange rygger unna. Da går selvfølgelig også verdien ned på bilen i forhold til en Original bil uten karosseribytte. Alle vet jo hva de hadde valgt til samme prisen. Slik er det bare... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 +1 Roger og dette er vel det man har sagt siden begynnelsen av tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Jeg vil tippe at dette er samme type personer som virkelig tror at den tysk importerte 3eren med manuell og m pakke "har blitt brukt av et eldre ektepar som søndagsbil, har stått i varm garasje, er bedre velholdt enn noe annet", du vet, sånne som man selger en historie til, ikke en bil, og denne historien slukes rått, om den bare er forseggjort nok. Det er ofte dette som skjer når ordentlig kunnskap erstattes med flyktige teorier og meninger om bil. Dette har du så rett så rett i ! Nå vi kalle spade for en spade. Såklart er "pingvinen" sin bil en orginal bil (ferdig diskutert) Karrosseribytte skremmer folk, men når man hører hva som er gjort så har det vel ingenting å si? Når noe skremmer folk - så vil det si seg selv at man får færre kjøpere - ergo mest sannsynlig dårligere pris. Ang ombygd bil er jeg veldig enig at jeg hadde såklart prioritert dette når grunnkarosseriet er forskjellig. Ala E30 M3, E46 M3. Det er en risiko å kjøpe pga arbeidet. Såklart vil en urørt originalbil være bedre! Men når det kommer til feks E36 m3, der alt er "plug and play" så er/kan ofte disse være bedre enn originalbilene. En urørt orginalbil er ikke alltid like bra som hva Fredrik90 tror (du kan umulig skru mye bil slik du skriver her, kan bare alt i teorien tenker eg?) Morkne foringer, rustne bremserør, pakninger, slanger osv kan være lei seg på en slik bil også. En ombygd bil, der ting er gjort skikkelig, blir slikt ofte skiftet siden kostnaden da ikke er noe der og da Ligger mye i dette "skryte" greiene om å ha en orginal bil. At folk kan gi over 100.000kr mer for en kliss lik bil, kun fordi at det står at bilen er en orginal bil og ikke "godkjent ombygd' i vognkortet forstår ikke jeg. Da hadde jeg heller kjøpt en godkjent ombygd en for så å bruke de 100.000kr på oppgraderinger ++ I mine øyne er forskjellene på folkene her i denne diskusjonen, folk som har peiling på bil(skrur) og de som kun sitter bak (pc skjermen) rattet for å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå