Gå til innhold

///M, er det noe stas med original M?

ealoken
 Share

Anbefalte innlegg

Det er lov å ikke være enig. Men når det er markedet som bestemmer så er det vanskelig å få gjort så mye med det.

Har du full kontroll på makedet?

Nei, men det er vel ganske logisk når ombygde biler ligger lavere priset p.d.d. Jeg har uansett fulgt med de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ligger forresten ute en E39 M5 ute som er beviset over alle bevis på hvorfør enkelte bør holde fingrene unna ombygning.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=37507720

Nå skal ikke jeg blåse mitt eget horn for høyt, men til sammenlikning:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=38713715

Den første setningen sier ikke "jeg syns ikke den var så fin", den sier "Han som har bygd om den bilen aner ikke hva han driver med"...

Er helt enig i at din er mye finere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig om man finner en M5 E39 med riktige 100 000 km i Tyskand, nå til dags.

De fleste biler der er jo triksa med.

Når 08 biler ligger med rundt 40 km i Tyskland, lokter det lang vei.

God jeg har/ har hatt mange u org M biler og kun en med M3 i vognkortet. :mrgreen:

Liker ombygde jeg, for de koster så lite å funker minst like bra. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket ikke om verdiøkning, men bevaring. En original bil vil holde seg bedre i pris kontra en ombygd.

Ikke enig. Alt for mange faktorer som spiller inn både på den originale og den ombygde.

Det er lov å ikke være enig. Men når det er markedet som bestemmer så er det vanskelig å få gjort så mye med det.

Da har du ikke skjønt markedet. Uorginale biler prises litt under hva de orginale står til. Synker de orginale synker de uorginale. Synker ikke de orginale synker ikke de uorginale. Alt i alt tror jeg sannsynligheten for å tape minst penger er å kjøpe den billigste..dvs den uorginale.

Edit: man må selvfølgelig gi både den uorginale og den orginale samme pleie for at dette skal stemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig om man finner en M5 E39 med riktige 100 000 km i Tyskand, nå til dags.

De fleste biler der er jo triksa med.

Når 08 biler ligger med rundt 40 km i Tyskland, lokter det lang vei.

God jeg har/ har hatt mange u org M biler og kun en med M3 i vognkortet. :mrgreen:

Liker ombygde jeg, for de koster så lite å funker minst like bra. :applause:

De funker vel så bra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket ikke om verdiøkning, men bevaring. En original bil vil holde seg bedre i pris kontra en ombygd.

Har du tall på dette? Jeg er ikke overbevist om at de orginale M-bilene taper seg noe mindre i prosent. Bil er uansett et gedigent tapsprosjekt, så det er et merkelig argument.

Men er dette viktig er det vel noe annet enn M-biler man skal handle. Det er jo tross alt bare litt fancy familiebiler, og ikke spesielt uvanlige på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 hagenisse

liker det at når noen her hinta til at det var skrytefaktoren som var viktig gikk folket helt i forsvar. Neida det var ikke skrytefaktor som var problemet.

Noen poster senere så er vi tilbake i samme røret. Bilen er "mer original m om man har betalt masse penger til staten". Eller: har man ikke råd til "original m bil" skal man heller ikke kjøpe.

Det er fantastisk å se hva som skjer når kunnskap blir erstatta med følelser, storkar behov, og bunnløse teorier.

Dette kommer fra en som faktisk er fan av originale biler, fordi mye ombygd er dårlig bygd. Men dersom det er "m ånden" man vil bevare så spiller det vil ingen trille om det er karossbytte eller ikke. Ja det bør påvirke prisen, men det er fremdeles en original bil.

Hva med de som har flere grom biler uten skilt? Er disse uoriginale fordi eieren "ikke har råd til å betale"?

Nei det er seint, tror jeg bør trekke meg før jeg bare skriver rør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 hagenisse

liker det at når noen her hinta til at det var skrytefaktoren som var viktig gikk folket helt i forsvar. Neida det var ikke skrytefaktor som var problemet.

Noen poster senere så er vi tilbake i samme røret. Bilen er "mer original m om man har betalt masse penger til staten". Eller: har man ikke råd til "original m bil" skal man heller ikke kjøpe.

Det er fantastisk å se hva som skjer når kunnskap blir erstatta med følelser, storkar behov, og bunnløse teorier.

Dette kommer fra en som faktisk er fan av originale biler, fordi mye ombygd er dårlig bygd. Men dersom det er "m ånden" man vil bevare så spiller det vil ingen trille om det er karossbytte eller ikke. Ja det bør påvirke prisen, men det er fremdeles en original bil.

Hva med de som har flere grom biler uten skilt? Er disse uoriginale fordi eieren "ikke har råd til å betale"?

Nei det er seint, tror jeg bør trekke meg før jeg bare skriver rør :P

Jeg tror du gjør rett i å legge deg, for nå kommer det mye rør.

Det siste eksempelet ble for dårlig. Vedkommende har da bare tat.t de med inn i landet, og momset de. Kan da ikke klasses som ombygget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at det finnes folk i BMW miljøet som stempler folk for stormannsgale bare fordi de vil ha en helt orginal M5 :(

Fordelen med tråden her er iallfall at man lett kan finne ut hvem som virkelig er entusiaster :) Desverre for entusiastene så hersker det også mye drittunge mentalitet som roper "stormannsgal" når man velger å betale ekstra avgift for en Original bil. Den janteloven sniker seg stadig frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...