m0lliz Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Blir pappa i januar og diskusjonen om bilvalg er ganske høy! Vil overbevise samboern om at det kan gå med e92 men jeg er ikke helt sikker!! Savnet til coupe er veldig stort.. Har forøvrig emaljunga city cross vogn. Er det noen som har erfaringer med dette? Er det helt umulig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Kompis av meg har en A4 og er nettop blitt småbarnsfar...bilen oppleves som veldig trang.. vet ikke om det hjelper men Står forresten en Fin E92 til en hyggelig pris på Stjørdal. Står også en fin 2004 Audi A8 på finn til 290 000,- quattro, tdi, konge interiør osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Vi hadde e46 coupé i begynnelsen, noe som forsåvidt gikk greit, men det var ikke god plass. Når datteren vår var liten tok vi alltid med oss hele bilsete ut, men etterhvert som barnet vokser og man ikke gjør dette lengre vil det bli tungvindt med to dører. Vi har også Emmaljunga City Cross (drittvogn), og den måtte demonteres i molekyler, eg selv da var det et puslespill uten like. Nå er det ikke sikkert dere har behov for å dra vognen med overalt, samt at e92 sikkert er litt større, men om fruen din må gjøre dette alene et par-tre ganger blir det nok fort ny bil igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Barn og en coupé (altså to dører) er en utrolig dårlig ide. Jeg sier ikke at det er umulig, men det er hverken spesielt smart eller praktisk. Det er greit å være en entusiast (respekt), men tenk litt over hvorfor alle andre snakker om store biler og stasjonsvogner... ja sogar SUV´er og MPV´er når de får barn. Vi (mor, far, datter (19) og sønn (9) har alltid klart oss fint i en E46 Touring (så langt 9 år), men jeg vil på det sterkeste fraråde en mindre bil eller en bil som er mindre praktisk... selv ikke en E46 sedan... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Alt er avhengig av mor og fars smidighet og valg av utstyr. Vi hadde en Audi 100 avant, siste årsmodell før a6 kom, og med emmaljunga dere duo ble den knapp nok for en ukestur for 2 voksne og en nyfødt. Vi legger da aldri bagasje annet sted enn i bagasjerom. Hvor storromma barnestolen er, vil også påvirke hvor comfortabelt man kan ha det på tur. Vi skifta til emmaljunga city cross og er storfornøyd, etterpå ble det også skifte til caravellen. Aldri "litenbil" som familiebil etter den erfaringa, men vi må ha to biler, da får heller nr 2 være litt mer etter hjertet. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Jeg er i samme situasjon som deg. Blir pappa ila 4 uker, og har enda ikke lagt ut bilen for salg. Jeg skal dog SELGE min E92, pga stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Jeg ble pappa for 5 mnd siden og vi har e46 touring. Å kan ikke si annet at du merker hvor liten 3-serien er når barnevogna (emmaljunga city cross) tar opp så og si hele bagasjerommet. Også sitter gutten i maxicosi bilstol med isofix base bak på passasjersiden og da må kjerringa sitte ganske rak i ryggen for å ha plass til beina. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Alt går. Selv en E92 er romsligere enn majoriteten av bilene som rullet rundt da jeg var småtass selv. E92 er faktisk forbløffende stor i baksete. Jeg er 1,90 og sitter helt greit. God benplass, men litt knapp takhøyde. Et barnesete fungerer nok like bra der som i en E91, men du må regne med litt banning pga manglende dør. Og det er neppe mange vogner som går inn bak uten demontering i større eller mindre grad. E92 er en romslig og praktisk bil for å være 2-dørs coupe, men den er aldri laget for å være familiebil. Har du en E92 fra før, så forstår jeg om du ønsker å prøve å få det til, men jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe en slik bil i din nåværende situasjon. Snakker man langtursbil med unger blir selv en E91 knapp. En barnevogn = minimalt med bagasjeplass. Ikke rart mange investerer i skiboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Vi har E39 stasjonsvogn og vi tar city cross vogna inn på tvers uten å ta av hjula. Dette går akkurat med noen cm til overs på hver side + en sikkert 40 cm til gode for plastposer og diverse bak seteryggen og ved bakluka sånn uten finjusteringer. Du vil ikke drive å laste en unge på 10-15 kilo etter hvert, inn og ut av et bakovervendt sete med bare 2 dører. Tror du kommer til å knekke ryggen eller i hvert fall pådra deg en strekk her og der, for ikke snakke om din fru... Jeg ville i hvert fall forsøkt med en 10 kilos potetsekk i baksetet og tatt denne ut 10 ganger og tenkt meg litt ekstra om 4 dører ville jeg hatt, men du kommer langt med en passelig sedan. Feks en 7 serie ( som ene onkelen min har hatt hele tiden med sine døtre ) Først E32, så E38. Vi valgte E39 pga bakseteplassen og ikke så mye pga bagasjerommet for det er faktisk ikke så fryktelig mye større enn det i E46 ( jeg skrev en post med eksakte liter og mål i en post så søker du på forumet finner du det. Tror det var 430 vs 460 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lliz Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Takker for gode tilbakemeldinger! Har jo i dag e91 å der for vi vogna inni uten og demontere den , men da er det heller ikke plass til noe mer! Og så lenge vogna får plass uten demontering så kommer det heller aldri til og skje om vi må ha med en bag etc.. Så det var da jeg begynte og tenke at vi kunne ha en litt sporty bil igjen om vogna fikk plass ved litt demonteringer. Samboeren er også glad i coupe! Men det vi egentlig burde ha er e61 men den synes hun er mindre pen:p så slik det ser ut nå så må jeg vel beholde e91'en en stund til.. Mulig jeg vil selge den for kjøpe en med skinninteriør da det fort kan bli litt griseriet med baby i bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Vi har E39 stasjonsvogn og vi tar city cross vogna inn på tvers uten å ta av hjula. Dette går akkurat med noen cm til overs på hver side + en sikkert 40 cm til gode for plastposer og diverse bak seteryggen og ved bakluka sånn uten finjusteringer.Du vil ikke drive å laste en unge på 10-15 kilo etter hvert, inn og ut av et bakovervendt sete med bare 2 dører. Tror du kommer til å knekke ryggen eller i hvert fall pådra deg en strekk her og der, for ikke snakke om din fru... Jeg ville i hvert fall forsøkt med en 10 kilos potetsekk i baksetet og tatt denne ut 10 ganger og tenkt meg litt ekstra om 4 dører ville jeg hatt, men du kommer langt med en passelig sedan. Feks en 7 serie ( som ene onkelen min har hatt hele tiden med sine døtre ) Først E32, så E38. Vi valgte E39 pga bakseteplassen og ikke så mye pga bagasjerommet for det er faktisk ikke så fryktelig mye større enn det i E46 ( jeg skrev en post med eksakte liter og mål i en post så søker du på forumet finner du det. Tror det var 430 vs 460 liter. Et fornuftig innlegg, men med baksetet i bruk er faktisk bagasjeplassen større i E46 Touring enn i E39 Touring (antall liter)... 435 vs. 410 liter. E46 Touring kan laste litt høyere, mens E39 Touring kan laste litt bredere. Vi hadde en barnevogn som kunne klappes helt sammen og hjulene tas av. Vognen havnet alltid på toppen over bagasjen (sikkerhetsnettet var alltid i bruk). No problem at all... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Hadde en Mazda 626 2.0 GTI (combi coupé) nå jeg fikk de tre første ungene. Hadde da den "største" vogna til Simo, og måtte ta av hjulene for å få vogna med. Men hvor ofte farter man rundt med den vogna?? Nesten aldrig!!! Fikk en attpåklatt noen år senere, da hadde vi en E34 sedan og Emmaljungavogn. Den gikk rett ned i bagasjerummet, men fredeles fartet vi ikke så mye rundt med selve vogna. Min erfaring er at man kan greit greie seg med en sedan med 4 dører. Tiden flyr fort og før du vet ordet av det så sitter arvingen i en liten sportstrille som er liten og grei å få med seg. Det er et sinnsykt styr å ta med seg en liten unge, man gjør det en gang så finner man fort ut at dette gidder man ikke før ungen er blitt større. Det må planlegges, mat som skal varmes, bleier som skal skiftes og alt det man har hjemme som gjør hverdagen enkel, finner man ikke så lett der "ute". Derfor er de fleste hjemme det første året ca, for deretter komme seg mere ut når ting er mere lettvindt. Nei, man trenger ikke stasjonsvogn fordi man har fått unge. Men 2-dørs er heller ikke å anbefale med mtp å løfte inn og ut av baksetet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Har e92 som bil nr to vi. Og to små på fire og to. Simo bagvogn var aldri noe problem å få inn og laste inn og ut unger er da ikke noe problem ! Svære dører og isofix baki,gir masse plass. E92 gjør jobben som familie frakter den. Vi har en Passat også, litt enklere å sette inn ungene der. Men ikke no problem i e92 faktisk. Fantastisk bil som har utseende ,plass og alt du ønsker bortsett fra fire dører da. Sånn som E39 ,da har du litt mer plass, men utseende som en dass og over snittet problemer... Tøft med e92 som familiebil, alle andre i barnehagen står der med sine kjipe skodaer og latterlige flerbruksbiler, så kommer du i en fet e92 som svelger både vogner og unger!! Jeg vet hva jeg velger iaf,sett fra en entusiast side. Ps, Audi a5 funker ikke med vogn og barneseter! Dette har jeg prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Den Emmaljunga-vogna flere snakker om her går inn i lengderetning på E39 og E61 uten demontering. Vi hadde også hundebur i tillegg på siden. Jeg kan ikke fatte at man vil seg selv så vondt at man forsøker å klare seg med en vanlig sedan eller coupè. For en småbarnsfamilie er det utrolig mye mer praktisk med stasjonsvogn, nær sagt uansett hva man velger slags fabrikat eller modell. Og de bakdørene kommer du til å savne når ungene skal inn og ut flere ganger i løpet av dagen. Jeg har forsøkt barnevogna i min E46 sedan, men den går ikke inn uten demontering. Vil tro det ikke er mye lettere med en coupe. Angående bakseteplass, så krever antageligvis ikke den første baby-stolen mye plass. Men neste steg fra ca 10-12 mnd krever enormt med plass i forhold. Vi sitter trangt i vår E61. Hadde en 2011 A4 Avant på lån et par uker. Den bilen hadde vært umulig å leve med i lengden for oss med bakovervendt stol. Jeg vil tro en 3-serie ikke er noe større uansett modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Jeg ble pappa for 5 mnd siden og vi har e46 touring. Å kan ikke si annet at du merker hvor liten 3-serien er når barnevogna (emmaljunga city cross) tar opp så og si hele bagasjerommet. Også sitter gutten i maxicosi bilstol med isofix base bak på passasjersiden og da må kjerringa sitte ganske rak i ryggen for å ha plass til beina. Sitter i absolutt samme situasjon, unntatt at jeg ble far for 11 mnd siden, og bilstolen sitter rett bak meg(sjåfør) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå