Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Gorg skrev:

Må fikses :-) takk for tips!

Bare hyggelig :) synes det er litt kjekt å kunne gjøre slike småting selv. Så mens jeg satt der å venta da på at siste USB skulle bli ferdig, tok jeg en kjøresyklus på panoramataket - jeg leste nylig en tråd her på forumet om en som hadde problemer med en guide eller noe. Så var visst lurt å bruke takluke ofte, logisk nok for at ikke ting skal størne og stivne til.

Joda, så jeg holdt inne knappen i ca 20 sek før den begynte å gå gjennom alle funksjonene - tilt opp/ned, luke helt bak/fram, taktrekk helt fram/bak osv. Enda med feilmeldingen "panorama sunroof anti-trap failure". Wtf? Tenkte jeg. Typisk nå har jeg ødelagt noe. 

Kom hjem, kjørte samme sekvensen igjen men ingen endring. Stoppa bilen, låste den, starta igjen. Samme feilmelding kom. Kjørte syklusen enda en gang, så plutselig forsvant den. Puuh! 

Fra det ene til det andre, nå ser jeg bilnerden har 15% på hela boutiquen i helga så da blir det handel. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten update - lite som skjer her. Bilen blir stort sett bare brukt for tiden. Jeg og min bedre halvdel tok en innvendig støvsuging og vask av bilen her om dagen, trengtes sårt! Så fikk jeg også prøvd Surfex HD i Kwazar og Nerta i kanonen etterpå, uten å gjøre noe mer enn det denne gang. Dynket bilen i Surfex, fylte deretter ca 3cm Nerta + resten vann i beholderen til skumkanonen og fyrte løs på bilen.

Nerta henger godt på:

IMG_1540.JPG

IMG_1541.JPG

IMG_1542.JPG

IMG_1543.JPG

Etter 10 min:

Henger fortsatt noe igjen selv med Wetcoat påført for ikke så lenge siden - ser fortsatt nesten ikke panoramataket :D 

IMG_1545.JPG

IMG_1544.JPG

IMG_1546.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

er du fornøyd med nerta?
begynner å bli tom for autofoam, så lurer på å handle powerwash fra autoglaze eller nerta. men usikker! er jo ganske stor pris forskjell på disse så.

Absolutt - verdt prisen i mine øyne! Henger MYE lenger på enn Autofoam, dessuten er den svært drøy i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 8. juli 2016 at 23.12, Gorg skrev:

Hvordan ble det etter spyling? Vært nesten plettfritt når jeg har brukt Nerta alene. 

Prøvde Nerta alene idag, synes nesten den virka bedre da enn med Prickbort og Surfex under. Ble VELDIG bra bare med Nerta og avspyling 5-10min etterpå.

IMG_1857.JPG

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden sist oppdatering nå.

Har skjedd en del siden august, og har derfor vært lite aktiv her inne.

For det første har jeg solgt daily-driveren min - Gixxeren. Etter litt grubling fant jeg ut at jeg begynte å bli lei å kjøre sykkel kun A til B, hver dag i all slags vær. Hadde nok ikke vært samme situasjonen om jeg hadde brukt den kun til kosekjøring. Sammen med noe høye vedlikeholdsutgifter på den det siste året tok daglig bruk bort litt gleden jeg har hatt i 3 år nå. Sykkelen fikk sin siste salve av meg 1. september rett før ny eier kom å henta den. Vemodig men godt å kvitte seg med raketten! 

IMG_1893.JPG

IMG_1901.JPG

 

Så blir heller å kikke seg om etter en bil nr. 2, og vi er stort sett enige om hva type bil det skal bli: ego-bil med godlyd og nok motor. Akkurat dette fant vi ut da vi kjørte fra vår egen vielse akkurat en slik bil - 996 C4S (joda, vi har gifta oss!)  Var så heldig å få låne den av en kollega av meg helt fra lørdag til mandags kveld, så ble litt kjøring for å si det sånn :D

IMG_2016.JPG

Måtte selvfølgelig innom Birger Burger på Sola å få oss noe kjøtt mellom all kjøringa. Tar på å høre på pådrag med boxer-sekser med race cat og Milltek eksos en hel dag :D For ikke å snakke om gleden over å kjøre bil med clutch igjen!

IMG_2005.JPG

 

Så gikk turen straks til Maldivene i en drøy uke (det var akkurat så magisk som alle forestiller seg), før turen gikk tilbake til Abu Dhabi og Dubai noen dager før hjemreise. Fikk knipsa litt "relevante" bilder på hotellet disse to plassene (var lite bil på Maldivene for å si det slik, med mindre golfbiler gjelder). Beklager på forhånd dårlige mobilbilder. Enjoy!

Først, bestilt opphenting på flyplassen med hotel car. Spurte selvsagt på forhånd hvilke biler de hadde tilgjengelig. At det var G30 de hadde turte jeg ikke håpe på når de sa 7-series. Men jaggu var det ikke en 730Li som venta oss! En fantastisk bil på alle måter.
IMG_2280.JPGIMG_2281.JPG

IMG_2674.JPGIMG_2673.JPG

Så, over til noe ganske annet: presang fra min kjære fru - kjøre Yas 3000 på Yas Marinas i Abu Dhabi :D Skikkelig kjekk opplevelse!

IMG_2359.JPG

Vel tilbake på hotellet dukka denne opp - rå farge!:
IMG_2371.JPG

Fikk tatt en runde rundt inngangsområdet på hotellet også - det jeg bet meg merke i var mangelen på motorsvake biler :D :
IMG_2651.JPGIMG_2676.JPG

Dette var ingen S350 coupe for å si det sånn, bare synd feil kamerainnstilling gjorde bildet ubrukelig.IMG_2656.JPG

750Li xDrive.. Fornekter seg ikke de araberne.IMG_2675.JPG

Kommer ikke utenom litt Rolls i Emiratene:IMG_2677.JPGIMG_2680.JPG

En saftig front på disse nye C AMG'ene må jeg si:IMG_2681.JPG

Tror aldri jeg har sett så mye Range Rover samlet på en plass som i Abu Dhabi.. Blir litt som Tesla her hjemme. Land Cruiser V8ere tok uansett kaka, kunne ikke åpne øynene uten å se en slik. Her et par RR'er sammen med en hakket hvassere engelskmann.IMG_2678.JPGIMG_2679.JPG

Etter middag på kvelden møtte dette synet meg utenfor hotellet - den ene hvassere enn den andre. Her trakk GTS'en det lengste strået i min bok. IMG_2668.JPG

På vei til Buddha Bar i Dubai. Herremannen la merke til at jeg kikka, pekte, vinka og tok bilde. Så han var så snill å ruse motoren det den var god for. Takk! IMG_2438.JPGIMG_2439.JPG

Vel framme noen minutter etterpå møtte Bentleys nyeste oss. En kan si mye om designet på denne bilen, men den blir lagt merke til! IMG_2440.JPG

Og stappmette etter god mat og en enda bedre spilleliste (sjekk ut Buddha Bar på Spotify) kom vi ut til mer Rolls, denne gangen i en lite flatterende farge. Hvorfor er jeg ikke overrasket? Vi er tross alt i Dubai.IMG_2446.JPG

Fant en S-klasse til mellom alle Geländewagenene (legg merke til hvordan de sniker seg inn i bakgrunnen på flere av bildene):
IMG_2445.JPG

Da var denne bedre å hvile øynene sine på:IMG_2444.JPG

 

Så har det vært noen hektiske uker etter hjemkomst, men forrige helg fikk jeg endelig tatt en skikkelig DCN-vask og voksing utvendig samt støvsuging og vask innvendig. Må få skryte litt å si at jeg synes bilen ser svært bra ut til å være 7 år. 
Prøvde Collinite 476S for første gang, var veldig enkel å legge og å buffe av. La også et nytt lag med Rain-X på alle ruter, pluss et ekstra lag på frontruta. Var fint og tørt vær hele uka, så voksen har fått herda bra.
IMG_2587.JPG

Fikk også lagt i de nye originale gummimattene jeg kjøpte på Bavaria, da de gamle var utslitte. IMG_2579.JPGIMG_2580.JPGIMG_2581.JPG

Tilbake til bil nr. 2 dilemmaet maser fruen stadig om Porsche (det startet allerede etter hun hadde kjørt 996'en en hel dag...), men tror ikke økonomien tillater det. Måtte i såfall vært en gammal Boxter, og det frister ikke så ekstremt mye. Heller litt mot R53 Cooper S, men har ikke hastverk så tar tiden til hjelp, om det så tar til våren før vi finner rette bilen.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...