Gå til innhold

M emblem på M Sport

sjur
 Share

Anbefalte innlegg

En M på en M-sport synes jeg er malplassert, uansett modell! Samme er M fanger på en bil hvor resten ikke er original M-sport eller M-tech. Samme med M5 fanger på en vanlig 5 serie eller M3 "optic" på en 318, blir bare teit synes jeg så lenge man ikke har ekte vare under skallet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det er noe du syns, men ikke alle. Så en bmw entusiast som har en orginal E30 320 med M på bg-luka er Harry ?

Det er noe de fleste entusiaster\voksne heldigvis synes.

De gamle modellene som hadde dette fra fabrikk må gjerne beholde det, men ettermontering er harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel M på en bil, har jo ingen ting med for eks M3/M5/M6 uten om Z bilene, så hva er probleme med å sette en enkel M på en orginal M-tech/M-sport på eks E30 ?

Bra at flere er med på diskusjonen, sånt liker vi.

Det er harry! Enkelt og greit.

Det er en grunn til at de aller fleste velger bort modellbetegnelsen på nye biler.

En enkel M på en bil, har jo ingen ting med for eks M3/M5/M6 uten om Z bilene, så hva er probleme med å sette en enkel M på en orginal M-tech/M-sport på eks E30 ?

Bra at flere er med på diskusjonen, sånt liker vi.

Må si meg HELT enig i den ;)

Så dere andre mener at man ikke kan sette en M fanger f,eks på en bil som IKKE er originalt M og da? Blir jo akkurat det samme...

Klart for rånerne på Shell, så er det kult overfor fjortissene.

Det kan jeg ikke svare deg på da jeg er 36 år, og henger ikke så mye på bensinstasjoner, og heller ikke med fjortiser ;) Men høres ut som du vet hva de liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En M på en M-sport synes jeg er malplassert, uansett modell! Samme er M fanger på en bil hvor resten ikke er original M-sport eller M-tech. Samme med M5 fanger på en vanlig 5 serie eller M3 "optic" på en 318, blir bare teit synes jeg så lenge man ikke har ekte vare under skallet også

Så det er greit med M-tech så lenge det er orginalt, men ikke når det er ettermontert. En orginal M3 er greit, men en ombygget M3 er ikke greit. ja alle har forskjellige syn på ting, å bra er det :)

Rimelig mange harry, styling trimmere på bimmers da ja, eller i hele verden. Sykt mange fjortiser :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du da skrevet i tråden om DIN EGEN e34 at du ønsker M-tech kit utvendig, Eller V8 list nede på frontfangern da? Når det er en 520i? #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot hverken ettermonterte M-tech-fangere, understell eller ombygde M-biler for den saks skyld, men en M-tech-bil og en M-bil er to helt forskjellige ting. Det bør de fleste forstå. Av den grunn mener jeg det er feil å sette M-merke på bilen sin, da jeg mener man "skryter" på seg noe man ikke har. Hadde M-merke kommet originalt på biler med M-pakke hadde det stilt seg litt annerledes, men jeg ville personlig fortsatt ikke hatt det.

Ang. den e30-en som er så utrolig viktig mener jeg dette ikke kan sammenlignes da den er fra en helt annen tid, og ting gjerne var litt annerledes før. M-en er også en naturlig del av stripene rundt bilen, så den passer liksom inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg bortfall av modellbetegnelse er penest på nyere biler. Eldre biler synes jeg det er litt kult med modellbetegnelse(Type E30 og eldre). Jeg har ingenting imot plassering av M-logoen bak på bilen om den er plassert på rett sted og er i vater. Å plassere M-logo med modellbetegnelse, som for eksempel M3 eller M5 bak er ikke greit i mitt hode.

Ettermontering av M-tech er også selvfølgelig helt greit. Hvorfor skal ikke det være greit?

Om man for eksempel har en original E34, eller en E36 for den del, og vil ha M-optikk må jo dette gå bra. Det spiller ingen rolle om bilen er en 316i/518i eller en 325i/540i, ettermontering av M-tech er greit. Det er jo en grunn til at så mange ettermonterer dette, det ser jo som regel mye bedre ut enn standard ikke-M-tech, ikke alltid, men som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit med M-tech så lenge det er orginalt, men ikke når det er ettermontert. En orginal M3 er greit, men en ombygget M3 er ikke greit. ja alle har forskjellige syn på ting, å bra er det :)

Rimelig mange harry, styling trimmere på bimmers da ja, eller i hele verden. Sykt mange fjortiser :shock:

Nei, var ikke det jeg skrev. M fanger på en bil hvor resten er ikke M-sport er ikke pent, tenker da på de som ettermonterer kun M fanger foran f eks. Ombygd, altså uorginal M3/ M5 er noe jeg ikke ville hatt iallall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var ikke det jeg skrev. M fanger på en bil hvor resten er ikke M-sport er ikke pent, tenker da på de som ettermonterer kun M fanger foran f eks. Ombygd, altså uorginal M3/ M5 er noe jeg ikke ville hatt iallall..

Ok leste innlegge helt feil, så beklager for det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du da skrevet i tråden om DIN EGEN e34 at du ønsker M-tech kit utvendig, Eller V8 list nede på frontfangern da? Når det er en 520i? #-o

Jeg har aldri ønsket M tech til min E34, men til E90en derimot. Da full M-sport selvsagt.

V8 list nede kunne jeg tenkt meg, før jeg ombestemte meg og bare vill ha det originalt som det er. Dette har dog ikke noe med M å gjøre [-X Men er ikke mine biler det er snakk om, skjønner at dere begynner å gå tom for gode argumenter men faktum er at ingen av min biler har M-sport/Tech og er da irrelevant for dette tema #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri ønsket M tech til min E34, men til E90en derimot. Da full M-sport selvsagt.

V8 list nede kunne jeg tenkt meg, før jeg ombestemte meg og bare vill ha det originalt som det er. Dette har dog ikke noe med M å gjøre [-X Men er ikke mine biler det er snakk om, skjønner at dere begynner å gå tom for gode argumenter men faktum er at ingen av min biler har M-sport/Tech og er da irrelevant for dette tema #-o

Jeg kommer bare med hva som er fakta, ingen ting annet. Hvis det jeg skriver er feil, så må folk rette meg, så ikke folk får feil info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer bare med hva som er fakta, ingen ting annet. Hvis det jeg skriver er feil, så må folk rette meg, så ikke folk får feil info.

Er enklere at du ikke skriver når du ikke vet, så slipper folk å rette på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-Technic anno 1987... "Der Buchstabe "M" steht bei BMW für Motorsport. Auf diesem harten Prüfstand muss sich bewähren, was Konstrukteure und Designer den BMW Automobilen auf den Weg geben - Teil für Teil. M-Technic ist die sportliche Quintessenz dieser Herausforderung: hochwertiges Speszialsubehör, das im direkten Erfahrungstausch mit Rennprofis wie etwa Niki Lauda entwickelt wurde.".

Det som står med tykk skrift betyr på godt norsk: "Bokstaven "M" står i forhold til BMW for Motorsport"... "M-Technic er essensen av denne sportslige utfordringen". M-Tech er med andre ord avledet av "M" (Motorsport), men er ikke det samme... :)

fuam6duv54lb0fapyxf3.jpg

0p3ea0a2vl991ygct3k8.jpg

urj5das7wahvqcu13zas.jpg

y4o95zvjf8ehk7v2gxv6.jpg

3zomxfirvicmxeperk37.jpg

6m1oy3gqukkcfxbiibzl.jpg

rlso7bmxftzl7h1varib.jpg

wsbuuklcza3dm2l1v5t5.jpg

dp1gp8oomdyvpfsb8mpa.jpg

b07sys00r6xmm2fjvdzi.jpg

edyk9jcy5n834j3kbbc6.jpg

8umqi2w1noegi3b8y5og.jpg

1qkxlefdjczegybpj7zx.jpg

5ep0o28tu0bni5tk2il5.jpg

i9sjj8gwbx12fbh5zagw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enklere at du ikke skriver når du ikke vet, så slipper folk å rette på deg.

Ja så du mener at en enkel M betyr M3/M5/M6 ? Jeg prater om forskjellen mellom en enkel M å en M+nummer (da folk mener at en enkel M er eks M3/M5. Så det som står på denne siden er feil http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...